Fórum zpráv   >>   Tiskové Centrum   >>   Vyjádření jezdců po závodě – Serios Cup

VC Rakouska B - 12.3.2017

Seřadit:     printview




Autor: Zpráva:
Martin Slezar Člen klanu
Administrátor
996 Příspěvky
registrován: 24.11.2014
5 0
13.03.2017 - 10:56  
WILLIAMS

Slezar Martin

Na závod jsem byl připravený v celku dobře. Top kola jsem byl schopen zajíždět okolo 1,05,3xx s čímž jsem byl spokojený. S plnou nádrží jsem se cítil jistý a stabilní a jako na málo které trati jsem byl schopen zajíždět jedno kolo jako druhé. Byl jsem si téměř jistý úspěchem v závodě.
Kvalifikace 1 - standard, zajel jsem čas tak, abych se s jistotou dostal do Q2 a monopost odstavil.
Kvalifikace 2 - v prvním rychlém kole jsem udělal chybu a z nervozity (dopad nového systému Q) jsem raději zajel poslední kolo na jistotu

Závod - nervozita z ne příliš úspěšné Q se přenesla také díky prodlouženému čekání na start.. Vzhledem k tomu, že jsem se odlepil poměrně dobře, nedobrovolně jsem se dostal úplně na pravou stranu tratě, kde jsem nedokázal odhadnout brzdný bod a jen se modlil, abych někoho neohrozil. Proto jsem raději volil výlet mimo a následný návrat pod kontrolou. Překvapením bylo, že jsem se vrátil na prvním místě. Ihned jsem se snažil zorientovat se nejen na trati, ale také kontrole vozu. Studené pneu mě nutily netlačit na pilu a do zahřátí neriskovat. Následná rána od soupeře byla tak velká, že mě i v reálu cvakly zuby. Už v další zatáčce bylo jasné, že auto není v pořádku a i při boostu 1 při přidání plynu v zatáčce, šlo auto do smyku. Byl jsem tedy odsouzený pokračovat se silně přetáčivým vozem... po dvou kolech bylo jasné, že ztráta na nejrychlejšího je okolo 1 s./kolo. Po rychlém výpočtu, že ztratím cca 20 sekund a zastávka na opravu by byla možná i delší, s nejistým výsledkem opravy, jsem raději volil zůstat na trati. Po návštěvě boxu se auto celkem stabilizovalo a na čerstvých pneu jsem začal bojovat. Oprava nedopadla sice na 100%, ale jízda byla mnohem jistější... Udržoval jsem si rychlost, šetřil palivo a soustředil se na bezchybnou jízdu, abych mohl po přezutí na softy nasadit boost 3 na který jsem měl už dostatek paliva.
Tady má strategie a v podstatě i závod, skončily. Při zadání boxů se mě sice objevila tabulka na volbu pneu, ale nešlo posouvání v menu a tedy změnit pneu. Musel jsem tedy projet do dalšího kola a během jízdy jsem se spojil s maršálem, vyzkoušel úplně všechny kombinace tlačítek.... další kolo....stále snaha o změnu pneu a následná vidina, že když pneu nezměním, bude DQ. Jelikož jsem od maršálů nedostal žádnou výjimku, rozhodl jsem se zajet do boxů. Hned na začátku boxů jsem se naposled pokusil navolit změnu pneu pomocí klávesnice. Neúspěšně. Software, který se zbláznil mě přiřadil snad všechny možné kombinace, jen ne na změnu pneu a proto jsem závod ukončil.
Dnes ráno jsem zjistil, že v instalaci volantu mě chybí nějaké soubory a v základním nastavení volantu (mimo rF), mám ovladače úplně jiného volantu, s možností asi 12 tlačítek, oproti T500 F1, kde jsem měl k definování tlačítek 25. Pravděpodobně proto se některé tlačítka sjednotily a posun v menu nebyl nikde.

Závěrem : tři závody, třikrát téměř jisté druhé místo, realita ? jednou to vyšlo, jednou chyba soupeře, jednou selhala technika. Nicméně, je třeba si uvědomit, že je to zábava a že za 14 dnů se můžu pokusit znovu o dobrý výsledek, tentokrát ve VC Austrálie.
Gratuluji Filipovi za parádní jízdu a zasloužené první místo. Tomáši Staňkovi k místu druhému a určitě i týmovému kolegovi Petrovi Řehákovi s bedně a super výsledku.

