Seřadit:     printview




Autor: Zpráva:
Jaroslav Strišovský Člen klanu
Hlavní manažer týmu F1
623 Příspěvky
registrován: 22.09.2015
4 0
30.04.2018 - 08:05  
Príprava bola priemerná, na top časy som sa nechytal, dokonca som sa musel učiť trať nanovo, síce som ju už jazdil, ale úplne som ju zabudol. To trvalo pár kôl, potom dilema, ako nastaviť, myslím, že ten stred s topspeed niečo nad 320 km/h sa ukázal ako správna voľba.

Q1: keď som zajazdil čas niečo nad 1:40, myslel som si, že na top 10 to v pohode vyjde, keď som videl, ako ma postupne súperi predbiehajú, musel som ešte výjsť a pokúsil som sa čas vylepšiť, nevyšlo to, ale našťastie pre mňa ma už nikto neprekonal, z 10. miesta tesný postup do Q2.

Q2: Už to bolo o čosi lepšie, zajazdený čas bol tuším aj môj best lap vôbec, cítil som, že tam boli nedostatky, 6. miesto nebolo až také zlé, hlavne strata na Aďa cca 6 desatín na tak dlhom okruhu, ktorý ani nemám rád, hovoril som si, že celkom fajn.

RACE: Už na začiatku zahrievacieho kola som dostal milé prekvapenie v podobe jednej pozície navyše, Ondro mal totiť nejaký posun. Takže som štartoval z čístej strany, čo bolo fajn. Štart konečne vyšiel, žiadne zaspanie, lagy, kolízie,... krása. Udržal som si 5. miesto, i keď Maroš zozadu určite pomýšľal na útok. Už v druhom kole som sa dostal cez Tomáša Pošefka a rýchlo mu ušiel, aby nemohol využiť tunel na rovinke. Hovoril som si, že super, konečne poriadny pretek, bez komplikácií. Patrik s Aďom trochu ušli, hlavný cieľ bol držať sa Maťa, kvôli preteku aj kvôli šampionátu.

Prešli 2-3 kolá a na Maťovi som bol už nalepený, bol som o dosť rýchlejší, to ma prekvapilo, no bojoval statočne a po viac ako kole súbojov som sa dostal pre neho, prepol rýchlo na vyšší boost a ušiel mu. Zozadu sa už približoval Ondro Nigrin a tak som chcel stratiť čo namenej času. Odstup na vedúcu dvojku bol cca 4 sekundy, na moje veľké prekvapenie sa vôbec nezvyšoval, práve naopak. Po Aďovej chybe som sa dokonca dostal na 2. miesto a stiahol Partika pod 2 sekundy, potom Partik zamieril do boxov a dokonca som preteky viedol. Hovoril som si, hm, celkom fajn, čo teraz? Aďo sa tam s Patrikom asi ťukli? Idú nejak pomaly.. Aďo sa ma síce držal, ale nenaznačil ani útot.. šetrí palivo? naozaj je poškodený? alebo som chytil až tak dobré tempo? Asi to bola kombinácia všetkých troch, no v 12. kole už boli Aďo s Ondrom na mojom difúzore a tak som zamieril do boxov, pneu ešte držali, ale už to nebol ončo, nechcel som strácať čas súbojmi, lebo som začínal tušiť, že z toho môže byť dobrý výsledok.

Po zástavke som sa vrátil za Jáchyma, ktorý ani nebojoval a hneď ma pustil. Neviem, čo mal nejaký problém, chystal sa na zastávku, alebo mi chcel kompenzovať Nemecko, v každom prípade som sa celkom potešil, že som nestratil ani sekundu a mohol pokračovať stíhať Patrika. Dik Jáchym. Podarilo sa mi dotiahnuť Patrika tuším s Tomášom Pošefkom naraz, v tej rýchlosti som si ani nevšimol, kto to je a na cieľovke a do T1 som sa dostal pred oboch. Uff, bol som dobre nabudený, v tom momente som si uvedomil, že dnes to naozaj môže byť na víťazstvo a trocha som znervóznel. Po pár zákrutách som však zase chytil tempo a začal sa Patrikovi vzďaľovať. Sledoval som si odstup aj od Aďa, ten bol po jeho zastávke cca 6 sekúnd, čo bolo relatívne bezpečne. Maťo Bruňanský strácal vyše 10 sekúnd a v tej chvíli som si hovoril, že ak nespravím chybu, bude to najhoršie 3. miesto. Netušil som, aký finiš Maťo predvedie.

