NEWS ALL

Update módu v 1.2 ke stažení - "vyřešení" problému s přihlášením na trať (RFE)

napsal 1. Michal GDPR - 12.02.2015 - 10:30
Ahoj všem,

dnes ráno jsem nasadil snad poslední update před zahájením sezóny.

K dispozici máte verzi update určenou těm, kteří mají již nainstalovanou základní verzi 1.0, s nebo bez update 1.1. Není tedy vyžadována instalace předchozího update. Velikost update je 63 mb.

Druhou možností je nainstalovat plnou verzi tedy "full", jež je kompletní verzí módu nevyžadující předchozí instalace. Instalaci můžete provést i bez odinstalace předchozích verzí a bude plně funkční. Nelze však nejdříve nainstalovat novou verzi a pak odinstalovat některou s předchozích verzí !!!
Nejideálnějším řešením je samozřejmě odinstalovat všechny předchozí verze a pak nainstalovat novou plnou verzi.

Testoval jsem úspěšně možnost pomocí update u sebe s tím, že na serveru jsem provedl odinstalaci předchozích verzích a nainstalovat pouze plnou poslední verzi. Toď vše k samotné instalaci, v případě nejasností piště níže do komentářů.

A nyní co se změnilo v módu po aktualizaci?
Nejzásadnější změnou je snížení možnosti zničení motoru z důvodů přetáčení motoru. Posunul jsem o cca. 250 otáček, od kdy se začíná motor zvýšeně opotřebovávat a o dalších 100 otáček kdy se motor ničí dvojnásobnou rychlostí. Původní nastavení dvojnásobného opotřebení začínalo prakticky na 12.300 a nyní se nalézá na 12.650 otáčkách. Rozdíl sice nevypadá zásadně, nicméně v praxi se přesvědčíte o opaku. Krátkodobé přetočení motoru, např. při otočení na trati v maximálních otáčkách, už nemá tak rychlý a zásadní dopad na samotný motor. Když už jsme u toho motoru, tak nezapomeňte že v minulém updatu, byl pozměněn teplotní managment motoru, který umožnuje poměrně dlouhé stání na roštu, aniž by se rychle nepřehříval motor. Ale doporučuji moc netůrovat, protože v otáčkách roste teplota mnohem rychleji než na volnoběh.

Co se týče dalších dopadů na fyziku jízdy, tak zásah byl opravdu jen nepatrný a jen u mokrých gum, kde jsem jen jemně doladil rozložení teplot mezi přední a zadní gumou. A poslední změnou je navýšení gripu u bezpečnostního vozu (SC) na mokré trati a oprava odkazů zvuků právě a pouze na SC

Také jsem označil v defaultním nastavení za výchozí tvrdou gumu, takže pokud máte uloženo své oblibené nastavení a objeví se vám tvrdá guma, přestože jste původně měli měkou směs, tak si případně přehoďte zpět na měkkou. Důvodem nebylo zmást vás, ale donutit mód resp. RFE přejít defaultně na druhou gumu v pořadí a tak případně eliminovat hlášení o neaktuálnosti tire pluginu. Nicméně to se ukázalo asi jako zbytečný pokus, ale to jsem zjistil až po instalaci nové verze, jak na serveru tak u sebe a až po testech. O RFE pluginu však více v posledním odstavci.

Další změnou byla optimalizace nastavení spouštění otáčkových led diod na volantu tak, aby odpovídala využitelné hranici cca. do 12.000 otáček. Stálo mě vyřešení tohoto problému spoustu času při hledání v módu a po fórech, ale nakonec se podařilo nastavit vše skoro optimálně. Použil jsem slovo "skoro", protože u vozů Redbull a Toro Rosso, které mají jako jediné led diody místo na volantu pevně přidělané ke kokpitu, se při pohledu TV-cam neaktivují diody vůbec. Ve spolupráci s Petrem Paláskem jsme dlouho zkoušeli, přenastavovali a hledali řešení, ale když jsme zjistili, že stejný problém mají ve všech módech, kde mají diody na kokpitu, tak jsme to museli vzdát. Z druhé strany, led diody u těchto vozů z pohledu TV-cam nefungovaly ani v předchozím a ani ve výchozím módu, takže žádná změna. Nicméně při klasickém pohledu diody fungují přesně jak mají. Pokud v budoucnu objevíme řešení, tak to samozřejmě napravíme.


