Seřadit:     printview




Autor: Zpráva:
Patrik Novotný Člen klanu
Pilot F1
158 Příspěvky
registrován: 13.11.2016
6 0
29.01.2018 - 01:08  
Scuderia Toro Rosso

Patrik Novotný #21 - Q4 - R4

Příprava: Ze začátku sem poměrně laboroval s přítlakem a podařilo se mi najít dobrý kompromis, i když maximálka patřila k těm menším ve startovním poli. Cítil sem se na trati dobře, takže sem si věřil na boj o vítězství.

Kvalifikace:
Chtěl sem poprvé nakouknout do první řady. Podařilo se mi solidní kolo 41.9 , v prostředním zůstala čtvrt sekunda, ale naopak sem si zajel maximum v posledním sektoru, takže velká spokojenost.
V 1.pokusu v Q2 sem hned ztratil dvě desetinky v 1.zatáčce, takže hned trocha frustrace, ale zbytek kola byl dobrý. V 2.kole sem si škrtl obrubník v dvojité levé, takže tam zůstali taky 2 desetiny, v konečném součtu + pár tisícin, takže s časem 42.2 a 4.místem bylo určitě zklamáním, ale vzhledem k předpovědi mě to mrzelo méně.

Závod: Vyzkoušel sem start trochu jiným způsobem a opět tragédie + mi nepomohla ani mokrá stopa.
Spadl sem asi na 6-7.místo. Na konci S2 sem šel na páté a pak sem se trápil kolo s Patrikem Rusiňákem, ale moc pěkný souboj.
Poté byla trať volná a přede mnou trojice Syrovatský , Bruňanský, Marečák 4s. Přepl sem boost 3 a snažil se je dojet, což byla chyba. Aďa sem dojel a předjel poměrně rychle, ale pak to chtělo šetřit palivo. Vedoucí dvojici sem dojel za další 2 kola a začal sem šetřit. To ale moc nešlo, protože pak sem se dostal mimo větrný pytel, z výpisu času vidím, že sem v závěsu za nimi jezdil cca o 0.5s pomaleji, než v tréninku s cca stejnym množstvím paliva, no zpátky už to nevezmu.
V 17.kole sem zamířil do boxů a snažil se vyjet náskok. Stačilo to na 1.místo, ale jen těsně, Jirka se za mnou držel v závěsu. V této fázi sem chtěl opět něco pošetřit a bohužel kvůli soubojům se Jirka utrhl a stále sem měl málo paliva. Víceméně až do začátku mokra sem se snažil šetřit jak to šlo, abych aspoň mohl dojet na B2. V posledních 2 kolech sem se nechal předjet Aďem i Maťem, což byla rozhodující chyba, možná, že kdybych obětoval větší boost , na mokru bych to možná udržel na B1, cítil sem se v tréninku na mokru jistě (což je snad poprvé tady na lize).
S Maťěm sme si párkrát vyměnili pozice a už to vypadalo, že dojíždíme Aďa, Maťo šel pozdě na brzdy do T1 a já ve snaze mu uhnout, aby mě netrefil sem cukl volantem a ztratil sekundu, což byl možná klíčový moment, protože sem mohl Maťovi ujet a Aďo byl cca 2s. Paliva ale bylo stále málo, takže mě Maťo dojel a předjel. Na poslední kolo sem dal B3 i za cenu, že už mi to začne v poslední šikaně vynechávat, protože Jaro byl za mnou 3s, tak nehrozilo, že mě porazí. Maťo ale měl dost paliva a nedal mi možnost se přiblížit, takže nakonec 4.místo.

Závod poněkud zvláštní, protože do moc soubojů sem nešel naplno a snažil sem se spíše šetřit, než tlačit, určitě ale dobrá zkušenost do příští sezóny i poměrně solidní jízda na mokru je povzbuzující.
Trochu hořké 4.místo i proto, že dojet 3. stačilo by na celkové 6.místo v PK.