Andrej Marečák Člen klanu
Technický vedoucí
230 Příspěvky
registrován: 06.02.2015
4 0
13.03.2017 - 17:17  
Force Slovakia

Patrik Rusiňák - 5. miesto


Prípravu do Rakúska som začínal veľmi dobre naladený, pretože som si myslel, že trať mi bude sedieť, no po prvých testoch som si uvedomil, že na tom niesom vôbec tak dobre ako som si myslel. Naviac som musel preinštalovať celý PC, volant mi začal dávať inú odozvu, takže to čo som za prvý týždeň natrénoval mi bolo nanič. Našťastie som to aj s veľkou podporou tímu a hlavne svojim "tryhardom" nejak vyladil a cítil sa byť celkom dobre pripravený.

V Q1 ani Q2 sa mi nepodarilo zajsť dobrý čas, kedže server nejako lagoval, zmohol som sa len na 1:06,7 čo je skoro 1,5s za mojim maximom, a musel som sa uspokojiť so 7. miestom na štarte.

Na štarte som sa prepadol, keď sa Radan predomnou neodlepil ideálne, prepadol som sa za prvú desiatku. V prvom stinte na boost 1 mi vôbec nič nevychádzalo, keď som jazdil o 2s na kolo pomalšie ako v simulácií. Tu si dovolím tvrdiť, že som stratil okolo 25s, no druhý stint už išiel podľa plánu. Hneď po výjazde z boxov som tam hodil boost 3 a začal stíhaciu jazdu až do 31. kola keď som musel ešte na 7 kôl pošetriť palivo na boost 1. Aj napriek tomu som dobehoval Petra Kunza, ktorý išiel kolo predomnou do boxu. V 38. kole som si zašiel po softy, aj keď podľa simulácie som vedel že do konca to bude s výdržou len tak tak. Aj napriek tomu som tam hodil boost 3, vyšiel pred Kunzom a začal stíhaciu jazdu na McLaren. K Milanovi Králikovi som sa priblížil, raz ho aj predbehol, no vrátil mi to. Gumám som nič nedaroval a to sa aj začalo prejavovať. 4 kolá pred koncom som dostal správu, že mám 2 pokusy predbehnúť Milana, a potom keď sa mi to nepodarí, tak mám pustiť dopredu Tomáša, ktorý bol na pomerne čerstvých midoch. Na cieľovke sa mi to nepodarilo, tak som sa uhol Tomášovi, ktorý ale dostal na výjazde hodiny a takmer sme sa trafili. Nakoniec som to s 20% pneumatikami dokrúžil na 5. mieste.

Pred pretekmi by som sa z 5. miesta radoval, no teraz som trocha sklamaný, pretože keby som ten prvý stint išiel dobre, tak by som mohol bojovať možno aj o pódium. Každopádne gratulujem Tomášovi, ktorý bol už pri testoch rýchly, ku nádhernému 7. miestu po štarte z pit lane. Znova veľká vďaka Marošovi a Aďovi za ich masívnu podporu a aj obom McLarenom za pekné súboje. Teším sa na Melbourne, ktorý mám neskutočne rád a pokúsim sa už konečne ukázať čoho som schopný.


Tomáš Pošefko - 7. miesto


Na VC Rakúska som sa pripravoval veľmi zodpovedne a viac ako na rýchlosť a softy som sa sústredil na hardy a midy.
Keďže som štartoval z boxov prvé kolá som išiel sám ale krátko po tom so začal dobiehať najpomalších a asi ako prvého som predbehol môjho bývalého kolegu z Toro Rosso – Vláďu Šupsa.
Potom to bolo celkom nudné predbiehanie pomalých a žiadne súboje. O niekoľko kôl neskôr som pustil svojho tímovéeho kolegu P. Rusiňáka keďže on mal Midy a ja Hardy tak som bol logický pomalší...nie? amused Jediný môj poriadny súboj...teda...jendorázové obehnutie bolo s Radanom Hodkom.
Posledných 5 kôl bolo trochu „akčných“. Patrik ma pustil lebo...(no nedá sa presne povedať že nevedel)...nevedel obehnúť (myslím) M.Králika ale hneď v nasledujúcej zákrute (T2) som dostal hodiny a prepadol som sa za Kunza a bohužiaľ vtedy som dostal aj o kolo od Mihaloviča...dobiehal som Kunza dosť rýchlo...2.5s na kolo ale kvôli tomu že ma predbehol MIH tak som už došiel do cieľa a to bol koniec pretekov...skvelý výkon na to že to bol štart z boxov a gratulujem Patrikovi ku 5. miestu a aj všetkým na bodoch...a zvlášť tým na bedniach...amused
Teším sa na Austráliu.


