Seřadit:     printview




Autor: Zpráva:
PR GDPR Člen klanu
Technický vedoucí
295 Příspěvky
registrován: 03.04.2016
7 0
19.02.2018 - 01:09  
http://jyxo.info/uploads/2B/2bb433ac0ef02647aa91259f1aec4a91da9e7d51.jpg

Patrik Rusiňák, Q=9.miesto, R=8.miesto
Príprava na preteky bola taká priemerná, set som však ladil dosť dlho, a pretože som sa chcel odlíšiť od konkurencie, vsadil som to na maximálku. Trať mi celkom sadla, nemal som s ňou veľké problémy. No posledné 2 týždne pred pretekmi som musel riešiť veci do školy, a tak som sa na prípravu trocha vykašľal, ostalo mi natrénovaných asi 500 kôl zo skoršieho obdobia.

V Q1 som dosiahol čas 1:04,7 čo bolo len desatinku za mojim maximom. V Q2 sa mi kolo až tak nevydarilo a s časom 1:04,9 som obsadil 9.miesto.

Prvý štart nebudem veľmi spomínať, bol taký priemerný a držal som si 9. miesto. Druhý štart sa mi podaril omnoho lepšie, v T1 som sa vyhol kontaktom a rovnako aj v T2, kde tesne okolo mňa preletelo kamikadze Ferrari a zostrelilo Aďa. Po tom čo ma Maroš predbehol som si držal 7. miesto a snažil som sa ísť svojim tempom na b1. No na konci S2 som stratil kontrolu nad autom a ako bolo na tráve neovládateľné, tak som skrižoval cestu Romanovi Slatinovi, ktorému sa ešte raz ospravedlňujem, Prepadol som sa a ku tomu som ešte dostal trest Drive Through. Myslel som si, že je po pretekoch, no rozhodol som sa ísť čo to dá a nevzdať sa do posledných metrov. Už vtedy som vedel že pôjdem len na 1 zastávku a tak som si gumy manažoval, no zároveň z nich dokázal vyťažiť maximum. Zo 16.miesta som sa postupne predieral dopredu bpo zastávke v 31. kole, keď som obul media, nastadil b3 a zabijacke tempo. Postupne som predbehol Králika, Nežníka, Frajku, Slezara, Hančla a kolegu Řeháka a do boxov zašli Vejrych a Švancara. Tak som sa ocitol na 8. mieste asi 9 kôl pred koncom, predomnou Aďo asi 40 sekund a zamnou dvojica Slezar-Švancara, ktorý mal obuté čerstvé softy. Cieľ bol jasný - udržať Zdenka za sebou. Martin Slezar mi pomohol, keď ho pozdržiaval, no po predbehnutí ma Zdeněk rýchlo sťahoval. robil som svoje maximum a nakoniec to stačilo. Myslím že 8. miesto bolo dnes moje maximum, lepšie by to nebolo.

S pretekmi som spokojný, až na ten trest mi vychádzalo všetko podľa plánu. Gratulujem chalanom doúredu, najmä Patrikovi Novotnému, ktorý išiel vynikajúco. Vidíme sa na Silverstone smiling

Petr Řehák, Q=18.miesto, R=15.miesto
Hoši ahoj, tréninky jsem testil na setu od Patrika a nedá mi to, abych do setu nedrbal. Set byl dobrý. Nejsem však už nejmladší, tak pro svůj klid a jistotu v závodě skupiny “A“ jsem zvolil vyšší přítlak. Kvalifikaci jsem jen odjel. Nevěřil jsem, že nějak vyniknu. Strategii do závodu jsem měl H – M.
Start byl dobrý, priorita byla nepoškodit sebe ani soupeře. V závodě bylo pár vyrovnaných soubojů a postupně jsem se posouval dopředu. Nějak od desátého kola zamnou kroužil Martin Slezar a ve dvacátém třetím kole mě předjel. Pak jsem kroužil za Martinem já na desáté pozici. Vše tomu nasvědčovalo, že do cíle největší soupeř bude právě Martin. Jednatřicáté kolo, přední levá guma byla na 40 %, takže ještě dvě kola a jedu k mechanikům pro gumy medium. Martin projížděl zatáčku číslo sedm v ideální stopě a dost zpomalil. Nedokázal jsem na to reagovat a došlo k většímu kontaktu. Nutná oprava a při tom výměna gum. Vyjíždím na trať za Martinem na čtrnácté pozici a závodní komisař mi nařídil průjezd boxem. Propadl jsem se na osmnáctou pozici. Soupeři přede mnou ještě jeli k mechanikům, tak jsem se do cíle ještě posunul na patnácté místo. Hodnotím závod jako kvalitní. Tým HAAS jede do Silverstone se zkušeností, kde se uvidíme, zatím ahoj Petr

