A LIGA

Anketa - malý update fyziky módu.

napsal 1. Michal GDPR - 25.02.2015 - 12:25
Ahoj všem,

nejdříve chci podotknout, že se tu nesnažím něco protlačit a že se klidně smířím se zachováním stávajícího stavu.
Ale protože vzniklo určité tření ohledně poslední změny před nasazením módu, tak chci navrhnout kompromisní řešení ve věci opotřebení motoru vs přetáčení motoru a také chci vyřešit jeden nedostatek, který se odkryl v posledním závodě a to nevýhodnost nasazení tvrdší směsi v závodech.

Protože změny fyziky módu v průběhu sezóny jsou podmíněny souhlasem většiny, tak je jeho nasazení tímto podmíněno. Pokud nemáte vyhraněný názor, tak se nemusíte vyjadřovat a pro přijetí či nepřijetí se bude brát v potaz jen poměr souhlasů a nesouhlasů.

A nyní ke změnám a zdůvodnění.

1. Změna opotřebení motoru vlivem otáček.
Protože v době předsezonního testování jsem dal za pravdu těm, kterým se zdálo opotřebení přehnané, zvláště po otočení na trati ve vyšších otáčkách, tak jsem před sezónou malinko zvýšil parametry motoru, aby opotřebení nebylo tak drastické. V praxi se však ukázalo, že i poměrně malá změna v nastavení, posunula opotřebení do druhého extrému, takže motor je z ohledu otáček, téměř nezničetlný i za hrubého zacházení. Proto chci navrhnou kompromis, který jsem včera i otestoval.
Před oficiálním začátekm sezóny, tedy během testování módu bylo: LifetimeEngineRPM=(12000, 300) nyní je: (12250, 400) a pro update přicházím s návrhem kompromisních (12050, 350). Řekl bych, že při tomto nastavení je už potřeba si trochu hlídat přetáčení motoru, ale nějaké krátkodobé přetočení není nic tragického jako při původním nastavení.

Jako vedlejší efekt tohoto nastavení, je i zvýšené zahřívání motoru, ale původní nastavení bylo takto dimenzováno. Na extrémní teploty kolem 40° vzduchu při boost tři, by mělo být dostatečné chlazení osm z deseti z pohledu původního nastavení , kdy se motor zahříval ještě více.

2. Zahřívání a opotřebení tvrdých pneumatik.
V pvním závodě se ukázaly tvrdé pneumatiky jako nevýhodné oproti měkkým a to i přestože bylo oproti podzimu trochu navýšené opotřebení konkurenčních měkkých gum.
Prvotním problémem tvrdých pneumatik byly v Silverstone trochu chladnější méně využívané pravé pneumatiky, zvláště ta přední. Zatímco na měkkých gumách (ideál 113°) byly u mne teploty na levé straně od 123-128° a na pravé 110-115° tak na hardech (ideál 121°) 120-125° na levé straně. Problém byl především na pravé přední, která byla dost podchlazená, protože jen obtížně překračovala 110°.
Takže se dá řící, že zatímco u měkké se používanější levá guma přehřívala průměrně o nějakých 12-15° tak na tvrdé gumě na pravé straně byla o podobný počet stupňů chladnější. Pozn. ztráta gripu je s ohledem na RFE nastavena tak, že u suchých gum ubere přehřátá guma o 1/3 méně gripu než obdobně podchlazená, tzn., že o 15° přehřátá gripu vykazuje stejnou ztrátu gripu jako o 10° podchlazená. Jednoduše řečeno, pravá přední studená tvrdá guma dávala méně gripu než přehřátá levá přední měkká guma. Když se k tomu připočte, že tvrdá guma potřebuje na plné zahřátí nejméně tři kola, zatímco měkká se dostane na plné teploty za polovinu času, tak není divu, že tvrdé gumy nebyly i na tak náročné trati dobrou volbou. A obávám se, že na jiných tratích, kde není tolik rychlých zatáček, to bude ještě více ve prospěch měkkých gum.

