NEWS ALL

Diskuse před sezónou - návrh aktualizace pravidel

napsal 1. Michal GDPR - 03.02.2015 - 14:41
Ahoj všem

do zahájení sezóny zbývájí necelé dva týdny a proto je na místě si ujasnit pravidla.
Očekávám případnou diskusi pokud s něčím zde uvedeným nesouhlasíte, jinak budou tyto skutečnosti zaneseny do aktuálních pravidel.

Systém:
Vzhledem k tomu, že jsme podle přihlášek téměř obsadili pole obou skupin, bude původní systém dvou oddělených výkonnostních skupin zachován.
Každou neděli se znovu pojedou střídavě závody skupiny B a následující neděle bude vyhrazena pro změnu pro jezdce skupiny A.
Závody budou zahájeny posledním tréninkem v 19:00, pak bude následovat klasická kvalifikace od 20:00, pokud nebude uvedeno jinak. Protože jsem netestovali jiné kvalifikační systémy, navrhuji zachovat podzimní formát, tedy 20 minutová kvalifikace s možností odjet osm kol. Následovat bude pěti-minutový warm up a pak závod, který bude vypsán na odpovídající počet kol, který odpovídá jedno-hodinovému závodu. Za špatného počasí se samozřejmě může závod trochu adekvátně protáhnout. Parc ferme je vypnutý, tzn. že mezi kvalifikací a závodem je možné měnit nastavení vozu ve všech dostupných parametrech, tedy včetně paliva.

Podle počtu volných míst či omluvených jezdců bude k opět možnost se kvalifikovat do závodu skuiny A pro nejlepší jezdce skupiny B. Stejně tak je tu opět možnost pro jezdce skupiny A, ale pouze pro jezdce mimo první desítku celkového pořadí či v prvním závodě dle pořadí loňské sezóny, se zúčastnit závodu skupiny B, pokud budou nějaká místa k dipozici. Zde ale platí, pokud bude více zájemců než volných míst, že má přednost hůře postavený jezdec dle výše uvedeného hodnocení. Doporučuji této možnosti využít jako dobré přípravy.

Před sezónou někteří navrhovali zavést pravidlo povinného využití dvou směsí v závodě. Sice se mi podařilo nastavit managment teplot pneumatik tak aby se daly teoreticky využívat obě směsi takřka na každé trati a za každého počasí, ale musím vás upozornit na určité úskalí, které povinné užití dvou směsí přináší.

Za prvé je tu nutnost si přehodit objednávku jiné směsi přímo za jízdě a k tomu je výhodné si změnit i tlaky gum během jízdy, protože těžko budou fungovat dvě různé směsi za obdobného počasí bez změny tlaku. Teoreticky by se tahle možnost změny během jízdy dala vypnout, ale pak se připravuje o možnost reagovat na změnu počasí a to i vpřípadě deště.

Druhou věcí je jak brát použití mokré gumy v závodě, protože se může stát, že bude pršet celý závod nebo naopak jen krátce a ne každý musí použít mokrou směs. Ale zde by se dalo navrhnout pravidlo, že při použití mokré směsi se automaticky ruší použítí dvou směsí, takže ten kdo použije mokrou směs již nemusí přezout na jinou. Třetí věcí je, jak případně trestat ty, kteří na to např. zapomenou? Přičtení dvaceti sekund k času závodu ?

Přihlášení do závodu:
Nezapomeňte, že v sezóně se bude opět hlídat přihlašování do závodu !!! Systém je tu proto, aby se s předstihem mohli doplnit omluvení jezdci o jedzce z druhé skupiny a tím byla obsazenost pole maximální. Opomenutí tedy bude opět trestáno dle pravidel SBS (níže), protože bez něj bychom jen těžko využili kapacity startovního roštu a byl by v tom chaos. Do závodu je nutné se přihlásit nejpozději den předem a nesmí se přihlašovat na více než jeden následující závod předem.

Kapacita závodního roštu:
Protože jsem otevřeli opět dvě výkonnostní skupiny a dvacet a více jezdů už dělalo výkonnostní problémy i na serveru, byla kapacita jezdců snížena na 18 míst. Stejně tak v reálu je dost možné, že se pojede ve stejném množství. K rozšíření kapacity o další tým by tedy musel být hodně pádný důvod a zpočátku se s dalšími týmy nepočítá pod heslem, stabilita nade vše.

SBS - Speciální bodový systém:
Další věcí k diskuzi je poněkud nedopracovaný systém SBS. Ten měl na podzim fungovat jako systém, který by zkonsolidoval a zjednodušil způsob trestání za prohřešky v závodě a docházku v návaznosti na přihlašovací systém do závodů, což ale selhalo. Takže navrhuji následující.