Patrik Rusiňák, vedúci tímu
Ako vedúci tímu som sa rozhodoval na pozíciu A2 medzi viacerými menami, no z tých, čo mi ostali na výber bol Petr asi tou najistejšou voľbou, kedže v skupine B jazdil stabilne a dokonca bojoval aj o titul. K pretekom len toľko, že som nečakal od nás dvoch žiadne zázraky, ja som výkonnostne na úrovni 7-10 miesta a Petr ako novácik si musí na rozdiely medzi A a B zvyknúť. Obaja sme v pretekoch dostali tresty, ja by som s najväčšou pravdepodobnosťou dokončil preteky aj tak na 8.mieste, no Petr si mohol kľudne brúsiť zuby na 12. a možno aj lepšie miesto. Celkovo ale nemôžem byť sklamaný, pocity sú také neutrálne. Celý Haas sa už začal sústrediť na prípravu na preteky v Silverstone, kde sa na vás budeme tešiť silnejší ako doteraz.

Martin Bruňanský Člen klanu
Technický vedoucí
166 Příspěvky
registrován: 22.10.2015
7 0
19.02.2018 - 02:27  
Scuderia Ferrari

Martin Bruňanský:
Príprava na novú sezónu bola v mojom podaní skvelá. Setup mi sadol hneď po pár dňoch a tak som len dolaďoval svoje tempo. S ním som bol dosť spokojný. V kvalifikácii som si dokonca veril aj na víťazstvo. Závodná rýchlosť bola na úrovni tých najlepších.

Q: V prvej časti som šiel tak nejak na istotu, stačilo to na druhé miesto a pohodový postup. Prvý meraný pokus v Q2 mi nevyšiel podľa predstáv. Hneď som pokazil T1 a stratil takmer 0,5 sekundy. Zvyšok kola bol fajn. Po tomto pokuse som sa radšej rozhodol zamieriť do boxov a následne zajazdiť jedno ostré kolo. V tom ďalšom pokuse som dal prvý sektor takmer excelentný, no pre zmenu som netrafil zvyšné dva. To, že som skončil až štvrtý bol pre mňa šok a veľké sklamanie. Asi som od seba očakával príliš veľa.

R: Štart bol opäť famózny. Hneď som sa dostal do vedenia a každým kolom som zvyšoval náskok. Celú prípravu som bol rozhodnutý, že pôjdem dvojzastávkovú stratégiu. Až posledný deň som začal uvažovať nad inou alternatívou, no povedal som si, že nejdem robiť zmeny na poslednú chvíľu. Do boxov som teda išiel v devätnástom kole a to z prvého miesta. Už vtedy som vedel, že to nevyzerá dobre. Nepodarilo sa mi totižto udržať náskok, ktorý som si vybudoval, naopak stratil som ho. Po pitstope to bolo znovu super, jedno najrýchlejšie kolo za druhým. Postupne som sa doťahoval a moju stratu sa mi podarilo výrazne zmenšiť. Po zastávkach ostatných som opäť viedol a to s vyše desať sekundovým náskokom. Začínalo to vyzerať dobre, no opäť nastal prepad pneumatík a ja som s tým už nemohol nič robiť. Zamieril som na posledný pitstop, obul softy a tlačil čo to šlo. Musel by som však sťahovať vyše dve sekundy na kolo aby som sa aspoň priblížil druhému miestu. Už len zázrak by ma dostal vyššie. No a jeden taký malý prišiel. Jaro s Patrikom mali menší kontakt, a keď som sa to dozvedel, chytil som druhý dych. V cieli ma nakoniec delilo od víťazstva len niečo cez dve sekundy, no aj tak to bola len tretia priečka. Určite sklamanie, no sme ešte len na začiatku sezóny, takže úspech môže stále prísť. #ForzaFerrari

