Archiv (Vyjádření jezdců před a po závodě ) • Buddh |
11.11.2013, 10:33 - 1. Michal GDPR - Hlavní manažer týmu F1 - 605 Příspěvky
V kvaldě jsem nemohl najít tempo a nezajel jsem čas, který jsem očekával. Nicméně druhé místo na startu bylo pořád dobré. Na startu jsem udržel pozici, což při mých startech považuji za úspěch. Gumy jsem před kvaldou trochu přifouknul, abych v druhé polovině závodu mohl použít měkkou směs, neboť se očekávalo mírné ochlazení tratě. Předpokládal jsem, že s lehčím vozem a teplotami tratě okolo 28° bude dost těžké zahřát gumy, zvláště na pravé straně. Z toho důvodu jsem se rozhodnul jet co nejdelší první stint, abych kratší druhý stint odjel na měkké směsi. Samozřejmě jsem se chtěl dostat před Aleše co nejdříve, ale ten měl hodně dobré výjezdy na nejdelší rovinku, což mi bralo šanci na úspěch. Sice jsem jednou zaútočil, ale šel jsem na brzdy až příliš pozdě a podruhé zase naopak. Postupně Aleš vyrovnal tempo, což znamenalo, že mé šance na předjetí se postupně snižovaly. Aleš zajel pro čerstvé gumy v 18. kole, což znamenalo, že za dalších pět kol, kdy jsem potřeboval zůstat na trati, jsem na ojetých gumách ztratil hodně času. Toho využil i Petr Milev, který se po mých pozdních boxech, taky dostal přede mne. Bohužel se trať neochladila dle předpovědi a já jsem měl trochu horké gumy na měkké směsi. To znamenalo, že předpokládaná výhoda se nekonala a kompenzovala se tím i nevýhoda mírně podchlazených tvrdých gum. Kluci přede mnou jezdili shodné tempo, přestože měli o čtyři resp. pět kol starší gumy. Díky většímu opotřebení měkčí směsi jsem i tuto výhodu postupně ztrácel. Do 30. kola jsem skoro nic nestáhnul z pěti sekundové ztráty po boxech a pomalu se začal smiřovat s tím, že dojedu hůř než jsem vystartoval. Až na konci, šest kol před cílem, se mi začalo dařit stahovat okolo sedmi desetin na kolo, což bylo tak akorát, abych Petra dojel, nicméně na doraz jsem se dostal až v posledním kole a to až na konci nejdelší rovinky. Protože Petr tam už použil trochu definzívy, tak já se spíš soustředil na optimální výjezd, abych měl šanci na další kratší rovince. Tam už jsem se dostal z části na Petrovu úroveň, ale ten si samozřejmě pohlídal vnitřek zatáčky. Tak trochu jsem doufal, že pokud bych ho donutil si držet vnitřní stopu, tak bude mít problém v druhé polovině šikany, kde bude mít hodně pomalý výjezd. Ale Petr si hlídal optimální stopu, což znamenalo, že jsem musel jet po obrubníku i po trávě, aby nedošlo ke kontaktu. Když už jsem čekal, že je to ztracené, tak jsem zaregistroval, že Petr ztratil optimální stopu, čehož jsem dokonale využil. I hned poté Petr požádal o vyšetření, což mě dost překvapilo, neboť jsem žádný kontakt mezi námi neregistroval. V záznamu jsem ale zjistil, že Petrova zadní náprava mírně nadskočila, což byl důvod proč ztratil optimální stopu, nicméně opticky jsem žádný kontak neviděl. Naopak jsem dělal vše proto, abych Petra nijak nepopostrčil. Ano, kdybych nezaútočil, tak by se nic nestalo, ale když už jsem Petra dojel a jezdil poslední kola rychleji, tak bylo mou povinností při zachování férovosti něco zkusit. Musím pogratulovat Alešovi k jeho prvnímu sezónnímu vítězství . Ani jsem nečekal, že se ještě takhle vytáhne Já z toho samozřejmě radost nemám, neboť je to prakticky jediný jezdec, který mě může připravit o vytoužený první titul na český lize. Jsem si vědom, že sbírání