Vyjádření jezdců po závodě – Šampionát ČF1L • GP Singapur 24.9.2017 A |
25.09.2017, 10:20 - Jaroslav Strišovský - Hlavní manažer týmu F1 - 630 Příspěvky
Williams Jaroslav Strišovský: v Q som mal na tretie miesto, ale kolo nebolo bez chýb a tak ani 4. miesto nebolo hrozné. Štart bol priemerný, bohužiaľ sa dostal predomňa aj Ondrej a keďže Maroš statočne brzdil celé pole, po pár kolách ostávala nádej aspoň na tretie miesto. Tú mi ale zrušil práve Ondrej, s autom sa jazdilo ťažko, musel som prekopať taktiku a predierať sa cez autá, ktoré ešte nemenili pneu. Jáchym už bol ďaleko, Martina sa mi podarilo cez box predbehnúť, ale s ojazdenými hardami som veľkú šancu nemal a Martin hneď ako ma predbehol, v pohode si spravil odstup a bolo vystarané. Výsledok slabý, pretekové tempo nebolo zlé, aj keď na Aďa by to určite nestačilo. Gratulujem mu, bola to one-man jazda. Malajziu mám rád, tam by som chcel zajazdiť lepšie. Uvidíme... Jaroslav Lištvan: Kvalifikace byla těsná a já na více asi opravdu neměl. Start byl relativně dobrý, ale opět se projevila moje opatrnost v T1, kde ztrácím v každém závodě. Tímto jsem hned propadl téměř na chvost. Vytvořil se vláček, kde jsme uvízli za Pošefkem a Novotným. Postupně jsme se propracovávali před nich, ale hodně na to doplatily gumy a ostatní před námi ujeli. Těžko se předjíždělo na této trati, ikdyž jsou dlouhé rovinky, nebylo to tak jednoduché. Snažil jsme se jet co nejlépe jsem dokázal, moc chyb jsem naštěstí neudělal, ale tempo bylo pomalejší, než by bylo potřeba. Díky taktickým rozhodnutím kdy zajíždět do boxu jsem se podle mě připravil min o 3 pozice. Určitě jsem měl na to udržet za sebou Koláře, Slatinu. Další dva Novotný a Pošefko se s přibývajícím závodem docela rozjeli. Ale i těch se dalo udržet. Zustával jsem dlouho na ojetých gumách, protože jsem neměl natrénovanou strategii a nebyl si jistý výdrží. Všem děkuji za závod, je super, že je plné pole. Těším se do Malajsie, tu trať mám v oblibě malinko více než Singapur,,,ale celkově ty mimoevropské tratě jsou u mě spíše na konci oblíbenosti. |
25.09.2017, 14:25 - Jáchym Švejnoha - Technický vedoucí - 284 Příspěvky
Jáchym Q: Vyjímečně se mi povedl zajet předpokládanej čas, ale stačilo to jen na 6. místo. R: Start opět slaboučkej, propad o dvě místa, po pár zatáčkách jsem ale byl zpět. Pak jsme pár kol jezdili za špuntíkem Marošem, kterýho ohrožoval Ondra Nigrín, pak Jaro, dál já a na mě tlačil Maťo. Maroš pak po pár chybkách propad za nás a nakonec úplně, my pokračovali tentokrát za Ondřejem. V 9 kole po druhým mezičasu měl slabší výjezd ze zatáčky, tak ho zleva bral Jaro, zprava já a v další zatáčce to bylo o tom, kdo pozdejš zabrzdí. "Vyhrál" Ondra, bohužel to bylo moc pozdě a odhrnul i Jara, já to v předtuše karambolu radši střihnul. Od tý doby jsem měl klid, přede mnou díra, za mnou postupně se zvetšující druhá díra. Nakonec krásný třetí místo, na první dva jsem neměl dneska nárok, nezbývá mi nic jiného, než jim gratulovat. Zdeněk Q: Dlouho jsem figuroval na postupových příčkách, na konci jsem urval křídlo a už nestih zaject další kola, takže jsem byl odsunut na 12. příčku. R: Start ucházející, ale kolem mě stejně prolítly nějaký rakety a padnul jsem pořadím dolu, další pád nastal hned v T1-T3. Pak jsem se rozjel a začal se prokousávat dopředu, díky několika předjetím a pár chybám soupeřů jsem se dostal až na 7. místo, kde jsem vydržel až do cíle. Krásně jsem si zapředjížděl, závod jsem si náramně užil. Tým A i B Vzhledem k Radanově nervozitě z obhájení předešlého výsledku a z obav z této tratě, kde se mu nedaří, dále Zdendovo slabšího tréninku a Milanovo nepřestávajícím bolestem v ruce, neočekávali jsme jako tým žádný zázrak. Snad jen já jsem doufal v umístění v TOP 5. Nakonec se nám povedl husarský kousek a ze Singapuru odjíždíme se dvěma umístěními na bedně a s největší porcí bodů, která nás na chvíli posunula do čela poháru konstruktérů. Takže naše účinkování zde musíme zhodnotit jako nadmíru úspěšné. Ex Big Mac Boss |
