Archiv (Vyjádření jezdců před a po závodě )Suzuka


03.11.2013, 22:47 - 1. Michal GDPR - Hlavní manažer týmu F1 - 605 Příspěvky
Po kvalifikaci, která se odjela už v pondělí na mě čekal start z čela. V kvaldě jsem bohužel ztratil konektivitu a po opuštění hry zjistil, že nemám síť ani ve Woknech. Takže restart PC a rychle na trať. Zbývalo jen cca. 5 minut tak jsem rychle obul tvrdý gumy, protože na měkkých by to bylo riziko, už vzhledem k tomu, že po jednom kole je třeba nechat je vychladnout, což jsem si už nemohl dovolit. Rozdíl ve výkonosti byl díky teplotám minimální a navíc jsem zajel slušně hned druhé kolo, tak jsem mohl být spokojený. V třetím měřeném kole jsem zjistil, že už všichni dokončili své snažení, takže nemělo smysl zkoušet a i když o chlup, tak pole bylo mé.

Do závodu jsem šel s přesvědčením, že tak jednoduché jako v Korei to rozhodně nebude i když malý výkonnostní náskok jsem před kluky z Lotusu tušil. Můj závodní setup byl sice rychlý ale hodně nestabilní, takže jsem přes týden na tom trochu zapracoval. Nenašel jsem již další zrychlení, ale za to jsem získal stabilitu hlavně při jízdě s natankovanou nádrží.

Na startu závodu jsem tušil problém, protože start je z kopce, což mě trochu komplikovalo rozjezd přes spojku. Mé očekávání se naplnila když mě zlatočerní hoši v pohodě udělali už před nájezdem do zatáčky. Nedařilo se mi jet tempo jaké jsem očekával, neboť trať byla zpočátku o dva stupně teplejší než jsem očekával a já trochu zmenšil tlak o proti tréninkům, abych v druhé půlce neměl problém s mírně podchlazenými gumami. S ubývajícím palivem se ale chování vozu zlepšovalo a já mohl konečně zaútočit na Aleše. Soustředil jsem se na výjezd na cílovku, ale asi jsem dal trochu víc plynu a auto se mi smýklo a já musel do trávy. Naštěstí jsem ztratil asi jen šest sekund a pustil se do stahování. Aleše jsem dojel zrovna když si v 11. kole šel pro čerstvé gumy. Jezdil jsem v té době o nějakou desetinku rychleji než Tonda se ztrátou asi pěti sekund. Očekával jsem, že Tonda zvolí strategii jednoho pitu a byl jsem překvapen, když kolo po Alešovi, šel taky do boxu. Měl jsem před sebou v uvozovkách volno, neboť jsem začal potkávat jezdce o kolo zpět. Nutno podotknout, že kluci uhýbali čistě a s rozumem, ale přesto jsem tak ztrácel drahé desetinky ale to nejspíš kluci za mnou taky, takže nic tragického.
Věděl jsem, že pokud budu držet na ojetých gumách tempo okolo 1,5 sec. pomalejší než rivalové, tak by mi to mělo v závěru závodu stačit na vítězství. To se celkem dařilo a po přezutí, které jsem omylem o kolo opozdil, jsem naopak mohl začat hrabat nějaký čas já. Pár důležitých sekund jsem takhle posbíral a po odjezdu Lotusáků do druhých boxů jsem začal počítat jaké tempo jet, aby mi to stačilo do konce. Aleš se sám vyřadil z boje o vítězství, když nejspíš nedodržel rychlost v boxech. Ale ve vší úctě jsem měl větší obavy z Tondy, který měl tentokrát lepší tempo. Ten měl ztrátu deset kol před cílem asi 11 sekund a já věděl, že budu muset jet max. o sekundu na kolo pomaleji. Měl jsem ještě pošetřený nějaký benál navíc, takže jsem mohl v závěru trochu obohatit směs. Tonda však na to tlačil trochu víc než jsem čekal a byl jsem rád když jsem onu sekundu na kolo držel. Naštěstí to takto vyšlo až do cíle a já se mohl radovat z dalšího pro mě skvělého úspěchu.