Teď si asi říkáte, to nevěděl dříve?
Za prvé, udělal jsem chybu v jedné věci
Tvrdé gumy jsem před sezónou testoval záměrně v Suzuce protože tam dostávají pořádný záběr a nastavil zahřívání tak, aby vydržely v rozumné teplotě i při 45° tratě. Jenže Suzuka je osmička trať, kde se střídavě zahřívají obě gumy a neuvědomil jsem si dopady pro tratě, kde se jezdí především na jednu stranu zatáček, zvláště když jedeme na trati, kde je teplota trati nějakých 31° se zatížením především na jednu stranu pneumatik. Takže jsem stvořil gumu, která sice vydrží i za vysokých teplot jízdu po tak zatáčkovité trati ale neuvědomil si, že za nižších teplot jinde bude vždy především na jedné straně hodně studená, což bude vždy méně výhodné než měkká guma, i když bude mít opačnou stranu naopak přehřátou. Dá se říci, že tvrdá guma by se v Silverstone začala vyplácet, až při nějakých 40° tratě, což odpovídá asi 30°venkovní teploty vzduchu, což jsou při současném běžném nastavení počasí, teploty maximální, které jsou spíš výjimečné.

Druhou věcí je doladění nastavení vozu. V době nastavování a testování módu, nejde hledat ideální nastavení vozu, protože jednak na to není čas a druhak nevím, zda změny chování ovlivnili změny v nastavení nebo či v módu. Proto se snažím ladit na nějakém neutrálním setupu a pak v sezóně se ukáže, že to a to nastavení je mnohem výhodnější, ale třeba zahřívání gum se taky může posunout trochu jinam.

Proto je nutné tvrdou směs více zahřát, tedy v nastavení blíže k měkké gumě i za cenu, že v případě vysokých teplot a náročné tratě, typu Barcelona, se bude nejspíš zatížená jedna strana gum, trochu přehřívat. Zkusil jsem včera rozdíly mezi zahříváním měkké a tvrdé gumy snížit o polovinu a docela to fungovalo. V Silverstone při 30° trati, jsem měl maxima ve třetím kole na levé straně těsně kolem 127° a na pravé kolem 117°, což je naprosto ideální stav, neboť +6° a -4° jsou naprosto shodné ztráty gripu.

Abychom ještě trochu pomohli hardům k častějšímu využití, tak navrhuji ještě snížit opotřebení tvrdých gum o cca. 7%, což by třeba v Silverstone znamenalo prodloužit trvanlivost tvrdých gum o cca jedno kolo.

Ostatních směsí gum, včetně měkkých, by se update netýkal.

Ať už souhlasíte se změnou, nebo ne, prosím vyjádřete se.
Zajímala by mne.

1. Zvýšení opotřebení motoru dle návrhu ANO-NE ?
2. Zvýšení zahřívání a drobné snížení optřebení tvrdé gumy ANO-NE ?
3. V případě souhlasu nasadit update:
a) okamžitě (protože zítra odjíždím tak jedině ještě dnes)
b) až po skončení nedělního závodu béčka
c) nasadit až pro následující závod v Austrálii

Pro uplatnění změn platí pravidlo nadpolovičního souhlasu.

Michal

komentáře

Komentáre

Seřadit: Sort descending   
#1 od
quote
Avatar
a, a, a
25.02.2015 - 13:19
2 -1
#2 od PP_GDPR
quote
Avatar
1) ano
2)ano
3)a
25.02.2015 - 15:46
0 0
Avatar
1) ano
2) ano
3) a, pokud se vyjádří více lidí, jinak v pondělí po závodě béčka
25.02.2015 - 16:00
1 0
#4 od Pavel Vávra
quote
Avatar
1) ano
2)ano
3)a
25.02.2015 - 19:31
2 0
#5 od
quote
Avatar
Ak môžem tak sa vyjadrím k všetkému za seba. Ja nemám ani šajnu o tom čo si hore napísal a nerozumiem ani o čom je mod. . Spravím nejaké nastavenie a jazdím. Absolútne nerozumiem ako nastaviť prevodovku, len to tam tak naplieskam. Auto mi v zákrutách nesedí, pri podradovaní sa mi pretáča. Celý závod a každú jednu zákrutu len korigujem volant. Mod mi na môj vkus vôbec nesedí, nedokážem ho nastaviť podla svojho štýlu. Ale závody si aj napriek tomu užívam. Je to predsa len HRA
Čo sa týka zmien kludne zmente čo chcete.
25.02.2015 - 19:37
1 -5
Avatar
1/ ano
2/ ano
3/ c
25.02.2015 - 20:01
2 0
Avatar
Ja to mám ako Roman len s tým že si tu jazdu vôbec neužívam. Auto mi príde ako rok 2004 len má auto turbomotor. Myslím si že robiť takéto kozmetické úpravy je zbytočné a nič sa zásadne nezmení takže mi je to jedno. Môj názor je že ak zmenu tak gumy ale kompletné celé s progresívnym zahrievaním tak aby jazdec napr. v Suzuke musel ísť prvý sektor opatrne aby ich nedorovnal po pár kolách.
25.02.2015 - 20:07
1 0
Avatar
1) Ano 2) Ano 3) C
25.02.2015 - 20:32
1 -2
Avatar
1) ÁNO
2) ÁNO
3) C
25.02.2015 - 21:24
1 -1
#10 od
quote
Avatar
1) ANO
2) ANO
3) C
25.02.2015 - 21:27
0 0
Avatar
čti více Matej Šurhaňák napsáno:


Matěji, budu se opakovat, ale na všech tratích použitelné progresivní zahřívání gum neumím.
25.02.2015 - 23:33
2 -1
#12 od Petr Milev
quote
Avatar
Michale, ještě než odhlasuju, tak co se týče těch tvrdých gum - v Silverstonu jsem zvolil špatnou strategii - hardy na dva pity a na levé zadní gumě jsem měl po pár kolech v některých místech tratě ke 130 stupňům. Měl jsem těžiště na max vepředu a na max doprava a v oné LZ gumě jsem měl na max tlak - 150 Kpa. A bylo kolem 26 stupňů teplota vzduchu. Když se zvýší zahřívání, nebude potom úbytek gripu na ještě více přehřáté LZ gumě převažovat nad zvýšením gripu na PP gumě?
25.02.2015 - 23:52
0 0
Avatar
čti více Petr Milev napsáno:


Pokud má problém s přehříváním zadní gumy více lidí, tak bychom je mohli trochu schladit. Taky jsem musel hodně upravovat setup a styl, aby se mi zadní nepřehřívali, ale mám je tak na stejno s předními. Přijde mi to jako když se jezdec zlepšuje, tak čím jezdí rychlejší kola tím více pak zahřívá zadní. V testech jsem s tím problém neměl. Ještě to otestuji na update, když tak dám k dispozici pro zkoušku.

Kdo si chce vyzkoušet k testovacím účelům v offline neoficiální update módu tak může stáhnout
zde: http://www.ceskaf1liga.cz/stahuj/2015/mod/Install CF1L 2015 v 1.30 update.exe (nakopírujte si odkaz a vložte do prohlížeče)

Pak si musí zpět přeinstalovat, stačí použít verzi 1.2 update, jinak bude mít chybovou hlášku na serveru !!!
26.02.2015 - 01:46
0 0
#14 od Ondrej Bárta
quote
Avatar
1) Ano
2) Ano
3) a
26.02.2015 - 14:32
0 0
#15 od Olda Hromek
quote
Avatar
3x ANO
26.02.2015 - 21:08
1 0
#16 od Petr Kolář
quote
Avatar
1) Ano
2) Ano
3) C
01.03.2015 - 01:52
0 0
Avatar
Tak jak to uděláme ?
Koukal jsem, že většina béčkařů to chtěla až na Melbourne, což je defacto po jejich závodě. Většina áčkařů, to chtěla hned, tzn. již na závod Hockenheimu.
Takže já ještě otestuji mírné schlazení zadní gum, viz poznámka od Petra Mileva a dnes nebo nejpozději zítra bychom nasadili update.
Má někdo něco proti ?
03.03.2015 - 11:37
0 0
Tvůj komentář
Jméno:
E-Mail:
Domovská stránka:
IP: 3.17.156.200
Nastavení: • HTML je VYPNUTÉ • BBCode je ZAPNUTÝ • Smajlíci jsou ZAPNUTI

Předzávodní info

Další závody

.: 21.4. 20:00 VC Číny, 42 kol
.: 28.4. 20:00 Sprint SauArabie 13, 19 kol
.: 5.5. 19:00 VC Saudské Arabie, 38 kol
.: 12.5. 20:00 Sprint Imola 17, 24 kol
.: 19.5. 20:00 VC Imoly, 47 kol
.: 26.5. 20:00 Sprint Monako 20, 29 kol
.: 2.6. 20:00 VC Monaka, 58 kol

Shoutbox


Anketa

anketa není aktivní

ukázat ankety

Teamspeak




Akce partnerů

Sponzoři

Pepa_MOTOLevne-okapy.cz