MB10
Jaroslav Strišovský Člen klanu
Hlavní manažer týmu F1
623 Příspěvky
registrován: 22.09.2015
7 0
19.02.2018 - 08:17  
Kvalifikácia ma milo prekvapila, tušil som, že budem vedieť držať tempo s najrýchlejšími, ale predsa ma len pole position prekvapila, bolo to moje naj kolo, ale mal som pocit, že mohlo byť ešte o niečo lepšie, no spokojnosť bola veľká.

Štart 1 bol zlý, neodpichol som sa tak dobre ako súperi, navyše O. Nigrin neskoro brzdil a skoro nabral svojho kolegu aj Maťa Bruňanského, ja som pre istotu uhol a následne ma predbehol ešte Patrik Novotný a Jáchym, postupne som sa dostával dobredu až hra padla.. Ešte raz vďaka Petrovi Kolářovi, že štart opakoval a ja som tak mohol nastúpiť a odjazdiť preteky.

Štart 2 bol oveľa lepší, no aj tak som stratil 1 pozíciu, potom ma predbehol J. Beneš, no po pár kolách jeho pneu stratili tempo a šiel som pred neho a začal som sa doťahovať na Maťa. Keďže mal mediumy, očakával som, že pôjde na 2 zastávky, čo mi vychádzalo ako pomalšia stratégia a tak som bol pokojnejší. Za mnou bol Patrik Novotný a ten si od úvodných kôl držal cca 5 sekundový odstup. Očakával som, že toto budú do konca pretekov moji súperi a to sa aj potvrdilo. Na zastávke som stratil asi sekundu, mal som smolu, že ma mechanici vypustili priamo do Patrika a musel som spomaliť, navyše som sa vrátil za Jiřího Beneša a stratil nejaký čas, kým som ho predbehol, asi 1 kolo. Potom šlo už len o to, aby som udržal za sebou Patrika. Darilo sa to a asi 15 kôl bol odstup rovnaký, cca 3 sekundy. Na posledných 5 kôl mi ostalo menej ako 10 litrov paliva a vedel som, že je zle, musel som spomaliť. Patrik, ktorému palivo naopak zvýšilo, sa rýchlo priblížil a podarilo sa mu predbehnúť ma 3 kolá pred koncom. Nešťastne sa tam zamiešal Roman Slatina, ktorý bol asi o 2 kolá pomalší, nechcel ma pustiť a ja som sa zľakol, že ma nepustí ani na rovinke, kde sa pred neho dostal Patrik a brzdil som neskoro, že som trošku postrčil Patrika, čo ma mrzí. Našťastie sme mali veľký náskok a Maťo sa nepriblížil až tak, aby mohol útočiť. Mne už neostalo palivo a musel som celé posledné holo absolvovať na boost 1 a tak dokrúžiť na druhom mieste.

Celkom spokojnosť, pretek som si užil parádne, mal som dobré tempo a stíhal som s najlepšími, bohužiaľ vedenie som neudržal, ale Patrik bol v celkovom hodnotení rýchlejší a blahoželám mu k výhre. Taktiež aj trietiemu Maťovi, ktorý ako jediný dokázal celý závod držať s nami tempo. Potešil ma aj kolega Ľuboš, ktorý zastupoval Jardu, vyjazdil pekné body a celkovo za Williams spokojnosť s vystúpením v Rakúsku. VIdíme sa o 2 týždne. SIlverstone mám rád, tak snáď pôjde všetko hladko a budeme opäť konkurencieschopný.

Andrej Marečák Člen klanu
Technický vedoucí
230 Příspěvky
registrován: 06.02.2015
7 0
19.02.2018 - 14:43  
Aj keď som sa v tréningu snažil a trénoval som tak ako sa na prvé preteky patrí, nebol som spokojný s časmi. Auto bolo fajn, ale niekde som strácal a doteraz neviem kde.

V kvalifikácii to bol môj podpriemer, ale vedel som, že to bude ťažké. Navyše som sa trápil s volantom a kvaldu som odjazdil na inom nastavení volantu ako som zvyknutý. S TOP 4 by som bol spokojný, nakoniec 6. miesto, ale mohlo to byť aj horšie.