Deväť kôl pred koncom som absolvoval poslednú zastávku na mäkké pneu, náskok 5 sekúnd a palivo tak na boost 2 a na cieľovke boost 3, tušil som, že súperi budú na tom o niečo lepšie a preto musím ísť hlavne bez chýb, a na konci preteku by to mohlo ešte 1-2 kolá vystačiť na boost 3. Aďo s Maťom ma sťahovali celkom výdatne, hlavne po tom, čo sme sa nepochopili s niekým o kolo pozadu, tuším to bol Tomáš Vejrych a ja som sa už už videl v bariére. Našťastie som to ustál a aj náskok udržal a do cieľa prišiel po dlhšej dobe opäť ako prvý.

Veľmi som sa tešil, lebo som vôbec nečakal, že budem mať rýchlosť na to, aby som bojoval tak vysoko. Využil som zaváhania súperov a v podstate som neurobil ani jedinú chybu. Veľká spokojnosť a aj náplasť za predošlé nepodarené vystúpenia. Veľká gratulácia aj Maťovi za jeho stíhaciu jazdu na konci, Marošovi k pódiu, ako aj Ondrovi ajAďovi s Patrikom za ich rýchlosť, hlavne v úvode a Q. Na záver ešte gratulácia aj Tomášovi Pošefkovi za skvelé vystúpenie v Q2 a pekné umiestnenie v preteku. Ide sa do Španielska!

Andrej Marečák Člen klanu
Technický vedoucí
230 Příspěvky
registrován: 06.02.2015
4 0
30.04.2018 - 10:02  
V tréningu som sa spočiatku trápil, ale mal som viac času trénovať takže aj možnosť naučiť sa trať takmer dokonale a časy šli postupne dole.

S kvalifikáciou som spokojný, v Q2 som vôbec nesledoval svoje medzičasy a tak ma potešilo, keď mi po druhom meranom kole svietilo 1. miesto. Prvé kolo mohlo byť ešte lepšie, ale spravil som chybu v strednom sektore.

Štart aj prvé zákruty som zvládol dobre, dokázal som si vybudovať aspoň maličký náskok, ktorý bol dostatočne veľký, aby som pozíciu udržal aj na konci prvého kola. Následne Patrik po nie ideálnom štarte predbehol Martina a veľmi rýchlo sa dotiahol za môj chrbát. Mal softy, takže som ani veľmi nebojoval a poľahky ma predbehol. Ďalšie kolá som skôr vyčkával. Po pár kolách Patrikovi začali odchádzať softy a tak som sa za neho dokázal zavesiť. Bohužiaľ, jeden brzdný bod som neodhadol a zozadu ho jemne postrčil. Od toho momentu to išlo so mnou dole vodou.

Po kolízii som mal poškodený ľavý záves, čo ma trošku spomalilo, ale našťastie nie veľmi výrazne. Zároveň sa na mňa dotiahol Jaro a Ondřej, takže som s nimi musel bojovať. Celý čas som ma pritom štvalo to, že som toho Patrika trafil. Následne zašli všetci do boxov a ja som ostal na trati dlhšie, čo bola chyba, pretože som v súboji s Ondrom stratil strašne veľa času. Samotný súboj však bol parádny, užil som si ho. Potom som ešte spravil jednu chybu na konci druhého sektora, ktorá mi ale paradoxne asi zachránila preteky. Ak by som ju nespravil, bol by som tesne za Ondrom a na rovinke by som sa mu asi nedokázal v slipstreame vyhnúť, keď to rozflákal.

Po zastávke som sa však vrátil až za Patrika a Jara, rozdiel bol už viac ako 7 sekúnd. Patrika som sťahoval, ale Jaro išiel výborne a udržiaval si cca 6 sekundový náskok. Trápiaceho sa Patrika som na konci jeho stintu dobehol a bohužiaľ, opäť som ho jemne trafil, keď som neodhadol stav jeho pneumatík a svoj brzdný bod. Už mi to bolo fakt blbé, ale stalo sa, nič som s tým už nemohol robiť.

Po svojej poslednej zastávke som sa vrátil tesne pred Patrika a Maťa. Patrik mal staršie pneumatiky, takže som mu rýchlo ušiel. Potom ho predbehol aj Maťo a ten ma veľmi rýchlo dobehol. Na rovinke to bolo ťažké ale niekoľko roviniek som pod jeho tlakom prežil.

