ŘEDITELSKÁ

Zhodnocení sezony 2016/1 a vyhlídky do budoucnosti

napsal Martin Slezar - 24.07.2016 - 12:07
Zdravím všechny příznivce virtuálního světa Formule 1. Sezona 2016/1 je za námi. Přes hodně změn které se udály, jsme se úspěšně dostali až do cíle posledního závodu. Je na čase zrekapitulovat sezonu starou a poodhalit změny v sezoně nadcházející....

Nejprve tedy sezona 2016/1 :
Nebudeme se již vracet k problémům které nás běhen sezony potkaly. Budeme se ale snažit se z těchto chyb a problémů poučit, a zlepšit tak naši ligu v sezoně příští. Dosáhli jsme však i velkých pokroků a cílů, jako například nové modely monopostů, upravený mód, ba dokonce i plné startovní pole. Na stupních vítězů se vystřídalo spousta jezdců, jak ve skupině A, tak ve skupině B. Dvě skupiny, dva světy, dva rozdílné přístupy jezdců.... to byla realita minulé sezony, nikoli však té sezony příští..... jak jsme tedy dopadli v minulé sezoně ?



1. Michal Březina . . . . . . . . . . 172 bodů
2. Pavel Vávra . . . . . . . . . . . . 139 bodů
3. Jaroslav Strišovský. . . . . . . 105 bodů





1. Petr Kolář . . . . . . . . . . . . . . 158 bodů
2. Tomáš Vejrych . . . . . . . . . . 141 bodů
3. Matyáš Lukovský . . . . . . . . 115 bodů




V poháru konstruktérů zaslouženě zvítězila bratrská dvojice
Pavel a Petr Vávrovi



G R A T U L U J I
Prosím tímto výše jmenované, aby mě zdělili způsob předání věcných cen.




Dříve než Vám vyložím novou koncepci ligy, ponořme se do světa reálné Formule 1, kde boje neprobíhají jen na trati, ale i mimo ni. Soupeření a taktika nejen na trati samotné přináší oku diváka zážitek i napětí zároveň. Tipuje, kdo a kde pojede, jak se shodnou kolegové a kdo je ten náhradník, co usedne do kokpitu místo zkušeného a známého jezdce. Sami si dobře také vzpomínáte na zákulisní boje o sedačku toho kterého týmu, držíte palce svému oblíbenci a přejete mu, aby nu angažmá v dobrém týmu vyšlo…

Z těchto fascinujících zážitků vychází i naše nová koncepce ligy. Tedy dost nostalgie a vrhněme se na naši, Virtuální realitu.
Výchozím pilířem naší ligy bude tým. V týmu si můžeme pomoci, můžeme se zastoupit a rivalita mezi týmy je další závod který všichni absolvujeme. Tato nadcházející sezona bude tedy přelomová, kde by se měly již tříbit myšlenky na to, jak pomoci svému týmu k co nejlepšímu umístění a měla by začít fungovat zdravá konkurence.

Tedy:
Vezměme si na příklad jaký-koliv tým ČF1L . Převeďme náš svět do F1 kde je také jen jeden tento tým. Místo velké skupiny lidí, kteří se o celý tým starají, jsme tady však jen my, samotní piloti. Abychom tedy mohli bojovat i na tomto poli, bude tento tým šéfovat jeden člověk, který si tento post zaslouží v minulé sezoně. Nazvěme ho jezdec A1, tento si k sobě vybere týmového kolegu A2. To by nebylo nic nového, kdybychom ovšem neměli ještě další dva jezdce jednoho týmu – B1 a B2.
Jak správně tušíte, jde o jeden tým jako celek. Jezdci, kteří se budou připravovat ve skupině B, za pomoci jejich lepších kolegů ze skupiny A, budou čekat na svoji příležitost, aby mohli v případě potřeby zaskočit kolegu v A nebo mu při ztrátě výkonnosti či času, sebrat stálou sedačku. Letošní sezona se obsazovala zatím bez tohoto přihlédnutí, ale to se může ještě změnit a vedoucí týmů si mohou vybírat nejen kolegu, ale také náhradníky.

