NEWS ALL

Nový generátor počasí

napsal 1. Michal GDPR - 21.09.2015 - 16:56

Ahoj všem,
jak jste si možná všimli, ve spolupráci s Petrem P. jsem nahodil nový generátor počasí.

Teď bych vás seznámil jak nový generátor funguje a jaké jsou rozdíly od předchozího systému.

Takhle vypadá software a bez okna i exportovaný obrázek, který vidíte na webu.
images/news-pics/987_1442138629.png

Co lze z obrázku vyčíst?
Vlevo nahoře vidíte aktuální stav na trati a to teplotu a vlhkost vzduchu. Stále platí, že 70% je hranice kdy lze očekávat déšť.
Dále zde můžete zjistit o jakou trať se jedná a na jakém profilu serveru běží.
Další informací je startovní vlhkost tratě. Startovní znamená, že se tedy nejedná o aktuální stav na trati, ale o počáteční mokrost tratě při startu jakékoliv události.
Aktuální teploty trati a její mokrost se přesně předpovědět nemohou, neboť to je v režii samotného modulu RFE, které jí aktualizují průběžně na základě oblačnosti, teploty vzduchu i na základě osychání tratě způsobených průjezdem vozů. Proto ji také již, na rozdíl od poslední verze, v grafu neprezentuji. Ale dá se odhadnout, že při malé oblačnosti a teploty vzduchu budou teploty trati i o 10° vyšší a naopak, při dešti se bude teplota tratě postupně přibližovat teplotě vzduchu.

Na pravé straně nahoře jsou informace o předpovědi počasí pro aktuální i příští dva dny. Aktuální denní předpověď je již neměnná, ale předpověď na další dny se nadále vyvíjí i když náhodný faktor vychází z uvedených předchozích předpovědí. Výpočet teplot vzduchu se řídí i průběhem počasí v ostatních dnech, takže není přímo úměrná oblačnosti resp. vlhkosti v daný den. Také je nutno uvést, že předpověď je vázáná na přesné poledne daného dne. Tzn. že pro půlnoc je pravděpodobná předpověď odpovídající průměru oblačnosti i teplot pro daný a nadcházející den. Dá se tedy říci, že pokud je pro daný den např. předpovídáno sucho a pro následující den deštivo, dá se předpokládat, že k večeru se začne zvýrazňovat šance na případný déšť.

V prostřední části se nachází grafické zobrazení průběhu oblačnosti na následujících sto minut. O něco níže lze zjistit i přesný vývoj teplot vzduchu na stejný časový úsek a který se odvíjí s jistým zpožděním dle časově odpovídající oblačností. I když se teplota neřídí jen na základě oblačnosti ale i na základě celo-denních předpovědí, tak zde platí, čím vyšší oblačnost tím chladněji a naopak.
Na rozdíl od teplot trati lze teplotu vzduchu řídit a odesílat pomocí skriptu na základě vlastních algoritmů prostřednictvím RFE přímo do hry, takže se na uvedené data můžete spolehnout.
Předpověď je prezentovaná na následujících sto minut. Proč jsem zvolil právě oněch sto minut? V minulé verzi jste věděli už v posledním tréninku jak bude vypadat počasí v závodě, což bylo částečně demotivující, pokud se předpověď výrazně lišila a mnozí za těchto okolností raději volili offline přípravu kde si nastavili přibližně podmínky, které je čekají při závodě. Nyní na začátku posledního tréninku zjistíte jaké bude počasí pouze na startu závodu. Protože se předpověď vyvíjí a každou minutu aktualizuje resp. generuje, tak představu jaké bude počasí na konci závodu, zjistíte až v samotném závěru tréninku.
V minulé verzi se počasí generovalo zcela jinak a to náhodně pouze v předem daný čas a pro určitou dobu platnosti. Nyní je všechno jinak. V grafu nyní zjistíte předpověď, která je přímo identifikovatelná dle přesného času. Je téměř 100% jisté, že uvedený aktuální stav bude odpovídat stavu na trati a to i když budete restartovat trénink nebo si odhlasujete přechod na další session. Samozřejmě je nutno brát s rezervou +- jedné minuty, podle toho zda načtení session si stihne načíst aktuální skript nebo až tu následující aktualizaci skriptu, ale jinak je přenos předpovědi naprosto synchronizovaný s reálným stavem na trati.

V nejnižší části si pak můžete ověřit jak jsou nastavené průměrné hodnoty pro danou trať. Vlevo uvidíte průměrnou procentuální možnost deště pro danou trať. Uprostřed pak průměrnou teplotu při průměrné oblačnosti a nakonec napravo, je procentuální možnost změny. Zde se dá uvést, že čím je vyšší číslo, tím rychleji může dostat ke změně vůči předchozímu stavu. Např. při 10% se nedají očekávat výrazné změny počasí a naopak při hodnotách nad 50% se mohou klimatické podmínky na trati rychle a výrazně změnit a dají se očekávat i výrazně změny vůči celodenní předpovědi.

To je asi vše k představení funkčnosti nového generátoru počasí. Pokud se na něco chcete zeptat nebo něco více upřesnit, tak využijte komentářů pod článkem.

Michal

komentáře

Komentáre

Seřadit: Sort ascending   
#1 od Pavel Vávra
quote
Avatar
tak už by mohla zachcat při závodě...
21.09.2015 - 17:00
2 0
Tvůj komentář
Jméno:
E-Mail:
Domovská stránka:
IP: 3.143.17.128
Nastavení: • HTML je VYPNUTÉ • BBCode je ZAPNUTÝ • Smajlíci jsou ZAPNUTI

Předzávodní info

Další závody

.: 21.4. 20:00 VC Číny, 42 kol
.: 28.4. 20:00 Sprint SauArabie 13, 19 kol
.: 5.5. 19:00 VC Saudské Arabie, 38 kol
.: 12.5. 20:00 Sprint Imola 17, 24 kol
.: 19.5. 20:00 VC Imoly, 47 kol
.: 26.5. 20:00 Sprint Monako 20, 29 kol
.: 2.6. 20:00 VC Monaka, 58 kol

Shoutbox


Anketa

anketa není aktivní

ukázat ankety

Teamspeak




Akce partnerů

Sponzoři

Pepa_MOTOLevne-okapy.cz