Keď už to vyzeralo, že som sa ho striasol, na rovinke sa neskutočne vyviezol za mnou a stiahol na nej cca 7 desatín. Do cieľa ostávalo len jedno kolo a ja som spravil chybu na výjazde z prvej zákruty. Martin sa tak dostal na moju úroveň a do T2 ma aj predbehol. Vedel som však, že ešte budem mať šancu mu to vrátiť. Zvolil som hneď ďalšiu rovinku, kde som nabral slušnú rýchlosť, ale nezvládol som brzdenie do T3 a musel som ísť do výbehovej zóny. Z boja o druhé miesto som tak vypadol, ale na 4. jazdca som mal slušný náskok, takže som si mohol udržať aspoň tretie miesto.

To som si však nakoniec neudržal, keďže ma predbehol Maroš Hrušovský. Bohužiaľ, celý čas som si myslel, že na 4. mieste je Patrik Novotný. Obidva naše kolízie ma mrzeli, pretože som vedel, že som Patrikove preteky dosť výrazne ovplyvnil. Chcel som mu preto kompenzovať tieto kolízie a pustiť ho na tretie miesto, ale nevšimol som si, že Patrik stráca jednu pozíciu za druhou. A tak som na cieľovej čiare pustil Maroša Hrušovského.

Tieto preteky boli pre mňa katastrofou, síce 4. miesto nie je až také zlé, ale po tom, akú rýchlosť som tu mal som určite chcel vyhrať. Rýchlostne som na to mal, ale urobil som dosť chýb ako jazdeckých, tak aj strategických. Patrikovi sa ešte raz ospravedlňujem, teším sa na naše ďalšie čisté súboje.Gratulujem Jarovi k bezchybnej jazde, myslím, že prekvapil asi všetkých a tiež ostatným, ktorí dojazdili tento ťažký závod.

PR GDPR Člen klanu
Technický vedoucí
295 Příspěvky
registrován: 03.04.2016
2 -1
30.04.2018 - 11:20  
Baku bola vždy trať, na ktorej sa mi darilo. S týmto vedomím som sa ihneď po skončení pretekov v Bahrajne s chuťou pustil do tréningu. Set z minulého roka mi veľmi nesadol, no Láďovi sa ho podarilo poskladať veľmi dobre a sadol mi od začiatku. Do kariet mi zahrala aj choroba, a tak som namiesto učenia sa na maturitu jazdil, jazdil a jazdil. Po cca 600 kolách som poznal každý kúsoček trate, mal som slušnú rýchlosť a vedel som jazdiť konzistentne a bez chýb. S kvalifikačnou rýchlosťou som sa trocha trápil, no v pretekovej som na tom na tejto lige ešte lepší nebol. V simulačke pred pretekmi som zobral na rozdiel od Force Indií a Maroša HARDy a na moje prekvapenie som bol na nich len o niečo pomalší ako oni na MEDIUMkach. Dokonca som bol podľa mojich prepočtov na nich o 10 sekúnd rýchlejší ako Maroš pri kombinácií MEDIUM a SOFT. Takže do pretekov bola voľba jasná, na túto stratégiu som neskôr presvedčil aj kolegu Petra a Tomáša Vejrycha a tak sme sa mohli počas pretekov porovnávať.

Ako som spomínal, tak kvalifikačná rýchlosť mi chýbala, hlavne pri takýchto extrémnych teplotách. Z 8. miesta som postúpil do Q2 a tam sa mi nepodarilo ani jedno kolo a tak som skončil 9. pred Martinom Slezarom. Vedel som ale, že keď pôjde všetko podľa plánu, tak stratégiou získam nejaké to miestečko na konci.

