Archiv (Vyjádření jezdců před a po závodě )Montreal A


10.06.2013, 23:36 - 1. Michal GDPR - Hlavní manažer týmu F1 - 605 Příspěvky
Před závodem jsem byl velmi unavený a ani jsem se pořádně nestihnul rozjezdit, takže jsem nečekal žádný zázraky. Nicméně měl jsem rozjeté aspoň jedno lepší kolo a nebýt malého podklouznutí v poslední šikaně, tak jsem mohl zabojovat o hezké třetí místo.

Set jsem měl nastavený na závod, takže jsem očekával, že v závodě by to mohlo být o hodně lepší i když mě ještě navíc trápí bolest na patách a nebyl jsem si jist zda s touto bolestí závod vůbec dojedu. Na startu závodu mi to v nájezdu do první zatáčky trochu uklouzlo, na což doplatil Vladko, do kterého jsem opravdu nechtíc bokem vrazil. Za to jsem si odpykal spravedlivý trest průjezd boxu, což mě posunulo téměř na konec pole. Byla to pro mě velká škoda, protože do odpykání se dalo v pohodě držet tempo s kluky vepředu, což bývá na začátku závodu většinou má velká slabina. Pak jsem si aspoň zazávodil a zapředjížděl. V polovině závodu se mi dokonce podařilo dostat před Tondu, který vyjel z boxu jen těsně za mnou. Ale byl jsem si vědom, že jel hodně dlouhý stint, což ukazovalo, že pojedu do boxu jen jednou. Bylo mi jasné, že bude velmi horko vzhledem k jeho čerstvějším gumám, takže nebylo divu, že na mě začal hodně tlačit a tvrdě útočit. Pár útoků se mi podařilo odvrátit ve velmi hezkých soubojích. S ubývající gumou to bylo však čím dál těžší, takže jsem nakonec podlehnul. Hned poté se však Tonda trochu zalekl nějakého vozu v hodinách před námi a dokonale ho napodobil. Tím jsem získal pozici zpět a po nějakých chybách soupeřů jsem se ocitl až na slušné čtvrté pozici. Když jsem se chystal na druhou plánovanou zastávku, tak jsem však omylem na rovince kliknul na tlačítko vedle přepínače hudu a zařadil neutrál. Poté jsem chtěl zařadit nějakou rychlost, motor to ale nezkousnul a ihned začal hořet. Docela mě to zamrzelo i když bych s dvou-zastávkou strategií proti Tondovi a Petrovi asi stejně neuspěl.
Gratuluji všem úspěšným a musím uznat, že mě docela překvapilo i tempo jezdců ze středu pole. Hodně pozic jsem získal spíš díky jejich chybám než že bych byl o tolik rychlejší. Nakonec jsem však sám udělal osudovou chybu já a ztratil v jednom okamžiku vše. Proto neodcházím ze závodu spokojen. Pokud bych neudělal onu chybu na startu, tak si myslím, že jsem měl slušnou závodní rychlost na to, abych mohl bojovat o pódium. Ale ne vždy jdou věci podle představ. Třetí velké zaváhání v sezóně mi definitivně vzalo teoretickou šanci na titul, byť už byla šance spíš jen matematická. Snad se bude příště dařit lépe.
 
11.06.2013, 03:15 - Jiří Syrovatský - Technický vedoucí - 305 Příspěvky
Kvalifikace se mi povedla, tak jak jsem potřeboval - 2. místo.

Start závodu se mi celkem podařil ikdyž jsem se nedostal před svého týmového kolegu Lukáše. Podle našich předpokladů jsme po pár zatáčkách naším soupeřům ujeli na náskok 1,5 sekundy. Ve 3. kole jsem se dostal do vedení a od té chvíle jsem se snažil jet rychle, ale na jistotu, jelikož jsem si nemohl dovolit žádnou chybu, tak jsem je nechával na soupěřích zamnou. Nakonec můj největší soupeř díky svým chybám musel jet do boxů o několik kol dříve a já si trochu ulevil, protože jsem věděl, že musí jet na 2 pistopy. Po mé zastávce v boxech jsem se propadl na 3. místo za Aleše, o kterém jsem věděl, že musí ještě jednou do boxů, tak jsem se snažil jet, tak, abych ho měl na dostřel. Když zajel do boxů 14 kol před cílem, tak jsem se rozhodl vůbec neriskovat a jet hodně na jistotu a ikdyž jsem věděl, že Aleš dá všechno do toho, aby mě dohnal, tak jsem si byl jist, že mě ani Lukáše nemůže dohnat pokud neuděláme velkou chybu. Nakonec jsem si v klidu chráněný týmovým kolegou za sebou dojel pro vítězství.

Jsem rád, že se mi podařilo po tolika ne zrovna úspěšných závodech vyhrát, také jsem rád za double, na který jsme s kolegou čekali poměrně dlouho.
Celkem po právu se nám podařilo vyhrát Pohár konstruktérů za což jsem velmi rád.

Jirka "Ralf" Syrovatský

 
11.06.2013, 14:17 - - Pilot F1 - 92 Příspěvky
Hned po mém oblíbeném Monaku přišel na řadu další z mých oblíbených okruhů Montreal. Bohužel jsem v testech docela zaostával za špičkou a to jak v kvalifikačních časech, ale i v časech závodních. Přesto jsem doufal alespoň v umístění do šestého místa.

Trénink před kvalifikací jsem se soustředil na časy do kvalifikace a trochu se to vyplatilo, protože jsem dokázal zajíždět má maxima z testů. V prvním stintu v kvalifikaci jsem ale bohužel čas nedostal ani pod 1:17 a musel jsem se prozatím spokojit s šestým místem. Ale rozhodl jsem se ještě zabojovat a v prvním kole druhého stintu jsem si pak vyjel třetí místo, které mi i přes snažení týmového kolegy zůstalo a Lotus tak obsadil celou druhou řadu. Myslím si, že vzhledem ke kvalifikační rychlosti RBR jsem si ani nic lepšího nemohl přát.

