Sezona 2019/1 - ProtestySk.A - VC Španělska - 19.5.2019 20:00


19.05.2019, 21:16 - David Hančl - Pilot F1 - 127 Příspěvky
Protesty podávejte do 20.5.2019 20:00. Řešit se budou pouze incidenty, na které bude podán protest tady na fóru nebo si jich všiml maršál. Bude-li podán protest na limity tratě, bude mít jmenovaný 24 hodin na podání protestu na jiné jezdce (pouze porušení limitů tratě a protest i proti protest je nutno podat formou výpisu obsahující kolo a čas každého porušení). Výsledky budou oficiální až po uzavření protestů a trestů, které budou připočítány k času závodu !

Serverový replay je k dispozici zde
 
19.05.2019, 22:15 - Miroslav Chvojka - - 79 Příspěvky
PROTEST

Posefko - kolo 35, cas 3029 - nebudu komentovat....
Pokorny - kolo 42, 4 zatacky mel moznost me pustit, neudelal - v 5te zatacce brzdil brzo, tak jsem to tam poslal, malem me sejmul.. v 6te zatacce to do me malem ze zadu nasral. - protest davam z duvodu, ze jsem s nim mel uz druhy problem v tomto zavode. a sorry, takhle jezdec o kolo zpet proste nemuze jezdit.
 
19.05.2019, 22:45 - David Hančl - Pilot F1 - 127 Příspěvky
VC Španělska sk. A


Maršál:
David Hančl


Tresty za nepřihlášení:
Žádné

Kontrola 2 směsí pneu v závodě:
Všichni OK

Kontrola pneu Top 10 na startu:
Všichni OK

Odpykané tresty:
Nigrin -1s v Q2

Neodpykané tresty:
Žádné

Vyšetřování v závodě:
1.kolo - T4. M. Pokorný - P. Kolář - Mára neodhadl brždění do T4 zablokoval zadní kola a o Petra si urazil přední křídlo. 2x10 s za první kolo.

3.kolo - T15. O. Nigrin - J. Veselý - Ondra to chtěl vzít hodně uvnitř a nadhodil ho obrubník do Honzy. -10 s

4.kolo - T2. J. Veselý - J. Švejnoha - Při nájezdu do zatáčky Honza zavřel Jáchyma. -10 s
- T13. P. Kolář - M. Sládek - Petr neodhadl brždění a narazil do Miloslava. -5 s

9.kolo - T1. J. Střišovský - P. Rusiňák - Jaro to tam trošku pustil a vyhnal Patrika. Upozornění

18. kolo - T13. M. Pokorný - J. Střišovský V . Mára udělal chybu a Jaro se mu rychle přiblížil a Mára se pak sám uklidil stranou. Neřešeno

19. kolo - T1 J. Střišovský - T. Pošefko V - Jaro tam Tomáše lehce zavřel. -5s

35. kolo - T10. T. Pošefko - M. Chvojka V - Tomáš nedobrzdil a otočil Miroslava. -10s

43. kolo - T10 M. Frajka - M. Slezar - Martin nedobrzdil a ťukl Martina S. -5s

Limity tratě:
Limity tratě nebyly kontrolované.

Shrnutí trestů:
M. Pokorný -20s
+ PODMÍNKA DO KONCE SEZONY - pouštění o kolo

O. Nigrin -10s
J. Veselý -10s
P. Kolář -5s
J. Střišovský -5s
T. Pošefko -10s
M. Frajka -5s

Do dalšího závodu:
Žádný

Odvolání je možné do 21.5.2019 20:00.
 
19.05.2019, 22:52 - Miloslav Sládek - Pilot motokáry - 36 Příspěvky
Podávám protest na Pokorného. Celé patnácté kolo bráníl v předjetí ačkoli byl o kolo pozadu.
 
20.05.2019, 10:26 - Jaroslav Strišovský - Hlavní manažer týmu F1 - 623 Příspěvky
Odvolanie:
súboj s Patrikom Rusiňákom bol podľa mňa predbiehací manéver, kde som využil voľné miesto, ktoré mi Patrik ponúkol, bez kontaktu, podľa mňa to nebol žiaden incident
kontakt s Tomášom Pošefkom, nesúhlasím s trestom, pravda, mohol som tam Tomášovi nechať ešte o čosi viac miesta, na druhú stranu Tomáš tam asi zbytočne strčil auto, bol som pre ním, s môjho pohľadu pretekársky incident. Pretože ak si toto zaslúži 5 sekúnd, tak napr. Tomášove zostrelenie Mira Chvojku za 10 sekúnd mi nepríde ok.

Na záver ďakujem Davidovi za jeho prácu, avšak nie som si istý, či je to v rámci pravidiel, keďže podľa pravidiel ak v preteku trest nedal, mal riešiť len incidenty podané na fórum. V tejto sezóne tak ide už o (minimálne) štvrtú rôznu variantu rozhodnutia maršála a to máme za sebou len 7 VC:
- najprv sa riešili po preteku všetky V a protesty podané na fore
- potom prišla VC Číny v B skupine, kde sa posudzovali všetky incidenty z logu
- hneď po tomto detailnom prešetrení sa zmenili pravidlá a tie platia doteraz a teda riešia sa V v pretekoch a po preteku len protesty z fora
- a teraz tu máme VC Španielska A kde sa udelili tresty po preteku za V
Neviem, asi je to právo maršála toto urobiť, ak to neuniklo jeho pozornému oku. Ale pár dní dozadu som tu čítal obhajobu na riešenie a trestanie incidentov, a prislo mi z nej, že konsistentnešie posudzovanie sme tu ešte nemali. Sorry, ale ja nemám ten pocit.
 