Této skvělé trati jsem se trochu obával, protože i přesto že je to moje oblíbená trať, tak mi víc jezdecky sedí spíš ty nudné. Dobře jsem se pobavil a jsem rád za vítězství, neboť před výkonem Tondy musím smeknout. Kdo ví jak by to dopadlo, kdyby zvolil konzervativnější strategii ? Po dojetí cílem jsem stačil shlédnout ze záznamu, že můj kolega udržel po těžkém boji důležitou pátou pozici, což znamená, že jsme zase o dva bodíky utekli našim největším rivalům v soutěži týmů. Díky všem jezdcům se ztrátou za bezchybné pouštění i když to bylo často ve špatných místech, přesto to vždy proběhlo poměrně bezpečně. Díky za race, moc jsem si to užil i když jsem v závodě nikoho nepředjel :-)
 
04.11.2013, 16:54 - - Pilot F1 - 92 Příspěvky
Pondělní kvalifikace se docela povedla, přesto díky velmi teplému počasí se mi nepodařilo zajet nejlepší čas z testování. Softy se hodně přehřívaly, takže čas pod 1:33 byl docela dobrý a vynesl mi dočasnou pole position, dokud mi jí nesebral Michal na tvdších sadě o 39 tisícin.

Na nedělení závod jsem se pak tedy těšil, protože Suzuka je jeden z mých nejoblíbenějších okruhů a podle časů z testů to vypadalo na vyrovnaný souboj s Michalem. Do závodu jsem původně plánoval jednu zastávku, ale po středečním testovacím závodě jsem se rozhodl zkusit zastávky dvě z důvodu poměrně velkého opotřebení pneu. Vzhledem k výkonnosti a dobrému a stabilnímu nastavení jsem si do závodu dával za cíl pódiové umístění, ale věděl jsem, že Michal tak Aleš budou velkou konkurencí a nebude to tak jednoduché.

Start se docela povedl, Michalovi bohužel už tolik ne a díky tomu jsem ho jak já tak Aleš hned po startu překonal. Pak jsem si vyjel asi sekundový náskok na druhého a udržoval ho. Michal byl další sekundu za Alešem dokud to nepřehnal na výjezdu z poslední šikany a něco ztratil. Pak menší chybu udělal i Aleš, ale pozici v pohodě udržel, já tedy mohl trochu zklidnit tempo a trochu šetřit pneu, aby se tolik nepřehřívaly. Ke konci prvního stintu mě ale Michal začal pomalu stahovat, což se mi uplně nehodilo. Před první zastávkou jsem ještě zvažoval jestli nemám změnit strategii na pouze jednu zastávku, jelikož pneu byly pořád v dobrém stavu, ale nakonec jsem se rozhodl držet dvouzastávkové strategie. Po první zastávce jsem se objevil na trati za Petrem Milevem a poměrně rychle jsem ho stáhnul. K předjetí jsem se rozhodl ve 130R, ale došlo k malému kontaktu a já radši pustil Petra zpět. Po závodu jsem se koukal na replay a myslim, že to bylo z mé strany čisté takže mě to puštění možná stálo výhru. Ale v tu chvíli jsem se i vzhledem k historii našich incidentů rozhodl raději pozici přenechat a vyhnout se dalším diskuzím. Po té jsem začal stahovat Michala, který hned poté jel k první a jediné zastávce. Zpátky na trať se dostal za druhého Aleše a já jen doufal, že mě nebude moc rychle stahovat, aby fungovala dvouzastávková strategie. To se naštěstí povedlo a Michal na mě do druhé zastávky stáhnul necelé 3 sekundy a po rychlé zastávce jsem se objevil 11 sekund za ním a měl jsem 10 kol na to abych ho stáhnul a předjel. To se ze začátku moc nedařilo a já se začal obávat, že se to do konce závodu nepovede. To se nakonec také potvrdilo a já si dojel pro druhou pozici, necelé dvě sekundy za MIchalem.

