Články



Průběžné shrnutí sezóny
Datum 23.05.2007
Autor
Odkazy n/a
Hodnocení

Stránka 1 z 1
Jelikož se letošní sezóna České F1 Ligy pomalu přehoupla do své druhé třetiny, není od věci si udělat prozatimní shrnutí toho, co se u nás zatím událo a jak se věci mají.

Odjeto bylo doposud 7 závodů. Sedmkrát se proti sobě mohlo postavit 12 nabroušených týmů a nutno podotknout, že souboje, jenž někteří piloti sváděli na trati, jsou více než pohledné, ale zároveň také nadmíru nelítostné. Prozatimní vedení v poháru konstruktérů patří týmu Rapid Racing. Tomáš Hillmich a Radim Podešva se i přes několik nezdarů drží před druhým Zlatopramenem a za nimi prozatím okupují třetí pozici pánové z Kiwi Racing Teamu. Nestálo by za řeč se příliš pouštět do dění v jednotlivých závodech, ale alespoň pro zajímavost můžeme poukázat na pár faktů, které nám prozatím závody české F1 Ligy přinesly. Průměrně vidí cílovou pásku 13 monopostů. Toto číslo není příliš vysoké, nicméně dá se říct, že uspokojivé. Sedm závodů, 5 různých vítězů. To je další zajímavá bilance, která pouze potvrzuje vyrovnanost celé ligy. Podotknout musíme i to, že prozatimní leader šampionátu, Richard Tesař, nedokázal zvítězit ani v jedné odjetých GP. Dokazuje to, že mnohem důležitější, než zajet nejrychlejší kolo v závodě, či za každou cenu být první v cíli, je závod dokončit. To prozatím dobře jezdícímu Richardovi i jeho kolegovi v týmu, Ladislavu Martínkovi, nese ovoce v podobě slušného výčtu bodů v obou pohárech. Za zmínku určitě také stojí pozvolně sílící forma týmu Kiwi Racing. Jak Karel Juránek, tak Jirka Sedláček pozvolna upustili od jejich stylu jet a vyhrát, k poněkud chytřejšímu stylu jízdy a z toho zpočátku velmi kyselého Kiwi, jenž se poprvé prezentovalo při GP Malajsie, je nyní vyzrálejší kousek a jen další průběh sezóny napoví, jak se jim bude dařit.

Za nejrychlejšího muže v jezdeckém poli je označován Radim Podešva, který nejen, že oplývá ohromnou rychlostí, dokáže také vyvinout enormní tlak na soupeře a v tom je určitě jeho silná stránka. Nicméně prozatím mu patří pouze 5. místo s dvacetibodovým mankem na vedoucího Richarda. To je zapříčiněno dvěmi jezdeckými chybami v Austrálii a Kanadě, po kterých musel ze závodu odstoupit, také ale nejedním šrámem od svých soupeřů. V Malajsii byl sestřelen z nadějné pozice a poté dokázal v průběhu závodu úžasný počin ala Michael Schumacher, kdy se dokázal propracovat z 20. pozice v prvním kole, až na 3. místo v cíli. Poslední šrám na duši mu zapříčinil jeden nejmenovaný pilot, který jej při GP USA smetl ze silnice manévrem, za který by se možná styděl i Jujdži Ide v létech jeho "největší slávy". Bude zajímavé sledovat Radimovo počínání v dalších závodech, jelikož tenhle kluk jede vždycky na vítězství a proto patří k jedněm z nejobávanějších soupeřů.

Kdybychom měli někoho označit za překvapení sezóny, byl by jím určitě Felix Hanek. Tento mladý pilot bez nejmenšího ostychu a nervů, dokáže bojovat i s těmi nejlepšími a bez problémů drží krok se špičkou ligy. Jeho největším úspěchem je dozajista 2. místo v GP Malajsie, po kterém bylo hned každému jisté, že se s ním musí počítat. Jeho prozatimní 4. místo v poháru jezdců odpovídá jeho nebojácným výkonům a jezdecké vyspělosti, kterou disponuje.

