Články



OHLÉDNUTÍ ZA GP FRANCIE
Datum 18.06.2007
Autor
Odkazy obrazek 1obrazek 2obrazek 3
Hodnocení

Stránka 1 z 1
Velkou cenou Francie se kalendář České F1 ligy dostal přesně do své poloviny. GP San Marina nahradil ligový sraz v Holanech a tak mezi závodem ve Stará cihelně a Magny Course vznikla měsíční pauza. Přišla opravdu vhod, neboť nové sady pneumatik, které měly začít platit právě od Francie, potřebovaly více času na odzkoušení. Protože na tento podnik měli piloti možnost se připravit mnohem více než na předešlé tratě, vzrůstalo také očekavání ze stran jednotlivých jezdců. Nové 3 sady pneumatik s sebou přinesly do šampionátu opět taktizování a tak se zde nehrálo pouze na jezdecký um, ale každý si i mohl připravit strategii, která ostatní překvapí. Podle prognóz měly střední pneumatiky vydržet na strategii 2 zastávek, ovšem záleželo na tom, jak je kdo dokázal šetřit. Piloti s dravějším jezdeckým stylem, jako Radim, museli na 2 pity obout dokonce tvrdou směs, zatímco ostatní s nimi ujeli i víc jak půlku závodu. Boxová ulička je zde extrémně krátká a celá procedúra s dotankováním paliva zabere něco kolem 19 vteřin. Odklon od 2 zástávkové strategie tak byl spíše ztrátou,ale i přesto jsme viděli monoposty zastavit jak 4x tak i pouze jednou.

8.závod České ligy se kvůli reálnému závodu F1 v Indianapolisu posunul na netradiční čas 21:30. Jak bývá zvykem, už kvalifikace byla hodně napínavá a velice vyrovnaná, pokud samozřejmě opomeneme jednoznačnou pole position Radima Podešvy. Třinecký pilot nadělil druhému Karlu Juránkovi celých 0,412s. Ostatní piloti se však na startovní rošt postavili s velice těsnými rozestupy a do jedné vteřiny se tak vešlo hned 9 pilotů.

Start proběhl na předních pozicích bez komplikací a Radim si uhlídal první místo před Karlem, který je známý svými dobrými starty. Díky dobrému startu se dostal Richard Tesař před Tomáše Hillmicha na 5 pozici. Tomáš navíc vzápětí podlehl i Jindrovi Motykovi. V nájezdu do T1 došlo ke kontaktu mezi 12. Jirkou Hubáčkem a 13. Markem Ďurčíkem. Jirka na vnitřní stopě rozumně zpomalil, protože na jeho úrovni se objevil Petr Kolář. Marek jedoucí těsně za pilotem Dragu už nestačil reagovat a najel na zadní část jeho monopostu. Následně byl katapultován do kačírku a zastavila ho až stěna z pneumatik o kterou si rozbil přední přítlačne křídlo.

Jezdci se nejvíce obávali prvních dvou zatáček a následné třetí - vůbec nejpomalejší zatáčky Adelaide, kam se monoposty vřítí z rychlosti kolem 312 Km/h a prudce brzdí až na rychlost 65 Km/h. Všichni byli ohleduplní a tak nedošlo k žádné kolizi. Pouze Tomáš šel do vracečky velmi pozdě na brzdy a málem tak vznikla velmi nepříjemná situace. Nakonec jen lehce škrtnul o zadní křídlo Felixe Hanka. Na konci 1. kola se v zatáčce Chateau d´Eau dostal mimo tra? Jindra a z 5. pozice se propadl až na 9. za Láďu Martínka. Na začátku 2. kola se dostal 13. Petr Kolář v zatáčce Estoril až příliš na vnějšek a snažil se auto na poslední chvíli ještě korigovat všemi možnými prostředky. Pavel Šáfr před sebou viděl prudce zpomalující vůz Burger Kingu, ale značné odstředivé síly působící v této zatáčce nedovolují nijak změnit směr vašeho vozu. Oba se po kontaktu ocitli v únikové zóně, Pavel s poškozeným zavěšením a Petr prakticky bez větší újmy pokračoval dál. Petr po závodě prohlásil, že ho incident velice mrzí. Radim stále zvyšoval svůj náskok v čele závodu. Na konci 2. kola přišla velice nečekaná chyba ze strany Tomáše Hillmicha. V nájezdu na cílovou rovinku se dostal až příliš na vnějšek a ztratil kontrolu na svým Rapidem. Zastavila ho až protější zídka o kterou si rozbil přední křídlo. Připravil se tak o cenné body v boji o ligový titul. Musím však připomenout, že Tomáše celý závod provázely problémy technického rázu, aspoň jak on sám řekl. Na konci 5. kola pak ve stejném místě chyboval Jakub Ptáček (12) a ztratil tím jednu pozici. Jeho vůz zůstal nepoškozen. Patrik Zajíc zle dotíral na 4. Felixe, nakonec se v těsném souboji dostal před nejmladšího jezdce startovního pole. Pilot Audi racing teamu se mu v následujícím kole rozhodl útok vrátit. V zatáčce Adelaide se dostal před Patrika, ale do rychlé šikany v úseku Nurburgring vjížděli bok po boku. Jindra Motyka číhal nedaleko. Felix nechtěl riskovat a na vnější stopě zpomalil - Jindra s ním tak kolidoval přičemž se dostal do hodin. Richard Tesař se tak dostal na 5. pozici. Toto pořadí a momentální souboj s pilotem Bugru pro něj však nebyl směrodatný, tyto aspekty pouze ještě více nahrávaly jeho jednozastávkové strategii. Velmi podivně ukončil své unčinkování v závodě Jirka Sedláček, který se v nájezdu nevešel do první zatáčky. Přišel jak o přední křídlo, tak si i porušil zavěšení.