druhých míst mi stačí, ale v Brazílii by to pak bylo na infarkt, proto do dalšího závod v Abu musím přijít lépe připravený a tím myslím hlavně fyzicky. Petr Milev opět ukázal, že když mu vše sedne, že umí jet tempo na vítězství a že je jen otázkou času kdy zvítězí. Tondu jsem v závodě nepotkal, ale asi měl technické potíže, proto nepředvedl výkon na který určitě má. Bohužel kolega Martin nestihnul kvalifikaci, ale aspoň se mu podařilo stihnout závod a posbíral nějaké body do týmů. Bohužel jsme i tak ztratili nějaké body na Lotus, což nás vyhnalo z průběžného vedení. Ale dva body nejsou žádná ztráta, takže určitě se ještě popereme o lídra. I tak je skvělé, že dokážeme konkurovat Lotusu, když vezmu v úvahu, že Martin byl ještě nedávno "pouze" špička v béčku. Samozřejmě děkuji za pouštění a narozdíl od jiných kluků si nemůžu stěžovat. Když dojíždím "pomalejší" kluky tak prostě trochu zvolním a čekám na reakci, což mě sice stojí nějaký čas, ale jsem si vědom, že i jezdec přede mnou musí mít čas na uvolnění jízdní stopy. Letos až na jednu kvaldu jsem žádný problém neměl a to po spojení s béčkem jsem se toho hodně obával. |
11.11.2013, 17:27 - PP_GDPR - Hlavní manažer týmu F1 - 367 Příspěvky
Do Indie jsem se moc netěšil, jelikož se mi tenhle okruh vůbec nelíbí. V testech jsem díky Alešově telemetrii vyladil 1. a 3. sektor, ale na 2. jsem prostě nemohl přijít a ztrácel v něm vice než 1s. Kvalifikace byla celkem dobrá a po penalizaci P. Mileva jsem se posunul na 6.místo a týmový kolega byl hned za mnou, takže dobrá výchozí pozice pro závod pro Force India. Start byl hroznej. Nevěděl jsem, že se startuje na rozsvícení posledních světel a až když se kolem mě přehnalo par jezdců tak jsem zjistil, že je asi odstartováno. Byl jsem devatej v první zatačce a věděl, že na dlouhý rovince ztratím nejméně jednu pozici, protože jsem měl auto nastavený asi na nejnižší max.rychlost v poli. A přesně to se stalo, ztratil jsem další dvě pozice a byl na 10. místě. Zbytek závodu se dá shrnout: "from bad to worse". Pak jsem se dostal před Oldu Hromka i přes J. Krále, ale po pár zatáčkách mě sestřelil O. Hromek a než jsem se z toho dostal tak byli všichni 15s daleko. Dojel jsem M. Kralika a sestřelil ho. Milan šel hodně brzo na brzdy a to jsem fakt nečekal, ale byl jsem vzadu takže moje chyba. Takže zastavka pro nové křídlo a pak hned pentle 10s Stop/Go. Takže po 6 kolech ztrata 1,5 kola na jezdce v Top 5. Nejhorší závod roku... |
11.11.2013, 18:28 - 1. Michal GDPR - Hlavní manažer týmu F1 - 605 Příspěvky
[toggle=Petr Palasek napsáno:] Do Indie jsem se moc netěšil, jelikož se mi tenhle okruh vůbec nelíbí. V testech jsem díky Alešově telemetrii vyladil 1. a 3. sektor, ale na 2. jsem prostě nemohl přijít a ztrácel v něm vice než 1s. [/toggle]Kvalifikace byla celkem dobrá a po penalizaci P. Mileva jsem se posunul na 6.místo a týmový kolega byl hned za mnou, takže dobrá výchozí pozice pro závod pro Force India. Start byl hroznej. Nevěděl jsem, že se startuje na rozsvícení posledních světel a až když se kolem mě přehnalo par jezdců tak jsem zjistil, že je asi odstartováno. Byl jsem devatej v první zatačce a věděl, že na dlouhý rovince ztratím nejméně jednu pozici, protože jsem měl auto nastavený asi na nejnižší max.rychlost v poli. A přesně to se stalo, ztratil jsem další dvě pozice a byl na 10. místě. Zbytek závodu se dá shrnout: "from bad to