Štart sa mi vydaril, síce som takmer zostrelil Jirku Beneša, ale našťastie nič vážne, len som ho zozadu trošku pošteklil. Škoda toho, mohol som byť po prvej zákrute na tom lepšie, ale musel som prvú zákrutu prejsť nie v ideálnej pozícii, takže som stratil. Do T2 som si dával pozor, aby som nespôsobil nejakú kolíziu, no nakoniec prišla rana zozadu a ja som skončil v hodinách v protismere. Musel som počkať kým okolo mňa prejdú všetci jazdci, niekto ma tam počas státia aj jemne trafil, čo samozrejme chápem, a bolo to OK. Len tak tak som pri tom neprišiel o predné krídlo, za čo som bol rád, pretože hoci som mal poškodené zadné krídlo po prvotnom náraze, auto bolo celkom konkurencieschopné, i keď čosi málo z rýchlosti som asi stratil.

Nasledujúce kolá boli v znamení súbojov, kde som strácal veľa času. Tým, že sme išli všetci pokope vo vláčiku, tak sa nedal využiť ani slipstream a predbiehalo sa ťažko. K tomu mal predomnou jazdiaci Milan Králik obuté softy, takže nech som robil čo som robil, stále som ho mal pred sebou a nevedel som si s ním poradiť.

Asi po 12 kolách som sa prebojoval na 7. miesto, avšak predomnou bol Maroš, ktorý si už medzičasom vybojoval 20 sekundový náskok. Zo začiatku sme jazdili vyrovnane, ja som šetril palivo, aby som mohol isť oba stinty na softoch na B3. Vedel som, že Maroš ide rovnakú stratégiu ako ja, no aj tak som sa snažil túto stratu stiahnuť a ak bude možnosť, tak sa pred neho dostať. Na viac som už ani nemyslel, súperi boli príliš ďaleko.

Na prvú zastávku som zamieril o čosi skôr, 22 kôl pred koncom s cieľom dostať Maroša pod tlak. Po jeho zastávke bol medzi nami odstup zhruba 13 sekúnd. Celý stint som ho kontinuálne sťahoval až na 9 sekúnd. Na rad prišla druhá zastávka v boxoch, kedy som opäť niečo získal, rozostup medzi nami bol možno 7 sekúnd. Posledný stint som šiel kvalifikačné kolá a Maroša som stiahol až na rozostup cca 1 sekundu, ale potom som si uvedomil, že mi nevýjde palivo a posledné kolo som musel prepnúť na B1, čím sa moja šanca na 6. miesto rozplynula. Škoda, že mi tesne ušlo aj najrýchlejšie kolo, hoci som uvažoval nad dodatočnou zastávkou v boxoch 3 kolá pred cieľom aby som si ho vybojoval. Nakoniec som však dal prednosť snahe dohnať Maroša, čo teda nevyšlo.

S pretekmi som asi aj spokojný, v Rakúsku som nemal dostatočnú rýchlosť a neviem či by som za normálnych okolností mal na pódium. Po kolízii som išiel dobre, trochu veľa som stratil pri prebíjaní sa poľom a to ma stálo lepšie umiestnenie. Inak som s výkonom spokojný, nespravil som žiadnu výraznejšiu chybu. Kolízie sa stávajú, bohužiaľ ma to postretlo hneď v prvých pretekoch sezóny. Ale moje štarty do sezóny už také bývajú, väčšinou mám trochu dlhší rozbeh. Na Filipa sa za to zostrelenie nehnevám, i keď mohol aspoň čosi napísať.

Spokojný som aj s výkonom kolegu, Tomáša Vejrycha, ktorý ak by nemal problém s pádom hry na plochu, tak by skončil za mnou. Takto je to nakoniec 10. miesto, čo nám ale dáva nádej, že dokážeme obaja prichádzať do cieľa na bodovo dobre ohodnotených pozíciach.

Na záver ešte gratulujem chalanom na pódiu, síce som ich poriadne ani nevidel, išli parádne a dnes by som na nich nemal. Vidíme sa v Silverstone, kde predpokladám, že budeme viacej v boji o víťazstvo.

