Články



Pravidla chování na trati
Datum 08.10.2011
Autor 1. Michal GDPR
Odkazy n/a
Hodnocení

Stránka 1 z 1
Několik základních informací jak se chovat na trati FAIR PLAY

Všeobecné:

Úpravy:
Jakékoliv softwarové úpravy hry, které mění fyziku jízdy jsou důvodem k diskvalifikaci jezdce

Rušení jezdců:
Zákaz chatování v průběhu kvalifikace a závodu

Jízda s poškozeným vozem:
Jezdec může jet jen s tak poškozeným vozem, aby byl schopen ovládat bezpečně vůz, nebyl nebezpečný soupeřům a nezdržoval je.

Vjezd na trať po jejím opuštění:
Jezdec vracející se na trať, musí najíždět na vozovku postupně. Musí se přitom držet u kraje vozovky na straně ze které na ní najíždí. Ostatní jezdci jsou povinni se přesunout na druhou stranu trati, pokud je tam volné místo.V místě incidentu je zákaz předjíždění.

Otáčení na trati:
Jezdec se smí otáčet na trati jen v případě, že má dostatek času na tento manévr a nikoho tím neohrozí.

Zkrácení tratě:
Za zkrácení tratě se považuje pouze takové zkrácení, které přineslo jezdci nějakou výhodu. Za výhodu může být považováno, rychlejší průjezd zatáčkou, získání pozice, získání lepší pozice pro předjetí před jeho prověděním.
Taktéž pokud mu zkrácení pomohlo při ubránění souboje při souboji, pokud tedy k tomu jezdec nebyl donucen okolnostmi.
Ve všech případech je povinností tento nedovolený profit navrátit. Pokud tak neučíní může být po závodě penalizován.


Kvalifikace:

ESC:
Po použití ESC nesmí jezdec dvě minuty na trať. ESC lze použít jen při vážné nehodě.

Výjezd z boxu, inlap, outlap:
Je zákazána jízda před soupeřem, který je v měřeném kole. Za dostatečnou vzdálenost se považuje min. 2 sec odstup. Nezapomeńte, že soupeři berete nejen klid a soustředění ale i potřebný přítlak, pokud jste příliš blízko.

Defenzívní jízda:
Jezdec se nesmí v kvalifikaci aktivně bránit ostatním jezdcům např. defenzivním stylem jízdy

Příliš pomalá jízda:
Pokud jezdec opustí či si zkrátí trať, zdrží se nějakou chybou, nebo jeho jízda v kole je více jak o sekundu pomalejší než jeho dosavadní maximum, musí se chovat na trati stejně jako např. v inlapu.

Závod:

Zaváděcí kolo:
Jezdec na první pozici nesmí jet bezdůvodně příliš pomalu. Jezdci nesmí ohrozit jezdce ani před sebou ani za sebou, např. neočekavaným brzděním. Jezdec je povinen si držet dostatečný odstup od před ním jedoucím vozem, ale zároveň jeho odstup nesmí přesahovat tři sekundy. V případě chyby jezdce v závaděcím kole, nesmí takový jezdec svými následnými manévry ohrozit soupeře. Pokud situace nedovoluje bezpečné otočení nebo návrat na trať, je povinností chybujícího jezdce nechat projet celé pole a zařadit se na svou pozici až startovní rovince

První zatáčka a kolo:
Zákaz příliš agresivního pojetí. Nezapomňte že závod je delší než do první zatáčky
Výjezd z boxu
Jezdec nesmí přejet bílou čáru

Modrá vlajka:
Jezdec nesmí zdržovat natož ohrozit jezdce, který jej předjíždí o kolo či více. Pokud se soupeř pohybuje v jeho bezprostřední blízkostí je povinností předjížděného uvolnit cestu nejpozději na nejbližší rovince. Předjížděný jezdec se drží, pokud možno, mimo závodní stopu a tím dává najevo, že o jezdci za sebou ví a pouští ho. Jezdci, kteří jsou ve stejném kole jako předjížděný ho nesmí při tomto manévru předjet.

Příliš defenzívní jízda:
Jezdec nesmí vícekrát než jednou za jedno kolo změnit směr při bránění pozice.

Souboj o pozici:
Jezdec jedoucí před jiným vozem má právo volby stopy. To platí pouze pokud je jezdec celým svým vozem před vozem soupeře. V případě, že je jezdec alespoň z části na úrovni soupeře, tak jsou oba povinni si poskytnout prostor k průjezdu.

Neférové předjetí soupeře:
Pokud jezdec zkrácením tratě nebo svým chybným manévrem poškodil nebo výrazně zpomalil svého soupeře a tím získal jeho pozici je povinen mu jí vrátit. Pokud to okolnosti nedovolují nebo jeho oupeř musel ukončit jízdu, je povinností jezdce projet do tří kol boxy na znamení, že uznává svou chybu. Pokud tak neučiní a jeho vina bude nepopíratelná bude potrestán větším způsobem po závodě.

Michal Březina

Musíš být zaregistrovaný a přihlášený, aby jsi mohl hodnotit články!


Komentáře jsou zakázané.

Předzávodní info

Další závody

Shoutbox


Anketa

anketa není aktivní

ukázat ankety

Teamspeak

Partneři

Serios.czCZECHSIM.czGPF1.cz