worse". Pak jsem se dostal před Oldu Hromka i přes J. Krále, ale po pár zatáčkách mě sestřelil O. Hromek a než jsem se z toho dostal tak byli všichni 15s daleko. Dojel jsem M. Kralika a sestřelil ho. Milan šel hodně brzo na brzdy a to jsem fakt nečekal, ale byl jsem vzadu takže moje chyba. Takže zastavka pro nové křídlo a pak hned pentle 10s Stop/Go. Takže po 6 kolech ztrata 1,5 kola na jezdce v Top 5. Nejhorší závod roku... Jestli to sestřelení bylo v tom esíčku co jsem viděl v záznamu, tak to jsem fakt nechápal. Dva jezdci v šikaně a Olda se snaží v plné rychlosti prolítnout mezi nimi v rychlosti kterou se to ani projet nedá. Nechci aby to vyznělo, že jsem si zase zasednul na Oldu, ale podle mě musel zavřít oči a zařvat banzai |
12.11.2013, 13:10 - - Pilot GP2 - 61 Příspěvky
Kvalifikace: V kvalifikaci jsem zajel svůj nejlepší výsledek kariéry. Jel jsem na dva stinty po dvou kolech. V prvním kole jsem udělal chybuj, tak jsem pokus vzdal a zchladil pneumatiky na další pokus. Zajel jsem 3. čas a nakonec mě přeskočil Petr Milev. Tonda Polák jel jen na jeden pokus, tak jsem očekával propad na 5. místo na konci kvalifikace. Rozhodl jsem se vyjet na konci, protože se trať ohřívala s cílem, že zkusím zabojovat. Zajel jsem z mého pohledu opravdu výborné kolo a se ztrátou pouze 0,5s na pole position jsem přeskočil Petra Mileva a byl opět 3. K mé radosti mě nepřeskočil ani Tonda Polák. Závod: Start se mi celkem povedl a dostal jsem se na úroveň Michala, jenže kvůli jeho lagující formuli jsem se na něj nechtěl moc tlačit a v první zatáčce mě to lehce vyneslo a předjel mě Tonda. Pak jsem svedl dva pěkné souboje s Petrem Milevem a nakonec mě předjel. Kluci vepředu mi postupně ujížděli a já zase ujížděl jezdcům za sebou. Jel jsem tak svůj vlastní závod. Aleš se při své zastávce vrátil za mně a já ho na ojetých gumách brzdil. Došlo k lehkému kontaktu a nakonec jsem vyjel v S3 mimo trať na asfalt, abych nás oba neohrozil. Po své zastávce o kolo později jsem zůstal na 5. pozici. Od této chvíle jsem měl za cíl už jen dovézt auto v pořádku. 5 kol do konce jsem se rozhodl zajet pro čerstvé softy a zkusit zajet nejrychlejší kolo. Bohužel se mi to necelou desetinu vteřiny nepodařilo. :-) Je to velmi dobrý výsledek pro Williams. Škoda, že nejel Vladko, mohli jsme spolu získat dobré body a na konci sezóny zatlačit na Ferrari a být 3. v PK. Děkuji všem klukům o kolo zpět za dobré pouštění, i když jsem se jim občas bohužel připletl do souboje. Ahoj v Abu. |
12.11.2013, 13:53 - - Pilot F1 - 92 Příspěvky
Co o tomto závodě napsat. Na okruh v Indii jsem se moc netěšil, protože mě nové Tilkedromy moc neberou. Poměrně dost jsem toho ale natestoval, ale velmi jsem zápasil s vyváženým nastavením, které se mi nedařilo najít. V neděli jsem po dlouhém tréninku auto vyladil, ale poté mi spadnul rFactor, takže byl celý setup v háji. Jakž takž se mi ho podařilo zrekonstruovat, ale už to nebylo ono. Pak jsem si těsně před kvalifikací všimnul, že auto má trhaný chod motoru na výjezdu ze zatáček a na vině tomu je brzda zasahující do přidávání plynu. Rozebral jsem proto pedály a už v kvalifikaci začal identifikovat problém. Rychle jsem je pročistil, vše usadil a smontoval. Vše na oko vypadalo ok, ale bohužel už zbývaly jen 3 minuty do konce kvalifikace a já tak aspoň na rychlo chtěl zajet jedno měřené kolo, abych nestartoval z poslední řady. Auto se však