David Hančl Člen klanu
Pilot F1
127 Příspěvky
registrován: 08.11.2016
8 0
19.02.2018 - 21:41  
https://s19.postimg.org/6aow41jtf/Sauberlogo3.png
Maroš Hrušovský #77
Kvalifikace 13, závod 6
Čas: 58:06.774
Nej. kolo: 1:05.605




Doplníme...

David Hančl #29
Kvalifikace 10, závod 17
Čas: 57:35.536 -2 kola
Nej. kolo: 1:07.170



Na první závod jsem se moc těšil. Rakouskou trať mám docela rád, takže jsem přípravám věnoval dost času. Nastavení se mi podařilo (za přispění Patrika N. děkuji) sestavit docela brzy. Auto se chovalo přesně jak jsem potřeboval. S nastavením na závod se mi dařilo zajíždět časy okolo 1:07.8xx s čímž jsem byl docela spokojen. S kvalifikačním časem už to bylo horší. Čas 1:05.5xx nesliboval žádné zázraky a můj max 1:05.0xx se podařilo zajet jen zřídka. Klasika. S prázdným autem mi to prostě nejde.

Do kvalifikace jsem vyjížděl s tím, jet co nejlépe a ono se uvidí. Podařilo se mi zajet vůbec můj nejlepší čas a vypadalo to na postup do druhé části. Bohužel v posledním okamžiku mě na jedenácté místo odsunul Tomáš Pošefko (RBR). Byl jsem z toho trošku zklamaný, ale i 11. místo bylo dobré. Odběhl jsem si na pauzu, že dokoukám druhou část v přímém přenosu. Koukám na to a slyším, že Tomáš byl penalizován a já postupuji. Hned jsem letěl zpátky a pokusil se nějakým zázrakem ještě posunout. První kolo mi úplně nevyšlo a v druhém jsem se v poslední zatáčce roztočil. No což 10. místo je také pěkné.

V zaváděcím kole jsem se věnoval všem potřebným úkonům. Zařadil se na start a vyčkával na zhasnutí červených světel. Reakce byla dobrá, ale zbytek už ne. Udělal jsem chybu a kolem mě se prohnali T.Pošefko (RBR), F.Mihalovič (Fer), M.Hrušovský (Sau), M.Slezar (STR) a R. Slatina (Ren), takže jsem se propadl na 15. místo. V první zatáčce přistrčil Jáchym Tomáše a otočil jej do svodidel. Při tom zpomalil a já už na to nestačil reagovat. Netuším jak pevné má McLaren zavěšení, ale mi slabé. Levé přední se poroučelo do červené, ale kolo drželo. V druhé zatáčce byla trošku mela. Když Filip Mihalovič (Fer) trošku neodhadl brzdný bod a otočil Force Indii Andreje Marečáka. Zde se mi podařilo získat čtyři pozice zpět a já se vydal za ostatními. Pro své ztracené pozice. Nejprve jsem zdolal Martina Slezara (STR). Poté Patrik Rusiňák (Has) udělal ve druhém sektoru chybu a donutil Romana Slatinu (Ren) a Tomáše Vejrycha (For) vyjet mimo trať, čehož jsem dokázal využít. Následovaly krásné souboje s těmito jezdci a pak se k nám přidal i Zdeněk Švancara (McL). Jezdila nás pěkná skupinka. Zásadní a nepříjemný moment pro mě přišel v 11. kole. Když Roman bojoval se Zdeňkem. Nedal jsem si dost dobře pozor a přistrčil jsem Romana (velká omluva). Poničil jsem si přední část vozu a ve spojení s poškozeným závěsem už auto nepodávalo takové výkony. Předjel mě Petr Řehák (Has) a po něm i Martin Slezar. Několik kol jsem bojoval s Martinem Frajkou (Ren). Omlouvám se pokud jsem ho někde zavřel, ale jeho ping 500 mi nedával moc možností. V 31.kole jsem zajel do boxů pro medium. S Martinem Slezarem jsem to tam měli velmi těsné. Byl jsem na 12. místě a za mnou byla mezera 13s a soupeři vepředu nebyli úplně daleko. Přepl jsem na vyšší boost a pokusil se je dohnat. 45. kolo a moje obrovská chyba, kdy jsem v přemíře snahy poslal svůj Sauber do zdi. Přední křídlo pryč a šance na nějaké dobré umístění také. Z relativně jasného 12. místa bylo rázem 17 a jen 8 bodů. Byla to moje chyba, ale to je motorsport. Musím za tímto závodem udělat čáru a jet dál. Teď nás čeká příprava na Silverstone, který já moc v lásce nemám. Určitě se ale pokusím urvat si pro sebe a pro tým nějaké body. Blahopřeji Patrikovi k vítězství a i ostatním na stupních vítězů. I Marošovi k 6. místu. Po těch strastech co zde měl.
Takže za 14 dní v Silverstone


