B LIGA

Pravidla pro B skupinu

napsal PP_GDPR - 14.02.2015 - 16:45


Již zítra se jede první závod sezony a proto by si jezdci B skupiny měli připomenout a vyjasnit si pravidla pro sezonu 2015! Je třeba si prostudovat základní pravidla. Neznalost pravidel neomlouvá! Jejich celé znění najdete na tomto odkazu: pravidla ligy. Nejdůležitější věci bych rád zdůraznil v tomto článku.

Základní informace o modu máte jistě nastudované a mod máte vyzkoušený a vše již máte připraveno, ale ještě připomínám nejdůležitější věc a to je, že v nádrži můžete mít max. 100l paliva a pokud pojedete na Boost 3 tak nemáte šanci dojet do cíle.

Nyní si shrneme co by jste měli před samotným závodem udělat:

1) Přihlásit se (omluvit se) do závodu v našem systému. Kdo tak neudělá tak dostane trest podle pravidel ligy! Kdo se nepřihlásí/omluví do dvou závodů bude vyhozen z týmu a jeho místo může zaujmout náhradník! Systém je nastaven tak, že přihlašování končí v sobotu v 20h a kdo to do tohoto času nestihne bude opět potrestán podle pravidel ligy. Sobotní termín je určen kvůli možnosti nominovat náhradníka.

2) Závodní víkend v neděli začíná v 19h tréninkem před závodem. Na tento trenink by již mělo být určené počasí a tak budete mít posledních 60 minut na změny pro kvalifikaci a závod.

3) Kvalifikace se jede na 20 minut a každý jezdec má k dispozici 8 kol. Nesmíte najet do devátého kola jinak budete diskvalifikováni! Většina jezdců dodržuje 1 kola zahřívací 2 měřená kola a jedno do boxů. Pozor!!!! V kvalifikaci již budou komisaři dohlížet na dodržování pravidel! Takže žádné zkracování tratě a hlavně si dávejte na bílou čáru při výjezdu z boxů!! Kdo ji přejede dostane trest, který se rovná -1bod v SBS což je -3 místa na startu závod. Kdo nebude dodržovat parametry tratě a bude zkracovat tak tato kola nebudou počítána a pokud dojde k velkému nedodržení tratě nebo opakovanému tak bude závodník vyloučen z kvalifikace což znamená start z boxů!!!

4)Warmup je dlouhý jen 5 minut a měli by jste si zkontrolovat nastavení na závod - hlavně pneumatiky a palivo! Také by jste tento čas měli využít k poslední možné možnosti využít wc atd.

5) Závod bude odstartován po skončení warmupu po načtení závodů máte 30s na přihlášení se do závodu a přesunutí se na startovní rošt! Těchto 30s využijte aby jste si ještě jednou zkontrolovali set na závod. Na celý závod bude dohlížet nejméně jeden komisař a bude hlídat a případně trestat porušování pravidel!!


Změna pravidel pro B skupinu:

FL před startem závodu - NE - to znamená, že závod bude odstartován hned po vypršení 30s limitu na přihlášení
Použití obou směsí - NE - jezdci B skupiny nemají povinnost použít obě suché směsi
Restart - ten se bude konat pouze pokud o to požádá 4 a více jezdců příkazem rr (nesmí o rr žádat jezdci, kteří nehodu způsobili)
SC - Safety car bude vypuštěn na trať po posouzení maršálů (orientačně 2x rr, ale není to pravidlem)
TS - všichni jezdci by měli být připojeni na TS pro komunikaci s maršálem.
Pravidlo bílé čáry platí i v závodě a kdo ho poruší bude následovat trest drive thru!


Protesty a stížnosti
Velká změna se také týká pozávodního řešení incidentů! Od sezony 2015 jsme se rozhodli změnit pravidla pro podávání protestů a stížností. Toto platí pro obě skupiny! Nyní je třeba podat protest do 24h po skončení závodu. Pokud to nestihnete do konce tohoto limitu již se incident nebude řešit.

Druhá a důležitější změna je, že jezdec který podává stížnost tak musí učinit slušnou formou, bez napadání soupeře a svých osobních pocítů co si o tom myslí! Obviněný jezdec má právo na reakci (opět slušnou formou) a může publikovat svůj pohled na incident! A tímto diskuze na tento incident až do rozhodnutí komisařů končí. Je zakázáno všem jezdcům se k tomuto incidentu v oficiální foru vyjadřovat! Kdo to poruší může dostat trest -1 až -3 body v SBS!! Pro ty co si nemohou pomoc a chtějí se k incidentu vyjádřit tak bude ve forum vytvořeno nová složka Incidenty - volná diskuze, kde budete moci vyjádřit svůj názor na věc, ale pozor opět bude hlídána slušná forma a jakékoliv uražení, vyhrožování či vulgarismy budou trestány!!

Stížnost by měla obsahovat:
Čas nebo kolo kdy k incidentu došlo a komentář závodníka z vlastního pohledu. Nic víc!

komentáře

Komentáre

Seřadit: Sort ascending   
Avatar
Dobrý Péťo ale jednu technickou. Dotaz, když si jezdec v závodě vyjezdí plus jeden bod v SBS a v kvalifikaci přejede čáru z boxu, tak má celkový výsledek nula, je to tak ? Pak bychom měli řešit tresty v závodě versus SBS. Když je jezdec potrestán již v závodě tak si akorát nepřipíše bod, protože neodjel čistý závod ? Nebo dostane bod i po trestu, ale to by dostal dvojí trest. A pak po-závodní trest, tam když dostane mínus bod, tak místo plus jeden bude mít mínus jeden, tzn., že se mu odečtou vlastně dva body ? A ještě poslední, v závodě udělá jezdec chybu, třeba postrčí jemně soupeře, nebo zavře neférově v zatáčce či na rovince, ale řekněme, že to je na hraně penalty v závodě a Maršál se místo trestu rozhodne pro potrestání v SBS, bude to možné ? Tohle bychom si měli ujasnit ještě před sezónou, protože i mě je to nejasné.

