Sezona 2020/2 - Tresty a protestySK.B - VC Japonska 15.11.2020 20:00


15.11.2020, 22:13 - David Hančl - Pilot F1 - 127 Příspěvky
Zápis maršála závodu :


Řešit se budou pouze incidenty, na které bude podán protest ZDE
incidenty které odložil maršál k řešení po závodě.


Jsou to: 2. Kolo - čas 450 L. Nežník (Ren) - J. Kubina (Rac)
11. Kolo - čas 1274 J. Andrš (Mer) - M. Slezar ml.(Ser)
13. Kolo - čas 1525 R. Slatina (RBR) - O. Hromek (Alfa)
17. Kolo - čas 1870 R. Ševeček (SAT) - P. Kolář (Fer)


UPOZORNĚNÍ:
incidenty, na které nebude podán protest nebo není uveden v tomto zápisu maršála NEBUDOU řešeny i když bylo podáno "V" v závodě. Výjimkou jsou technická porušení pravidel, jako například nepoužití dvou smění pneu, atd...


Serverový replay je k dispozici zde

 
17.11.2020, 13:52 - David Hančl - Pilot F1 - 127 Příspěvky
VC Japonska



Penalizace za nepřihlášení:

M. Frajka (SAT) + 1p
M. Králík (Alfa) + 1p

Kontrola 2 směsí pneu v závodě:
Všichni OK

Kontrola pneu Top 10 na startu:
Všichni OK

Odpykané penalizace:

J. Žáček (Cze) + 6p
L. Nežník (Ren) + 6p
M. Králík (Alfa) + 1p

Neodpykané penalizace:

M. Frajka (SAT) + 13p

Zkrácení v Q1:

Bez protestu

Zkrácení v Q2:

Bez protestu

Vyšetřování po závodě:

Kvali

2. kolo čas: 448
T16 - L. Nežník (Ren) - J. Kubina (Rac) - Nezvládnuté brzdění - L. Nežník vůbec nezvládl brzdění a tvrdě narazil do J. Kubiny. J. Kubina ztratil 1 pozici. - Běžný incident +10s

11.Kolo čas: 1270
T12 - J. Andrš (Mer) - M. Slezar ml. (Ser) - Vytlačování - J. Andrš neuhlídal svůj vůz a vytlačil M. Slezara mimo trať. M. Slezara ztratil 1 pozici. - Malý incident +5s

14.Kolo čas: 1523
T2 - R. Slatina (RBR) - O. Hromek (Alfa) - Závodní incident - R. Slatina se vracel na trať po incidentu s P. Marečkem. R. Slatina nechal na vnitřku zatáčky místo a O. Hromkovi se nepodařilo do tohoto místa vejít. O. Hromek ztratil 3 pozice. Závodní incident

17.Kolo čas: 1870
T13 - R. Ševeček (SAT) - P. Kolář (Fer) - Závodní incident - Dle pravidel ČF1L nemusel P. Kolář nechávat místo R. Ševečkovi. - Závodní incident

Protest po závodě na limity tratě:

Žádné

Shrnutí penalizací:

L. Nežník (Ren) +10s - Nedokončil
J. Andrš (Mer) +5s

Do dalšího závodu:

M. Frajka (SAT) + 15p
L. Nežník (Ren) + 6p

Legenda:

I - Žádost o informace v závodě
V - Podnět pro vyšetřování v závodě
P - Podán protest
RR - Žádost o restart závodu


Odvolání je možné do 18.11.2020 do 20:00.

Upozorňuji, že pokud bude odvolání jednomyslně zamítnuto, bude trest nebo potencionální trest, zdvojnásoben a promítnut do závodu V případě, že by zdvojnásobení trestu nemělo vliv na posun jezdce, budou mu odečteny body na nižší pozici.



 
17.11.2020, 16:45 - Josef Andrš - Pilot GP2 - 51 Příspěvky
Odvolávám se proti verdiktu" Vytlačování".
 
17.11.2020, 19:21 - Olda Hromek - Pilot GP2 - 73 Příspěvky
Odvolávám se proti verdiktu" Závodní incident .
 
18.11.2020, 20:55 - Martin Slezar - Administrator - 1019 Příspěvky
ODVOLACÍ KOMISE


Třetí sestava odvolací komise, tedy:
1. Ferrari - VC Itálie
2. Haas - VC Itálie
3. Mercedes - VC Itálie
4. Renault - VC Ruska
5. AlphaTauri - NIGRIN
6. McLaren - VEJRYCH
7. Williams - neaktivní vedoucí týmu - nahradí ADMIN

8. RedBull -
9. Alfa Romeo - VC Ruska
10. Czechsim - není vedoucí týmu
11. Serios F1 - VC Ruska
12. Racing P. - není vedoucí týmu

Prosím tedy jezdce - Nigrin, Vejrych, Slezar - aby se vyjádřili k posouzení a rozhodnutí maršála. Prosím o dodržení pravidel ČF1L,

Jedná se o posouzení případů :
1. Čas : 1270, Andrš - Slezar Marek - nesouhlasí s verdiktem "vtlačování"
2. Čas: 1523, Slatina - Hromek - nesouhlasí s verdiktem "závodní incident"
 
