Články



Informace o pneumatikách
Datum 08.10.2011
Autor 1. Michal GDPR
Odkazy n/a
Hodnocení

Stránka 1 z 1
V soutěžním módu F1 máte k dispozici dvě sady pneumatik, ta měkčí je označena zeleným proužkem. Každá sada pak obsahuje dvě směsi. Ta měkčí obsahuje směs supersoft a střední. Obě tyto směsi jsou vhodné především pro tratě, kde se gumy příliš nezahřívají. Jejich optimální režim je pokud je pneumatika zahřátá na 100 resp. 102 stupně. Jejich základní charakteristika je taková, že se lépe a rychleji zahřívají než směsi v druhé tvrdší sadě. Směs supersoft má vyšší počáteční grip, střední pak má cca. dvojnásobnou životnost. Obě směsi jsou nastaveny tak, aby byly vzájemně konkurenceschopné. Superměkká směs bude určitě výhodnější v kvalifikaci a na začátku závodu, ta střední spíše v druhé polovině stintu. Vzhledem ke kratší životnosti superměkké směsi bude ale nutné pravděpodobně vícekrát navštívit boxy. Volbu směsi je možné po kvalifikaci i v samotném závodě měnit. U sady pneumatik tomu tak ale není, je tedy nutné si jí před vybrat před spuštěním módu. Instalaci sady najdete u výběru vozu na poslední záložce.

Charakteristika tvrdší sady je logicky opačná než u té měkčí. Obě směsi, tedy měkká a tvrdá se hůře zahřívají, ale tím i lépe vypořádávají se zahříváním. Jsou tedy vhodná pro tratě s vyšším počtem středně a vysoce rychlých zatáček, jako je např. Brno. Jejich odolnost na opotřebení je v průměru také větší než u měkčí sady. Opět platí, že trvanlivost tvrdší směsi je asi dvojnásobná oproti měkké směsi. Ideální teplotní okno pneumatik je také o dva stupně vyšší než u měkčí sady. Ještě přidám informaci, že v ligových závodech je zakázáno tankování.

Aby jste si dobře vybrali optimální pneumatiku pro váš styl jízdy je dobré sledovat jejich teploty a míru opotřebení. Praxe mě naučila, že mírně přehřátá pneumatika je lepší než chladná pneumatika. Pokud Vaše guma dosahuje teplot přes 120 stupňů je dobré zvážit použití tvrdší sady či alespoň směsi. Pak je možné ještě pomocí nastavení vozu a stylu jízdy tyto teploty a míru opotřebení mírně regulovat. Ale tohle téma je na tolik široké, že tomu vyhradíme diskusi na fóru.

Michal Březina

Musíš být zaregistrovaný a přihlášený, aby jsi mohl hodnotit články!

komentáře

Komentáre

Seřadit: Sort ascending   
#1 od
quote
Avatar
Taka miera informacii, že až je zbytočná amused K teplotam sa vyjadrim: Bolo by pekne, kebyze supermakke gumy sa nedaju prehriat s prazdnym vozom, alebo max na optimalnu teplotu, ale bezne s nimi dosiahnem 111 stupnov, co nedosiahnem nikdy na skutocnej F1... Velmy rad pomôžem s modom na dalsiu sezonu. Bude mi cťou.
09.11.2011 - 16:39
0 0


Komentáře jsou zakázané.

Předzávodní info

Další závody

F1 A 19P: 24.11.2019 20:00 VC Abu Dhabi A (41 kol)
F1 B 19P: 1.12.2019 20:00 VC Abu Dhabi B (41 kol)
F1 A 19P: 8.12.2019 20:00 VC Německa A (50 kol)
F1 B 19P: 15.12.2019 20:00 VC Německa B (50 kol)
F1 A 19P: 22.12.2019 20:00 VC Itálie A (40 kol)
F1 B 19P: 29.12.2019 20:00 VC Itálie B (40 kol)

Shoutbox


Anketa

anketa není aktivní

ukázat ankety

Teamspeak

Partneři

Serios.czCZECHSIM.czGPF1.cz