Štart sa mi podaril, no predomnou znova štartoval Jáchym Švejnoha a klasicky sa mu podaril štart, takže ledva som sa okolo neho prepchal. Do T1 a T2 som bol opatrnejší ako ostatní, tak som ostal na 8. mieste. Mal som tam pár súbojov, až som sa ocitol za Tomášom Pošefkom. Tam som si v duchu povedal že prečo budem kua bojovať znova s ním amused No Tomáš spravil v T1 chybu a tak mi to uľahčil, dostal som sa pred neho. Avšak potom sa mu podarilo dostať znova predomňa. Nechcel som zbytočne bojovať a šetril som palivo tak som sa vozil za ním, jazdili sme podobné časy. Zozadu sa pomaly priblížoval Jáchym a keď zaútočil, tak som sa zas až tak veľmi nebránil, myslel som na svoju stratégiu a tak som sa za ním snažil šetriť palivo a gumy, ktoré mi mali vydržať 24 kôl. Jáchym však išiel prekvapivo o trocha pomalšie ako ja, asi tiež šetril a tak sme si pár krát vymenili pozície, nechcel som, aby mi Tomáš s Marošom ušli, kedže som potreboval, aby ma po zastávkach dobehli najskôr na konci mojeho stintu. Avšak v 10.kole som zablokoval koleso a narazil do bariéry v najužšej časti. Bolo po stratégií, defekty na dvoch pneu a ešte som si ku tomu nevšimol Zdenka Švancaru a nacúval som do neho. Zdeněk ešte raz sorry, očakávam trest do Španielska. Snažil som sa to aspoň doviezť do boxov, no tesne pred nimi som nevytočil rýchlu zákrutu a skončil. V tej chvíli som mal chuť otvoriť okno a vyskočiť. Prinajhoršom som mal na konci bojovať s Tomášom, keby som chcel byť optimista tak aj s Marošom. Smola v tejto sezóne pokračuje, človek aj začína strácať chuť snažiť sa, keď to aj tak poserie. V Španielsku to kvôli trestu nebude žiadna sláva, no pokúsim sa podľa neho zariadiť a vymyslieť vhodnú stratégiu, aby som doviezol aspoň nejaké body. Ale pri tejto trati som zistil, že mestské okruhy môžem a tak sa pomaly začnem pripravovať aj na Monako, kde to už snáď výjde. Teším sa na vás a ak sa nájde niekto, kto nemá s kým trénovať tak nech sa kľudne ozve, môžme spojiť sily, kedže samého ma to prestáva baviť smiling

Tomáš Pošefko Člen klanu
Technický vedoucí
196 Příspěvky
registrován: 18.10.2016
3 0
30.04.2018 - 16:15  
V minulosti som na tejto trati mal skvelé výsledky - prvé body, víťazstvo, pole position. Veľmi som si veril na dobrý výsledok no netrénoval som. Asi až v stredu som sa prebral a dal som niekoľko kôl. Jazda na Hardoch mi nešla a tak som zvolil na preteky stratégiu MSS. V piatok som mal najazdených asi 100 kôl a z toho iba 30 - 35 dokončených! amused Bol som na tom dosť zle no nakoniec ma v sobotu (s pomocou "BJP") osvietilo smiling . Zrazu som dával skvelé kolá a pneumatiky som až tak nedrel. A tak prišla nedeľa.

Nedal som ani jedno kolo v takýchto teplotách. Viac som sa zameriaval na pretekové tempo no potom, čo som dal pár Q kôl v tréningu pred pretekmi som videl, že som na tom dosť zle.
Zrazu sa mi podarilo dať v Q1 dobré kolo a už som mal postup jasný no chcel som skúsiť ešte jeden pokus. Zrazu z toho bola P2. Nejako som to proste poskladal. V Q2 som tiež zahviezdil a tak z toho bola skvelá P3. Bol som hrozne prekvapený. A nie Patrik, nie som taký idiot aby som cutoval amused Pozrel som si všetky moje Q kolá a všetky boli čisté ako ľaľia wink .

Tak ako vždy sa mi štart vydaril no kým som sa dostal do tempa, ocitol som sa za pomalšími jazdcami na Hardoch. Urobil som veľkú chybu a takmer som sa zasekol na obrubníku. Po predbehnutí Patrika som čakal že dá V, no nestalo sa a tak som pokračoval v rýchlom tempe. Okrem chyby s obrubníkom som sa ani raz nedotkol steny a to je teda úspech. amused Ak by som sa na začiatku tak neprepadával, mohol som skončiť niekde okolo Maroša ak nie pred ním a nie o 10 sekúnd za. Práve takúto porciu sekúnd som stratil v každom kole keď som nechcel trafiť stenu alebo urobil väčšiu chybu. Nakoniec po prezutí na Softy som každému ušiel a nikoho som nedobiehal.

Pre mňa boli tieto preteky obrovským prekvapením a neviem sa dočkať môjho milovaného Španielska. Prvý krát som tam vyhral, získal FL a aj PP. Ďakujem za súboje na trati.

