Archiv (Vyjádření jezdců před a po závodě )Yeongam


13.10.2013, 23:34 - 1. Michal GDPR - Hlavní manažer týmu F1 - 605 Příspěvky
Na Korejský poloostrov jsem se těšil i když okruh jako takový není žádný zázrak. Loni se mi tady docela dařilo, když se mi podařilo dostat se několik kol před koncem před Lukáše, který mě ale následně malinko taranoval, což pak využil Jirka k vítězství na měla zbyla jen "silver"
Během testování jsem se soustředil na nové pojetí setu a prozkoumání proč se mi tak nedaří starty. V průběhu testů jsem zjistil kde mě tlačí bota a mé úpravy na voze přispěly nejen k lepší výkonnosti, ale doufal jsem, že i k lepším startům.

Kvalifikace šla podle předpokladů, tedy úspěšně, jen mě trochu strašilo to horko a plánované ochlazení před závodem. Proto jsem nastavil tlaky gum s kompromisem pro závod, neboť parc ferme se vztahuje i na ně. Dal jsem podnět k uvolnění tohoto pravidla v parc ferme, ale bohužel to technicky zatím nejde řešit. Předpověď říkala, že v závodě bude velmi chladno, takže jsem počítal, že vyjedu raději na měkké směsi, přestože se jedná o trať, kde se měkké jinak hodně přehřívají. Hned na začátku kvaldy jsem zajel slušné kolo. V druhém kole jsem nezajel ideálně první sektor, tak jsem zajel raději rovnou do boxů. Na konci jsem se rozhodl vylepšit pro jistotu čas a to se podařilo. Teploty gum na konci kola už byly dost vysoké takže bylo jasné, že další kolo už se moc nepovede.

Start do závodu se díky ztracení Charliho Whitinga malinko opozdil. Nové úpravy na setu se ukázali hned na startu a do prvních zatáček jsem jel už poměrně osamocený. Určitě k tomu přispěli i dobře zahřáté měkké gumy. Konkurence zřejmě nasadila tvrdé gumy a ty potřebují na rozdíl od měkkých nějaký čas k zahřátí. Toho jsem využil a vypracoval jsem si hned dvousekundový náskok. Nechtěl jsem na to tolik tlačit, protože jsem se bál o přehřívání pravé přední gumy, tak jsem jel velmi opatrně. O to překvapivější bylo, že časy jsem jel jako při testech, kde jsem na to tlačil mnohem více. Chtěl jsem si vybudovat náskok a vrátit se po boxu co nejvýše v pořadí, abych neuvíznul v provozu a Aleš mi neujel. Věděl jsem, že špička patrně pojede na jeden pit, přestože asi o 6 sec vycházeli lépe dva pity, tedy v mých testech. Po boxech jsem měl před sebou smečku tří dravců, které bylo potřeba co nejrychleji překonat, abych se byl po druhých boxech schopen vrátit ještě před Alešem. Ale musel jsem být hodně trpělivý, protože kluci přede mnou jeli na už hodně opotřebovaných gumách a nejspíš i proto došlo k malému kontaktu mezi mnou a Tondou. Naštěstí jsme to oba ustáli. Nechtěl jsem využít tohoto momentu k předjetí Tondy, proto jsem počkal až na nejdelší rovinku. Hned po té jsem předjel i zbývající jezdce a jednoho jsem asi kvůli rychle nastoupivší mlze ani nepostřehnul amused
Potřeboval jsem si vybudovat asi 25 sec. náskok na Aleše, ale ten jel už na čerstvých gumách podobné tempo, takže z toho bylo asi "jen" 23 sec v kole plánovaném pro mé druhé a poslední přezouvaní. Bohužel v boxech se zřejmě servírovala nějaká hostina, takže odbavení trvalo nepochopitelně přes osm sekund a to i přes mou včasnou objednávku. Tyto čtyři sekundy zamrzeli, neboť jen trochu více mi pak chybělo na Aleše. Naštěstí jsem mohl jet na čerstvých gumách daleko rychlejší tempo a během asi dvou kol jsem už byl zavěšený na Alešově křídle. Počkal jsem si na rovinku a díky lepší trakci a jízdě v závěsu jsem vcelku bez problému ho udolal. Na konci závodu jsem dostal z boxů povolení a zajel si dva hotlapy.