Měl bych návrh na komplexní a jednoznačné pravidlo SBS, kterým bychom se mohli řídit. Možná to chce ještě dopilovat, ale pokud nebudou provázány tresty s SBS, pak by nemělo smysl ho vůbec provozovat.

1) Všichni zúčastnění jezdci, kteří jsou klasifikování v závodě dostanou následně jeden plusový bod. Jeden plusový bod dostane i jezdec, který nemohl pokračovat v závodě z důvodu kolize bez vlastního zavinění s totálním poškozením.
2) Když je jezdec potrestán za přestupek v závodě, pokud splní podmínky klasifikace v závodě, přesto dostane jeden plusový bod a od toho se mu teprve odečte samotná výše trestu dle sazebníku SBS. Z toho plyne, že pokud dostane jeden trestný bod, tak zůstane v závodě celkově na nule, pokud dostane dva, bude mít mínus jeden za závod atd. Pak bude záležet na jeho celkovém kontu v SBS zda se nedostane do mínusu a nebude muset pykat ještě na startu. Tím budou přísněji trestáni ti, kteří opakovaně způsobují kolize čí nedodržují pravidla, nepřihlašují se do závodu, neomlouvají se v případě neúčasti apod.
3)Pokud je však jezdec potrestán dodatečně na přestupek v závodě, tak bude potrestán v příštím závodu posunem na startu nehledě na jeho celkové konto v SBS!!! V SBS se mu přičte případný bod za účast a následně odepíše adekvátní počet bodů za přestupky v závodě. Pokud se tedy dostane po-závodní trest mínus dva body, tak dostane trest šesti pozic na startu, nehledě na SBS. Po přičtení jednoho bodu za případné dojetí závodu, bude jeho celkové skóre za závod ještě mínus bod do SBS. Pak opět bude záležet na jeho celkovém kontu, jestli onen bod ho dostane do celkového mínusu, a nebude posunut ještě o další tři místa. Takže opět budou přísněji trestáni jezdci, kteří si nedokázali posbírat více bodů do SBS, tedy mají přestupkové problémy opakovaně.
4) Při trestu posunu na startu se jezdci vrací jeden bod do SBS pouze za uskutečněný posun na startu ale jen za trest vyplívající z mínusového stavu v SBS. Tedy ne za trest vyplívající z trestu za předchozí dodatečně potrestaný prohřešek v závodě.
5) Pokud se jezdec nezúčastní následujícího závodu je mu trest za incident v posledním závodě zrušen ale pak záleží na celkovém stavu SBS jestli bude posunut na startu v dalším závodě, kterého se zúčastní
6) Za každý mínus bod v celkovém kontu jezdce SBS je trest posun vzad na startu o tři pozice.
7) V případě, že se jezdec dostane na mínus šest bodů či méně, startuje automaticky z boxu a po závodě kde byl klasifikován je mu vráceno šest bodů. Pokud nebude klasifikován jsou mu vráceny jen tři body.
8. Jezdec který se dostane v SBS na 12 mínusových bodů či ještě hůře, je diskvalifikován z následujícího závodu a po odpykání trestu je mu následně navráceno devět bodů.
9) Každý jezdec, který má klasifikováno alespoň polovinu závodů od té doby co je evidován v nějaké týmu, dostává jeden plusový bonusový bod. V případě, že se dostane v tomto směru pod polovinu je mu tento bonusový bod odebrán.
10) Za neuvedení statusu v přihlášení do závodu je jezdec potrestán jedním bodem, za neúčast bez omluvy pak dva body. Za neuvedení statusu pro přihlášení do závodu a neúčast bez omluvy se tyto tresty sčítají, tedy celkem -3 body. Tresty za neúčast bez omluvy jsou zdvojnásobeny pokud je jezdec navíc neaktivní, tedy neznamená žádné změřené kolo od posledního závodu.
11) Jezdec, který má mínusové konto v SBS v posledním závodě a nemůže ho "odčinit" posunem na startu, bude potrestám následovně v závodě. Mínus jeden bod mu bude odpuštěn, za mínus dva musí kdykoliv závodě projet navíc boxovou uličkou. Za tři body již následuje minimálně trvající stop and go, také kdykoliv v závodě. Za každý další negativní bod je pak 10 sekund při stop and go navíc, který už musí zadat maršál závodu a to nejdříve po startu. Tedy za pět negativních bodů je stop and go na 10 sekund, za šest 20 sekund atd.

15.02.2015 - 03:15
1 0
#1 od
quote
Avatar
+1 Like
14.02.2015 - 18:21
0 0
Tvůj komentář
Jméno:
E-Mail:
Domovská stránka:
IP: 18.119.139.59
Nastavení: • HTML je VYPNUTÉ • BBCode je ZAPNUTÝ • Smajlíci jsou ZAPNUTI

Předzávodní info

Další závody

.: 21.4. 20:00 VC Číny, 42 kol
.: 28.4. 20:00 Sprint SauArabie 13, 19 kol
.: 5.5. 19:00 VC Saudské Arabie, 38 kol
.: 12.5. 20:00 Sprint Imola 17, 24 kol
.: 19.5. 20:00 VC Imoly, 47 kol
.: 26.5. 20:00 Sprint Monako 20, 29 kol
.: 2.6. 20:00 VC Monaka, 58 kol

Shoutbox


Anketa

anketa není aktivní

ukázat ankety

Teamspeak




Akce partnerů

Sponzoři

Pepa_MOTOLevne-okapy.cz