chovalo velmi divně a v každé zatáčce jsem probržďoval. Na to, proč tomu tak je jsem nemohl přijít a ve warm-upu už nebyl čas na další opravy. Do závodu jsem tedy nastoupil z poměrně dobrého 4. místa, avšak nebýt problémů, tak pozice mohla být mnohem lepší. Na startu mne zmátly semafory, kdy jsem čekal až na zhasnutí všech světel a trochu jsem zaspal. Přesto se mi podařilo za první zatáčkou sebrat pozici Petru Jirochovi a alespoň chvíli se držet kluků vepředu. Problémy s brzdovým pedálem však nadále přetrvávaly a já na čelo každým kolem ztrácel a zezadu mne dojel Petr Milev a po pár kolech mne následně předjel. Já pak po zbytek závodu jel víceméně sám, ale přes zmíněné problémy jsem tolik na čelo neztrácel. Pak došlo už ke zmíněným incidentům z jezdcema okolo zpátky, které tu nechci už nijak rozebírat, protože jsme se tomu věnovali až až, ale nějaký čas jsem ztratil a navíc jsem zbytek závodu jel s poškozeným vozem. Proto tak celkové čtvrté místo je vlastně úspěch a celková ztráta lehce přes 10 vteřina na vítěze mě akorát nechává v myšlenkách, že jsem nejspíše mohl bojovat o vítězství. Přesto jsem rád, že konečně vyhrál týmový kolega a stáhnul tak nějaké body na prvního Michala a celkový bodový zisk pak stačil na překonání prvního Mercedesu v poháru konstruktérů. Pro mne tedy další smolný závod a doufám, že na dlouhou dobu poslední. Smůly jsem si už vybral dost, ale beru to jako zkušenost a ponaučení, nehrabej se v tom těsně před závodem. Bohužel jsem ztratil nahnané body na třetího Petra Mileva, ale 12ti bodové manko není nedostižitelné a snad v Abu Dhabi se mi podaří ztrátu minimalizovat nebo dokonce uplně zrušit. Takže na viděnou v Abu Dhabi na první oficiální tréninku. |
12.11.2013, 23:12 - - Pilot F1 - 136 Příspěvky
[toggle=Michal Brezina napsáno:] Petr Palasek napsáno: Do Indie jsem se moc netěšil, jelikož se mi tenhle okruh vůbec nelíbí. V testech jsem díky Alešově telemetrii vyladil 1. a 3. sektor, ale na 2. jsem prostě nemohl přijít a ztrácel v něm vice než 1s. Kvalifikace byla celkem dobrá a po penalizaci P. Mileva jsem se posunul na 6.místo a týmový kolega byl hned za mnou, takže dobrá výchozí pozice pro závod pro Force India. Start byl hroznej. Nevěděl jsem, že se startuje na rozsvícení posledních světel a až když se kolem mě přehnalo par jezdců tak jsem zjistil, že je asi odstartováno. Byl jsem devatej v první zatačce a věděl, že na dlouhý rovince ztratím nejméně jednu pozici, protože jsem měl auto nastavený asi na nejnižší max.rychlost v poli. A přesně to se stalo, ztratil jsem další dvě pozice a byl na 10. místě. Zbytek závodu se dá shrnout: "from bad to worse". Pak jsem se dostal před Oldu Hromka i přes J. Krále, ale po pár zatáčkách mě sestřelil O. Hromek a než jsem se z toho dostal tak byli všichni 15s daleko. Dojel jsem M. Kralika a sestřelil ho. Milan šel hodně brzo na brzdy a to jsem fakt nečekal, ale byl jsem vzadu takže moje chyba. Takže zastavka pro nové křídlo a pak hned pentle 10s Stop/Go. Takže po 6 kolech ztrata 1,5 kola na jezdce v Top 5. Nejhorší závod roku... Jestli to sestřelení bylo v tom esíčku co jsem viděl v záznamu, tak to jsem fakt nechápal. Dva jezdci v šikaně a Olda se snaží v plné rychlosti prolítnout mezi nimi v rychlosti kterou se to ani projet nedá. Nechci aby to vyznělo, že jsem si zase zasednul na Oldu, ale podle mě musel zavřít oči a zařvat banzai si svou chybu odpykal. |