Sezona 2024/1 - Penalizace a protestySPRINT CUP 2024 - Saudi Arabie 28.04.2024


28.04.2024, 22:24 - Martin Slezar - Administrator - 1019 Příspěvky
Zápis maršála závodu :


Řešit se budou pouze incidenty, na které bude podán protest ZDE
a incidenty které odložil maršál k řešení po závodě.


Jsou to:



UPOZORNĚNÍ:
incidenty, na které nebude podán protest nebo není uveden v tomto zápisu maršála NEBUDOU řešeny i když bylo podáno "V" v závodě. Výjimkou jsou technická porušení pravidel, jako například nepoužití dvou smění pneu, atd...


Serverový replay je k dispozici zde

Protesty po dohodě jezdců se budou řešit 29.04.2024 ve 20,00 hodin

 
29.04.2024, 20:35 - Protesty CF1L - Administrator - 26 Příspěvky
Start závodu a první zatáčka
Vážení piloti, abychom předešli zbytečným karambolům do první zatáčky po startu, je nutné si uvědomit co nejvíce vaše schopnosti a vaši pozici na startu.
Co je tím myšleno? ….uvedu příklad: Pokud budete startovat první a jste schopen projet T1 rychlostí např. 50 km/h, bude vám stačit brzdit např. ve 100 m (záleží na typu zatáčky ale také na akceleraci a vzdálenosti k T1). Pokud ale budete startovat na konci pole je situace jiná. Když první monopost zabrzdí téměř na minimum, druhý monopost musí mít maximálně stejnou rychlost s tím že tohoto bodu musí dosáhnout o min 6 metrů dříve (délka monopostu + rezerva), třetí monopost už o 12 m dříve atd. Některé monoposty sice dojíždí vedle sebe ale z principu cca 12 aut před vámi musí být rychlost kterou by jste projížděli T1 dosažena o nejméně 70 metrů dříve, a to je už pořádný kus cesty.
Tedy první začne brzdit ve 100m a ten vzadu nejpozději ve 170m. Ano může to být až dvojnásobná vzdálenost, ale někteří z vás to pouští dokud nezareagují na auto před vámi které začalo brzdit. To opět vede k následné reakci s malým opožděním, druhý reaguje o 0,1s později. Třetí a další také, takže desátý jezdec bude reagovat až o vteřinu později. Tedy jiný pohled, ale stejná vzdálenost.
Takže pokud se na to podíváte z jakéhokoli úhlu, výsledek bude vždy stejný – brzdit mnohem dříve než si myslíte a ještě počítat s tím, že jezdec před vámi může zabrzdit až moc brzy a důsledek bude stejný.

Z TOHOTO VYPLÝVÁ :
Uvědomte si kolikátý startujete a o to dříve začněte brzdit bez ohledu na situaci před vámi, nebrzděte však příliš brzy, jinak můžete čekat ránu ze zadu. Ke svým zkušenostem a výkonnosti si ještě připočtěte např. studené gumy a brzdy a kolize je na světě.
Těžko se to vysvětluje, ale snad jsem vás přiměl alespoň se nad tím zamyslet a do příští T1 najíždět více s rozmyslem a neposílat svůj monopost do uličky která se zavře rychleji než jste si mysleli. Je lepší ztratit dvě pozice na startu než celý závod v T1. Díky za zamyšlení

 
29.04.2024, 21:21 - Protesty CF1L - Administrator - 26 Příspěvky
Penalizace F1 Sprint Saudi Arabie



Kontrola 2 směsí : všichni OK


Protesty
Race 1 -
Gunzl x Staněk - ZAVŘENÍ STOPY - Došlo ke kontaktu - +10s
Slatina x Ščudla - NARAŽENÍ VYSTRČENÍ - Došlo ke kontaktu - +30s
Race 2 -
Gunzl x Kolář - NARAŽENÍ VYSTRČENÍ - Došlo ke kontaktu - +40s
Tesař x Batík, Ščudla - NARAŽENÍ - Došlo ke kontaktu - race incident
Gunzl x Staněk - NARAŽENÍ VYSTRČENÍ - Došlo ke kontaktu - +35s

Souhrn penalizací:

Gunzl - 10s, 40s, 35s = R1 - 10s, R2 - 75s
Slatina - 30s


Výsledky jsou konečné a promítnuty do celkového pořadí.




Poznámka maršála : při nesprávném podání protestu nebude protest řešen !!!

Protest k závodu musí obsahovat:
Předmět: název závodu, skupiny (sprint Mongolsko , Race1)
1 - jméno viníka (Jakub Chmelík)
2 - časová stopa (00:07:32)
3 - stručný popis o co se jedná ( Kuba nedobrzdil a poškodil mi monopost)