A LIGA

Najviac diskutovaný moment v Španielsku je súboj medzi Novotným a Lukovským

napsal Martin Bruňanský - 14.05.2020 - 14:50


Veľká cena Španielska bude označovaná ako jedna z najkontroverznejších v prebiehajúcej sezóne. Prvýkrát od jej počiatku došlo k vzájomným incidentom medzi dvoma hlavnými ašpirantami na majstrovský titul Patrikom Novotným a Matyášom Lukovským. Po prešetrení komisármi bol jeden z nich potrestaný.



Preteky mali až do druhých zastávok v boxoch veľmi pokojný priebeh. Akciu rozpútal práve Matyáš Lukovský, keď zamieril v dvadsiatom deviatom kole do boxov. Dobrým strategickým rozhodnutím sa v nasledujúcich piatich kolách dostal hneď pred štyroch svojich súperov. Jedným z nich bol aj Patrik Novotný, ktorý sa objavil tesne za ním. Už pri prvej možnej príležitosti bolo jasné, že Novotný útok vyskúša. Písalo sa kolo číslo tridsaťsedem a naozaj sa tak stalo. Pri bránení pozície bol podľa mnohých Lukovský nekompromisný a dvojnásobného šampióna zavrel, iný zase hovoria, že Novotný brzdil neskôr a tým pádom bol vynesený na obrubník, kde nemal veľa priľnavosti. Pilot nováčikovskej stajne bol za svoje počínanie potrestaný.

Tu sa ale akcia na trati neskončila. Patrik bol prakticky vzápätí hneď za Matyášovím zadným krídlom. Súboj pokračoval o dve kola neskôr. Pri ďalšom pokuse došlo k nárazu od Novotného do pravej bočnice monopostu Alpha Tauri. Líder šampionátu stratil tri pozície a do konca pretekov okupoval šieste miesto. Tento tvrdý incident sa však rozhodla komisia netrestať. Obaja piloti neskrývali po uverejnení trestov značné sklamanie z celej vzniknutej situácie. ‚‚Strategie byla úžasná, finální fáze závodu už tak úžasná nebyla,‘‘ uviedol s povzdychom Lukovský. Zároveň dodáva, že s podaním protestu bol veľmi nespokojný najmä kvôli situácii v šampionáte. ‚‚Myslím si, že Patrik v tomto závodě byl až moc zbrklý, což potvrdila jeho chyba, díky které jsem naštěstí neskončil v bariéře. Tímto protestem chce jen vymazat bodovou ztrátu, která vznikla po té chybě a myslím si, že není správné, aby se závody rozhodovali tímto způsobem, zvláště když jde o souboj o titul.‘‘ Patrik Novotný tieto slová výrazne poprel. Takisto hovorí o svojej nevedomosti ohľadom správania auta s otvoreným zadným krídlo a ponaučení do budúcna. ‚‚Poprvé v sezóně sem udělal tak prudký manévr s otevřeným systémem DRS a nevěděl sem co se stane, takže do příště si dám pozor. Protest bych v tomto případě podal na kohokoliv. Každý ví, jak je obtížné na tomto modu předjet, navíc v Barceloně se moc boostovat nedalo, takže každý by měl bránit pozici v rámci fair play.‘‘ Patrika sme sa opýtali, čo by v pretekoch urobil inak. So svojim výkonom bol nadmieru spokojný, no vypichol dve veci ‚‚Na poslední pitstop bych zajel dříve. A v třicátem devátem kole bych si vybral stopu, na které bych zůstal a bez problémů bych získal pozici, ještě před brzdným bodem, jinak vše se dařilo na 110%.‘‘Číslo 110 zaznelo neskôr aj z úst Lukovského. Náhoda?

Celá situácia bude mať ešte dohru, aktuálne sa čaká na deadline na podanie odvolaní. Po zostavení odvolacej komisie je jasné, že sa bude sústreďovať najmä na prvý súboj, pri ktorom bol potrestaný Lukovský, pretože odvolanie z táboru Alpha Tauri prišlo v podstate hneď po uverejnení trestov.