Vyjadrenie tímu


Z pohľadu tímu dopadol pretek vzhľadom na okolnosti celkom fajn. Tomáš po štarte z boxov dokázal ísť veľmi konštantne, za nikým sa nezdržoval a dral sa dopredu. Napriek tomu dokázal neuveriteľne dobre pracovať s pneumatikami a chvíľu sme premýšľali o stratégií Hard, Soft no nemali sme to otestované tak sme ho zavolali do boxov len o dve kolá neskôr ako bol plán. Škoda, že mu to nevyšlo a nedostal sa pred Králika, ale aj 7. miesto je super výkon. Patrik išiel rovnako pekne no chýbalo mu trošku viac kľudu a šťastia pri predbiehaní. Museli sme mu nariadiť aby pustil Tomáša, lebo už veľmi dlho mu to nevychádzalo aj vďaka Králikovej dobrej obrane. Jeho 5. miesto je veľmi slušné, aj keď mal na to skončiť o jedno miesto vyššie. Celkovo berieme celkom slušnú bodovú nadielku, takže v tíme spokojnosť, aj keď vieme, že sme boli blízko 4. a 5. miestu. Chalanov musím pochváliť za dodržiavanie pokynov a naozaj rýchlu a spoľahlivú jazdu aj keď pri Tomášových hodinách sme skoro zošediveli keď sa priamo na neho rútil Patrik. Ale zvládli to. Do Austrálie vieme na čom u každého treba zamakať.

Radan Hodek Člen klanu
Pilot F1
89 Příspěvky
registrován: 09.01.2016
4 0
13.03.2017 - 18:29  
Starty jsou hodně rizikovou záležitostí, podobně jako celé první kolo. Já nejsem vůbec zvyklý startovat z přednějších příček, takže má opatrnost na startu je možná trochu přehnaná. Tentokrát jsem měl oči přilepené na auto přede mnou a snažil se hlídat si, jestli se start povede i Petrovi Řehákovi přede mnou. Měl jsem pocit, že tam je mírná prodleva a tak jsem startoval více méně podle něj, což , jak jsem později viděl na záznamu, málem způsobilo kolize za mnou, což připravilo horké chvilky zejména Patrikovi za mnou. Pokusím se si v hlavě nastavit lepší variantu a to, být připraven v podobné situaci pokusit se provléknout spíš dopředu, než zůstat v pořadí, což, jak se ukazuje, bezpečnější být vůbec nemusí.

Jinak v závodě jsem asi na víc neměl, ale když si uvědomím, že na startu se nás sešlo plné pole a boduje jen 9 jezdců, tak každý vydolovaný bod je při mých schopnostech velký úspěch, i když zaplacený velkou smůlou zejména Martina Slezara. Loňská sezóna mě sice navnadila i lepšími výsledky, a to přitom startovalo souběžně i víc kluků z áčka, ale za mnou byla poměrně značná výkonnostní odmlka. Ale zejména kluci z Force Slovakia jsou k nepoznání a zejména z Patrika mám osobní radost, protože ten půlrok ve společném týmu už nic nesmaže a jsem rád, že v novém týmu tak válí, podobně jako kolega Tomáš, jehož nadšení z doby prvních krůčků na lize ukazují rovněž na nadšení a zápal pro věc a dnes jsou ozdobou ligy.

