Fórum zpráv   >>   ČESKÁ F1 LIGA   >>   Pravidla ČF1L - Návrhy ke změnám a diskuze o nich

Pozmeňujúci návrh pravidla pre Kvalifikáciu

Seřadit:     printview
Autor: Zpráva:
1. AB GDPR Člen klanu
Pilot GP2
43 Příspěvky
registrován: 21.09.2019
4 -3
06.03.2020 - 13:24 odpovědět 
Písal som to najprv na zlé miesto svoj návrh, za čo by som sa chcel ospravedlniť, len nerozumiem, prečo môj post nemohol byť presunutý sem, aby som nemusel loviť v pamäti a zabíjať ďalší čas jeho písania od nuly. Ale OK, chyby robíme všetci, ako aj jazdci, tak aj administrátori, lebo sme ľudia a ľudský faktor vie zlyhať.

Ide o pravidlo skrátenia si trate v kvalifikácií. Opakujem, že neprotestujem voči svojmu trestu, lebo v zmysle aktuálne platného znenia pravidiel je na mieste. Ja len poukazujem, prečo daný trest a tým pádom i pravidlo je mierne nezmyselné, keď že jazdec pri výlete mimo trať v kvalifikácií, hlavne jej druhej časti, nemá šancu už svoje kolo napraviť v kvalite, ktorá by bola na mieste, keď že pneumatiky po tak ostrom kole sú už mŕtve a potom padajú tresty, ktoré sú viac-menej dvojité.

Ide o pravidlo:
Jezdec poruší pravidla limitů tratě pokud ani jedním kolem neudrží kontakt s tratí nebo s jeho přilehlou bílou čarou (alternativně žlutou). Kontrola musí být provedena ze Server replay a pro Q je bráno pouze nejrychlejší kolo, nepožádá - li jezdec o započítání jiného - čistého kola. Za každé překročení limitu tratě bude jezdec penalizován +1 sekunda k výslednému času (v závodě je možné porušit limit tratě 3x beztrestně, každý další výjezd podléhá penalizaci). Trest se vztahuje k té části víkendu, ve které k pochybení došlo. Nebude -li možno aplikovat trest ihned, přesouvá se trest na stejnou část víkendu následujícího. Takto potrestaný jezdec má právo podat protest v rámci odvolání na jiné jezdce, formou výpisu obsahujícího kolo a čas přestupku.

Pre dôkaz aplikujem trest z GP Britanie, ktorý na základe aktuálneho pravidla je správny, len mi príde ako nezmyselný, keď že jazdec nezískal žiadnu výhodu, naopak, daným počínaním si zhoršil čas. Pre ukážku pridávam výčet časov Q1 a Q2, aby bolo jasné, čo tým chcem povedať. Q1 kolá boli bez výletu mimo trať, čiže tzv. čisté kolá, kým v Q2 sme mali jeden pokus a mal som výlet mimo trať, ktorý ma reálne stál čas, nie že by som získal výhodu.

Q1:
1. Andrej Borotovsky, Tím: Renault / Renault - A2
Kolo Poradie Sektor 1 Sektor 2 Sektor 3 Celkom Palivo Pal./kolo Pomocníci Box Pneu
1. 3 0:00.000 0:00.000 0:00.000 0:00.000 7.1 - - Soft-Medium C3
2. 1 0:26.708 0:38.334 0:23.520 1:28.561 2.4 4.7 - Soft-Medium C3
3. 1 0:31.055 0:42.670 0:00.000 0:00.000 0.4 2 - X Soft-Medium C3
4. 1 0:00.000 0:00.000 0:00.000 0:00.000 7.1 - - Soft-Medium C3
5. 1 0:26.251 0:38.181 0:24.180 1:28.612 2.4 4.7 - Soft-Medium C3
6. 2 0:30.155 0:44.001 0:00.000 0:00.000 0.8 1.6 - X Soft-Medium C3
7. 2 0:00.000 0:00.000 0:00.000 0:00.000 7.1 - - Soft-Medium C3
8. 1 0:26.364 0:38.156 0:23.711 1:28.231 2.4 4.7 - Soft-Medium C3
9. 1 0:31.520 0:46.096 0:00.000 0:00.000 0.8 1.6 - X Soft-Medium C3