Celkově hodnotím svůj výkon jako jeden z mých nejlepších v kariéře. Tentokráte jsem byl o třídu rychlejší, což mě docela mile překvapilo a užil jsem si to. Uvidíme jak to bude v Suzuce, očekávám, že bude vše při starém, tedy velmi vyrovnaně. Nicméně poslední úpravy vozu mě nechávají být optimistickým i do dalších závodů, což potvrdil i můj kolega, který i v závodě ukazoval, že mu rychlost nechybí a jen škoda, že to nepodepsal i lepším než obvyklým umístěním.
 
16.10.2013, 12:57 - - Pilot F1 - 92 Příspěvky
Konečně se dostávám k tiskovému vyjádření ze závodu v Korei. Na závod jsem se moc netěšil, protože Koreu jako okru rád nemám, což se podepsalo na mém tréninku, kde jsem se celou dobu trápil abych našel nastavení které mi vyhovuje a jsem s ním spokojen. K tomu mi nepomohlo ani Michalovo tempo, které bylo skoro o třidu vyšší. Proto jsem si nedával moc velké naděje na dobré umístění, ikdyž ostatní kluci také od nás byli dost v testech vzdáleni.

V kvalifikaci se midařilo zajet čas pouze kus od svého maxima a byl jsem spokojen. Chtěl jsem však v druhém stintu čas zlepšit, protože jsem věděl, že rezervu ještě mám. Celý stint jsem měl však smůlu na provoz a ikdyž jsem si nechal velký rozestup tak jsem přesto dojížděl kluky uprostřed kola, kterým se kolo asi nepovedlo, ale na provoz za sebou moc pozor nedávali. Takže jsem se spokojil se třetí pozicí, která nebyl tak špatná a na Michala bych stejně s jeho časama ani snu neměl.

Start nebyl jeden z nejlepších, ale po rovinkách se mi podařilo udržet třetí pozici, ale věděl jsem, že bude těžké udržet kluky za mnou, jelikož jsem jel v chladnu na tvrdší sadě a kvůli vlastní hlouposti jsem si zapomněl snížit tlak v pneu a pneu jsem měl celý závod značně pochlazené a to se podepsalo i na jejich celkové životnosti. Přesto se mi dařilo Vladka a Petra za sebou držet, ikdyž Vladko do mě párkrát zezádu sťouchnul tak jsem pozici udržel. Pak už to do zastávek byl klasický kroužící závod. Po první a jediné zastávce jsem se ocitnul až za Vladkem kterého jsem pozďeji dohnal, ale v souboji jsem se přetočil a ztratil ještě další pozici. Petr se tedy ujal čtvrtého místa a já doufal, že aspoň Petra zdolám. Pořadně dohnat se mi podařilo až v posledním kole a závod jsme zakončili téměř patovým průjezdem cílové pásky, ovšem tentokrát prospěch Petra, který si pozici zasloužil.

Odjíždí tedy z Koree zklamán z páté pozice, která mi nepomohla v celkovém pořadí jezdců ani Lotusu celkově v poháru konstruktérů. Ale jsem rád, že mám tento Tilkedrom a doufám, že v příští sezóně tento okruh už nebudu muset navštívit. Teď nás čeká japonská Suzuka na kterou se velice těším a patří k mým nejoblíbenějším okruhům v kalendáři a forma i nastavení vozu zatím vypadá dobře, ikdyž to tu bude s Michalem velice těsné. Co mě zatím překvapuje jsou výkony Mercedesu celkově a to že se i díky Marti vi Adamcovi dokážou držet před Lotusem v poháru konstrukterů a zřejmě nám pozici nebudou chtít dát zadarmo.