Za sebe celkové 6.místo hodnotím kladně. Pár závodů bylo ovlivněno technikou, ale vítězství v Malajsii je fantazie. Když se kouknu na celkové pořadí, tak určitě pro mě maximum, co se dalo v sezóně zajet. Na příští budou určitě vyšší ambice.

7.místo v PK, tam je pro mě trochu zklámání. Dokázali jsme alespoň předehnat Sauber. Problém byl hlavně u A2, kdy byl vůz pouze 4x v cíli. Tam byl problém hlavně v první polovině, kdy jezdci neviděli cíl závodu. Veliké díky určitě patří Hoškovi, Hančlovi a Vejrychovi za záskoky a u Toma V. za zastoupení místa po Baškovi.
Potkalo nás i pár technických problémů i zdravotních, ale určitě nejsme sami, takže na to se vymlouvat nemůžeme.
Dále patří díky Tomu Tesařovi za pravidelné body a cíl závodu ve všech 10ti.
Nesmím zapomenout na Ondru Hoška, který přišel místo Pavla Svobody, předvedl veliký pokrok v druhé polovině sezony a hlavně za 2.vítezství do kasičky Toro Rosso.
I v PK budou rozhodně vyšší ambice a věřím že se náš tým posune zase o kus dále.

Závěrem bych rád poblahopřál Jirkovi Syrovatskému k titulu a také ostatním za super souboje, Markovi Slezarovi za super přenosy a Martinu Slezarovi za vedení ligy během sezóny.

Těším se na novou sezónu v novém a doufám stabilním složením týmu.

PR GDPR Člen klanu
Technický vedoucí
295 Příspěvky
registrován: 03.04.2016
3 0
29.01.2018 - 11:00  
FORCE INDIA

Patrik Rusiňák, 8.miesto

Na Spa som sa tešil, aj keď pôvodne som ho mal vynechať. Kedže tu jazdím rád, tak som sa ihneď vrhol do tréningu, v hre bolo 4. miesto v pohári konštruktérov a chcel som Aďovi pomôcť najlepšie ako viem. Setup som vyladil celkom rýchlo, aj keď nebol optimálny, tak som si na neho rýchlo zvykol a ostal som pri ňom po celý čas.

V Q1 som bol prekvapený svojou rýchlosťou, za svojim hotlapom som zaostal len o desatinku a s prehľadom som postúpil
V Q2 sa mi obe kolá nevydarili tak ako by som chcel, no ani po zajazdení svojho maxima by som nepredbehol 9. Tomáša Vejrycha, takže som ostal na konci TOP 10.

Do pretekov som štartoval v mokrej stope a tak som nečakal žiaden veľký posun, no odlepil som sa výborne a po pravej strane som sa čisto predral dopredu a po T1 som bol na 6.mieste. Hneď po Eau Rouge som sa zavesil za dvojicu Novotný-Strišovský a po Kemmel Straight som už kryl chrbát Aďovi na 4.mieste. Za mnou sa tak vytvoril vláčik 3 alebo 4 jazdcov a snažil som sa držať pozíciu tak dlho ako som len vedel, čím som dúfam trocha pomohol Aďovi. V ďalšom kole sme na najdlhšej rovinke bojovali koleso na koleso traja vedľa seba, ja, Patrik Novotný a Ondra Nigrin. Patrik ma predbehol, no Ondru som si aspoň teraz ustrážil, aj keď o pol kola neskôr ma predbehol aj on. Ďalším bol Jaro Strišovský, ktorého sa mi darilo zdržiavať trocha dlhšie, no prepad pokračoval. Ďalších asi 5 kôl som mal tvrdý boj s Jáchymom, na moje prekvapenie nebol tak rýchly ako som si myslel a mali sme medzi nami pár pekných výmen pozícií. Potom som ale musel trocha pošetriť, tak som to prepol na b1 a ušiel mi. Tak som až do zastávky v 20. kole jazdil osamote, predomnou diera, za mnou diera, a tak som jazdil to, čo som potreboval. Rozhodol som sa pred dažďom obuť softy, aj keď som trocha premýšľal nad midami aby som sa pokúsil na nich jazdiť až do konca aj po daždi, no po dvoch kiksoch v tejto sezóne, keď som obul slicky na mokrú trať som sa rozhodol pre najbezpečnejšiu stratégiu. V pitlane mi ale zlyhalo tlačidlo na limiter, a tak som si musel v ďalšom kole odpykať trest Drive Through. Preto sa predomňa dostali Petr Kolář a Zdeněk Švancara, ktorých som na čerstvých softoch a b3 rýchlo stiahol. Petr sa bránil statočne a mal aj dosť vysoký top speed, no v prvej zákrute som ho dostal na brzdy. Zdeněk sa tiež veľmi dobre bránil, no vrcholom súboja bol náš prejazd koleso na koleso v Eau Rouge, tam som si fakt myslel že to jeden z nás neprežije, no zvládli sme to bravúrne. Potom som si vytvoril náskok asi 5 sekúnd keď začalo pršať. Bez váhania som prezul na Intermedialky a strážil som si jazdcov zamnou. Myslím že 8.miesto bolo pre mňa maximum, aj bez toho trestu by som neskončil vyššie. Ďakujem chalanom za krásne súboje, preteky som si neskutočne užil.