V druhej časti bol predmetný výlet v strednom sektore.
5. Andrej Borotovsky, Tím: Renault / Renault - A2
Kolo Poradie Sektor 1 Sektor 2 Sektor 3 Celkom Palivo Pal./kolo Pomocníci Box Pneu
1. 1 0:00.000 0:00.000 0:00.000 0:00.000 7.1 - - Soft-Medium C3
2. 2 0:26.347 0:38.653 0:23.461 1:28.460 2.4 4.7 - Soft-Medium C3
3. 3 0:00.000 0:00.000 0:00.000 0:00.000 9 - - Soft-Medium C3

Preto je vidno, že v danom sektore som približne reálne stratil 2-3 desatiny sekundy na svoj najhorší platný 2 sektor a preto nemohlo ísť o tzv. získavanie výhody skrátením trate. Bola tam reálne dokázateľná strata. Preto je to viac menej pozmeňujúci návrh od ďalšej GP bez spätného efektu na tresty.

Preto navrhujem nové približné znenie, ktoré samozrejme chce dokresať administrátormi, aby to nadobudlo nepriestrelný zmysel.

Jezdec poruší pravidla limitů tratě pokud ani jedním kolem neudrží kontakt s tratí nebo s jeho přilehlou bílou čarou (alternativně žlutou) při získání zjevné rychlostní, nebo časové výhody. Kontrola musí být provedena ze Server replay a pro Q je bráno pouze nejrychlejší kolo, nepožádá - li jezdec o započítání jiného - čistého kola. Za každé překročení limitu tratě bude jezdec penalizován +1 sekunda k výslednému času (v závodě je možné porušit limit tratě 3x beztrestně, každý další výjezd podléhá penalizaci) pokuď bude jeho čas ze sektoru lepší, než jeho nejhorší platný zajetý sektor z jakékoliv části kvalifikace a vzároveň nebude čas lepší než jeho předešlý nejlépe zajetý čas celkově počas Q1 i Q2.. Trest se vztahuje k té části víkendu, ve které k pochybení došlo. Nebude -li možno aplikovat trest ihned, přesouvá se trest na stejnou část víkendu následujícího. Takto potrestaný jezdec má právo podat protest v rámci odvolání na jiné jezdce, formou výpisu obsahujícího kolo a čas přestupku.

Jaroslav Strišovský Člen klanu
Hlavní manažer týmu F1
623 Příspěvky
registrován: 22.09.2015
5 0
06.03.2020 - 14:05 odpovědět 
suhlasim, ze ak vyletom mimo trat stratim cas, aby sa nestrestalo.. pre marsala by nemusela byt ziadna zmena, prvotne moze udelit trest a bolo by to na jazdcovi, ako velmi vie dokazat, ze cas neziskal, pripadne stratil.. ak to je jednoznacne, nie je co riesit, trest by sa zmazal, ak to je na hrane, jazdec ide do rizika, ze v pripade zamietnutia odvolania sa mu trest zdvojnasobi, tj. na 2 sekundy (ako je v pravidlach, ze pri neuspesnom odvolani sa trest dvojnasobi). Tzn. pre marsala ziadna praca navyse, praca navyse pre odvolaciu komusiu, ale podla mna spravodlivejsi verdikt.

Milan Králík Člen klanu
Pilot GP2
63 Příspěvky
registrován: 20.03.2009
3 -1
06.03.2020 - 15:51 odpovědět 
čti více Jaroslav Strišovský napsáno:
... a jak se to bude řešit v Q2, když bude to kolo s výletem rychlejší,než soupeřovo kolo bez výletu a jiné měřené kolo nebude?