18.11.2020, 21:21 - Martin Slezar - Administrator - 1019 Příspěvky
VYJÁDŘENÍ K INCIDENTŮM:

Incident Andrš Josef - Slezar Marek
Po prohlédnutí incidentu musím jednoznačně souhlasit s verdiktem "vytlačování" - za mě se jedná o běžný incident, kde došlo ke ztrátě pozice a na základě litery pravidel musím navrhnout trest +10s. (+5s lze pouze v případě že nedojde ke ztrátě pozice nebo času).
Poznámka : Josef Andrš měl již několik podobných incidentů, v různých závodech, s různými jezdci. Absolutně nemá přímí přehled okolo svého monopostu, což je velmi nebezpečné. Je potřeba aby se zamyslel nad svojí jízdou a více vnímal ostatní jezdce okolo.

Incident Hromek - Slatina:
Již po prvním shlédnutí incidentu nemohu s verdiktem souhlasit. Jedná se zcela nekompromisně o Nebezpečný návrat na trať neboť Slatina byl všemi koly mimo trať, tak jak to definují pravidla, a bezprostředně poté najel do stopy Hromkovi. Pokud se podívám do pravidel, tento kontakt v rozsahu +10 až až +20s bych ohodnotil dle mého na penalizaci nejnižší +10s.
Poznámka: jako správce pravidel musím upozornit, že je nutné vycházet z okolností, a to v tomto případě z té, že Slatina se nacházel zcela mimo trať a bezprostředně po návratu došlo k incidentu - Nebezpečný návrat na trať.

Závěr :
Andrš - +10s k času závodu
Slatina - + 10s k času závodu
 
19.11.2020, 18:30 - Ondřej Nigrin - Pilot GP2 - 57 Příspěvky
Vyjádření k incidentům:

1) Andrš x Slezar Mar.
Pustil jsem si záznam několikrát a vidím zde pouze jediné, a to nešťastné zaklínění 2 aut.Není zde sebemenší náznak úmyslu někoho vytlačit. Andrš jel v ideální stopě, sice asi mohl vidět v zrcátku Slezara, ale v této zatáčce se to úplně zvládat nedá.
Naproti tomu Marek Slezar se pokusil o riskantní předjetí zvenku, které vyústilo zaklíněním dvou vozů.
VERDIKT: ZÁVODNÍ INCIDENT, NETRESTAT

2) Hromek x Slatina
Tady jsem douho přemýšlel jak toto posoudit. Z pohledu Oldy Hromka to bylo tak, že se před ním odehrál incident, Olda se snažil situace využít a předjet idealně oba vozy, bohužel mu auto nezatočilo asi úplně podle představ a opřel se až o Romana Slatinu, který se akorát vracel na trať.
Z druhého pohledu se Roman vrátil na trať, kde nechal po pravé straně dost místa pro projíždějíci auto.
Vzhledem k okolnostem které jsem zde napsal se situace dá posoudit jako racing incident, ale protože je stopa v místě kolize uprostřed (kam se Slatina postupně vrátil), a na tomto okruhu se směsí Serios kterou jsme zde měli se mimo stopu jet normálně nedá, tak to měl Hromek téměř nemožné se situaci vyhnout, nicméně místo zde bylo. Za mě tedy normálně napomenutí, ale protože to mimo stopu vůbec nedrží, jsem pro trest 5s.

VERDIKT: ZDE JSEM PRO UDĚLENÍ TRESTU 5s K VÝSLEDNÉMU ČASU



Nigi

 
19.11.2020, 21:58 - Tomáš Vejrych - Pilot motokáry - 38 Příspěvky
Vyjádření k incidentům:


1) Incident Andrš x Slezar Marek

Jako noooooo asi takhle, úplně bych to nenazval vytlačováním. I když je Andrš v ideální stopě musí stále počítat s tim, že má vedle sebe auto i když na úrovní zadního kola. A když to vezmu z pohledu Marka Slezara asi bych taky čekal, že mi tam jezdec nechá více místa, kterého měl Andrš v pravo docela dost. Sem se teda rozhodl, že za tento incident +5s pro Andrše.


2) Incident: Hromek x Slatina

Tady to je celkem jednoznačné, Roman Slatina byl všemi koly mimo trať, a prostě se nebezpečně vrátil do stopy Oldovi Hromkovi a bylo vymalováno.
Za mě teda jako asi je adekvátní trest je +10s. pro Slatinu.

 
20.11.2020, 18:15 - Martin Slezar - Administrator - 1019 Příspěvky
Uzavření závodu :

Odvolací komise rozhodla o penalizacích pro:
Andrš - +10s., incident, +5s. = průměrem +5s.
Slatina - +10s., +5s., +10s. = průměrem +10s.

J.Andrš +5s k času závodu¨
Slatina +10s. k času závodu

Do dalšího závodu:
M. Frajka (SAT) + 15p
L. Nežník (Ren) + 6p

Závod je tímto uzavřen, výsledky i penalizace jsou zahrnuty do celkových výsledků.