Informace: Body SBS se nevztahují na celkové hodnocení v sezóně a evidují se zcela samostatně.

Během závodu řeší kolize delegovaný komisař, bude-li k dipozici. (o tom zvlášť v posledním tématu) a je prioritou řešit přestupky přímo v závodě, pokud je to technicky možné a je si svým verdiktem komisař jistý.
Pokud nebude nějaký prohřešek řešen adekvátním trestem přímo v závodě, např. pozávodním protestem, přechází jeho řešení pod správu SBS.

Bodování v SBS:
Za každý závod do něhož jezdec nastoupí obdrží kladný bod do SBS. V případě pozávodního prokázání nějakého nedodržení pravidel se bude postupovat následovně. V závorce je uveden trest platící pro poslední závod. Samozřejmě žádný trest neruší nárok na plusový bod za účast v závodě, takže se případné potrestání sčítá s oním plusovým bodem.

- Za banální prohřešek, je jezdci pouze odepsán jeden bod. Ale také když jezdec odstoupí již v prvním kole nebo po restartu za SC, v závaděcím kole, či během SC fáze, ale vždy jen po vlastní chybě. Takto chci apelovat na rozumné chování jezdců v prvním kole, kdy docházelo na podzim k častým nehodám, které téměř pokaždé způsobili výjezd SC či restartování závodu.
- Za mírný prohřešek adekvátní vrácení pozice budou odebrány dva body. (-5 sec)
- Za prohřešek který je adekvátní trestu průjezdu boxů jsou jezdci odepsány tři body. (-20 sec)
- Za prohřešek adekvátní trestu stop and go budu jezdci odepsány čtyři body. (-30 sec)
- Za prohřešek adekvátní vyloučení ze závodu, black flag, bude jezdci odepsáno -5 bodů (DQ)

Nyní přehled potrestání za docházku a přihlašovací systém.
Za neoznámení přítomnosti v závodě - přihlášení do závodu: -1 bod
Za neúčast v závodě s ohlášením až v den závodu: -1 bod
Za neúčast v závodě bez přihlášení či jiného způsobu omluvy: -3 body

A jak se bude SBS vztahovat na trestání v závodě?
Pokud jezdec nastoupí do závodu kde jeho celkové konto SBS bude mínusové, tak bude za každý bod posunut o tři místa na roštu vzad. Pokud bude posun vzhledem ke startovní pozici reálně uskutečněn, tak za každý posun o tři místa mu bude smazan jeden mínusový bod.
Pokud jezdec dosáhne konta horší jak mínus pět bodů, bude startovat z boxu. V případě splnění podmínek , viz bod za účast, mu bude smazáno šest záporných bodů.

Vyloučení jezdce z týmu:
Vedení si vyhrazuje uvolnit jezdce z týmu, který se bez omluvy nezúčastnil posledních dvou po sobě jdoucích závodech.

Zaváděcí kolo:
Podle praktických zkušeností z poslední sezóny stojí zvážit zrušení zaváděcího kola. Vyjádřete svůj názor v komentářích, ať známe názor jezdců.

Restarty:
Restart bude uskutečněn POUZE v případě žádosti o restart hláškou "RR" tří a více jezdců a to pouze v případě prvního kola.
V případě dvou žádostí bude pouze povolán SC, který může být na trati pouze jedno až dvě kola, pokud nedojde k dalšímu důvodu pro zachování SC fáze. V případě jedné žádosti o restart je na komisaři, aby zkontroloval oprávněnost požadavku a v případě zjištění závažného poškození z cizí příčiny může povolat SC i v tomto případě.
Jezdec, který zaviní restart bude potrestán pravidlem stop and go. Pokud se takový jezdec sám přizná, hláškou "JA" k vyvolání postartovní kolize, obdrží v závodě trest průjezdy boxem. Jezdec, který si způsobí problémy sám, bez zavinění jiného, nesmí žádat o restart závodu, jinak bude potrestán dle pravidla stop and go !!!
Restart může být komisařem vyvolán v případě technických problémů před odstartováním samotného závodu.

TS: Team Speak
TS je software umožnující komisaři rychlou komunikaci se všemi jezdci. Navrhuji jeho použití jako povinné. V případě nepoužití nenavrhuji žádný trest, ale ignoraci veškerých případných protestů a to aať v závodě či poté, protože se tímto jezdec sám dobrovolně vzdal možnosti komunikace s komisařem.

