Sezona 2020/2 - Úvodní informace, přihlášky, příspěvkyÚvodní informace - tak je čas, jdeme na to...


10.06.2020, 13:14 - Martin Slezar - Administrator - 1019 Příspěvky

Dá se říci, že můžeme začít hodnotit sezonu 2020/1. Sezona která byla pro ČF1L možná až klíčová. Po odchodu některých členů kteří pomáhali s chodem ligy byl osud ligy velmi nejasný a i když to tak na venek nevypadalo, ani já jsem si nebyl jistý, jestli se situace zvládne. Složitost a obsáhlost zákulisní práce byla především pro mě náročnější než si dokáže většina z vás vůbec představit. I přesto můj dík patří právě vám, za pochopení, shovívavost a někdy i ustoupením ze svých požadavků a poskytli jste prostor k tomu, abych se o chod ligy postaral alespoň v rozsahu, kdy jsme schopni sezonu absolvovat. A i když jsem se spoustu věcí naučil, ani zdaleka neumím to , co bych potřeboval umět a změny a úpravy které mám v plánu zatím nejsem schopen rychle realizovat. Nějakou dobu to bude ještě trvat, ale doufám, že se opět najde někdo, kdo mě pomůže a změny které by byly potřeba, zavedeme co nejdříve. Na tyto změny je ještě čas a finální mód bude sestaven až v průběhu letních prázdnin, nejpozději opět 14 dnů před startem prvního závodu nové sezony, která vypukne 30.8.2020 ve skupině A.



Sezony v roce 2020 by měly být z hlediska módu velmi podobné. Jako změny pro podzimní část jsou pouze kosmetické a odstranění nedostatků módu 2020/1. Toto se především týká drobných úprav pneumatik a zásadního problému špinavého vzduchu, který nás obírá o zcela jistě zajímavější souboje a větší bezpečnost na trati.
Někteří bojovali se změnou módu více, někteří méně, některým to bude ještě chvíli trvat, ale i tak si myslím, že změna startovní pole srovnala a rozdíly tak jsou menší. Je jasné, že trénink a věnování se setupům opět udělalo své a někteří jsou rychlejší a někteří si museli najít své soupeře na příčkách nižších. Přes tohle všechno je stále o co bojovat, jednotlivci své favority mají, ale Pohár konstruktérů bude jasný pravděpodobně až tehdy, když poslední monopost posledního závodu projede cílem.


I do nové sezony vstupujeme se spoluprací s partnerskými ligami CZECHSIM a VirtuamGP



Spolupráce v rozdílných oblastech je dlouhodobá a namyšlené věci nejsou otázkou dnů, ale měsíců a jejich realizace se protahuje více než by jsme si přáli. Například rozšíření jezdeckých aktivit přímo u nás o platformu Assetto Corsa. Složitější práce na módu a tratích nedovolila vyšetřit čas na toto rozšíření, ale už teď se tato platforma připravuje a částečné testování již započalo.
V plném běhu je také spolupráce s VGP, především v oblasti pravidel, trestního systému a posuzování incidentů. Esport se stále posouvá do předu a věnuje se tomuto tématu čím dál víc lidí. Sjednocení náhledu na problematiku incidentů bude však ještě chvíli trvat, i přes aktivní oficiální komisi FIA. Na jednu stranu je jasné, že nezávislý subjekt který rozhodnutí vydá je lepší především v pohledu jednotnosti názoru, stability hodnocení a nezávislém pohledu na každého pilota, ale také sebou nese riziko rozdílnosti pohledu na zaběhlé standardy té které ligy. Nicméně po posledních rozporuplných hodnocení maršálů i některých členů odvolací komise je jasné, že emoce a solidarita překlápí misku vah jednou tak a podruhé jinak. Tenká hranice v řešení incidentů se dá vysvětlit různě a pak je jasné, že protistrana se bude cítit poškozeně, co víc, můžou padnout nařčení z nadržování nebo ovlivňování.
V jednání je tedy jak změna pravidel, tak i možnost nechat posuzovat incidenty třetí osobě. Největší problém však shledávám právě u vás. Nulová sebekritika a soudnost. To jsou hlavní důvody některých až "nesmyslných" protestů. Hlavní problém je ale právě v těch protestech, které nepadnou. Hodně z vás si stěžuje na to že ten nebo onen nebyl řešený nebo potrestaný, že vás poškodil, nebo že porušuje pravidla opakovaně a nikdo s tím nic nedělá..... na otázku proč jsi nepodal protest..... já protesty nepodávám. Pak nechápu, jak si můžete stěžovat, když právě vy můžete za to, že tento jezdec nebyl za své prohřešky potrestán.
Proto bych si do nové sezony přál, aby jste porušování pravidel hlásili a i když to bude jen drobnost, bude existovat databáze, která i taková drobná porušování bude registrovat. Napsání rychlého e-mailu vám zabere určitě méně času, než několik stěžujících příspěvků na webu a bude mít rozhodně větší efekt směřující k bezpečnosti a férovosti na trati.


Na další připravované novinky si budete muset ještě chvíli počkat. Jsou ve stavu dohod a příprav a jakmile to bude připravené, budete informováni jako první...

A teď již konkrétně sezona nová, sezona 2020/2.....

V důsledku koronavirové situace a zrušení řádného kalendáře Real F1 můžeme tratě které byly v plánu jet, odjet v jiném pořadí a alespoň letos zakončit sezonu symbolicky v Abu Dhabi.