Start se bohužel nepovedl tak jak jsem si představoval a týmový kolega se dostal přede mne, ale podařilo se mi ostatní udržet za sebou. Postupně si Aleš budoval přede mnou náskok a já zase na Petra Jirocha jedoucího za mnou. Aleš pak bohužel udělal chybu a konkurence od RBR mu poodjela a on se rozhodl risknout dvou zastávkovou strategii, kdežto já zůstal u původně plánované jednozastávkové. Až do první zastávky jsem jel poměrně klidný závod, nebyl nikým obtěžován a mohl se tak starat trochu o pneumatiky, aby vydržely plánovaný 23 kol. Po jediné plánované zastávce jsem na výjezdu z boxu bohužel nestačil na to abych se dostal před Michala, předtím jedoucím za mnou a musel si tak jeho místo vybojovat. Musím uznat, že takhle hezký souboj jsem si dlouho neužil a ikdyž jsem za Michalem ztratil nějaký čas a asi sjel víc pneumatiky než kdybych byl před nim, rozhodně jsem soubojů nelitoval. Michal díky nízkému přítlaku na rovnikách nejel, ale doslova lítal. Kdykoliv jsem vyjel z pytle a dostal se vedle něj, naše rychlosti se srovnaly a já už raději neriskoval souboj na brzdách, protože Micha vždy strategicky obsadil vnitřní stopu. Naštěstí se mi v jednom kole podařilo na něj vyzrát, když jsme dobržďovali do vlásenky zvolil jsem vnější stopu pro rychlejší výjezd, využil naplno větrného pytle a dostal se před něj. Bohužel jsem pak udělal chybu na výjezdu z druhý zatáčky, kde Petr Jiroch předtim udělal stejnou chybu a Michal se tak dostal znovu přede mne. Byl jsem z toho trochu zklamaný, ale věděl jsem, že mam čerstvější pneu a že ho zase doženu. V jednom kole na zadní rovince pak Michal udělal osudovou chybu, kdy zařadil neutrál, já v tu chvíli jel zrovna za ním a šteloval si něco v HUDu, a na poslední chvíli jsem se mu vyhnul. Pak se už jen snažil dojet co nejvíce Petra Mileva abych měl dostatečný náskok po jeho druhé zastávce. Když vyjel z boxů ztrácel na mě asi 5 sekund a já věděl, že to ještě bude zajímavé ke konci závodu. Petr však jel hezky a náskok po malých krůčcích stahoval a já tak aspoň doufal, že se mi ho podaří udržet za sebou. Bohužel se pak Petr dostal do kolize s Petrem Jandačem což ho stálo dobré umístění a mě mrzí, že neměl šanci si o čtvrté místo se mnou zabojovat, protože by ho asi vybojoval. Já si však mohl oddychnout a v klidu si dojet pro čtvrtou pozici.

Z Kanady tak odcházím spokojen, protože jsem předčil mé očekávání a i s Alešovým třetím místem si odnášíme pěkný bodový zisk jak pro jezdce tak pro tým. Děkuju tak všem za hezký závod a naviděnou v Silverstone.
 
11.06.2013, 15:20 - - Pilot GP2 - 72 Příspěvky
V kvalifikaci jsem obsadil až čtvrté místo což nebylo ideální, ale věděl jsem, že toho šneka s druhym Lotusem předjet dokážu, takže to až taková tragédie nebyla.

Ještě do startu závodu jsem prakticky nevěděl jakou strategii pojedu, ale vzhledem k předpovědi, která slibovala chladnější podmínky, než bylo obvyklé v trénincích jsem si řekl že zkusím pneumatiky pošetřit a zkusím to jen na jednu zastávku. Ze začátku jsem tedy jel velmi šetrně a šetřil co to šlo, ale prakticky bez pozitivního výsledku. To, že byla tato strategie chybná jsem začal chápat cca od nějakého 14 kola, kdy kluci před mnou na jednozastávkové strategii prakticky v nedohlednu a společně s nimi byly v nedohlednu tři čtvrtiny životnosti mých pneu. Následná kola jsem přemítal zda tedy zajet do boxu a zkusit to ještě na dvouzastávkové strategii. Přemítal jsem až tak moc, že jsem na brzdách vjel jedním kolem a roztočil se tak v první zatáčce. To byla jasná indikace toho, abych zajel pro nové pneu a ještě se pokusil s výsledkem něco udělat s tím, že budu tahat co to pude. To se dařilo a konstantně jsem stahoval kluky vepředu. Po závěrečných zastávkách (mé druhé a první kluků z továrny na nápoj) mě to vyplivlo 14,6 sekundy za vedoucím Jirkou. S 15ti koly do cíle mi nezbývalo nic jiného, než ho stahovat cca sekundou na kolo. To se dařilo tak na půl a proto jsem se musel těšit až ze třetí příčky se ztrátou 5ti sekund.

Hlavní nešťastnou chybou byla strategie, kdy jsem ze začátku nemohl jet uplně na plno prakticky zbytečně a druhou byla moje chyba na brzdách v první zatáčce kde jsem ztratil oněch osudných 6 sekund.

Můj hlavní cíl pro tuto sezonu už si tedy na 100% splním, když už Michal ztratil teoretickou šanci i na třetí místo, které bylo můj cíl pro letošek. Už teď tedy mohu říci že z této sezony odejdu spokojen a v Silverstonu už se jen rozhodne o vydatnosti mých oslav. Může to dopadnout jakkoli a bude to rozhodně vrchol sezony hodný této ligy.