Gratuluji mu tak k dalšímu vítězství a dalšímu kroku k získání titulu. Já jsem se závodem také spokojen, ale trochu mě mrzí druhé místo, když vím, že první bylo tak blízko. Přesto jsem si závod moc užil a tak krásný okruh jako Suzuka to jenom umocnila. Nový počítač také hodně pomohl a já tak můžu už po startu držet tempo se špičkou a nedělat si starosti s malými FPS a sekáním. Doufám, že tak v dalším závodě budu minimálně stejně úspěšný nebo ještě víc. Michal odjel hezký závod a jeho tempo bylo vzhledem k jedné zastávce suprové. Nebýt jeho chyby ze začátku závodu tak náskok v cíli bude asi vyšší. Týmový kolega si dojel pro hezké třetí místo, ikdyž měl taky určitě navíc. Vyvarovat se chyb, tak budu mít velkého soupeře v závodě.

Bodový zisk si tedy odvážíme pěkný, přesto to ale opět nestačilo na Mercedes, který zvýšil náskok na 12 bodů a bude to do konce sezóny ještě velký boj. Já jsem spokojen, že jsem se dostal zpět na 4. místo a snížil ztrátu na třetího Petra, kterého pevně doufám do konce sezóny ještě překonám. Děkuji vám všem tedy za hezký závod a i těm co pouštěli okolo, až na některé vyjímky, to bylo fajn svezení.

Na viděnou v Indii.
 
04.11.2013, 18:50 - PP_GDPR - Hlavní manažer týmu F1 - 367 Příspěvky
Před VC Japonska jsem se dohodl na přestupu k týmu Force India. Novému týmu a novému týmovému kolegovi jsem se chtěl odvděčit za to, že se rozhodli k mému angažování i když bylo více zájemců o kokpit. Dalším důvodem proč jsem hleděl k této VC bylo moje poslední účinkování v Japonsku. Bylo to přesně před rokem a byl to můj druhý závod zde v lize a hlavně jsem v kvaldě ztratil neuvěřitelných 21s a maršálové mě nechtěli ani pustit k závodu amused Takze REDEMPTION time pro mě.

Kvalifikace se z mého pohledu povedla tak napůl. S šestým místem jsem byl velice spokojenej, ale na druhou stranu jsem jezdil stabilně pod 1:34 což by mi stačilo na 4. místo. Můj týmový kolega obsadil 8.místo a pro tým to byla určitě moc dobrá kvalifikace.

Start závodu se mi moc nepovedl, ale držel jsem do první zatáčky 6. místo, ale pak jsem se bál kolize a šel na brzdy moc brzo a proto jsem se nejen propadl na 8.místo, ale taky jsem nechtěně zablokoval týmového kolegu. Celých prvních 8 kol bylo hrozných. Neumím zatím vůbec jezdit ve "vláčku" a místo abych se věnoval sobě tak koukám ani nevím kam. Mezitím jsem ještě ztratil další pozici po souboji s V. Nesvadbou. Když mi kluci ujeli na rozdíl 3s tak jsem se konečně chytil a začal je zase stahovat. Před J. Krále jsem se dostal po jeho chybě v šikaně před cílem, já se mu nestačil vyhnout a byla z toho pěkná rána, ale naštěstí se nic moc nerozbilo. Po pitu jsem se dostal jen 3s za L. Vítka, ale mezi námi byl ještě Franta Peternai na Ferrari, který mě dováděl k zuřivosti... byl jsem o hodně rychlejší ,ale nemohl se před Frantu dostat a několikrát se mi zdálo, že mě Ferrari křižovalo. Po závodě jsem se podíval na záznam a vše bylo ok. Při asi 5. pokusu o předjetí jsem se roztočil a ztratil 8s. Po dalších 3 kolech jsem byl zase za Frantou a konečně se mi povedlo ho překonat. Po 2. pitu jsem byl překvapenej, že jsem 8. Po pár kolech jsem dost na krev předjel J. Vitvara (promin Honzo) a 7 kol před cílem jsem ztrácel na týmového kolegu 8,5s a tak jsem si myslel, že ho už nemužu dohnat. Po pár kolech jsem zjistil, že ho stahuji o více než 1s na kolo a 2 kola před cílem jsem se ocitl za ním. A pak přišla kola hrůzy. Zbytečně a hlavně strašně riskantně jsem ho zkusil předjet a došlo k lehkému kontaktu. Mohl jsem nás oba vyřadit ze závodu. Petr na mě v nájezdu do posledního kola počkal, asi si myslel, že za kolizi mohl on, ale tak to vůbec nebylo. A tak jsem vjel do posledního kola jako 6 a docela se uvolnil, že je to moc hezký výsledek. M. Adamec ale udělal chybu a najednou byl těsně před náma. A já úplně zblbnul. Místo abych si počkal na rovinku tak jsem se zavěsil za Mercedes a navíc jsem vyjel mimo trat a auto bylo neovladatelné. Propadl jsem se na 7. místo a tam dokončil závod.