Řešil jsem chybu s připojením, kvůli domnělé neaktuální verzi pluginu RFE, která se projevovalo různými a hlavně častými hláškami tohoto pluginu. Že se jedná o bug pluginu neznámého původu je poměrně jasné, neboť někdy pomohlo reloadnout trať nebo se po této stačilo odhlásit ze serveru, přihlásit do offline a následně zpět na herní server a hláška bez jakéhokoliv zásahu do módu, pluginu či systému, se už znovu neobjevila. Hledal jsem i souvislosti se změnami v módu či tratí, ale nic jsem nenašel. Zvláště když používáme loňskou trať, kde ony problémy loni nebyly a navíc je tu ta věc v zázračném uzdravení po znovu načtení tratě. Je klidně možné, že nějaké nastavení v pluginu nesedí s nastavením nějaké položky módu a projevuje se to tímto způsobem, ale nemá cenu zacházet dále, protože to jsou jen spekulace.
Nicméně asi jste si všimli, že o problému s řešení tohoto problému píšu v minulém čase. Projel jsem si možnosti nastavení pluginu a zjistil, že kontrolu verzí lze vypnout. Nyní doufám, že se problém s přihlášením již nebude vyskytovat, nicméně kdyby ano, tak dejte okamžitě vědět. Osobně se mi před změnou nastavení pluginu a po aktualizaci módu hláška objevila, ale po vypnutí kontroly verzí a asi deseti testovacích pokusech s připojením, přerušených úmyslným restartem počítače, už nikoliv.
S vypnutím kontroly RFE vzniká údajné riziko, že se na herní server možná přihlasí i ten kdo si plugin nenainstaloval, nebo používá ještě nějaké starší verze. Nevím co to u něj způsobí, netestoval sem tuto možnost, ale i kdyby se mu podařilo přihlásit, tak mu to nepřinese žádnou výhodu ale spíš problémy. Možná to ještě raději otestuji u sebe.
Nicméně kontrolu nastavení minimálně středních detailů u grafiky stínů a speciální efektů jsem nechal zapnutou. Stejně tak mohou vzniknout problémy těm, kteří nemají zapnutý DX9 v nastavení rFactoru !!!


Toť vše

Michal

komentáře

Komentáre

Seřadit: Sort ascending   
Avatar
čti více Michal Brezina napsáno:

Poznám mód kde je jazdec nútený šetriť pneu počas preteku.
18.02.2015 - 18:32
0 0
Avatar
čti více Matej Šurhaňák napsáno:


Matěji, v rFactoru, no neřekl bych, že se uplně nevyplatí trochu šetřit gumy. Jde spíš o to, že v rFactoru není nějaký koeficient, jak moc si budeš ničit gumy, když pojedeš ve slidu. Osobně, pokud by takový koeficient existoval, tak bych ho zvýšil třeba 10 x a pak několinásobně zvýšil výdrž gum. Pak by se vyplatilo šetřit gumy mnohem více. Ony ty gumy se dají šetřit ale tak +- 10% a to jsem možná ještě optimista a navíc je velmi těžké šetřit gumy bez větší ztráty času. Spíše bych řekl, je neefektivní zatáčet pod větším úhlem než gumy poberou. Pak se gumy více zahřívají, a pokud jsou přehřáté tak ztrácejí více gripu a tedy i víc kloužou a pak v rámci těch procent co jsem uvedl se i více opotřebovávají.
Takže si stěžuješ na něco co se v rFactoru nedá ovlivnit a ne na nastavení módu. Pokud však máš nějaké informace, že by to šlo nastavit, tak sem s tím.

K teplotám.
Když nastavím měkkou gumu tak, že se nebude na rovinkách chladit ale zahřívat, aby byla v Monze nepoužitelná, tak by to znamenalo, nastavit strašně malé zahřívání v zatáčkách. Pokud by jsme nechali zahřívání i v zatáčkách, tak by se neměla kde chladit a přehřívala se všude jinde, takže by byla dobrá jen pro Monzu.
Pak bychom museli nastavit tvrdou obráceně, aby se tolik nezahřívala na rovinkách a třeba stejně v zatáčkách. To by ale znamenalo, že třeba v Monaku zvláště za chladného počasí, by byla na zahřívání lepší tvrdá guma, protože měkká guma by byla příliš chladná. :-) Jak asi sám vidíš krom nějakého kompromisu se to moc ovlivnit nedá.
18.02.2015 - 11:17
0 0
Avatar
čti více Michal Brezina napsáno:

Ide skôr o to že v závodnom tempe sa vôbec neoplatí šetriť gumy iba tlačiť čo to dá. Myslím si že by to tak nemalo byť pretože sa jazdí na gumách Pirelli. Tiež si spomínal že bude problém zahriať gumy v Monze (myslím ďalšiu sezónu) a to by tak nemalo byť. Softy by tam mali byt nepoužiteľné nakoľko by mali totálne zhorieť.
18.02.2015 - 10:00
1 0
Avatar
čti více Matej Šurhaňák napsáno:


Někdo tě nutí ?
18.02.2015 - 08:58
1 0
Avatar
Bude niekedy mod cf1l taky aby sa nejazdilo aj pocas preteku iba agresivne?
17.02.2015 - 20:18
0 0
Tvůj komentář
Jméno:
E-Mail:
Domovská stránka:
IP: 3.141.244.201
Nastavení: • HTML je VYPNUTÉ • BBCode je ZAPNUTÝ • Smajlíci jsou ZAPNUTI

Předzávodní info

Další závody

.: 28.4. 20:00 Sprint SauArabie 13, 19 kol
.: 5.5. 19:00 VC Saudské Arabie, 38 kol
.: 12.5. 20:00 Sprint Imola 17, 24 kol
.: 19.5. 20:00 VC Imoly, 47 kol
.: 26.5. 20:00 Sprint Monako 20, 29 kol
.: 2.6. 20:00 VC Monaka, 58 kol
.: 9.6. 20:00 Sprint Kanada 18, 26 kol

Shoutbox


Anketa

anketa není aktivní

ukázat ankety

Teamspeak




Akce partnerů

Sponzoři

Pepa_MOTOLevne-okapy.cz