Zahájení sezony předchází, jako již tradičně, sestavení startovního pole. Toto bude obdobné jako v sezoně minulé s přihlédnutím na umístění v sezoně předcházející, lidský faktor a zájmy ČF1L a spokojenosti jezdců. Přednost budou mít ti, co doposud ligu podporovali a ti co ligu podpoří ať už prací nebo finančně. Revanžovat se vám budeme nejen kvalitním šampionátem se streami, ale i možností použít vlatní helmu, číslo na vašem monopostu, budete mít nárok na poháry a ceny věnované ligou nebo sponzorama.

Otevírám tímto volné přihlášky do šampionátu 2020/2 a žádám všechny co s námi chtějí jet, aby do Forum – Přihlášky 2020/2 … napsali svůj zájem o účast, popř. podmínky za kterých se můžou zúčastnit (např. směny v zaměstnání, atd...), ale i nabídka pomoci pro ligu (např. maršálování závodu, komentování, aj.), dále také s ohledem na minimum času na přípravu i vámi již dohodnuté angažmá a dohody o týmové spolupráci. Bude-li to možné, budou takové dohody akceptovány. U takových dohod bude především záležet na konkurenceschopnosti týmu v PK, např. vyšší výkonnost dvojice v A může kompenzovat slabší jezdci v B... závěrem uveďte, zda-li vás zajímá účast na Assetto Corsa.


Příklad:
Martin Martin,
č.33,
maršálování sk.A a úpravy módu,
dohodl jsem se s Pavlem Pavlem na sedačce B1 a chtěl bych být v B týmu s Karlem Karlem.
Mám zájem o závody F1 na AC.

Termín uzavření přihlášek je stanoven na neděli 11.7.2020. Po tomto termínu si nepřihlášení nebo nově příchozí nebudou moci vybrat ani dohodnout angažmá v týmu, ale bude jim přiděleno Vedením ligy. Nejpozději následující den budou zveřejněni jezdci A1.

Podle počtu přihlášených jezdců bude pro sezonu otevřen odpovídající počet týmů, dle uvedené tabulky. Avizuji předem, že není prioritou naplnit skupinu A a zbytek do skupiny B. Může se stát i situace, kde ve skupině B bude i více jezdců než v A. Záležet bude především na výkonnosti jezdců.

Budete-li aktivní ve výběru týmů i kolegů, je možné, že za pár dnů budeme znát kompletní obsazení. Nestane se – li tak, budeme postupovat následovně:

sestavená tabulka jezdců, podle které budou jezdci rozděleni do tří skupin do 13.7.2020
A1 - vedoucí týmu
A2 - týmová dvojka sk.A
B - jezdci skupiny B


1. Vedoucí týmů - A1 (po ukončení rozdělení se může A1 a vedoucí týmu změnit) uvedení v tabulce (např. bude otevřeno 8 týmů, bude 8 jezdců A1), si bude moci vybrat svůj tým, a to od prvního uvedeného do osmého, postupně. Budou tedy rozděleny týmy i A1, bude oznámeno rozdělení do skupin a jak je již tradicí, můžou ustanovení vedoucí týmů zdělit návrhy na obsazení svých A2, B1 a B2 Upozorňuji, že vedoucí týmu není určená osoba na přípravu setupů, strategií, atd..., ale jezdec, který jedná za tým, stmeluje jej a organizuje rozdělení práce v přípravě v obou jeho skupinách.





2. Jakmile budou týmy rozděleny, nadejde čas na vyjednání pozice A2, kde jako první si vybírá jezdec A1 který se umístil na poslední pozici až po prvního. To vše musí být ujednáno do 48 hodin od stanovení A1.
3. Týmy skupiny A budou tedy obsazeny a je tedy jasné kdo bude bojovat o prestižní cenu nejen v Poháru jezdců, ale především v Poháru konstruktérů za skupinu A. Tito nový kolegové budou mít omezený čas na to, aby společnými silami vybrali své kolegy do svého týmu na pozice B1 a B2

Celý proces budu opět koordinovat prostřednictvím soukromých i veřejných zpráv a budu se snažit pomoci vám sestavit váš tým co nejdříve.

Věřím, že tedy 20.7.2020 budou návrhy na obsazení týmů kompletní, aby se oficiálně představila tabulka Týmy a jezdci 2020/2 na oficiálním srazu ČF1L v Českých Budějovicích. Poté bude čas na zapracování výsledků na web a formou oficiálního přihlašovacího systému ČF1L se již přihlásit na první závod sezony.

Je mě více než jasné, že spousta z vás je již na spolupráci dohodnuta. Zveřejněním těchto dohod, nebo soukromou správou mě, nejen že urychlíte sestavení týmů, ale také předejdete tomu, aby vám byli kolegové přiděleni vedením ligy. Především apeluji na A jezdce aby si prohlédli výkonnost B jezdců a jejich spolehlivost v účastech na závodech a podle toho je oslovili a nabídli sedačku u nich v týmu. Stejně tak již nyní můžou jezdci oslovit jiné jezdce a dohodnout si s předstihem sedačku v případném jejich týmu. Na základě již dosažených výsledků se dá odhadnout kdo bude na pozicích v A týmech. Tato výzva se týká především jezdců s nižší výkonností, aby se jim pak nestalo, že dostanou přidělenou sedačku bez dobrého vedení A jezdců, kde se můžou něco naučit, nebo také v týmu zcela bez A jezdců.

Finální představení týmů bude 25.7.2020 na srazu ligy.


Máte se tedy na co těšit, tak neváhejte a hlaste se. Monoposty stojí v garážích a čekají na vás...

Martin Slezar
vedoucí ČF1L

 
18.06.2020, 19:58 - Jaroslav Novák - Pilot F1 - 101 Příspěvky
moc dobrá práce Martine