Závod byl pro mě v mnoha ohledech průlomový: 1) Top 6 v kvaldě 2) Nedostal jsem kolo 3) Držim krok s Top B jezdcema 4) Force India se posunula na 5 místo v PK.

Ale jsem hodně rozmrzelý z posledních kol. Kdybych nešel po Petrovi tak by podle mě Martina dal a mohl být 5. Můj "ůtok" na Martina byl tak stupidní a uspěchaný. Další mínus je moje neschopnost jezdit za někým, po startu závodu.

Hlavně bych se chtěl omluvit svému týmovému kolegovi P. Kolářovi za moje manévry a jeho ohrožování.

No mám na čem pracovat a těším se na další závod.


 
04.11.2013, 21:55 - Petr Kolář - Administrator - 467 Příspěvky
Tentokrát jsem si závod tedy opravdu hodně užil. Prakticky celý závod jsem soupeřil s Honzou Vitvarem, který mě sice na začátku trochu postrčil v zatáčkách Degner, ale počkal než se vyhrabu z trávy a potom mě po drobné chybce přejel na cílové rovince. Dalších asi 20 kol jsem se držel do sekundy za Honzou. Občas jsem se pokusil o předjetí na zadní rovince, ale bez úspěchu.

Potom jsem měl menší souboj s Lukášem Vítkem, který se vrátil z boxu. Když jsem mu vrátil předjetí, tak se zdravě namíchnul a v T1 mi celkem důrazně ukázal, kdo z nás dvou je ten rychlejší. Ke konci závodu jsem se díky jednozastávkové strategii postupně propadl až na 6. místo. To se pár sekund přede mě vrátil z boxu Martin Adamec a začal mi poodjíždět. Současně mě zezadu dotahoval týmový parťák Peťa Palásek, protože ke konci závodu mi začaly odcházet gumy.

Byl jsem si vědom, že oba jedeme na služném umístění, tak jsem ho nechtěl nijak zdržovat nebo ohrozit. Bohužel mě ale dotáhl už na konci prvního sektoru a nečekaně se mě v Degneru pokusil předet. Když vylétl do kačírku, tak jsem doufal, aby se hlavně nerozmlátil o bariéru a dokázal se vrátit zpět. To se naštěstí povedlo a když mě zase dotáhl, tak jsem raděj malinko zvolnil na cílovce, aby mě mohl bezpečně předjet, protože přede mnou jedoucí Martin byl daleko a pořád se vzdaloval. Toto se ale ukázalo jako krátkozraké, protože Martin jen o pár zatáček dál udělal chybu a z kačírku se vyhrabal jen malý kousek před námi. Peťa se jej pokusil předjet, ale vylétl mimo, tak jsem zmobilizoval poslední kousky gumy na svých pneu a pokusil se dojet Martina, ale nestačilo to.

Nicméně je to můj nejlepší výsledek v letošním roce a to nejen pokud jde o konečné umístění, ale hlavně o průběh závodu. Stejně tak i z pohledu týmu byl závod velmi vydařený, protože se podařilo angažovat skvělého týmového kolegu. Doufám, že v podobném duchu budeme pokračovat i v dalších závodech.

