Vyjádření jezdců po závodě – Serios CupVC Australie B - 26.3.2017


27.03.2017, 08:35 - Martin Slezar - Administrator - 997 Příspěvky
Abych předešel zbytečným diskuzím, je třeba vysvětlit, proč mají Slatina a Kovář DQ v konečném pořadí závodu.
Slatina - kmenový jezdec skupiny A , byl předem obeznámen
Kovář - jezdec bez licence, účast v závodě i v lize pár minut před startem
V pravidlech stojí :
Skupina B - body : 12,9,7,6,5,4,3,2,1 - na tyto body mají nárok kmenoví jezdci B
(Kmenoví jezdci = jezdci zapsaní trvale v tabulce Týmy 2017/1 – stálé sedačky (vč.náhradníků))

Oba jezdci tedy jeli bez nároku na body a z technických důvodů pro zveřejnění správného rozdělení bodů, není možné je ponechat na bodovaných místech. Program který automaticky body načítá, nezná variantu ponechat jezdce na pozici a přeskočit jejich pořadí v přidělování bodů.
 
31.03.2017, 11:47 - Andrej Marečák - Technický vedoucí - 230 Příspěvky
Force Slovakia

Tomáš Pošefko - 3. miesto


Ani neviem čo mám na to povedať...mám ďalšie pódium ale kvôli obrovskej náhode...keď Kovářovi padol net 2 zákruty pred koncom tak som už vedel že mám pódium...vedel som, že to pódium mám neprávom ale pódium to predsa len bolo a tak som sa začal radovať ako ešte nikdy predtým...amused...
Ale vrátim sa na začiatok...
Prvá kvalifikácia mi vyšla skvele a bolo z toho 2. miesto
Druhá kvalifikácia bola pre mňa dosť smolná lebo mi 2 zákruty pred cieľom začal haprovať motor...išiel už iba na výparoch a tak som kolo, ktoré som išiel s náskokom 0.4s na 1. miesto skoro ani nedokončil a došiel ho so stratou až 2s

Štart sa mi veľmi nepodaril a vtedy ma predbehol Kovář...neviem ani v ktorom kole Hodek za mnou nedobrzdil a vrazil do mňa...a ešte ma aj obehol...Potom to bola asi 20 kôl nuda lebo nikto okolo mňa nebol a celkovo neboli v preteku pre mňa žiadne súboje...Posledných 5 kôl som si hovoril „keď nebudem mať pódium tak aspoň ten Fastest Lap“ nakoniec som ho dal ale potom ho prekonal Martin Slezar a tak som išiel úplne na hrane aby som ho získal znovu...podarilo sa...amused
V poslednom kole asi 5 zákrut pred koncom som počul že Kovářovi to padlo a tak som mohol oslavovať...tá radosť bola ohromná..amused...

Ďakujem celému tímu za skvelú prípravu na Austráliu a gratulujem ostatným na pódiu a všetkým čo bodovali...a zvlášť Patrikovi – myslím že to je tvoj najlepší výsledok...len tak ďalej wink Teším sa na Bahrajn aj keď Ázijske trate neznášam amused.


Patrik Rusiňák - 4. miesto


Na Austráliu som sa tešil, kedže mi sedí rytmus trate a mám ju rád. Po Rakúsku sme sa pokúsili presedlať na TV kameru, kedže všetci v tíme to používajú a ja jediný som jazdil kokpit. Nakoniec ma ale Maroš presvedčil a pomohol s rozložením GID-u, a ako som ten pohľad zo začiatku nemusel tak mi teraz dosť pomáha. Prípravu som myslím nezanedbal, hoci najdôležitejšie dni pred pretekmi som nebol doma a chalani museli trénovať bezomňa.

Kvalifikácia mi už klasicky nevyšla, a tak som musel po treste štartovať z 9. miesta.

Štart sa mi prekvapivo po dlhej dobe podaril, poskočil som na 6. pozíciu. Kedže som bol na hardoch, tak som strácal voči ostatným, no ani sa mi nedarilo držať tempo z tréningu, z čoho som bol frustrovaný. Ku koncu stintu som mal súboj s Romanom Slatinom a kedže mal novšie midy, tak ma predbehol, no neskôr išiel do boxov. Okolo 26. kola som taktiež prezul na midy a vrátil sa tesne pred Romana. Ten ma však predbehol, a z vysielačky som dostal radu prepnúť na boost 1 a pošetriť pneu, že na konci ho dostanem. 7 kôl do konca nastal ten hammer time, prepol som na b3 a začal stíhaciu jazdu. Romana som dobiehal, no dosť som stratil aj za jazdcami o kolo. Posledné kolo bolo zatiaľ to najšialenejšie odkedy som na lige. Vošiel som do neho na 7. mieste, v prvom sektore som predbehol Slatinu a myslel som si že je koniec. Potom som na TS počul že Kovarovi vypadol internet v predposlednej zákrute a tak som mal skončiť 5ty. Myslel som, že ešte 2 kolá a mal by som aj Milana Králika, no v predposlednej zákrute som ho videl v protismere a ocitol sa na 4. mieste. Neviete si predstaviť čo bolo potom na TSku amused Ale mal som na mále, keď mi na cieľovej rovinke začal haprovať motor a došiel som s 0,2 l paliva.

Nakoniec to pre tím dopadlo veľmi dobre, 3 a 4 miesto nie je len tak, no aj napriek 4. miestu so sebou niesom spokojný. Hoci lepšie by to nedopadlo, no robil som chyby a nedokázal držať natrénované tempo na hardoch. Na poslednú chvíľu som sa rozhodol pre stratégiu na menej zastávok, no viac mi svedčí agresívna stratégia, nie šetrenie pneu. Gratulujem Tomášovi, výborne šetril gumy a bol najrýchlejší zo zvyšku sveta. See ya in Bahrain.


Vyjadrenie tímu


Výsledok nás všetkých veľmi potešil, obaja jazdci išli výborne a sme nadšení z toho, že sme ako tím v Austrálii získali najviac bodov (sk. B). Samozrejme, v závere sme mali kusisko šťastia, avšak takýto výsledok sme si zaslúžili.

Spočiatku to však nevyzeralo až tak "ružovo", trošku sa jazdci dlhšie dostávali do tempa, čo bolo spôsobené aj použitými pneumatikami a celkovo asi aj nervami, pretože obaja jazdci cítili, že dnes majú na skvelý výsledok, čo im trochu zväzovalo ruky. Postupne sa však oťukali a závere už išli obaja fantasticky, Tomáš získal najrýchlejšie kolo, Patrik v závere nasadil zabijacke tempo a dostal sa až na výsledné 4. miesto.

Výsledok nás všetkých veľmi povzbudil, veľmi sa tešíme na Austráliu na ďalšie preteky.