Mladíci, ktorí boli na začiatku sezóny označovaní za jedno z najväčších prekvapení aj napriek jemnému sklamaniu cítia, že úspech môže prísť a odhodlanie im rozhodne nechýba. ‚‚Šanci ještě určitě máme i pokud obdržím penalizaci, tři závody jsou pro nás stále velká šance smazat tento bodový rozdíl, jak v Poháru konstruktérů, tak jezdců. Lhal bych, kdybych řekl že rozhodnutí komise nepohlo s atmosferou v tímu, ovšem můžete počítat s tím, že celá Alpha Tauri půjde do posledních závodů s výkonností minimálně na 110%.‘‘

Najmä v predchádzajúcich pretekoch, či už v skupine A alebo skupine B, to jemne škrípalo skôr medzi nimi a Mercedesom. Neraz sa dostali do veľmi tesného súboja. Nemecká stajňa sa v šampionáte výrazne dotiahla na prvé dva tímy, no sústredenie Alpha Tauri ide opačným smerom. ‚‚Hlavním cílem je určitě porazit Ferrari, jelikož jde o tým, který je před námi v obou pohárech a rozhodně mě na konci sezóny bude více mrzet to, že neporazíme Ferrari, než že případně klesneme na třetí příčku za Mercedes.‘‘

Po Veľkej cene Holandska sa Alpha Tauri dostala jemne na koňa. Diváci sa tak mohli tešiť na skvelý súboj až do konca, či už o titul medzi jednotlivcami alebo konštruktérmi. V Španielsku to boli už druhé preteky, kde sa na stupienok najvyšší postavil iný jazdec než Patrik Novotný. Pilot Ferrari je však okrem dobrých výkonov na trati veľmi silný aj psychicky. ‚‚V hlavě se nic nezmění. V klidu sem byl i po prvním závodě, kde byl v čele Andrej.‘‘ Ako sám povedal, najväčší stres cíti len pri druhej časti kvalifikácie. To mu však podľa jeho slov môže napomôcť k ešte lepším výkonom. Svoje šance na majstrovský titul vidí stále veľmi nádejne. Celkové prvenstvo si chce dokonca zabezpečiť už v Baku. ‚‚Teď přijdou tratě Monako a Baku, kde hlavně v Baku si věřím na vítězství. Takže cíl bude si zajistit titul ještě před VC Francie, kterou nemám rád, abych už mohl být v klidu.‘‘



Čo sa týka Pohára konštruktérov, červení si takisto veľmi veria, nasledujúce podujatia budú dozaista rozhodujúce. ‚‚Náskok udržujeme kolem 100 bodů a počet závodu ubývá. Myslím si, že Monako a Baku budou klíčové i v tomto šampionátu.‘‘

Obom aktérom týchto kontroverzných situácii sme dali priestor na pár viet venovaných konkurencii. ‚‚Doufám, že si závěr sezóny všichni užijí tak jak to jen půjde, že se bude bojovat až do poslední zatáčky v poslední Velké ceně a hlavně aby výsledky neovlivňovali tyto směšné tresty, které zbytečně odhalují další vývoj šampionátu,‘‘ uviedol naďalej nespokojný Lukovský. Novotný vyžadoval najmä ohľaduplnosť na trati a jedným dychom dodal objasnenie jeho prostestu. ‚‚Těším se na následující bitvy a doufam, že budou v rámci fair play. Protest sem podal pouze proto, že v Zandvoortě z výhodnější pozice sem nechtěl riskovat kolizi a tím sem mu v podstatě pozici přenechal. Kdežto v Barceloně, kde byla trať mnohem širší se mi místa nedostalo a kolizi riskoval. Jde mi pouze o vzájemný respekt. Přeji mu hodně štěstí do dalších závodů.‘‘

Z fanúšikovského pohľadu nám nezostáva nič iné ako dúfať, že sa piloti na trati budú navzájom rešpektovať. Priebeh sezóny zatiaľ tomu nasvedčoval a aspoň na oko sa jednalo o jeden z najpokojnejších a ak sa to tak dá nazvať, tak aj najpriateľskejších súbojov o titul. Či Veľká cena naštrbila vzťahy medzi oboma pilotmi uvidíme časom. Odvolacia komisia, ktorej zloženie zatiaľ nie je známe bude mať plné ruky práce. Finálny verdikt sa dozvieme čoskoro.
Tvůj komentář
Jméno:
E-Mail:
Domovská stránka:
IP: 18.206.13.28
Nastavení: • HTML je VYPNUTÉ • BBCode je ZAPNUTÝ • Smajlíci jsou ZAPNUTI

Předzávodní info

Další závody

F1 B 20J: 31.5.2020 20:00 VC Monaka (58 kol)
F1 A 20J: 7.6.2020 20:00 VC Ázerbájdžánu (38 kol)
F1 B 20J: 14.6.2020 20:00 VC Ázerbájdžánu (38 kol)
F1 A 20J: 21.6.2020 20:00 VC Francie (40 kol)
F1 B 20J: 28.6.2020 20:00 VC Francie (40 kol)

Shoutbox


Anketa

anketa není aktivní

ukázat ankety

Teamspeak




Akce partnerů

Sponzoři

Serios.cz