Petr

 
05.11.2013, 18:27 - - Pilot GP2 - 72 Příspěvky
Start závodu se nám oběma s Tondou vydařil a ještě před 1. zatáčkou jsme se dostali před Michala, což bylo přesně to co jsme potřebovali, jelikož jsme tak nějak počítali s tím, že pojede na jednu a zastávku a tudíž zaseknout se za ním na dvouzastávkové strategii by nebylo ideální. Po prvním kole se mi podařilo natáhnout odstup na Michala aspoň na jednu sekundu, jenže ani tento, na Suzuce relativně velký rozdíl, mi nedal jistotu do mého řízení. Trochu se mi ulevilo, když byl Michal moc hrr na plynu a dostal smykůvku a odstup se zvýšil na nějakých 6 sekund. Bohužel pořád to nebylo ono, nemohl jsem se dostat do toho správného tempa a tropil jsem menší chybky a nejel plynule. To vyústilo v pár výletů mimo trať v T1 a Michal mě díky tomu lehce stahoval.

V 11. kole jsem podle plánu zajel pro čersté pryže a snažil se co nejvíce stáhnout kluky vepředu, to se samozřejmě dařilo, díky velkému rozdílu ve stáří pneu, bohužel moje trápení s hledáním plynulosti jízdy podtrhl výlet mimo trať v esíčkách a ztráta nějakých 7mi sekund + jsem se musel dvakrát dostávat před M. Adamcce, který mého výletu (krátce po tom, co jsem ho předjel) využil ke svému prospěchu.

Po prvních a posledních zastávkách Petra s Michalem se pořadí ustálilo tak, jak bylo před našimi prvními boxy, a to Tonda, Já, Michal a Petr. Michal byl po své první zastávce také rychlý na čerstvých pneu a začal mě stahovat. Rozhodl jsem se tedy toto menší trápení ukončit trochu dříve a zajet naposledy do boxů o několik kol dříve, než bylo v plánu. Abych mého posledního stintu využil co nejvíce a mohl zkusit ještě potrápit ke konci Michala jsem se rozhodl na rovince před 130R schodit tlaky pneu o 5kpa. Po poslední šikaně jsem si řekl že by to možná sneslo ještě trošku a začal jsem si upravovat tlaky na vjezdu do boxů, tím jsem ztratil koncentraci a do boxů nedobrzdil ideálně což vyústilo v penalizaci Drive Through. Po boxu jsem se vrátil těsně za Petra Mileva a věděl, že on bude nakonec ten, koho budu muset zaříznout v pár posledních kolech. Hned druhé kolo jsem si projel boxy abych se za Petrem příliž dlouho nezdržoval a v posledních 12ti kolech jsem měl před sebou ztrátu přibližně 15 sekund na Petra, kterou jsem musel stáhnout. Jakmile jsem se začal soustředit jen na mé nejrychlejší tempo a ne na Michala za mnou jako po celý závod, dostavila se konečně plynulost, rychlost a jistota v řízení. Moje tempo bylo cca o dvě sekundy na kolo rychlejší, než Petrovo a já věděl že tohle musí vyjít, pokud tempo udržím a pojedu bez chyb. Petra jsem dostal 3 kola před koncem a ve Spoonu si ho vychutnal vnějškem. Nakonec tedy výsledek dobrý a jsem spokojen, protože i bez DT bych nejspíše skončil třetí.

Trochu mě mrzí že je mezi špičkou a zbytkem pole takový rozdíl. Po penalizaci drive through by se asi nemělo dojíždět na bedně.

Hlavní cíl už se zužuje na pohár konstruktérů, který ovšem pokud budeme dojíždět s Tondou za Michalem bude v rukou Mercedesu, jelikož Martin Adamecc porychlil a sbírá svá šestá místa a není nikdo, kdo by mu bral body. Jediné východisko je tedy párkrát porazit Michala a pak už s naší konzistencí by neměl být problém se dostat do čela.

Jsem rád taky za Tondu, že už má konečně nový železo a nemusí jezdit na sekaný a konečně může ukázat co v něm opravdu je, jako nemohl doteď.

Na Indii nebudu mít prakticky žádný čas na trénink, takže uvidíme, jak se to nakonec vyvrbí. Tak zatim čáu