Virtuální SC:
Navrhuji použití virtuálního SC zavést do pravidel. Virtuální SC by sloužil, pokud by nebyl k dispozici nikdo by řídil ten skutečný. Tato funkce by připadla vedoucímu jezdci závodu a požádat o SC by mohl administrátor závodu i jedoucí.

Komisař:
Jak z minulosti víte mezi jezdci áčka se najde hodně dobrovolníků, kteří obětují čas a dostaví se na závod béčka, kde plní funkci závodních komisařů. Zcela jistě bychom uvítali i opačný přístup, tedy pokud by jezdi béčka pomohli vést závody skupiny A. Myslím, že taková vzájemná spolupráce je ku prospěchu všem. Proto bych chtěl touto formou, apelovat na jezdce skupiny o výpomoc z jejich strany. Obavy ze složitosti či respektu jezdců nejsou na místě, protože i v minulosti jsme naučili pár jezdců z béčka jak v tom chodit. Např. Petr Zámečník byl skvělý a všemi respektovaný komisař. Možná jsou tu i obavy z rozhodování, ale i tady platí, nejsem si jist nechám to prošetřit v klidu po závodě. Ostatní vás naučíme, zas tak moc toho není. K tomu patří i práce jezdce SC, ideálně v případě více než jednoho komisaře.

To je zatím vše.
Případně později doplním či upřesním dle vašich poznatků a komentářů.

Michal

komentáře

Komentáre

Seřadit: Sort ascending   
#19 od Pavel Vávra
quote
Avatar
Vubec se mi nelibi, ze se musi radit kolem tech 12500 rpm, driv me upozornil volant svetilkem a zvuk formule, ted musim koukat na tachac a tim delam chyby...
05.02.2015 - 10:12
0 0
#18 od
quote
Avatar
Tak použití obou směsí: NE
Zahřívací kolo: ANO

A jinak ta muzika od David Guetta - Dangerous je dobrá volba Michale :-)
04.02.2015 - 19:12
0 0
Avatar
Tak zatím to vypadá následovně:
Zahřívací kolo je to v áčku 4:0 a v béčku 0:2.
Obě směsi: 3:0 v áčku a 0:2 v béčku.
Restarty: Zatím všeobecná shoda na restartu po pěti žádostech, v případě více jak jedné žádosti SC.

K Petrovým návrhům:
Trest za restart = start z poslední pozice. Maršál se bude muset naučit command, pokud to jde, jak někoho přesunout dozadu, protože jinak to není zrovna krátký proces. Ale souhlas.
Restarty: Pět jezdců žádající o RR mi přijde docela dost, zvláště když si připočtu, že v kolizi mohou být zapleteni i ti, kteří kolizi zavinili a nemají právo o to žádat. Ale budu se držet vůle většiny.

To povinné použití: No já si tak jistý jeho přínosem nejsem. Nejde mi ani tak o samotné gumy, s použítím nevhodných gum se nějak vyrovnám, ale jde mi o to hrabaní se za jízdy v menu boxů a krom změny směsi i případné měnění tlaků, což může být i nebezpečné. Osobně jsem takhle jednou trefil Pepu Krále, který na rovince přede mnou náhle zpomalil, zrovna když jsem se hrabal v menu a měl hlavu sklopenou.
Béčko o to zatím nestojí, takže tam předpokládám to asi platit nebude. Ale předpokládám, že až pojedou kvalifikovaný z béčka v áčku, tak na to zapomenou, neb zvyk je železná košile.
To s tím zrušením dvou směsí při dešti, jak si navrhnul, se mi moc nelíbí, protože každý nemusí mít externí HUD a taky si toho nemusí ani všimnout. Osobně, kdyby to prošlo, tak bych navrhl pravidlo, použil-li si přechodnou či mokrou gumu, pravidlo obou směsí se u tebe již nevyžaduje, tečka. Když někdo pojede za mokra na suchých, tak halt bude ještě muset změnit směs. A kolik navrhujete trest pro ty co na to zapomenou ?Protože k tomu docházet hlavně zpočátku bude, tím sem si téměř jist. A taky ta pozávodní kontrola nebude zrovna zábavná.
V béčku zatím nestojí o zahřívací kolo, ale vyjádřili se zatím jen dva jezdci z béčka. Takže předpokládám, že béčko bez a my s.