02.10.2017, 11:19 - Andrej Marečák - Technický vedoucí - 230 Příspěvky
Force Czecho-Slovakia Andrej Marečák - 1. miesto Tréning sa pre mňa nezačal vôbec ľahko, keď som prvýkrát vyšiel na trať, vydržal som na nej asi 30 sekúnd a potom som to radšej vypol. No po vychladnutí som sa na server vrátil a začal sa montovať v setupe. Povedal som si, že setup už asi nemôže byť horší a tak ho idem úplne prerobiť. Začal som prevodovkou a po chvíli som zistil, že celé je to o nej. Začal som skúšať viaceré možnosti a každý krok bol správny. Potom som zmenil aj rozloženie váhy a opäť sa auto zrýchlilo a hlavne bolo už konečne stabilné aj na výjazdoch. Trénovanie ma začalo baviť, trénoval som čoraz viac a keď som si sledoval časy ostatných na LR, bol som rýchlejší a tak ma to motivovalo ešte viac. Pred pretekmi som už veril v dobrý výsledok, aj keď som určite mal niekoľko otáznikov pri konkurencii. V kvalifikácii som odjazdil v Q1 výborné kolo, ktoré v pohode stačilo na poleposition, ale v Q2 sa mi to nepodarilo a to najmä kvôli tomu, že som v prvom meranom kole omylom na rovinke nahodil neutral a následne jednotku. Chválabohu, nedopadol som ako Maroš minulú sezónu v Austrálii a motor mi nezhorel. Druhé kolo už nebolo tak dobré, pneumatiky som mal už zničené, ale aj tak to stačilo na druhé miesto, len o dve tisícinky za Jirkom Syrovatským. S druhým miestom som bol napriek tomu spokojný, viac ma mrzela štatistika ako to, že som oproti Jirkovi v nevýhodnejšej situácii. Na štarte som túto nevýhodu zmazal hneď po pár metroch. Asi som konečne trafil zahrievacie kolo, alebo neviem, ale hardy mi pracovali naozaj dobre, od prvých metrov som na nich mohol tlačiť. Prvé kolá som sa snažil isť na maximum a vybudovať si komfortný náskok. Darilo sa mi to až nad očakávania, Jirkovi som sa pomerne rýchlo vzdiaľoval. Potom som sa snažil isť si svoje, neísť úplnu hranu, aj keď musím povedať, že som vôbec nešiel na istotu. Auto bolo parádne, mohol som si dovoliť ísť rýchlo a pri tom mať auto celý čas pod kontrolou. Bolo to fantastické. Celé preteky prebehli až nečakane hladko. Do cieľa som prišiel s prehľadom na prvom mieste. Tento víkend sa nedá hodnotiť inak ako skvelo, všetko do seba zapadlo, setup, stratégia, výborný štart, skvelá koncentrácia. Som nadšený, že som vyhral hneď druhé preteky v tejto sezóne, takže si môžem odfajknúť, že som zatiaľ vyhral v každej sezóne aspoň raz. Snáď neostane len pri tom jednom víťazstve. Po Monaku som vyhral aj Singapur, takže sa ukazuje, že technické trate a hlavne jazda blízko stien mi vyhovuje. Kolega bol na tom tiež dobre, sám bol trošku pred finále neistý, ako na tom je, pretože oproti mne bol pomalší, ale ukázalo sa, že v zrovnaní s celým štartovým poľom na tom nebol vôbec zle a nebyť nešťastnej nehody, bol by to aj z jeho strany veľmi pekný výsledok. Gratulujem tiež kolegom na pódiu k dobrému výkonu. Patrik Rusiňák - 15. miesto Pred Singapurom som mal od začiatku rešpekt a vedel som, že tu budem bez šance. Aďo pripravil už na začiatku prípravy výborný set a tak som sa snažil prekopať svoj jazdecký štýl a zlepšiť sa. Andrej mal narozdiel odomňa už od začiatku skvelé tempo hlavne vo veľkých horúčavách a verili sme, že nebude mať konkurenciu. Pred pretekmi mi pomohla príprava vo veľkom teple a tak sa mohol víkend začať. Q: V kvalde som nemal optimálnu rýchlosť, kedže som po prechode z horúčav na sunny počasie nevedel optimálne zahriať pneumatiky. Nakoniec z toho bol čas asi o 8 desatín za mojím najlepším a Q2 mi ušla o 13 tisicín za T.Vejrychom. R: Do pretekov som nasadil hardy