Sezona 2023/1 - Penalizace a protesty • ŠAMPIONÁT ČF1L - VC Turecka- 16.04.2023 |
16.04.2023, 22:07 - Martin Slezar - Administrator - 1019 Příspěvky
Zápis maršála závodu : Řešit se budou pouze incidenty, na které bude podán protest ZDE a incidenty které odložil maršál k řešení po závodě. Jsou to: UPOZORNĚNÍ: incidenty, na které nebude podán protest nebo není uveden v tomto zápisu maršála NEBUDOU řešeny i když bylo podáno "V" v závodě. Výjimkou jsou technická porušení pravidel, jako například nepoužití dvou smění pneu, atd... Serverový replay je k dispozici zde Protesty do 17.04.2023 do 20,00 hodin |
17.04.2023, 21:48 - Vlasta Zedník - Pilot GP2 - 44 Příspěvky
Penalizace VC Turecka Odpykané penalizace: Všichni Neodpykané penalizace: Nikdo Kontrola 2 směsí : všichni OK Kontrola pneu na startu: - všichni OK Protesty: Vzhledem k vyhlášení VSC v prvním kole byla provedena kontrola celého prvního kola včetně startovní procedury. Výsledky šetření: Josef Andrš - nepovedený start - vypnuté zapalování - napomenutí Roman Slatina, Zdenek Švancara - závodní incident - nadávali pozor na dění při startu - napomenutí incident T1 Olda Hromek - křížení tratě před T1 - napomenutí Petr Kolář x Olda Hromek (+ Tomáš Staněk) - Petr Kolář vůbec nebrzdil (zmačknutá spojka místo brzdy) - těžký incident +40 x2 za první kolo incident T2 Luboš Něžník x Josef Andrš - Luboš po návratu na trať křižuje zprava doleva a naráží do Josefa Andrše - vážný incident +20 x2 za první kolo Po odvolání upraveno - ZÁVODNÍ INCIDENT Sledovaní jezdci: 1. Jaroslav Novák - startovní procedura - popojíždění - napomenutí STARTOVNÍ PROCEDŮRA A JEJÍ PROBLÉMY S ohledem na ustavičné problémy s postavením jezdců na startu doplňujeme pravidla ligy o penalizaci za nesprávné postavení a pohyb na pozici. Jezdec má jednoznačnou možnost podívat se na své postavení na pozici ihned poté, co se hodí na trať do závodu. Tuto pozici je potřeba zcela bezpodmínečně co nejpřesněji dodržet. Nedodržení (odchylka větší než je průměr kola vpřed nebo vzad a šířka kola vpravo nebo vlevo, bude automaticky penalizována 5-ti místy na startu dalšího závodu, při opakování pak start z boxu. Stejná penalizace se bude aplikovat na jezdce kteří nezůstanou v klidu a popojedou bez důvodu (důvodem může být jen oprava špatné pozice). Je s podivem, že jezdci kteří si na trati nedarují ani centimetr místa se postaví na startu velmi nezodpovědně... Novotný Patrik - vpřed i stranově Veselý Jan - více jak hodně vpřed Kolář Petr - i postavení vzadu může zpozdit procedůru Souhrn Penalizací: Josef Andrš : napomenutí Roman Slatina : napomenutí Zdenek Švancara : napomenutí Olda Hromek : napomenutí Petr Kolář : +80s Odvoláním zrušeno - Luboš Něžník : +40s Potrestaní jezdci mají právo odvolání do 18.4.2023 - 20:00 hodin |
18.04.2023, 10:07 - Ľuboš Nežník - Pilot F1 - 89 Příspěvky
odvolávam sa voči trestu ,je zase nezmyselný ako trest v Brazilii,ja som bol už na trati naspäť a Andrš ma predbiehal pod žltými vlajkami ,potom môžem kludne ignorovať všetky traťové vlajky, číže aj modrú o kolo ,ďakujem za spravodlivé riešenie incidentu, a ak mi pamäť slúži dobre ,pod žltými vlajkami je zákaz predbiehať, opravte ma ak sa mýlim |
18.04.2023, 12:45 - Martin Slezar - Administrator - 1019 Příspěvky
USTANOVENÍ ODVOLACÍ KOMISE Prosím první tři jezdce výsledného pořadí závodu (ani jeden nemá k účastníkům incidentu vztah), tedy Veselý, Novotný, Chmelík Jedná se o incident z T2 ihned po startu a maršál uznal vinu Nežníka za najetí do soupeře, ne za předjíždění pod žlutými vlajkami (k předjetí nedošlo). Děkuji za brzké vyjádření |
18.04.2023, 16:30 - Patrik Novotný - Technický vedoucí - 161 Příspěvky