Takže naviděnou v Suzuce a děkuju za hezký závod.
 
17.10.2013, 12:58 - PP_GDPR - Hlavní manažer týmu F1 - 367 Příspěvky
Po úspěšném závodu v Singapuru, v níž Caterham získal první body v sezoně, jsem přijel do Korei s myšlenkou na další bodový zisk.

Kvalifikace se docela povedla a opět jsem se protlačil do Top 10. Sice moje kolo stačilo jen na úplný konec desítky, ale i tak jsem byl jen 0,4s od svého maxima.


Samotný start závodu se mi podařil a dostal jsem se před J. Vitvara, ale snaha o vylepšení pozice v první zatáčce dopadla katastrofálně a já probrzdil a musel se vrátit na trať velkou oklikou a propadl se na 12. místo. V prvním kole jsem se držel těsně za zadním křídlem F. Peternai a v poslední zatáčce okruhu mi Frantovo Ferrari prostě zmizelo z obrazovky. V následujících dvou kolech jsem stáhl 2s ztrátu na skupinu Moravec, Jiroch, Král. Ve čtvrtém kole se mi povedlo dostat se jak před P. Jirocha tak J. Krále a hned v následujícím jsem využil vzduchový pytel za Red Bullem J. Moravce a na nejdelší rovince okruhu se před něj dostal. V následujících kolech jsem si na tuto skupinu najel až 8,5s náskok a hlavně moje ztráta na jezdce přede mnou se vůbec nenavyšovala a zůstávala okolo 12s. V 13. kole jsem zajel k první plánované zastávce a tato zastávka mě stála lepší výsledek v závodě. Špatně jsem odhadl dobrždění do pitlane a v ten moment jsem věděl, že mě trest nemine. V dalším kole jsem si hned odpykal trest za rychlost v boxech a myslel jsem si, že je po šanci na dobrý výsledek. Ale jen 2,5s vpředu byl P. Jiroch a já se ho vydal stíhat. Po pár kolech se opět vytvořila skupina Král, Jiroch a já. Petr J. udělal v první zatáčce okruhu chybu a mě se podařilo proklouznout za J. Krále, se kterým jsem svedl pár napínavých soubojů než jsem zajel k pořadí třetí (a druhé plánované) zastávce. Po absolvování zastávky jsem svedl souboj s J. Moravcem a po mé chybě se za mě zavěsil P. Jiroch. Moje další chyba vedla k tomu, že se dostal Petr přede mě. Ale to netrvalo dlouho a po hrůzostrašné nehodě musel do depa a opět mi přepustil 8. místo. J. Král se na mě dotáhl asi 6 kol před koncem a já mu po čtyři kola odolával i když měl méně opotřebované pneu. Náš souboj se vyřešil až kolo před koncem kdy jsem šel ve snaze udržení pozice pozdě na brzdy a stejně jako v Singapuru mě J. Král připravil o pozici až v úplné závěru závodu.

Závod dopadl docela dobře. S 2 body jsem spokojený a předvedl jsem asi víc předjížděcích manévrů než za ten rok co tady jezdím. Opět jsem předvedl pár malých chybiček a jednu obrovskou (penalizace). Ale i tak dobrý víkend pro Caterham.

Rád bych ještě vypsal výběrové řízení na 2. jezdce u Caterhamu nebo bych klidně já k někomu přešel, protože jezdit sám je dost nuda smiling


 
17.10.2013, 14:18 - - Pilot F1 - 92 Příspěvky
[toggle=Petr Palasek napsáno:]
Po úspěšném závodu v Singapuru, v níž Caterham získal první body v sezoně, jsem přijel do Korei s myšlenkou na další bodový zisk.