a po výbornom štarte som sa dostal do TOP 10. O pár kôl neskôr prišli obe predomnou jazdiace Renaulty o predné krídla a to ma posunulo na 8. pozíciu. Darilo sa mi dobre managovať pneumatiky, vôbec som tie hardy neprehrieval a aj tak som dokázal jazdiť len o trocha horšie časy ako v testoch. Začal som pomýšľať na slušné umiestnenie okolo 7-8. miesta, no na začiatku 3. sektora sa Maroš otáčal a vrazil rovno do mňa, závesy aj celá predná časť červená a ledva sa mi podarilo to doviesť do boxov. Už som to chcel vzdať, no spomenul som si na nový bodovací systém a snažil sa dostať z auta a zo mňa maximum. Obul som znova hardy s tým, že pôjdem ešte na jednu zastávku. Tlačil som na to čo to išlo, no auto bolo aj po oprave poškodené a tak som nejazdil optimálne časy. Ku koncu stintu som mal dosť tvrdý súboj s T.Pošefkom, no aj keď som mal gumy úplne zničené, nechcel som ho pustiť len tak zadarmo. Bolo to tvrdé z oboch strán a ja som si za údajnú zmenu smeru vyslúžil trest 20s, ktorý ma až tak netrápi, kedže mi ostalo moje biedne 15. miesto. Jediné slovo, ktoré ma napadá je sklamanie. Viem, že som mohol byť niekde okolo 7. miesta, no okolnosti mi znova nepriali. Marošovi to nemám za zlé, mal problémy s PC a aj keď mi hovoril že mám na neho podať protest tak som to nespravil, kedže sme jeden tím, aj keď nie v tom istom aute. Gratulujem Aďovi k parádnemu víťazstvu, v ktoré sme verili už týždeň pred pretekmi, trať mu sadla a predviedol excelentný výkon. Force Czecho-Slovakia sa na vás teší v Malajzii, kam príde ešte silnejšia. |
02.10.2017, 20:44 - Petr Kolář - Administrator - 467 Příspěvky
Haas Ondřej Nigrin (náhradní za Petra Vávru), Q1 4, Q2 7, R 7 Petr Kolář (náhradník za Pavla Vávru), Q 21, R 11 Kvalifikaci jsem stihl na poslední chvíli, ale ostré kolo jsem bohužel nedokončil, protože hra automaticky přepnula na Q2, kdy jsem najížděl na cílovou rovinku :-( Závod. Start z konce pole se mi sice podařil a předjel jsem pár aut, ale v T1 jsem byl přehnaně opatrný a vybojované pozice jsem zase ztratil. Díky chybám pilotů přede mnou jsem se posouval dopředu. Bojoval jsem s Milanem Králíkem, kterého se mi sice podařilo předjet, ale potom naháněl zase on mě. Před druhou zastávkou jsem si užil souboj s Jardou Lištvanem a po zastávce jsem bojoval s Romanem Slatinou. Ten mi na jedno kolo půjčil 10. místo, ale pak si ho vzal zpět a už si ho nenechal vzít. Takže při návratu do A skupiny jsem vybojoval opět 11 místo. Jak je u mě už zvykem. Letos jen s tím rozdílem, že jsou za to body, takže super. :-) Petr |
03.10.2017, 18:57 - Tomáš Pošefko - Technický vedoucí - 197 Příspěvky
Ferrari Tomáš Pošefko Q1 14. , Q2 -. , R 9. V tréningu som bol celkom rýchly, na Jirku som veľa nestrácal ale v Q sa mi vôbec nepodarili moje najrýchlejšie časy a tak z toho bola 14. pozícia. Štart som mal perfektný a ihneď som sa posunul na 10. pozíciu. Následne nastali problémy s technikou, konkrétne znovu grafikou, FPS padli v T1 znovu (tak ako aj v Monze) na 30 a prvých pár kôl sa nepohli na 50, čoho následkom bolo prepadávanie, zrazu bola z toho 13., potom 14. pozícia. Keď sa jazdci začali vzďaľovať tak som sa konečne dostal na normálne FPS a tak som začal zrýchľovať, začal som doháňať jazdcov predo mnou a začal som sa posúvať smerom hore, keď som prezul na čerstvé Mediumky tak som zrýchlil ešte viac a dostal som sa do súboju s mojim bývalým kolegom Patrikom, (ten z tímu Force Czecho-Slovakia ) trochu tvrdšie sa bránil a tak som dal "V" . Neskôr , s chladnejšou hlavou som to prehodnotil a ospravedlnil som sa mu, našťastie jeho 20s trest ho neposunul. Potom už nasledoval pokojný dojazd do cieľa a aj taký mini-úspech pre mňa Jirka mi konečne nedal o kolo . Momentálne nasleduje trať ktorú neznášam a najradšej by som ju ani nešiel a to Malaysia. |