Za mě jasně závodní incident. Oba jezdci včas reagovali na nešťastně otočené duo Slatina, Staněk. Bohužel došlo ke smyku a zaklínění Andrše a Nežníka. V moment mávání žlutými vlajkami už Lubo Nežník o chvíli dříve reagoval zpomalením na půl plynu a hledáním volné stopy, Josef Andrš 0.5s zpomaluje po něm a snažil se vejít vedle Luba. Nelze ani mluvit o nerespektování žlutými vlajkami. Po T1 už bylo máváno zelenými. Zmíňka o návratu Nežníka na trať z předchozí zatáčky nemá vliv na tento incident |
18.04.2023, 18:08 - Jan Veselý - Pilot GP2 - 63 Příspěvky
Incident T2: Ľuboš Nežník x Josef Andrš Verdikt: Závodní incident Okolnosti: Ľuboš Nežník se po opuštění tratě v první zatáčce vrací bezpečně na trať, následně pokračuje podél jejího pravého okraje, dokud nezpozoruje před sebou roztočivší se dvojici Slatina, Staněk, kterou se pokusí objet z leva. Josef Andrš má mnohem lepší výjezd z první zatáčky, dojíždí Ľuboše Nežníka a drží se po jeho levé straně. Andrš následně ubírá plyn a srovnává rychlost s Nežníkem (nejspíš si všiml vyvěšených žlutých vlajek) dříve než se kteroukoli částí jeho Mercedesu dostane po bok soupeřova Haasu. Roztočené vozy Slatiny a Staňka se však mezi tím přesunuli více do leva a uzavřeli prostor na dráze, kterým je Nežník s Andršem zamýšleli objet. V reakci na tuto skutečnost, Ľuboš Nežník zašlápl brzdu. Josef Andrš reagoval s mírným zpožděním a oba vozy se tak dostali vedle sebe. Ľuboš Nežník se eště snažil zabránit kolizi trhnutím volantu doprava, ale na odvrácení kolize v ten moment bylo již pozdě. Vozy se poté střetli pravou stranou předního křídla Andršova Mercedesu na běhoun levé přední pneumatiky Nežníkova Haasu, což vyústilo v uvedení obou vozů do smyku a následné nekontrolovatelné srážce s již roztočenými vozy Slatiny a Staňka. Rozřešení: Ľuboš Nežník byl po celou dobu jeho pohybu napříč tratí jednoznačně celým vozem před Josefem Andršem. Josef Andrš jednoznačně zvolnil, aby se nedostal na úroveň Ľuboše Nežníka pod žlutými vlajkami. Bezprostřední příčinou kontaktu byla reakce obou pilotů na roztočené vozy před sebou, když Josef Andrš reagoval přibližně o 0,3 sekundy později než Ľuboš Nežník, což zapříčinilo rychlostní rozdíl dostatečný na eliminaci vzdálenosti mezi oběma vozy a jejich následnou kolizi. Z tohoto důvodu vidím podíl viny na kolizi u obou účastníků 50% na 50%. |
18.04.2023, 18:16 - Jakub Chmelík - Administrator - 73 Příspěvky
Za mě bohužel penalizace platná po výjezdu z T1 měl Josef Andrš větší rychlost a viděl příležitost na levé straně trati Lubo Nežník byl na pravé straně trati kdyby nebylo té kolize před nimi a dokázalo se předjetí pod žlutými vlajkami musel by Josef pozici vrátit nebo být penalizován ale to neznamená že když jsou žluté vlajky tak vedle mě nemůže být další monopost. Monoposty které se srazily před touto dvojicí klouzaly na levou stranu trati a Luboš Nežník tak mohl projet po pravé straně trati kdyby držel stopu, chápu když si to člověk pustí v reálném čase byl to strašný zmatek a k rozhodování byly jen vteřinky ale bohužel ke srážce došlo Josef musel na opravu přišel o přední křídlo a nejspíš i přední zavěšení bylo poškozené na to aby udržel monopost rovně musel točit mírně doleva a v boxech strávil 50 sekund oproti tomu Luboš pokračoval bez zastávky v boxech se zařadit do vláčku za SC. Je to penalizace časově přísná ale bohužel takhle jsou psána pravidla |
18.04.2023, 19:29 - Martin Slezar - Administrator - 1019 Příspěvky
Výsledky odvolání: 2x vina 50:50 1x vina Nežník Rozhodnutím většiny se mění verdikt z viny na Závodní incidet a penalizace pro Nežníka se neuděluje. Ostatní penalizace a výsledky jsou platné a promítnuty do celkových výsledků. ZÁVOD UZAVŘEN |