1. AB GDPR
1. AB GDPR Člen klanu
Pilot GP2
43 Příspěvky
registrován: 21.09.2019
1 -3
06.03.2020 - 15:57 odpovědět 
čti více Milan Králík napsáno:


A získal tým časovú, alebo rýchlostnú výhodu? Dané pravidlo má 2 podmienky:
1. Nesmieš prekonať svoj najhoršie zajazdený ostrý sektorz Q1 alebo Q2
2. Nesmieš prekonať svoj najlepší čas z Q1 v Q2 pomocou daného cutu

To, že niekto vyletí neznamená, že získal výhodu, skorej spravil chybu a stratil čas. Takéto incidenty sa ani v realite netrestajú, pokiaľ preukázateľne svojim počínaním stratíš čas. Nebudem sa ale hádať, že to nemá dieru. Treba domyslieť to, ako sa to bude hodnotiť v Q1 v prípade použitých tvrdších pneumatík, ale tam každý pilot zajazdí viac kôl. Kontrola pre Q2 na daný výlet i s mäkšou zmesou bude prebiehať rovnako. Prekonáš svoj najhorší sektor z Q1 = Trest +1s, Prekonáš svoj najlepší čas z Q1 v Q2? Trest. Tu nejde až tak o súperov, ako o preukázateľné získavanie výhody daným počínaním.

A samozrejme, pokiaľ je v každom kole cut, tak sa aplikuje pravidlo jak keby v nezmenenej podobe, lebo nemáš čisté kolo.

Preto som to pravidlo navrhol takto, aby nebola kontrola príliš zložitá, lebo môžeme sa tu hrať na kontrolu podľa vyrobeného videa jazdcom na mikrosektory, ale to sa nikomu nebude chcieť robiť. Preto takáto jednoduchá kontrola, čo je čas a rýchlosť. Tá je vidno na replayi priamo na volante a časovom kóde replayu, logu z kvalifikácie, ako som uviedol ja zo stránky. Reálne ma ten výlet stál čas a žiadnu výhodu som nezískal, čo je vlastne dvojitý trest, keď že môj výlet mimo trať nemá efekt zisku, ale stráty 2-3 desatín sekundy. Tu ide o pochopenie skrátenie alebo prehnaný výjazd za cieľom zisku času a rýchlosti a cutu a prehnaný výjazd ako jazdecká chyba.

EDIT: Pridávam dodatočne i komentár z prenosu, ktorý deklaruje fakt, na ktorý poukazujem.
https://www.youtube.com/watch?time_continue=2291&v=pZjQ-PhyoiM

Milan Králík Člen klanu
Pilot GP2
63 Příspěvky
registrován: 20.03.2009
3 -1
06.03.2020 - 17:55 odpovědět 
čti více Andrej Borotovský napsáno:


porovnávat časy v Q2 s Q1 je blbost

1. AB GDPR Člen klanu
Pilot GP2
43 Příspěvky
registrován: 21.09.2019
2 -3
06.03.2020 - 17:57 odpovědět 
čti více Milan Králík napsáno:


Pre referenciu ani nie, potrebuješ vedieť, ako približne vie ísť ten pilot rýchlo daný sektor. Od ničoho iného sa nemáš moc ako odraziť. Preto aj v F1 majú istý rámec na toto, ktorý funguje na podobnom princípe. A vyprosujem si expresívne výrazy. Nebyť toho výletu z trate, bojoval by som o pole position, takto som sa potrestal sám a dostávam ďalší test za jazdeckú chybu. Preto to nedáva zmysel.

Jaroslav Strišovský Člen klanu
Hlavní manažer týmu F1
623 Příspěvky
registrován: 22.09.2015
2 0
06.03.2020 - 22:27 odpovědět 
čti více Milan Králík napsáno:


Ved to je v tom mojom prispevku. Ale ok, rozpisem. Ten s cutom bude startovat pred tym pomalsim. Po preteku dostane trest od marsala. (Dotial je to tak ako teraz, ak sa neprizna.) Ak bude vediet dokazat, ze vyjazdom neziskal (tzn. ze pravdepodobne bol vyjazd po chybe) alebo to bude uplne jasne z replaya, odvola sa. Ale s rizikom, ze ak to cez odvolaciu komisiu neprejde, trest sa zdvojnasobi.

1. AB GDPR Člen klanu
Pilot GP2
43 Příspěvky
registrován: 21.09.2019
0 0
06.03.2020 - 23:25 odpovědět 
To je dokonca lepsi napad.