Na první plánovanou zastávku zajel na konci 7. kola Láďa z průběžné 9. pozice. Na nejměkčí směsi tak měl mechaniky navštívit během závodu ještě třikrát. V 11. až 13 kole přišel pit pro jezdce jedoucí na strategii 2 zastávek. Radim, který z boxů vyjížděl ve 13. kole se ještě stihl vrátit před Patrikem Zajícem, který měl teprve dotankovat. V 15. kole se tak pořadí ustálilo následovně: vedl Radim Podešva před 2. Richardem Tesařem, 3. Václav Brožovský, 4. Karel Juránek, 5. Jindra Motyka, 6. Patrik Zajíc, 7. Felix Hanek, 8. Ladislav Martínek, 9. Petr Kolář, 10. Jirka Hubáček. Marek Ďurčík si po výletu mimo tra? poškodil zadní zavěšení a smolný závod tak pro něj již definitivně skončil. Dalším kdo závod nedokončil byl Jakub Ptáček. Po prohraném souboji se svým bývalým stájovým kolegou Láďou nezvládl situaci v Chateau d´Eau a urazil pření křídlo. Rozhodl se dále nepokračovat.

Na svou jedinou zastávku zamířili Richard (2) a Václav (4) na konci 17. a Petr (7) na konci 18. kola. Ve 29.kole vypověděl službu motor Jindrovi Motykovi na 9 příčce a Karel Juránek se dostal před Richarda na 2 pozici.
V čase 44minut a 23 sekund protnul cílovou pásku jako první Radim Podešva. Karel se v cíli objevil až po 27 vteřinách těšně následován 3. Richardem. Pro 7 bodů za 4 místo si dojel Felix Hanek. 5 skončil Václav Brožovský, 6.Patrik Zajíc, 7.Petr Kolář, 8. Jirka Hubáček, 9. Ladislav Martínek a 10. Tomáš Kvasnička s jedním bodem.

V čele šampionátu tak pilot Zlatopramenu zvýšil své vedení na 11 bodů před Tomášem Hillmichem s 50 body a 3. Karlem Juránkem se 48.

Pohár konstruktérů vede Rapid racing team s 95 body, 2. Zlatopramen má bodů 82 a 3. Kiwi 60 bodů.


Musíš být zaregistrovaný a přihlášený, aby jsi mohl hodnotit články!

komentáře

Komentáre

Seřadit: Sort ascending   
#8 od Petr Kolář
quote
Avatar
Moooooooooooc pěkný článek. To by si zasloužilo publikaci na formule.cz. Nebude pokračování reportů Tome?
19.06.2007 - 23:07
0 0
#7 od
quote
Avatar
Obrázky jsou zatím 3 na zkoušku. Fungují pouze ve formě odkazku, ale snad vám to nezkazí zážitek. Pokud se podíváte nahoru, těsně pod nadpisem jsou odkazy na obrázky 1 až 3. To? zatím vše smile
19.06.2007 - 12:08
0 0
#6 od
quote
Avatar
dobry napad, taky sem o tom premyslel, uz se na tom pracuje......smile

19.06.2007 - 10:53
0 0
#5 od
quote
Avatar
Rád bych pomohl při tvorbě. Například by to jěště osvěžily nějaké ty obrázky z onoho závodu, smile
19.06.2007 - 08:32
0 0
#4 od
quote
Avatar
čti více Richard Tesař napsáno:


To věřím, dokážu si to představit smile
19.06.2007 - 01:19
0 0
#3 od
quote
Avatar
Diky moc, pokusim se dělat články po každým závodě. Psal sem to ve spolupráci s repleyem, takže to zabralo pár hodinsmile
18.06.2007 - 23:01
0 0
#2 od
quote
Avatar
Supr článek, konečně mám představu, jak se celý závod vyvíjel, tohle je výborné.
18.06.2007 - 19:49
0 0
#1 od
quote
Avatar
super článek Ríšo smile mimochodem se velmi těším na další videa smile
18.06.2007 - 17:43
0 0


Komentáře jsou zakázané.

Předzávodní info

Další závody

F1 B 19P: 17.11.2019 20:30 VC USA B (42 kol)
F1 A 19P: 24.11.2019 20:00 VC Abu Dhabi A (41 kol)
F1 B 19P: 1.12.2019 20:00 VC Abu Dhabi B (41 kol)
F1 A 19P: 8.12.2019 20:00 VC Německa A (50 kol)
F1 B 19P: 15.12.2019 20:00 VC Německa B (50 kol)
F1 A 19P: 22.12.2019 20:00 VC Itálie A (40 kol)
F1 B 19P: 29.12.2019 20:00 VC Itálie B (40 kol)

Shoutbox


Anketa

anketa není aktivní

ukázat ankety

Teamspeak

Partneři

Serios.czCZECHSIM.czGPF1.cz