Patrik Novotný Člen klanu
Pilot F1
158 Příspěvky
registrován: 13.11.2016
5 0
20.02.2018 - 21:17  
https://www.formula1.com/content/fom-website/en/championship/teams/Toro-Rosso/_jcr_content/logo.img.jpg/1496922478578.jpg

Patrik Novotný #21 , Q:3 , R:1


Pro tuto sezónu jsem chtěl co se týče jezdeckého obsazení týmu vsadit na jistotu. Obě uplynulé sezóny sem měl problém s kolegou v A skupině. Už během sezóny sme se s Martinem Slezarem domlouvali na angažmá pro 2018/1. Jelikož ale bude Martin mimo hru pár závodů, bylo nutné zajistit záskok, s čímž souhlasil Ondra Hošek, který svoji pílí a zlepšujícími výkony měl sedačku jistou už po polovině sezóny a jeho natestovaná kola sou velký přínos pro tým.
Zbýval tedy poslední jezdec do B skupiny, kde jsem chtěl někoho, kdo chodí na TeamSpeak, abych mu mohl případně poradit a bude pravidelně jezdit a dojíždět, což splňoval Petr Kolář. Petr s nabídkou souhlasil a ihned se přidal do tréninku, navíc může také zastoupit do A skupiny.
Věřím, že konečně bude tým stabilní po celou sezónu a že účast na závodech bude 100%, což je hlavní klíč k úspěchu v poháru konstruktérů.

Příprava: S přípravou sem moc neotálel a po zveřejnění trati na server sem se do toho pustil. Brzy se mi podařil solidní setup se kterým jsem byl celkem spokojen.
Docela sem se ale šťoural v nastavení a od této verze sem vytvořil asi další 4 a každá byla o fous lepší. Když se mi podařilo vůz vyladit i na levou zatáčku na začátku S3, měl sem hotovo.
Poté mi ale poslal set David Hančl, který mě poprosil, abych mu na něj koukl. Davidův set krásně zatáčel ve 3.sektoru, kde byl můj trochu nedotáčivý, zase ale naopak byl stabilnější s plnou nádrží a ten Davidův přetáčivý.
Nakonec sem s tím nastavením jel jako jediný, zbytku týmu přišel přetáčivý. Přetáčivost já ale rád a krásně byl pro mě řiditelný, takže bylo jasno.
Jasno bylo i se strategií, rozdíl v rychlosti mezi směsi byl zanedbatelný a pitstop trval dost času, proto sem se rozhodl pro 1 zastávku i za cenu horších časů na konci stintu. Nebylo lehké přesvědčit kolegu Martina, ale i to se podařilo smiling.

Kvalifikace: Věděl sem, že to bude těsné, proto byl můj cíl zajet čas pod 1.04.5.
V Q1 mi pár kol trvalo, než sem se dostal do tempa, ale pak sem si zajel pohodlně pro postup. Těsně před koncem sem ještě vyjel a podařilo se mi skvělé kolo 1.04.3 a postup z 1.místa.
Q2 opět tradiční nervy, ale povedlo se kolo za 1.04.39 takže velká spokojenost. Trošičku se mi nepovedl výjezd z 2.zatáčky, jinak paráda. Stačilo to až na 3.místo 21 tisícin za poleposition, ale i tak sem byl spokojen.