Petr Kolář Člen klanu
Administrátor
464 Příspěvky
registrován: 01.11.2006
2 -1
14.03.2017 - 08:40  
Za maršály se chci omluvit Jakubovi Horešovskému, který měl dostat trest průjezdu boxy, ale nedopatřením dostal Stop/Go 1s. Tento trest jsem mu asi po minutě zrušil a změnil na správný průjezd boxy, ale Ty sis toho asi nevšiml a zastavil jsi u mechaniků. Tím se TI trest nezrušil a následovalo potom DQ.

Vysvětlení:
Vzniklo to tím, že při zadávání "-1" (to znamená průjezd boxy) jsem použil numerickou klávesnici, ale mínus se nenapsalo a tím se napsala jen jednička a vznikla tak penalizace Stop/Go 1s.
Upozorňuji tedy všechny co obdrží trest, aby se vždy řídili podle ikony v levém horním rohu.
Buď jsou tam červené šipky, což je průjezd boxy - nesmí se přivolat mechanici a musí se projet boxy bez zastavení u mechaniků).
Nebo červeno zelený semaforek, což je Stop/Go - musí se zastavit u mechaniků.
Viz. obrázky v pravidlech http://www.ceskaf1liga.cz/stahuj/Pravidla_CF1L.pdf - část "Vlajky ve hře"

Petr
Pilot RC modelů
16 Příspěvky
registrován: 01.01.1970
3 0
14.03.2017 - 13:31  
čti více Petr Kolář napsáno:


Měl jsem danej prujezd boxy, pak se mi to změnilo na stop\go. Trest jsem dostat měl, a pokud chcete trestat tvrdě tak i spravedlivý. Naprosto jsem zničil závod Martinu Slezarovi, kterýmu se ještě jednou omlouvám.

Martin Slezar Člen klanu
Administrátor
996 Příspěvky
registrován: 24.11.2014
3 0
14.03.2017 - 14:30  
čti více Jakub Horešovský napsáno:

Vážím si tvého přístupu a omluvy zvláště, poškození bylo sice velké, ale ne likvidační. Ztráta cca 1,5 s/kolo a 1% pneu/kolo více. Mé odstoupení ze závodu ale zapříčila technická závada - software volantu. O tomto jsem informovat i maršály závodu, kteří znají pravou příčinu mého odstoupení. Ještě jednou díky a jedeme dál... wink

Jaroslav Novák Člen klanu
Pilot F1
98 Příspěvky
registrován: 29.09.2011
1 0
15.03.2017 - 18:38  
ahoj rád bych se podělil i já o své pocity ze závodu v Rakousku.Zajel jsem opět dobře kvaldu a startoval z osmého místa.Ale jako Radan nejsem tak agresivní na startu a proto jsem čekal až se rozjede pilot přede mnou.Mezitim okolo mě prosvištěli agresivnější piloti a rázem jsem byl 12.Pak se strhla mela přede mnou a já to jen tak tak objel.A hned jsem byl osmnáctej.A začal jsem pronásledovat jezdce přede mnou.Docela mi to šlo ale při předjíždění jsem udělal malou chybu ale draze jsem jí zaplatil přišel jsem o přední křídlo a z boxu vyjel 22.Na startu jsem měl media a teď jsem přezul na hardy skvěle drželi stopu a neodcházeli až pět kol před koncem jsem jel pro softy a na nich dojel závod na 12 místě a jsem docela spokojenej protože Olda konečně dojel a bodoval.Chtěl bych poděkovat klukům z áčka našeho týmu protože se nám hodně věnujou a Martinovi Šlezarovi kterej mě konečně naučil jak brzdit.Ať se všem daří a moji parťáci jsou na těch nejlepších pozicích Jarda.

Seřadit:     printview

Předzávodní info

Další závody

.: 28.4. 20:00 Sprint SauArabie 13, 19 kol
.: 5.5. 19:00 VC Saudské Arabie, 38 kol
.: 12.5. 20:00 Sprint Imola 17, 24 kol
.: 19.5. 20:00 VC Imoly, 47 kol
.: 26.5. 20:00 Sprint Monako 20, 29 kol
.: 2.6. 20:00 VC Monaka, 58 kol
.: 9.6. 20:00 Sprint Kanada 18, 26 kol

Shoutbox


Anketa

anketa není aktivní

ukázat ankety

Teamspeak




Akce partnerů

Sponzoři

Pepa_MOTOLevne-okapy.cz