V praxi je situace asi taková, že šéf týmu A1 má již svého kolegu A2 vybraného. Ve skupině B je situace jiná. Jezdci B si stáj vybrali bez ohledu na obsazení A skupiny bez souhlasu šéfa týmu A1. To je ovšem v pořádku a může začít boj o angažmá. Ihned po zveřejnění tohoto článku si můžou vedoucí týmů sjednávat nové obsazení B1 a B2, a také přijímat žádosti od B jezdců o angažmá právě v jejich týmu. Pokud si takovou změnu s novým jezdcem dohodnou (rozhoduje vždy šéf týmu A1), nahlásí vedení ligy změnu, která bude ihned zapsána do soupisky. Doufám, že uvidíme žádosti jezdců ze skupiny B nejen o přestup do týmu, kde si budou lépe rozumět s jezdci hlavní skupiny, ale také žádosti o přestup a nahrazení jezdců v samotné skupině A. Nebude však ani problém během sezony vyměnit vedoucího týmu. I když tento post bude zasloužený, může se stát během sezony cokoli. Tedy po otevřené žádosti většiny aktivních členů týmu, bude vedoucí týmu nahrazen navrhovaným zastoupením - právem vedením ligy.

Kdo bude nejúspěšnější tým nové sezony? Komu se podaří do svého týmu přetáhnout toho lepšího pilota, kdo přinese týmu body do poháru konstruktérů, A1 ? A2 ? Nebo snad bude lepší náhradník B1 ? Kdo se během sezony zlepší natolik aby ho šéf týmu angažoval v hlavní kategorii A ? Takové a jim podobné otázky a strategie by mohly hýbat ligou nejen na trati, ale i mino ni.

V nové sezoně se tedy mohou na ocenění a věcné dary těšit :
Pohár jednotlivců – první tři nejlepší piloti ČF1L ( tedy 1. + 2. + 3. pilot skupiny A celkového umístění)
Cena pro nejlepšího náhradníka ČF1L – ( nejlepší pilot skupiny B)
Pohár konstruktérů ČF1L – ( Piloti A1, A2, B1, B2 jednoho týmu)

Zatím není jasné čím a jak budou tyto pozice oceněny, ale už teď Vám můžu slíbit, že hlavní odměny budu směřovat do týmové spolupráce, tedy Poháru konstruktérů. Proto měním systém celkového hodnocení pořadí týmů, a to tak, že body získané v závodě se budou sčítat z obou skupin dohromady. Bodové hodnocení jednotlivců zůstává pro skupiny odděleně, body vyjeté jezdcem B ve skupině A tomuto jezdci zůstávají a započítávají se do celkového pořadí jak jednotlivců, tak týmů. Bude pouze na vedoucím týmu aby se postaral o obsazení obou monopostů do závodu, buď kmenovým jezdcem nebo náhradníkem. Stejně tak by se měl postarat, aby obsazenost a výkony byly i ve skupině B svého týmu. Body naopak vyjeté jezdci A ve skupině B se nebudou započítávat nikam, protože tak jako v sezoně minulé, pojede A jezdec a jezdec na zkoušku (nováček), bez nároku na body. Poslední povinností šéfa každého týmu bude zajistit tiskovou zprávu po závodě, ať už pověřením někoho jiného nebo osobně. Krátké zhodnocení závodu a výkonů jednotlivých jezdců potěší každého zúčastněného. Ostatní, jako je pomoc ostatním se setupy, strategií či jinou pomocí nechám na Vás a na Vašich dohodách. Ukažte že jste ti praví šéfové svého týmu!

Jedenáct týmů, jedenáct šéfů stájí a až 44 aktivních jezdců, kteří budou mít motivaci nejen vyhrát závod, ale šéfovat či být členem toho nejlepšího týmu ligy. Pohár konstruktérů pak nabírá zcela jiného rozměru a myslím, že i odměna pro jezdce B, je již skvělá vizitka o tom že něco umí a něco dokázali, protože jezdí pod tím nejlepším týmem.

Obracím se tedy na Vás, šéfové jednotlivých týmů... Potvrďte mě prosím zde v komentáři souhlas s uvedenými právy a povinnostmi a složení týmů pro nadcházející sezonu nejpozději do 7.8.2016, aby bylo možno dokončit monoposty a update pro novou sezonu. Nebude-li Vaše sestava uvedena, budeme brát situaci tak, jak je prozatímně uvedeno v tabulce pro sezonu 2016/2. (právo změny si vyhrazuje vedení ČF1L).


komentáře

Komentáre

Seřadit: Sort ascending   
Avatar
čti více Jaroslav Lištvan napsáno:


sestava pro nadcházející sezou

A1 - Lištvan
A2 - Nováček

B1 - Vítek
B2 - Ševeček

ještě hledáme jezdce, který by byl záložní, protože určitě někdo vynechá nějaký závod a byla by škoda nechat sedačku volnou.
05.08.2016 - 09:18
0 0
#16 od Lukáš Robin
quote
Avatar
Potvrzuji roli Team Leadera u týmu SAUBER.