SBS: Já jsem nikde nepsal, že jezdec který se omluvil se závodu, bude v SBS penalizován. Jen ten kdo to neoznámí včas, tedy nejpozději den předem v přihlášení do závodu.
A ten kdo to neoznámí vůbec bude bit více. Pak mimo systém SBS jsem umožnil vyřazení jezdce z týmu, pokud nepřijde dvakrát bez omluvym, aby neblokoval místo pro případné další zájemce.
Kapacita roštu: Mě osobně přišlo, že při 20 jezdcích to už kolabovalo. Do těch 18 to bylo relativně v pohodě. V každém případě, pokud by to bylo nutné, máme nějaký tým v záloze a lehce pomocí update ho můžeme dodatečně nasadit.
04.02.2015 - 16:31
0 0
Avatar
čti více Matej Šurhaňák napsáno:


Za mě budeme, protože už vidím ty starty na 30° gumách amused. Sice by se daly zahřát v zaváděcím kole, pokud bude, ale zase by to bylo o držku v FL.
Apropos, už se o těch dečkách rozhodli v reálu ? Já, že jsem někde četl, že se to s ohledem na bezpečnost rušit nebude, ale nevím jak to nakonec dopadlo.
04.02.2015 - 15:54
0 0
#15 od
quote
Avatar
čti více Michal Brezina napsáno:


Však v pohode, už som si tam hodil Zombie Ghost Train - R.I.P. amused
04.02.2015 - 15:52
1 0
Avatar
čti více Andrej Borotovský napsáno:


Však si tam můžeš dát co chceš, třeba tu tvou dechovku amused
Guettu jsem tam dal, protože je to prostě formulová píseň amused
04.02.2015 - 13:55
5 0
#13 od
quote
Avatar
čti více Michal Brezina napsáno:


Mám jedinú sťažnosť na mód amused

Prečo ste museli dať ako hudbu do menu sprostého Guettu amused To nemáte čosi skvelé České do módu? Však kapiel a hudby máte tonu a hodíte tam toto? Velky palec dole za to amused Idem si to zmeniť na niečo príjemnejšie amused

(Niečo zlé som na tom mode predsa musel nájsť, tak aspoň takúto sprostosť amused Neberte to proste vážne, ale tak... amused)
04.02.2015 - 13:42
4 0
Avatar
Mód 2015 je již ke stažení a nasazený na serveru.
04.02.2015 - 02:16
1 0
#11 od
quote
Avatar
čti více Petr Palasek napsáno:


Aký prepis? O_o V Slovenčine je to normálne Paláskové body smiling Čiže prepis to nie je smiling Gramatiku Českú moc neovládam, preto radšej v nej nepíšem smiling Ženský rod by bol Paláskovej smiling
03.02.2015 - 23:08
0 0
#10 od
quote
Avatar
Také jsem pro Paláskovo návrhy smiling
Akorát bych pro skupinu B nedával povinnost dvou směsí. Myslím, že nás to akorát rozhodí. Bude nás tam dost nováčků včetně mě a jsme ve skupině B právě proto, aby jsme získali zkušenosti, naučili jezdit kola bez chyb a souměrně bez výrazných časových odchylek, aby jsme si jednou mohli zazávodit s vámi v áčku vyrovnaný závod a akorát nepřekáželi až nás budete předjíždět o jedno,dvě, tři kola a myslím, že povinnost dvou směsí by nám to dost stěžovala , ale nevím jak říkám jsem tu nováček a jestli to není nic náročného a jste toho názoru, že by jsme to měli mít zavedené i v béčku tak dobře smiling ale v mém případě je to zatím tak, že ani neumim ještě nastavit to, aby když začne v závodě pršet jsem mohl přezout na mokré.

A když už jsem se tu takhle rozepsal tak rovnou děkuji za přijetí k vám do ligy. Je to tu super! a těším se na sezonu 2015!!! smiling
03.02.2015 - 21:50
2 0
#9 od PP_GDPR
quote
Avatar
čti více Petr Kolář napsáno:


Taky bych byl pro 20 aut.
03.02.2015 - 20:58
0 0
#8 od Petr Kolář
quote
Avatar
Povinnost použití obou směsí - ANO
FL ANO
RR dle Peti Paláska
Přihlašování bych neomezoval jen na příští závod. Když vím, že mi nic nebrání v účasti, tak proč se nepřihlásit na několik závodů dopředu. Jak se znám, tak na to budu zapomínat.
Ohledně kapacity roštu - pokud si dobře pamatuju, tak problémy byly až při 22 nebo 23 autech. Sice v reálu bude asi jen 18 aut, ale kdyby bylo potřeba, tak bych povolil 20 aut.
Ostatní body OK.
03.02.2015 - 20:46
5 0
#7 od PP_GDPR
quote
Avatar
čti více Andrej Borotovský napsáno:


Andreji Palaskova je moje mama amused beru to jako prepis amused amused
03.02.2015 - 20:33
6 0
#6 od
quote
Avatar
čti více Petr Palasek napsáno:


Som za Paláskové návrhy v plnom znení, jak napísal. smiling
03.02.2015 - 19:56
5 0
#5 od PP_GDPR
quote
Avatar
Pokud jde o záváděcí kolo tak jsem jasně pro... v tomto kole si můžu zkontrolovat, že mi vše funguje a neztratím tak přípradně celý závod. Mě se někdy stane, že se mi "zblázní Feedback a přestane mi fungovat nebo se mi dokonce otočí a to se fakt neda jet. Kdyby nebylo zaváděcí kolo tak to zjistím až po startu a to nejspíš sejmu ještě nekoho dalšího a pak budu muset vynechat celý závod kvůli technickému problému a ještě dostanu trest do dalšího závodu. Takže jsem pro zaváděcí kolo, v něm pokud bude mít kdokoli technický problém tak může požádat o restart závodu, ale to ho bude stát pozici na startu a pojede z posledního místa (jako když mají v reálu problém na startu).

Jsem také pro povinné použití obou směsí v závodě (myslím tím A skupinu). Může to přinést zájívávý prvek do našich závodů. A jak vyřešit mokrý závod? Jednoduše... pokud v pruběhu závodu začne pršet (i na 1%) a nebo bude start na mokré trati (i 1%) bude závod branný jako mokrý a hned odpodá povinnost použití obou suchých směsí.

Restarty - jsem pro restart až po velké kolizi... to znaméná 5x RR. Pokud bude 2x RR tak SC. Tím bychom měli zamezit restartu závodu z důvodu kolize v prvním kole. Je to možná tvrdý, ale přijde mi to jako nejlepší možnost. A taky bych velmi zpřísnil tresty za kolize po startu, aby to odradilo všechny kamikadze jezdce... udeláš chybu na jednom startu tak další závod z depa.

SBS přihlašování: můj návrh je, aby se první omluvená neúčast v závodě netrestala -1b v SBS, každý může někdy chybět a pokud se řádně omluví a tím umožní náhradníkovi včasnou informaci o tom, že může jet místo něj tak bych tomuto jezdci neodčítal -1bod a tím by v dalším závodě neměl -3 pozice na startu. Ale pokud se omluví i z druhého závodu po sobě tak už dostane -2b. Pokud se neomluví ze dvou po sobě jdoucích závodů tak bych navrhoval vyhození z týmu. Neomluvená neúčast -3b. Neomluvéná účast -1b - to mi přijde jako přiměřený trest za porušování pravidel ligy a hřísník co takto dostane -3 pozice na startu si to určo zapamatuje pro další závod.

SBS přičtení bodu - to bych podmínil absolvováním 75% délky závodu bez prohřešku proti pravidlům nebo odstoupením ze závodu ne vlastní vinnou. Neznamená to tedy kdo nastoupí má automaticky bod v SBS.

03.02.2015 - 19:46
0 0
#4 od Pavel Vávra
quote
Avatar
urcite nepovinost dvou smesi, zahrivaci kolo, je skoro jedno, pokud jezdci, nebudou na startu jako blazni a nebude tam hned 10 aut z 18 bourat.

Restarty - jsem pro restart až po velké kolizi... to znaméná 5x RR. Pokud bude 2x RR tak SC.
03.02.2015 - 19:06
0 0
#3 od Josef Král
quote
Avatar
Ano,jsem proti FL a povinného použití obou sad
03.02.2015 - 19:04
0 0
Avatar
Ja som určite za zahrievacie kolo (myslím v A). Budeme používať zahrievacie dečky na gumy?
03.02.2015 - 17:38
0 0
Avatar
Ja bych byl pro zruseni zachrivaciho kola aspon ve sk.B,a nepovinnost pouziti obou smesi gum.
03.02.2015 - 17:16
1 0
 «  1 2
Tvůj komentář
Jméno:
E-Mail:
Domovská stránka:
IP: 3.145.186.173
Nastavení: • HTML je VYPNUTÉ • BBCode je ZAPNUTÝ • Smajlíci jsou ZAPNUTI

Předzávodní info

Další závody

.: 21.4. 20:00 VC Číny, 42 kol
.: 28.4. 20:00 Sprint SauArabie 13, 19 kol
.: 5.5. 19:00 VC Saudské Arabie, 38 kol
.: 12.5. 20:00 Sprint Imola 17, 24 kol
.: 19.5. 20:00 VC Imoly, 47 kol
.: 26.5. 20:00 Sprint Monako 20, 29 kol
.: 2.6. 20:00 VC Monaka, 58 kol

Shoutbox


Anketa

anketa není aktivní

ukázat ankety

Teamspeak




Akce partnerů

Sponzoři

Pepa_MOTOLevne-okapy.cz