20.05.2019, 14:32 - Martin Bruňanský - Technický vedoucí - 166 Příspěvky
Chcel by som nechať prešetriť púšťanie o kolo v podaní Marka Pokorného. Kolo 26/27. Čas (Position): 2284-2333.
Ďakujem.

MB10

 
20.05.2019, 19:02 - Ondřej Nigrin - Pilot GP2 - 57 Příspěvky
Také bych rád upozornil na Máru Pokorného a pouštění rychlejších jezdců o kolo. Těch incidentů je tu nahlášených už dost.. Chápu, že třeba při soubojích mezi 2 jezdci se věnují hlavně souboji, ale tady jezdil Mára celkem osamocen...

Nigi

 
20.05.2019, 20:20 - David Hančl - Pilot F1 - 127 Příspěvky
VC Španělska sk. A
Protesty


M. Chvojka na T. Pošefka - řešeno v trestech

M. Chvojka, M. Sládek, M. Bruňanský a O. Nigrin na M. Pokorného - Jízda Máry byla dosti neohleduplná v závislosti na tom, že jezdil beznadějně poslední.
- Udělena podmínka do konce sezóny. Pokud se takováto jízda a nerespektování rychlejších jezdců bude opakovat.
Bude Márovi odebrána licence umožňující start v sk. A.
Obratem mu bude nabídnuta volná pozice ve sk. B.

EDIT ADMIN: Márovi Pokornému byla účast ve skupině B nabídnuta a rozhodnutí kde nastoupí je na něm.
 
20.05.2019, 23:30 - Mara Pokorný - - 19 Příspěvky
[toggle=David Hančl napsáno:]
VC Španělska sk. A
Protesty


M. Chvojka na T. Pošefka - řešeno v trestech

M. Chvojka, M. Sládek, M. Bruňanský a O. Nigrin na M. Pokorného - Jízda Máry byla dosti neohleduplná v závislosti na tom, že jezdil beznadějně poslední.
- Udělena podmínka do konce sezóny. Pokud se takováto jízda a nerespektování rychlejších jezdců bude opakovat.
Bude Márovi odebrána licence umožňující start v sk. A.
Obratem mu bude nabídnuta volná pozice ve sk. B.
[/toggle]

KONĆÍM Smažte mě !!!!!!
 
21.05.2019, 19:10 - Martin Slezar - Administrator - 996 Příspěvky
UZAVŘENÍ ZÁVODU


Tentokrát začnu netradičně.... maršál závodu David Hančl se ujal vesla velmi zodpovědně, pochopil nejen změní pravidel a jejich výklad, ale i vložil do rozhodnutí lidský faktor a svůj metr, který chce držet do konce sezony. Objevili se názory, že se neustále mění pravidla nebo systém posuzování.... není to pravda. Způsob hodnocení, všeobecný postoj, je přímo úměrný osobě která závod sleduje. Někteří maršálové sledují chat a "V", někteří dění dle TV přenosu a někteří lítají po kamerách a za použití LT sledují téměř vše, co se na trati děje. David patří mezi ně a dokáže si práci zorganizovat a ještě u toho psát výsledné vyjádření maršála. Máme dáno, že se budou posuzovat incidenty a porušení pravidel na které bude podán protest, nebo situace, kterých si maršál všimne. Přesně to se stalo v tomto závodě a dokonce účastníky během přenosu upozornil že bude řešit - vynikající práce a nelze jinak než tuto aktivitu podpořit. Někteří budou remcat vždy, že se posuzuje, že se neposuzuje, nebo že to maršál posuzuje špatně proti pravidlům. Tady má každý právo na odvolání, ale jednoznačné nebo zbytečné odvolání budu zamítat ihned.
V tomto závodě bylo řešeno více než se někomu líbí, ale vše dle pravidel a tresty mají poměrový žebříček. Odvolání podal pouze Jaro Strišovský. Před stanovením Odvolací komise jsem si situaci prohlédl.

Nájezd před zatáčkou, kde měl Jako soupeře vedle sebe a při průjezdu neponechal dostatek místa, čímž se přestupku dopustil a vina je jasná.



Dokonce měl už jednou v závodě jiný kontakt, kde vina bylo rozněž jeho. P. Rusiňák mu nechal dostatek místa, Jaro najel na obrubník a tím dostal smyk, který ho vyvezl do soupeřovo stopy. Ne dokonale zvládnutý předjížděcí manévr...



Tedy... jednání Jara je tedy prokazatelně v rozporu s pravidly a i s ohledem na to, že ani potvrzení, ani zrušení trestu nemá vliv na výsledky závodu, nebudu Odvolací komisi svolávat a dávat práci a brát čas dalším třem lidem.

Pro doplnění jsem vyhledal podobnou situaci, s rozdílem, kdy jezdec v zadu nebyl v brzdném bodě vedle soupeře a proto si přední jezdec mohl volit stopu, aniž by ponechal místo pro další monopost, který to tam pustil.




Závěrem :
Uvedené tresty jsou platné a promítnuty do celkového pořadí. Děkuji maršálovi za jeho dobrou a rychlou práci. Věřím, že do konce sezony bude držet stejný metr, v souladu s pravidly a bude mít co nejméně práce, protože si jezdci mohou být jistí, že jízda mimo pravidla a fair play jim neprojde.