Sestava A:
1.LUKÁŠ #26
2.SÝKORA #57

Sestava B:
1.ŠUPS
2. ERIK DANKO
04.08.2016 - 15:46
0 0
Avatar
Jako lidr pro tento rok tymu Manor zatim potvrzuji sestavu jak je,,,,v pripade nejakych zmen budeme ihned informovat
31.07.2016 - 21:25
0 0
#14 od Petr Kolář
quote
Avatar
Jako nedobrovolně zvolený šéf Force India smiling potvrzuji soupisku tak, jak je. V případě, že by některý z našich pilotů B-skupiny chtěl přejít jinam, bránit mu nebudeme a naopak, pokud by někdo chtěl k nám, může se ozvat a domluvit se.
29.07.2016 - 20:42
0 0
Avatar
čti více Jaroslav Strisovsky napsáno:


sedačky v B sú voľné, tak kto bude chcieť, nech si do nich sadne, len sa nepobite amused
28.07.2016 - 14:53
0 0
Avatar
Vo fóre sme otvorili novú rubriku, ktorá sa týka náboru. Chceme aby všetko bolo o niečo prehľadnejšie.
Prosím hlavne vedúcich svojich tímov aby si to prezreli a podnikli ďalšie kroky.


http://ceskaf1liga.cz/index.php?site=forum&board=56
26.07.2016 - 21:01
0 0
Avatar
čti více Jaroslav Strisovsky napsáno:


Ja som najviac v pohode amused Vyzerá to trošku ako hrajkanie sa na veľkých šéfov, ale kde ak nie práve tu? wink
26.07.2016 - 21:00
0 0
Avatar
čti více Lukáš Droppan napsáno:


v pohode? smiling
26.07.2016 - 20:47
0 0
Avatar
Po dôkladnom preštudovaní a konzultácií týmto otváram nábor do tímu Red Bull Racing - Skupina B.

Prijímam pozíciu lídra tímu Red Bull Racing.
Naše ambície tú tie najvyššie a to znamená tituly. Preto chcem do svojho tímu len tých najlepších a najschopnejších dostupných ľudí.

Čo ponúkame?
- Dlhoročné skúsenosti a schopnosti top jazdcov v lige, ktoré môžu významne pomôcť aj menej výkonným jazdcom.
- Rady, Setupy a Triky,ktoré môžu významne posilniť pozíciu jednotlivých jazdcov v šampionáte
- A v neposlednom rade najkrajší monopost z celého štartového poľa!

Čo požadujeme?
- Vyrovnanosť výkonov
- Snahu zlepšovať sa a pracovať na sebe vo všetkých oblastiach
- Túžbu vyhrať pohár konštruktérov!


Podmienky pre prijatie do B tímu RBR sú dané umiestnením v predošlej sezóne resp. výkonnosťou, ktorá musí zodpovedať Skupine B.
V skupine B nemôžu jazdiť jazdci, ktorí dosahujú výkonnosť jazdcov skupiny A resp. dosiahli v skupine B väčšie úspechy (Umiestnenie do Top 5 v celkovom poradí)

Pre ukážku by sme to mohli prirovnať k sérií GP2 - Ak dosiahneš úspech/víťazstvo, už sa viac nemôžeš GP2 (Skup. B) zúčastniť)


Ak máš záujem jazdiť sa tím Red Bull napíš mi súkromnú správu priamo tu na webe!

Aktuálne zloženie tímu RBR:
A1 - #84 - Lukáš Droppan
A2 - #92 - Marek Slezar
B1 - Voľné Miesto
B2 - Voľné miesto


26.07.2016 - 20:37
0 0
Avatar
ako vedúci Williamsu potvrdzujem kolegu Aďa Marečáka, B zostavu ešte neviem, prebiehajú rokovania amused
26.07.2016 - 07:56
0 0
Avatar
Súpisky sú o pár príspevkov nižšie, prípadne cez odkaz vo fóre aktualizované. Všetky súpisky sú platné do momentu publikovania tohto článku.

Keďže sa posledné detaily ešte dolaďujú, nie sú aktuálne výmeny jazdcov a súpisky v mojej kompetencii. Treba si počkať na vyjadrenie a upresnenie pravidiel týkajúcich sa tímov priamo od vedenia ligy.
25.07.2016 - 21:31
0 0
Avatar
Michal trefné otázky? Lukáš oznám nám prosím súpisku ak to máš už uzavreté ďakujeme.
25.07.2016 - 21:29
0 0
Avatar
Zní to zajímavě, tak uvidíme jak se to chytne. Přijímám tedy tuto výzvu a pokusím se vést náš tým Ferrari.

Ale mám několik otázek k ujasnění, jak to bude celé fungovat.

