Rozhovor

Rozhovor - P. Vávra Williams Martini Racing

napsal PP_GDPR - 27.05.2016 - 20:26

A máme tu další rozhovor. Tentokrát jsme zastihli druhého jezdce průběžného pořadí Pavla Vávru a ten nám na sebe prozradil pár velmi zajímavých a pro ligu bohužel i špatných informací. Tohoto jezdce není třeba členům ČF1L představovat. Jezdec týmu Williams se v rozhovoru vrátil k VC Ruska, jízdě na mokru, ale také popsal trochu svého týmového kolegu a bratra Petra Vávru. Vyjádřil se také k situaci na lize. Na konec bohužel poskytl velmi špatnou zprávu.





Rozhovor Pavel Vávra - Wiliams Martini Racing


Q: Asi je zbytečné se Tě ptát na to jestli jsi se sezonou spokojený. Druhé místo celkově, Williams vede v týmech, vítězství a pole position. Jaká je tedy sezona z tvého pohledu?

PV: Sezóna je jistě nejlepší, kterou jsme s bratrem jeli, vede se nám dojíždět závody a držíme 100% účast v závodech. Ale chce to už nutnou dávku odvahy, treninku a znalosti nastavení vozidla. Minulou sezónu v béčku jsme si užili více zábavy.


Q: Před sezonou, po odchodu jezdců z Ferrari, byl za největší hrozbu pro M. Březinu brán tvůj bratr. Byla to pro tebe motivace, ukázat že jsi stejně dobrý či lepší než on nebo jsi to vnímal jako výhodu když jsi nebyl pod takovým tlakem?

PV: Můj bratr je jistě nadanějším závodníkem nežli jsem já, ale jeho zápal, už není takový jako loni, trénink si zajede hodinku před závodem a stejně jede lépe než já smiling


Q: V Rusku jsi si připsal svoje první vítězství v ČF1L. Jaký podíl, podle tebe, mělo na tvém triumfu počasí?

PV: V Rusku se mi nejezdilo vůbec dobře, moje časy byli pomalé a na vítězství by to jistě nestačilo, trénink byl spíše nutností, abych se vůbec udržel na trati. Díky dešti, který nikdo z jezdců nemá najetý, se ukázalo, že se dokáži nejrychleji přizpusobit a naučit se jet bez tréninku na mokru a to byla jediná výhoda které jsem se snažil využít a nakonec to vyšlo a získal jsem první místo.


Q: V každém závodě co se jel na mokru, tak stáj Williams jela naprosto precizně a hlavně ty jsi brán jako nejlepší jezdec v lize na vodě. Užíváš si jízdu na vodě? Máš nějaký recept pro ostatní?

PV: Jízda na vodě není nikdy úplně stejná a člověk musí cítit vůz, musí přijít na to kdy brzdit, kdy zrychlovat a jak moc tlačit na pilu. Rád jezdím za deště, protože na dešti nikdo nemá najeto 1000 kol jako na suchu a až teprve na trati za takových podmínek se ukáže, kdo je na trati šéf.




Q: Ztráta na prvního M. Březinu je nyní 44 bodů a zbývají tři závody. Jaké máš šance na titul? Vidíš ještě šanci?

PV: Na titul vůbec nepomýšlím, bylo by to krásné, ale díky menší připravenosti než má Michal to bude velmi obtížné. V Monaku budu rád když dojedu s moji ne moc přívětivou statistikou, která říká, že každé 5. kolo mám nehodu. Budu rád když se udržím do 4. místa.

Q: V konstruktérech jste s Williamsem na prvním místě a máte náskok 26 bodů. Velmi dobrá pozice pro získání trofeje. Jaký byl váš cíl před sezonou? Čekali jste takový náskok?

PV: Nečekali jsme takový náskok, ale díky malé učásti jezdců Ferrari a díky tomu, že Mercedes postrádá jednoho jezdce už od začátku sezóny, se nám daří vedení udržovat, ale nevím jistě jestli ho zvládneme udržet i do konce sezóny, uvidíme. Každopádně bychom rádi.



Q: Jak vidíš svoji budoucnost? Pojedeš i příští sezonu za Williams se svým bratrem? Vaše jména jsou hodně často skloňována s týmem Ferrari, kde by jste měli nahradit Slovenské duo Marečák, Střišovský, které nenaplnilo očekávání a vyhrálo jen jeden závod. Potvrdíš zájem ze strany Ferrari?

PV: Příští sezónu vidím bledě, náš zápal s bratrem opadl a my se s největší pravděpodobností aktivně NEZÚČASTNÍME další sezóny.

