Fórum zpráv   >>   Tiskové Centrum   >>   Vyjádření jezdců po závodě – Serios Cup

VC Brazílie B 10.11.2017

Seřadit:     printview




Autor: Zpráva:
Jaroslav Strišovský Člen klanu
Hlavní manažer týmu F1
623 Příspěvky
registrován: 22.09.2015
4 0
14.11.2017 - 08:43  
Williams

Petr Řehák:
Zdravím z Brazílie.
Jak už bývá zvykem, Jaroslav poslal set a mohlo se testit. Na trénink jsem měl času dost, tak jsem testil, testil a experimentoval. Na závod bylo třeba 100 l paliva na B2 a jen 5 l paliva se dalo využít na B3. To mě vedlo ke snížení chlazení motoru až na jedničku. Teploty motoru od T10 až na cílovou rovinku byly vyšší 113–114 °C,a od T1 po T10 byly nižší, kde jsem použil B3. Na celý závod byl agregát provozuschopný.
V první kvalifikaci se dařilo týmu Williams. Martin byl první a já hned za nim. Druhou kvalifikaci jsem zajel slušně, ale bylo to jen druhé místo. Pole position si vyjel Miloš Tuťko za tým Mercedes. Miloš měl do závodu penalizaci, tak jsem na startu postoupil na první rošt, druhý byl Miloš a třetí Martin Slezar. Před závodem proběhla menší domluva s Jaroslavem na strategii a že oba Williamsy na startu použijí pneu hard. Start byl dobrý, že jsem najel víc doprostřed tratě. Ve zpětném zrcátku vidím s dostačujícím odstupem Miloše, tak jsem najel víc na vnitřní stranu, ať mě Miloš v T1 nepodjede. Na začátku závodu jsem motor vůbec nešetřil. Po pár kolech jsem začal vidět na druhém místě ve zpětných Martina. Pomalu jsem ujížděl a vyjel jsem si na Martina až 3s náskok. Po odjetí 9 kol jsem už měl motor na 90%. Musel jsem motoru dát chvíli pohov a nechal přepnutý jen na B2. V osmnáctém kole mě Martin dojel už na 1s a hlásím mechanikům, že jedu jako první pro gumy hard na druhý stint. Nájezd do pitline byl dobrý a mechanici se s výměnou gum taky nemazlili, nějak 2.1 s. Na trať vyjíždím na páté pozici. Do dvaadvacátého kola všichni přede mnou zajeli postupně k mechanikům. Dostal jsem se tedy zase na čelo závodu s odstupem na Martina nějak přes 5s. Jaroslav během závodu kontroloval data a v půli závodu bylo vše OK. Začal jsem zase používat B3 na první sektor až do zatáčky T10. V třicátém šestém kole jedu k mechanikům. V nájezdu do pitline zrovna najížděl někdo poškozený z Ferrari a trochu jsem se zapotil. Jo vlezl jsem se tam a zastavil jsem u mechaniků, ať mi dají gumy medium. Hmm, jak jsem viděl čas na výměnu gum 6s, no moje nervy. Jo pak mi došlo, že jsem to mechanikům nehlásil. Na trať vyjíždím na třetím místě. Čekal jsem, kdy kluci přede mnou zajedou k mechanikům. Nejvíc na Martina, protože bylo naplánováno, že na poslední stint použije gumy soft. Ve čtyřicátém druhém kole bylo měřeno čisté kolo a Martin na mě ztrácel 9 s. Cíl se blížil a Martin mi dával na kolo dobrou 1s. Vyšlo to akorát, že jsem proťal cílovou čáru a Martin hned zamnou. Kluci o kolo zpět pouštěli s přehledem. Všem patří velký díík. Pár dnů dáme pauzu a v Abu Dhabi se uvidíme, zatím ahoj Petr.