Nerozumím, jak to bude v případě, když by si nějaký vedoucí sehnal jezdce, který svou výkonností zapadá do skupiny A a přitom bude jezdit v béčku?
Co se tedy bude dít, pokud budou v týmu řekněme tři nebo teoreticky čtyři velmi konkurenceschopní jezdci, kteří jsou schopni bodovat i v áčku?
A ještě otázka, mohou být v týmu i náhradníci, tedy budou povoleny pěti nebo i ještě vícečlenné týmy?
A čím bude řízeno, zda třeba náhradní jezdec může jet v závodě skupiny B?
V případě neúčasti třeba druhého jezdce v závodě skupiny A bude pak moci nastoupit v závodě skupiny B a pokud nebude moci, kdo a jak bude určovat, kdo smí jet ve skupině B, třeba i z pozice možného náhradníka v týmu?
Co když se třeba jezdec původně nominovaný do béčka ukáže jako vhodnější pro závody áčka, bude moci pak původní jezdec určený pro áčko jezdit v béčku? Zkrátka mohu jako vedoucí prohodit jezdce ve skupinách?

Podle mého, pokud o nasazení jezdců bude rozhodovat někdo jiný než vedoucí týmu, tak to těžko bude fungovat. Osobně bych tady viděl jediné řešení a to, že v béčku nemůže jet jezdec, který již jel na stejné trati v závodě skupiny A nebo figuruje dejme tomu v první desítce celkové klasifikace. Jedinou výjimkou by mohlo být, pokud by takový jezdec byl shodou okolností až třetí v celkového hodnocení áčka v daném týmu. Z toho taky vychází, že by museli jezdit první závod áčkaři. Teoreticky bychom mohli zakázat ještě účast v závodech skupiny B team leaderovi. Obávám se ale spekulací, že určité týmy by pak mohli nasadit rychlejšího jezdce do béčka, kde by měl větší šanci posbírat více bodů, než kdyby jel v áčku.

Takže jak píšu, myšlenka se mi líbí, ale myslím, že je potřeba ještě ujasnit hodně věcí, jak to bude fungovat, protože osobně zatím moc nechápu, jak bude určováno, kdo se bude moci účastnit závodů skupiny B.



25.07.2016 - 09:54
0 0
Avatar
-
24.07.2016 - 23:39
0 0
Avatar
-
24.07.2016 - 22:15
0 0
Avatar
OK. Beru to. U McLarenu jsou tři místa jasný, pokud se Jarda Fülöp k nám přidá, jak je napsáno v tabulce, nemáme s tím problém. My už takhle víceméně fungovali loni. Pokud si Jarda vybere jiný tým, tak samozřejmě přijmeme nabídku jiného jezdce. Máme zájem ovšem pouze o ty, kteří chodí i trénovat, střelce co odjedou před závodem 10 kol a pak jdou na věc, nepotřebujeme. Děkuji za pozornost a nabídky pište do PM.
24.07.2016 - 21:26
0 0
#1 od Petr Palasek
quote
Avatar
Přijímám roli Team Leadera u Haasu. Rád bych viděl dobrou spolupráci v celém týmu! Nabízím pro zájemce pro B tým technologickou, ale hlavně taktickou a praktickou podporu. To znamená, že bych byl rád kdyby se celý tým 1x týdně sešel k jednomu společnému tréninku. Jezdit za náš B - tým projevil F. Peternai a V. Keszan. Frantu bych viděl rád jako jedničku pro B, Viktor jel zatím jen jeden závod u nás v lize a výběr jezdce B2 oficiálně oznámím až jak půjdou jednání. Všichni kdo máte zájem jezdit u nás v Haasu a zaujala vás nabídka tak mi napište PM! Díky Petr P.
24.07.2016 - 19:03
0 0
Tvůj komentář
Jméno:
E-Mail:
Domovská stránka:
IP: 34.236.190.216
Nastavení: • HTML je VYPNUTÉ • BBCode je ZAPNUTÝ • Smajlíci jsou ZAPNUTI

Předzávodní info

Další závody

F1 A 19P: 1.9.2019 20:00 VC Belgie A (33 kol)
F1 B 19P: 8.9.2019 20:00 VC Belgie B (33 kol)
F1 A 19P: 15.9.2019 20:00 VC Brazílie A (53 kol)
F1 B 19P: 22.9.2019 20:00 VC Brazílie B (53 kol)
F1 A 19P: 29.9.2019 20:00 VC Ruska A (40 kol)
F1 B 19P: 6.10.2019 20:00 VC Ruska B (40 kol)
F1 A 19P: 13.10.2019 20:00 VC Japonska A (40 kol)

Shoutbox


Anketa

anketa není aktivní

ukázat ankety

Teamspeak

Partneři

Serios.czCZECHSIM.czGPF1.cz