Q: Máš nějaký nápad jak by se měla liga změnit? Co se ti líbí a na čem se potřebuje zapracovat?

PV: Mám jich hned několik.

1. Rozdělení ligy na dvě skupiny už nefunguje, ani v jedné skupině nejezdí mnoho lidí a liga by se měla sjednotit do jedné skupiny a každý by se musel hodně snažit aby se vůbec do závodu dostal.

2. Test race už také nefunguje, měl by nahradit závod skupiny B, kde se budou ukazovat noví jezdci a lidé, kteří se budou chtít kvalifikovat do závodů v týmech kde bude volné místo, každý závodník by se mel prihlasit tyden dopredu do závodu, pokud tak neucini, bude nahrazen jezdcem, který se kvalifikuje v nedeli, tyden pred ostrým závodem.

3. Sice mě mrzí že se nedostane na každého, ale chceme dát lize nějakou úroveň a pokud bude v závodech jezdit 10 lidí ztrácí naše liga na atraktivitě a lidé skupiny B ztrácí zájem se jakkoliv zlepšovat a nezlepšují se.

4. Tuhle sezónu až asi dojedeme tak jak to je, ale na další by se mělo zapracovat a není pozdě s tím začít již nyní.

Pokud jste dočetli až sem, tak děkuji za závod všem, se kterými jsem měl čest si zazávodit, ne vždy byl závod zábavný a vzrušující, ale i tak se naskytlo mnoho vzácných okamžiků, kde jsem se velice bavil a závod měl velice příjemný nádech a atmosféra houstla. Těším se na vás všechny v Monaku, které mi sice nejde, ale pokud pojedu v klidu, tak snad i přivezu pro náš tým zase pár bodíků a věřím i bratrovi, že zajede opět výborně a získáme body oba.

Děkujeme Pavlovi a týmu Williams Martini Racing za rozhovor a snad si bratrská dvojce svůj odchod rozmyslí!

komentáře

Komentáre

Seřadit: Sort descending   
#1 od Radan Hodek
quote
Avatar
Velmi zajímavé povídání, doufám, že si kluci odchod ještě rozmyslí. Úbytek celkového zájmu se zdá být problémem asi všech lig a ztráta takto výrazných osobností by byla značná. Přeji oběma bratřím hodně štěstí do konce pololetní sezóny a nám všem, aby je zase našlo nové nadšení a motivace.
28.05.2016 - 15:51
1 0
Avatar
no jo, mohli by ste si to rozmyslieť páni Vávrové smiling
bola by škoda, keby ste skončili
30.05.2016 - 15:05
3 0
Avatar
čti více Jaroslav Strisovsky napsáno:


Přesně tak. Jak můžete ztratit motivaci, když jste ještě nedosáhli vrcholu? A navíc by to byla škoda. Jsem si jistý, že po letní přestávce to zase na vás přijde.
01.06.2016 - 14:23
2 0
#4 od Pavel Vávra
quote
Avatar
Motivaci ne, ale zápal...
01.06.2016 - 21:27
1 0
#5 od Petr Vávra
quote
Avatar
Abych pravdu řekl, závodění mě vždycky bavilo, od začátku působení zde na lize, ale co mě opravdu nikdy nebavilo, byly tréninky a bez těch to bohužel nejde, pokud chce člověk dosáhnout nějakých lepších výsledků. Když člověk sedne za volant v neděli večer tak se akorát zbytečně hodinu před závodem trápí s nestabilním setupem a to vážně nemá smysl se takhle zbytečně nervovat a trápit smiling Uvidíme co přinese čas, ale myslím, že si dám(e) nějakou dobu voraz, určitě si rád odpočinu a začnu nedělní večery trávit trochu jinak smiling
02.06.2016 - 19:40
0 0
Tvůj komentář
Jméno:
E-Mail:
Domovská stránka:
IP: 3.138.34.158
Nastavení: • HTML je VYPNUTÉ • BBCode je ZAPNUTÝ • Smajlíci jsou ZAPNUTI

Předzávodní info

Další závody

.: 21.4. 20:00 VC Číny, 42 kol
.: 28.4. 20:00 Sprint SauArabie 13, 19 kol
.: 5.5. 19:00 VC Saudské Arabie, 38 kol
.: 12.5. 20:00 Sprint Imola 17, 24 kol
.: 19.5. 20:00 VC Imoly, 47 kol
.: 26.5. 20:00 Sprint Monako 20, 29 kol
.: 2.6. 20:00 VC Monaka, 58 kol

Shoutbox


Anketa

anketa není aktivní

ukázat ankety

Teamspeak




Akce partnerů

Sponzoři

Pepa_MOTOLevne-okapy.cz