Martin Slezar Člen klanu
Administrátor
995 Příspěvky
registrován: 24.11.2014
9 -1
07.03.2020 - 12:14 odpovědět 
Podrobně jsem si přečetl návrh a zkusil jsem si namodelovat situace na více tratí a více situací. Vždy jsem se dostal do bodu, kdy jsem nedokázal určit hranici ať už výjezdu, času nebo rychlosti. Když si představím, že by maršál měl přepočítávat, srovnávat a kontrolovat jiné kola nebo sektory, jsem přesvědčen, že by jsme přišli nejen o řešení, ale i o maršála. Navíc, pokud se setkám v textu se slovy "získání ZJEVNÉ rychlosti" a podobně, představím si deset lidí a každý pod tímto pojmem vidí jinou specifikaci, jsem na konci řetězce, který by měl přesně definovat hranice.
Druhý návrh je sice mnohem jednodušší, ale.... ak to je jednoznacne, - a jsme zase u nedefinované hranice a potencionálních neshod jak mezi jezdci, tak mezi maršály.

Z těchto zásadních důvodů mě vyplývá můj návrh řešení těchto přestupků :
Nikdo nikoho nenutí aby jel na 101% a když to nevyjde aby měl nějakou úlevu. Jeďte na 99% a ztratíte mnohem méně. V posledním závodě první 4 jezdci jeli bez závad, 5 zajel kolo s cuttem. Proč by tento jezdec měl startovat na 5. místě když neměl čisté kolo ? Ano, ztratil 0,3 s výletem mimo trať, ale tím, že jel přes hranu a více riskoval, v jiných zatáčkách mohl získat třeba i stejný čas. Tedy možná, že ani nic neztratil. Jak k tomu přijde ten 6. který jel čistě ?
Je možné, že někdo přijde s návrhem, který bude řešit nejen objektivitu, ale i definici, kdy brát cutt za výhodu a kdy ne. To ovšem v uvedených návrzích není a proto....

jezděte v limitech tratě a nebudete penalizováni !!!

Pravidlo tedy zůstává v platnosti i co do výše "odměny". Nebudeme ani prodlužovat čas Q2, jedná se vždy o TOP 10 jezdců a tito už by měli mít vše srovnáno. Je jich na trati jen 10, sami si určují setup, sami stopu i čas výjezdu, rozestupy, atd... tedy mají ve svých rukou ukázat maximální výkon v maximálním nasazení, bez možnosti jakékoli chyby... jsou TOP 10 !!
Děkuji za návrhy a za váš čas a jsem rád, že se věnujete nejen jezdění, ale také zkvalitnění naší ligy.

1. AB GDPR Člen klanu
Pilot GP2
43 Příspěvky
registrován: 21.09.2019
1 0
07.03.2020 - 18:00 odpovědět 
čti více Martin Slezar napsáno:


Rozumiem, na toto by bolo mat dobre asi len automat, lebo posudenie by zabralo cas. V pohode, bol to len navrh. Uz sme o tom aj diskutovali a sice s tvojim nazorom nesuhlasim, ale respektujem ho. Ma zmysel. Myslim, ze tema sa moze uzavriet, lebo lepsi napad zatial nemam. Podla mna by bolo ale vhodne spravit cutting exception list s ukazkou, co bude tolerovane. Ono sa na toto pride pri testoch, ze kam auto vedie a aj kadial je vedena prirodzena idealna stopa. Je to tiez len navrh, ale nie najlepsi. Vysvetlim potom v praxi niekedy.

Seřadit:     printview


Než začneš odpovídat musíš se zaregistrovat!

registrace
přihlášení

Předzávodní info

Další závody

.: 21.4. 20:00 VC Číny, 42 kol
.: 28.4. 20:00 Sprint SauArabie 13, 19 kol
.: 5.5. 19:00 VC Saudské Arabie, 38 kol
.: 12.5. 20:00 Sprint Imola 17, 24 kol
.: 19.5. 20:00 VC Imoly, 47 kol
.: 26.5. 20:00 Sprint Monako 20, 29 kol
.: 2.6. 20:00 VC Monaka, 58 kol

Shoutbox


Anketa

anketa není aktivní

ukázat ankety

Teamspeak




Akce partnerů

Sponzoři

Pepa_MOTOLevne-okapy.cz