Nakoniec chcem poďakovať všetkým za perfektnú sezónu, od vedenia, cez maršálov až po jazdcov. Špeciálna vďaka patrí Aďovi, dal mi šancu robiť mu dvojku, aj keď mal určite na výber lepších jazdcov a dúfam že som nesklamal. Chcel som pokračovať s spoločnom tíme, no od vedenia som dostal dôveru, že mám na to aby som viedol vlastný tím. Ďakujem za perfektné 2 sezóny, naučil som sa viac ako za celú svoju kariéru dokopy a spolu s Marošom ma dostali z chvosta skupiny B až tesne za elitu ligy. Do novej sezóny ma tak čaká veľká výzva, a to postaviť okolo seba úspešný tím a vychovať si jazdcov rovnako, ako som bol vychovaný ja. Ešte raz ďakujem a prajem veľa úspechov s novými parťákmi. smiling

Tomáš Pošefko Člen klanu
Technický vedoucí
196 Příspěvky
registrován: 18.10.2016
3 0
29.01.2018 - 11:16  
FERRARI
Tomáš Pošefko

Tréning: Nadpriemerný.

Q1: Môj naj čas.
Q2: Nezlepšený. Ale aj tak P8.

R: Lagy, Lagy, Lagy. Prepad dozadu. Neskôr krásne súboje s Lištvanom. Neskôr som mal ísť skôr na INT a tak som tam niečo stratil. Dramatický záver a posun na 9. miesto.

Toto bol pretek z mojej strany a teraz sa presuniem k zhodnoteniu sezóny:
Prekvapilo ma že ma Jirka zobral a tak som sa chcel dostať na čo najvyššie priečky no hneď v 1. preteku - v Monze sa niečo udialo. PC mi už vôbec nestíhalo tak ako predchádzajúcu sezónu a začal som to riešiť. Dodnes sa mi to nepodarilo vyriešiť. No takže po týchto problémoch je 12. miesto skôr prekvapujúce ako sklamanie.
Tak už mi neostáva nič iné len sa prehupnúť cez tieto problémy a hurá do novej sezóny... #RBR

Seřadit:     printview

Předzávodní info

Další závody

.: 28.4. 20:00 Sprint SauArabie 13, 19 kol
.: 5.5. 19:00 VC Saudské Arabie, 38 kol
.: 12.5. 20:00 Sprint Imola 17, 24 kol
.: 19.5. 20:00 VC Imoly, 47 kol
.: 26.5. 20:00 Sprint Monako 20, 29 kol
.: 2.6. 20:00 VC Monaka, 58 kol
.: 9.6. 20:00 Sprint Kanada 18, 26 kol

Shoutbox


Anketa

anketa není aktivní

ukázat ankety

Teamspeak




Akce partnerů

Sponzoři

Pepa_MOTOLevne-okapy.cz