Závod: Start na mé poměry slušný, ale do dokonalosti to mělo daleko. Předjel mě Bruňanský a Nigrin, se kterým sem měl ťukance v T1, což mě vyhnalo až na vyvýšený obrubník a díky tomu mě předjel i Aďo.
Asi můžu říct bohu dík, protože, jinak sem mohl být na Aďovo místě, kterého trefil Mihalovič. 2x sem se Aďovi vyhl o milimetry a Filip se o milimetry zastavil vedle mě, obrovské štěstí, že sem vyvázl bez jediného škrábance.
Byl sem na 5.místě, ale věděl sem, že v souboji o vítězství je se mnou pouze Jaro s Ondrou, zbytek jel totiž na 2 pity. Zavěsil sem se za Ondru a snažil se šetřit palivo. Z 1.závodu sme rovněž bojovali, takže už sem věděl Ondrovo brzdné body a dával sem si pozor, abych ho neotočil i v tomto závodě.
Ondra jel velmi solidně a na B1 se dařilo za ním držet i s časy 1.07.2, což byly slušné časy na B2. Kolem 8.kola sem zkusil Ondru předjet a ujet, Ondra ale chtěl bojovat a ztráceli sme čas. Rozhodl sem se tedy opět se za něj zavěsit a šetřit. Kolem 13.kola už Ondra začínal sem tam chybovat a naše časy byly okolo 1.07.5-1.07.6 a Jaro ujížděl.
Došla mi trpělivost, přepl sem na B3 a snažil se Ondru setřást, trvalo to asi 2-3 kola plné soubojů, ale podařilo se. Přepl sem zpět na B2 a snažil se jet své tempo v následujících 15ti kolech se rozestup mezi mnou a Jarem pohyboval mezi 5-6s. Oba sme zamířili v 31.kole do boxů a k mému štěstí, sem Jara trochu zpomalil, při jeho výjezdu od mechaniků.
Po návratu na trať byl rozestup 3,5s což bylo už trochu nadějné. Jezdil sem ještě lepší časy, než v tréninku, jelo se mi skvěle, pneu se opotřebovávali méně, než v tréninku, no prostě ideál. Časy sem jezdil okolo 1.06.0, ale nemohl sem snížit rozestup pod 3s. Až 5 kol před cílem to bylo 2,7s a přepl sem na boost 3. Trochu sem doufal, že bych ho mohl v posledním kole dojet.
Hned ale v prvním kole sem smázl sekundu a to už sem věděl, že Jaro musí hodně šetřit. V tu chvíli sem věděl, že vítězství je na dosah. 3 kola před cílem sem Jara předjel do předposlední zatáčky, kde to bylo trochu na gule, ale vyšlo to náramně.
Předjížděli sme Romana Slatinu o kolo a už sem začínal být klidný, protože Jaro už byl téměř mimo větrný pytel. Jaro ale nedobrzdil a pootočil mě. Bál sem se rychle rozjet, abych neudělal další hodiny a tak rozjezd byl poměrně pomalý, věděl sem ale, že na Maťa máme dostatečný náskok, tak sem nepanikařil. Sem moc rád, že Roman dokázal zareagovat a těsně přede mnou zastavit.
Jaro byl zase v závěsu, ale už na vjezdu do posledního kola sem měl náskok přes 7 desetin. Užíval sem si poslední kolo a dojel si pro 2.vítězství zde na české F1 lize.

Chtěl bych moc poděkovat celému týmu za aktivní přístup a poctivou přípravu. Každý dokázal zužitkovat svoji rychlost a natrénovaná kola v závodě, což se né vždycky podaří. U Martina Slezara jsou určitě ještě rezervy i přesto 11. místo je nadějný příslib do dalších závodů.
Velká gratulace ještě jednou Ondrovi Hoškovi, za bezchybný výkon a neméně kvalitní výkon od Petra Koláře, který až po penalizaci přišel o 2.místo, přesto zůstal na stupni vítězů, což se dá považovat za zázrak po opetovném pádu hry na lištu.
Určitě je nutno přiznat, že stálo při nášem týmu štěstí, tak doufám, že sme si ho nevybrali na úvod sezóny, ale jak se říká, štěstí přeje připraveným a to jsme byly. Máme poměrně solidní náskok v PK po úvodním podniku, takže cíl určitě bude neztratit.
Čeká nás opět spousty práce a věřím, že přinese ovoce jak v 1.podniku. Můj cíl bude zůstat v průběžném vedení a opět se porvat minimálně o stupně vítězů.