Kvalifikace se docela povedla a opět jsem se protlačil do Top 10. Sice moje kolo stačilo jen na úplný konec desítky, ale i tak jsem byl jen 0,4s od svého maxima.


Samotný start závodu se mi podařil a dostal jsem se před J. Vitvara, ale snaha o vylepšení pozice v první zatáčce dopadla katastrofálně a já probrzdil a musel se vrátit na trať velkou oklikou a propadl se na 12. místo. V prvním kole jsem se držel těsně za zadním křídlem F. Peternai a v poslední zatáčce okruhu mi Frantovo Ferrari prostě zmizelo z obrazovky. V následujících dvou kolech jsem stáhl 2s ztrátu na skupinu Moravec, Jiroch, Král. Ve čtvrtém kole se mi povedlo dostat se jak před P. Jirocha tak J. Krále a hned v následujícím jsem využil vzduchový pytel za Red Bullem J. Moravce a na nejdelší rovince okruhu se před něj dostal. V následujících kolech jsem si na tuto skupinu najel až 8,5s náskok a hlavně moje ztráta na jezdce přede mnou se vůbec nenavyšovala a zůstávala okolo 12s. V 13. kole jsem zajel k první plánované zastávce a tato zastávka mě stála lepší výsledek v závodě. Špatně jsem odhadl dobrždění do pitlane a v ten moment jsem věděl, že mě trest nemine. V dalším kole jsem si hned odpykal trest za rychlost v boxech a myslel jsem si, že je po šanci na dobrý výsledek. Ale jen 2,5s vpředu byl P. Jiroch a já se ho vydal stíhat. Po pár kolech se opět vytvořila skupina Král, Jiroch a já. Petr J. udělal v první zatáčce okruhu chybu a mě se podařilo proklouznout za J. Krále, se kterým jsem svedl pár napínavých soubojů než jsem zajel k pořadí třetí (a druhé plánované) zastávce. Po absolvování zastávky jsem svedl souboj s J. Moravcem a po mé chybě se za mě zavěsil P. Jiroch. Moje další chyba vedla k tomu, že se dostal Petr přede mě. Ale to netrvalo dlouho a po hrůzostrašné nehodě musel do depa a opět mi přepustil 8. místo. J. Král se na mě dotáhl asi 6 kol před koncem a já mu po čtyři kola odolával i když měl méně opotřebované pneu. Náš souboj se vyřešil až kolo před koncem kdy jsem šel ve snaze udržení pozice pozdě na brzdy a stejně jako v Singapuru mě J. Král připravil o pozici až v úplné závěru závodu.

Závod dopadl docela dobře. S 2 body jsem spokojený a předvedl jsem asi víc předjížděcích manévrů než za ten rok co tady jezdím. Opět jsem předvedl pár malých chybiček a jednu obrovskou (penalizace). Ale i tak dobrý víkend pro Caterham.

Rád bych ještě vypsal výběrové řízení na 2. jezdce u Caterhamu nebo bych klidně já k někomu přešel, protože jezdit sám je dost nuda smiling
[/toggle]

Péťo gratuluju, udělal jsi velkej pokrok. Dej tomu čas a výsledky se dostaví. Hlavní je v závodě vyvarovat se větších chyb i třeba s tim, že tomu člověk trochu ze začátku obětuje tempo. To mně taky pomohlo. Hlavní je tedy konzistence. Takže nebejt chyb mohl sis vyjet opravdu pěkné umístění. Kdyby letos byly dvě skupiny tak se ti v béčku daří dobře.

Teď k té sedačce. Psal mi staronový člen Jindra Volf, že by chtěl jezdit, tak buď by mohl jezdit s tebou, ale jelikož se mi ještě neozval, tak bych zkusil být tebou napsat Petru Kolářovi, který má ve Force Indii po odchodu Pepy volné místo. Určitě by to bylo do Poháru konstruktéru lepší místo na boje o pozici.