Musíme se také zmínit o dvou týmech, které od začátku sezóny nejsou tolik na očích, ale pokud pohlédneme do výsledkové listiny, vidíme opravdu velká jména. Jsou to tým Burger King Racing a Kozel F1 Racing. Oba týmy jsou poněkud v útlumu. Kozel po loňském triumfu v obou pohárech trochu zaostává za soupeři, ale to je dost možná způsobeno i odchodem dvou rychlých jezdců. Týmový šéf, Pavel Šáfr, najal do svých služeb Václava Brožovského. Bývalý šampion ČF1ligy se zhostil své role dokonale a po dvou závodech dokonce vedl průběžné pořadí jezdců. Nyní má však již pár závodů problémy s technikou a to zapříčinilo jeho výpadky, kvůli kterým se mírně propadl i celý Kozel. Pavel Šáfr nemá po slibném začátku sezóny přílišné štěstí a drží se v poháru jezdců na 10. místě. Oba borci jsou ovšem velmi vyzrálí a určitě ještě předvedou tu pravou sílu, kterou tým Kozel Racing určitě má.

Burger King Racing zažívá také trochu hubenější období, ale po odchování dvou dobrých pilotů, jenž tomuto Prostějovskému týmu dělali dobré jméno v minulých sezónách, je zde jiný, velice dobrý pilot. Petra Koláře doplňuje velmi rychlý Jindra Motyka, který se určitě neostýchá zaútočit na pozice nejvyšší, což nám dokázal dvěmi třetími místy v Bahrajnu a Španělsku. Tým Burger King je prozatimně 5. v pohárů konstruktérů, ale jejich odstup od Kozlíků, či Kiwáků na pozicích před nimi není velký a je v jejich rukách, jak se této pozice zhostí a zda dokáží bojovat o bronzovou příčku, na kterou určitě mají.

Sezóna naší ligy je v plném proudu, karty jsou rozdány a soutěživost, či chtíč vítězit je znát a cítit na každém kroku. Týmy postupně angažují nové a testovací jezdce a celková úroveň ligy tím roste. Můžeme pouze čekat, jak dopadnou další klání velkých soupeřů a kdo se na konci sezóny bude moct postavit na stupínek nejvyšší.

Musíš být zaregistrovaný a přihlášený, aby jsi mohl hodnotit články!

komentáře

Komentáre

Seřadit: Sort ascending   
#7 od
quote
Avatar
Jinak článek super tome.....
24.05.2007 - 20:35
0 0
#6 od
quote
Avatar
čti více Tomáš Hillmich napsáno:


Tak tak Tome poznal jsem to ve VC USA trenink je trenink a těch 200 kol je opravdu nutnost jinak se nedojede. A jinak pro Pavla Petra ale i Marka chlapi měli by jsme zabrat přece nejsme ještě tak starý !!!!!!! Na srazu probereme strategii jak na ty mladý juniory !!!!smile
24.05.2007 - 20:34
0 0
#5 od
quote
Avatar
Je to jen o tom mít čas trénovat amused ... Když má někdo čas najezdit 300 kol a otestovat všechno potřebný, hned se jede o poznání líp, bohužel ne každej má to štěstí, aby si k tomu mohl denně na hodinku sednout no...
24.05.2007 - 11:43
0 0
#4 od Petr Kolář
quote
Avatar
supr článek. Ale Pavle nevěš hlavu, já jsem v útlumu pořád. Ale teď to přijde, máme nového testmana, tak všem natrhnem pr..zadek smile
24.05.2007 - 00:19
0 0
#3 od
quote
Avatar
Krásně to napsal. Hlavně ta pasáž že jsem v útlumu. Proč to neříct na plno. Jezdím na h.... . :-)
23.05.2007 - 22:20
0 0
#2 od
quote
Avatar
Přesně tak, hezky se to čte, dobrá práce.
23.05.2007 - 19:36
0 0
#1 od
quote
Avatar
Hezký článek, musím pochválit.
23.05.2007 - 18:29
0 0


Komentáře jsou zakázané.

Předzávodní info

Další závody

F1 B 19P: 17.11.2019 20:30 VC USA B (42 kol)
F1 A 19P: 24.11.2019 20:00 VC Abu Dhabi A (41 kol)
F1 B 19P: 1.12.2019 20:00 VC Abu Dhabi B (41 kol)
F1 A 19P: 8.12.2019 20:00 VC Německa A (50 kol)
F1 B 19P: 15.12.2019 20:00 VC Německa B (50 kol)
F1 A 19P: 22.12.2019 20:00 VC Itálie A (40 kol)
F1 B 19P: 29.12.2019 20:00 VC Itálie B (40 kol)

Shoutbox


Anketa

anketa není aktivní

ukázat ankety

Teamspeak

Partneři

Serios.czCZECHSIM.czGPF1.cz