Martin Slezar:
Opět plnohodnotný trénink našeho týmu nese své ovoce. Druhý závod po sobě jsme neměli konkurenci a ovládli závod stylem start - cíl.
Kvalifikace:
do kvalifikace jsem vztupoval hodně málo rozjezděný, protože jsem ve čtvrtek totálně překopal nastavení volantu a pedálů a v pátek ráno odjel pryč, s tím, že se vrátím až těsně před závodem. V Q1 jsem chtěl první kolo zajet na jistotu postupu do Q2. Jel jsem tedy v klidu, na jistotu a dokonce jsem si zvýšil přítlak abych zbytečně neriskoval. K mému údivu jsem zajel svůj druhý nejlepší čas a postupoval do Q2 z první pozice. Tento čas mě natolik znervózněl, že jsem nebyl schopen výsledek zopakovat. Nicméně třetí místo nebylo tak špatné a s kolegou na špici jsem věděl, že se závod bude odehrávat tak jak jsme si naplánovali.
Závod:
celkem opatrný start se málem zvrtnul už v T1 kde mě Miloš celkem nevybíravě křížil stopu a v nájezdu do T2 došlo i ke kontaktu, kdy jsem už já neměl možnost více uhnout abych nenajel mimo trať. Naštěstí se vše obešlo bez havárie a hned v dalších zatáčkách jsem věděl, že budu rychlejší. Po získání pozice jsem mohl uhánět za kolegou, vztříc dalšímu double. Když se blížili první pitstopy řešili jsme s týmem kdo a kdy. Petr byl poslán do boxů jako první a já další kolo. Před poslední zatáčkou mě tým poslal ještě na jedno kolo a tím se naše strategie mírně rozešly. Druhé zastávky byly ve stejném duchu. Výsledkem bylo, že Petr na poslední stint obouval MIDy a já, o pár kol později, SOFTy. Strategie se opět potkávaly až v samotném závěru. Nahlásil jsem do vysílačky "Petře jeď v klidu, bojovat spolu nebudem". Věděl jsem že máme oba sjeté gumy a bojovat by byl nesmysl, který by mohl skončit kolizí a vyřazením i nás obou. Náskok Petra byl velký, i když to tak v cíli nevypadalo (0,6 s.), ale je rozdíl dojet a předjet. Gratujiji kolegovi k jeho zaslouženému vítězství a doufám, že nebylo letos jeho poslední. Děkuji týmu za pomoc a podporu, díky které jsem v závodě klidnější a mám více času soustředit se na jízdu. Gratulace patří i Milošovi, který nás doplnil na bedně a všem co viděli cíl.
Děkuji maršálům za jejich práci a Patrikovi Novotnému za přenos, i když mu spojení spadlo, ale dokázal se ihned adaptovat a pokračoval alespoň zvukově.
Dalším závodem je Abu Dhabi.... byli by jsme rádi, kdyby jsme zopakovali tento úspěch i do třetice, ale budeme to mít určitě mnohem těžší, přesto přípravu neošidíme a budeme se snažit. Na shledanou v Abu Dhabi...

Tomáš Tesař Člen klanu
Pilot F1
112 Příspěvky
registrován: 19.09.2016
2 0
15.11.2017 - 17:23  
Torro Rosso

Ahoj z Brazilie, nejprve gratuluji vítězi závodu.

Tento okruh mě vždycky bavil a s dobrým setupem od Patrika jsem si na něj věřil.

Kvalifikace:

Kvalifikaci jsem se snažil jet na max. soustředění a povedlo se mi dostat se i mimo provoz. Bylo i pro mě překvapením, že z 15. pozice jsem se na 10.pozici. Minule to bylo tím,že hodně kluků nejelo, teď jeli téměř všichni, takže ten střed byl hodně vyrovnaný, o to překvapení, že jsem se tam dostal, bohužel v druhé Q jsem zůstal na 10. pozici.

Start mi vyšel kupovidu dobře, využil jsem chyb v první zatáčce a propracoval se na 7. pozici. Snažil jsem se jí držet, jak to šlo, protože jsme měli nastavený auto spíš na technickou část, kde seděl párádně než na maximálku. Ve třetím kole mě už předjel Tomáš Staněk, takže jsem se držel na 8. pozici. Později se ke mě dohnala skupinka Král s kolegou Ondrou. Trochu mi nevyšel výjezd na začátku s3 a dostali se přede mnou na výjezdu na kopec. S Králem jsem měl rovněž souboje, i když u něj v některých okamžicích už to bylo pomalu za hranicí pravidel. Měli jsme v plán strategii 20 20 10 , což docela tu dobře seděli hard pneu takže první zástávku jsem riskl o něco déle než kolega a jel jsem si pro hard v 22. kole, potom opět začala stíhací jízda. Jezdil jsem na rovinkách s boostem 3 a v t echnické části na 2. Užil jsem si pár soubojů s Ladislav Skřišovským, Králem Markem Slezarem,
Další pit bylo dilema zda jet v 40 nebo o něco déle, protože jednak hrozilo předjetí Králem a taky mě doháněl Olda Hromek. Nakonec jsem to riskl v 43. kole na softy a bohužel se Olda přede mnou dostal, pak jsem se ho snažil rovněž dohánět, možná dvě kola navíc, tak bych ho dal. Ke konci závodu od 46 jsem zjistil, že mi nedojde asi palivo,tak i když jsem jel na plno, volil jsem boost 1 a 2. Při cílové procedůře mi došel benzin v kopci před boxy. Nebýt +1 kola nedojel bych závod smiling)
S kolegou jsme přivezli další cenné body pro tým. Pilně trénujeme už na Abu Dhabí.

Díky maršálům za jejich trpělivost a Patrikovi za parádní přenos a rovněž za setup smiling

Seřadit:     printview

Předzávodní info

Další závody

.: 21.4. 20:00 VC Číny, 42 kol
.: 28.4. 20:00 Sprint SauArabie 13, 19 kol
.: 5.5. 19:00 VC Saudské Arabie, 38 kol
.: 12.5. 20:00 Sprint Imola 17, 24 kol
.: 19.5. 20:00 VC Imoly, 47 kol
.: 26.5. 20:00 Sprint Monako 20, 29 kol
.: 2.6. 20:00 VC Monaka, 58 kol

Shoutbox


Anketa

anketa není aktivní

ukázat ankety

Teamspeak




Akce partnerů

Sponzoři

Pepa_MOTOLevne-okapy.cz