Archiv (Vyjádření jezdců před a po závodě )Rozhovor s Alešem Dandou


08.06.2013, 20:43 - - Pilot F1 - 92 Příspěvky
V tiskovém centru závodního okruhu v Barceloně jsme dostihli vítěze posledního závodu šampionátu České F1 ligy, Aleše Dandu. Zeptali jsme se ho proto na pár otázek a on nám je v euforii z vítězství zodpověděl.

T: Poprosím tě o krátké představení:
A: Jmenuji se Aleš Danda, je mi 20, bydlim v Praze a momentálně studuju anglický jazyk a literaturu na univerzitě v Ústí nad Labem. Prakticky už od mala jsem byl zabrán do všeho se silným motorem (motorky, auta, letadla) a to se odrazilo i ve hrách a simulátorech převážně závodního typu, na kterých jsem byl odchován. rFactor jsem začal jezdit s mým kamarádem a nynějším týmovým kolegou Tondou Polákem v roce 2009 na modu F1RFT2009 tehdy ještě na joypadu. Na další level (koupě volantu) jsem se dostal až v roce 2012.

T: Jaké cíle sis dal pro tuto sezónu?
A: Hlavní cíl je poprat se o titul, ikdyž vím, že to nebude lehké v letošní konkurenci. Takže s ohledem na toto budu spokojen s celkovým umístěním do třetího místa, ovšem i to bude tvrdý boj, protože adepti na titul jsou letos nejméně čtyři.

T: Co je pro tebe v této sezóně prioritou?
A: Prioritou je dojíždět na bodech, nejlépe na bedně a společně si pomáhat s kolegou a udržovat tým v chodu a na předních pozicích v PK.

T: Na čem chceš letos zapracovat a zlepšit?
A: Ani nevím, v čem bych se mohl ještě zlepšit. Určitě toho bude dost, ale potřeboval bych někoho o hodně zkušenějšiho, aby se kouknul na mojí jízdu a řekl mi kde mám rezervy, sám to asi nepoznám. Další věc je ladění setupu, do kterého se pomalu dostávám, ale stejně hlavní iniciativu v setupech má muj kolega a rád bych taky přidal ruku k dílu, což už se občas i daří, ale furt to neni stoprocentní.

T: V čem si myslíš, že jsou tvé přednosti oproti ostatním a co myslíš naopak, že jsou tvé slabiny?
A: Mojí silnou stránkou je, si myslím, práce s pneumatikami a konzistentnost v závodě a s tím související orientace na trati a v soubojích. Slabinou je určitě kvalifikace, kde málokdy poskládám ideální kolo, a také přehnaná nervozita v ní a v závodě.

T: Koho povazuješ za svého největšího rivala na této lize?
A: Samozřejmě oba Redbully, ikdyž momentálně mají asi trochu navrch, hlavně Jirka. A pak Mercedes Michala, ale tam je ta rivalita opravdu jen na trati, za což jsem rád.

T: Jaký je podle tebe největší úspěch kterého jsi zde dosáhl?
A: Sezóna 2012 byla mým největším úspěchem, kdy jsem se stal mistrem v šampionátu jezdců ve skupině A před takovými jmény jako Droppan, Březina, Syrovatský, Nesvadba apod. Také se nám v té samé sezoně podařilo s Tondou doslova rozdrtit konkurenci v šampionátu týmů, to byla opravdu sezona snů a těžko už se asi bude opakovat.

T: Jak vycházíš s týmovým kolegou? Snažíte si navzájem pomáhat nebo jste jenom prostě „spolu“ v týmu?
A: Jak už jsem řekl náš tým pracuje perfektně. S Tondou jsme nejlepší kamarádi už hezkých pár let, na rFactoru jsme začínali společně a to se také odráží na chodu v týmu, spolupráci a výsledcích. Dokud tu budeme jezdit oba, asi těžko najdete jednoho v jiném týmu než druhého.

T: Jak seš spokojený s letošním módem? Myslíš si, že je lepší nebo horší, oproti minulé sezóně?
A: Zezačátku se mi zdál mod trochu "sterilní", ale jako vždy a na vše se jednou zvykne a mod se mi vžil do krve. Chce to ale opravdu mít mod v ruce a umět s ním tlačit na pilu, protože jinak se s ním dosáhnout rychlého času na kolo nedá, což možná ještě více oddělilo špičku od zbytku pole. Sterilnost vynahrazuje jízda na vodě, která je opravdu zážitkem a je potřeba velkého soustředění a špetku umu k udržení se na trati po celou dobu závodu. Každopádně práce na modu a na počasí kterou odvedl Michal je fantastická a patří mu velký dík. Samozřejmě i Petrovi, bez kterého bysme jezdili v modelech bez grafiky

T: Děkuji za rozhovor.
A: Taky díky.