Martin Slezar #33 , Q:14 , R:11

I když jsem se už pár závodů ve skupině A zúčastnil, tentokrát to bylo jiné. Bohužel na naší lize máme hodně velké rozpětí výkonnosti jezdců a určitě by bylo odpovídající, mít tři výkonnostní skupiny. Nejhůře je na tom druhá skupina jezdců, která převyšuje jezdce B a zároveň nemá šanci ve skupině A. Právě já do této skupiny určitě patřím. Výkonem ve skupině B jsem si sice vybojoval sedačku v hlavní skupině a opustil tak kluky, se kterými jsem dlouho bojoval. Stejně tak se mnou zaslouženě postoupili i další, především týmový kolega Petr Řehák.
Od tohoto se odvíjelo i to, co se dělo po odchodu od Williamu, kde jsem strávil dlouho a s klukama jsem si rozuměl. Nejprve změna skupiny, pak týmu, kolegy a hlavně, myšlení a přístup k závodu samotnému. Přechod z B do A není vůbec jednoduchý. Z boje o pole position bojujete o postup do Q2, z boje o vítězství bojujete o umístění alespoň v TOP 10.... svým způsobem je to frustrující, ale pak vám najednou dojde, že pokud chcete jezdit líp, jinak to nejde a musíte do Ačka. Tady už není příprava jen si zapamatovat trať a dostat setup. Je žádoucí si umět upravit setup, vymyslet strategii a hlavně, rozhoduje každý detail v každém okamžiku závodu.
Měl jsem štěstí a dohodl jsem se s Patrikem Novotný na angažmá v Toro Rosso, byť jsem avizoval výpadek z důvodu stěhování, ale všem je nám jasné, že máme i kvalitní Bčko, které mě zastoupí při závodech v A a věřím, že i přes mou neúčast, budeme bojoévat o Pohár konstruktérů.
K samotnému závodu toho už moc říct nemůžu. Celkově býda. Před začátkem sezony jsem se snažil nastavit volant a pedály. Nápomocný byl i Patrik, přesto se to úplně nepovedlo (trustmaster je jiný) a tak jsem vyrazil na tom co se udělalo. Vůbec se mě nejelo dobře, což bylo vidět i v Q. Ztráta půl vteřiny odpovídala pohodě jízdy a tu jsem si přenesl i do závodu. Nervozita, nezkušenost a spousta zbytečných chyb, kontakt s bývalým kolegou Petrem a nová strategie od týmu mě pasovali na konečnou jedenáctou příčku, což teď můžu považovat spíše za spokojenost. Umístění je ovšem jediné, s čím můžu být spokojen a nezbývá mě nic jiného, než dál hledat lepší nastavení techniky a přenastavit hlavu a ruce na vyšší úroveň a poctivým tréninkem se snažit být platným členem týmu a pomoci mu v boji o Pohár konstruktérů, tentokrát jako jezdec elitní skupiny A.
Závěrem velká gratulace kolegovi k vítězství, poděkování maršálovi za dohled a jeho práci a omluva za techniccké problémy na začátku závodu.
Děkuji za závod a těším se na vás opět na trati, tentokrát v Silverstone.

Jáchym Švejnoha Člen klanu
Technický vedoucí
284 Příspěvky
registrován: 08.01.2016
3 0
20.02.2018 - 21:50  

Ex Big Mac Boss
Seřadit:     printview

Předzávodní info

Další závody

.: 21.4. 20:00 VC Číny, 42 kol
.: 28.4. 20:00 Sprint SauArabie 13, 19 kol
.: 5.5. 19:00 VC Saudské Arabie, 38 kol
.: 12.5. 20:00 Sprint Imola 17, 24 kol
.: 19.5. 20:00 VC Imoly, 47 kol
.: 26.5. 20:00 Sprint Monako 20, 29 kol
.: 2.6. 20:00 VC Monaka, 58 kol

Shoutbox


Anketa

anketa není aktivní

ukázat ankety

Teamspeak




Akce partnerů

Sponzoři

Pepa_MOTOLevne-okapy.cz