PS: S Patrikom netrénujte amused amused bude vás potom mať prečítaného a keď to budete najviac potrebovať, nepredbehnete ho amused amused .

O K E J ---- J O K E



Martin Bruňanský Člen klanu
Technický vedoucí
166 Příspěvky
registrován: 22.10.2015
4 0
30.04.2018 - 20:47  
Scuderia Ferrari

Martin Bruňanský:
Baku, moja nenávidená no zároveň obľúbená trať. Vedel som, že nás čaká náročný závod, a tak som odjazdil pár kôl aj v prvom týždni príprav. Nebolo to nič extra, skôr taká klasika. Hneď po závode v B skupine som v noci začal ladiť setup a hneď som si odjazdil aj simuláciu. Zrazu to začalo klapať a ja som si opäť veril. Samozrejme som jazdil aj potom, ale to bolo skôr len aby som nevyšiel z tempa. V sobotu sme tomu s pánom Pošefkom dali hodně. ( chvíľku mi trvalo, kým mi došlo čo znamená ”BJP” , ale mám to amused)

Q: Určite som mal na poleposition. Bohužiaľ sa mi absolútne nepodarilo kolo, či už v prvej, alebo druhej časti. Štvrtá pozícia na štarte znamenala veľké sklamanie, ale držal som to v sebe jak nikdy.

R: Štart ako vždy super. Hneď som sa dostal na druhú pozíciu. Za mnou bol Patrik Novotný na mäkších gumách, takže som mu nerobil problémy a bez väčších bojov sa cez mňa dostal. Od začiatku som šetril palivo, takže som vedel, že prídu na mňa ďalšie útoky. Postupne sa cezo mňa dostali dá sa povedať všetci jazdci zo špičky. Sorry nechcelo sa mi vymenovávať, bolo vás veľa. Na čelo pretekov som mal stratu, ktorá mi do mojej stratégie vyhovovala a v momente, keď zamieril Patrik Novotný do boxov som si hovoril, že sakra to vychádza super.. a to som bol tuším šiesty? Neviem. V pätnástom kole mala prísť aj moja zastávka, no pozabudol som sa a požiadavku som podal až príliš neskoro. K mechanikom som teda zamieril o kolo neskôr. Tam som stratil približne dve sekundy. Bola to asi jediná chybička v závode. V osemnástom kole som zapol B3 a na ňom som odjazdil zvyšok závodu. Jedno najrýchlejšie kolo za druhým, paráda. Dotiahol som sa na Patrika s Aďom. Boli to skvelé súboje a neskutočne som si ich užíval. Konečne som sa po polovici sezóny na nich aspoň v jednom závode dotiahol. V jednu chvíľu sme išli dokonca všetci traja vedľa seba. Jemne sme sa tam s Patrikom postrčili a mali sme celkom šťastie, že sa nič vážne nestalo. Nanešťastie som za nimi zostal príliš dlho a vedúci Jaro bol už ďaleko. Asi dve kolá pred koncom sa mi ešte vykresala iskrička nádeje, ale to bolo už len také chabé. Jara sa mi teda zdolať nepodarilo, a tak som skončil niečo cez dve sekundy za ním na druhom mieste.

Hattrick druhých miest v Baku je na svete!! amused Tento závod som si užil asi najviac za celú sezónu. Veľa akcie a predbiehania, konečne iná stratégia než ostatný a konečná druhá pozícia rozhodne nemôže byť sklamaním, aj keď viem, že som mal na to, byť ešte o stupienok vyššie. Trate v zvyšku sezóny vyzerajú fajn, snáď sa mi na nich podarí dosiahnuť podobnú rýchlosť ako práve v Baku. Zatiaľ sa majte pekne a čauko v Španielsku.

MB10
Seřadit:     printview

Předzávodní info

Další závody

.: 21.4. 20:00 VC Číny, 42 kol
.: 28.4. 20:00 Sprint SauArabie 13, 19 kol
.: 5.5. 19:00 VC Saudské Arabie, 38 kol
.: 12.5. 20:00 Sprint Imola 17, 24 kol
.: 19.5. 20:00 VC Imoly, 47 kol
.: 26.5. 20:00 Sprint Monako 20, 29 kol
.: 2.6. 20:00 VC Monaka, 58 kol

Shoutbox


Anketa

anketa není aktivní

ukázat ankety

Teamspeak




Akce partnerů

Sponzoři

Pepa_MOTOLevne-okapy.cz