Archiv (Vyjádření jezdců před a po závodě )Abu Dhabi


25.11.2013, 09:42 - PP_GDPR - Hlavní manažer týmu F1 - 367 Příspěvky
Na tento závod jsem se docela těšil. Dost jsem se na tento závod připravoval a doufal jsem v dobrý výsledek a také v to, že se dokážeme dostat zpět na 5. místo v PK.

V testech jsem byl na tom s rychlostí dost dobře a i závodní taktika vypadala velmi slibně. Zajížděl jsem konstantě v přípravných kval. kolech pod 1:41,5s a v závodním tempu s plnou nádrží 1:46s. Takže jsem chtěl být v Top 6 v kvaldě.

Po vylosování počasí jsem se snažil naladit gumy tak aby držely jako jsem je měl připraveny na 32-34 stupňů. Počasí říkalo jen 24-26 a tak jsem první čast treninku věnoval nastavení auta na tuto teplotu což se povedlo ohledně gum, ale zbytek auta se začal chovat příšerně. Auto bylo v jedné chvilce nedotáčivé pak přetáčivé a děsně klouzalo. Nevěděl jsem co se přesně děje a na trati jsem potkával hodně jezdců tak jsem se rozhodl zkusit gumy na kvaldu v offline. Nastavil teplotu jak byla na serveru a hned zajel 1:41,3s. tak jsem se vratil na server a znova to strašně klouzalo a ja nemohl pod 1:42s. Pak začala kvalda a auto bylo pořád šílený a svým časem jsem byl až 11.

Chování auto se vůbec nezměnilo ani na začátku závodu. Pořád se mi děsně "sekalo", "klouzalo" a "skákalo". Jedno kolo šlo do smyku a hned v druhém bylo nedotáčivé. Bylo to šilený a vůbec netuším co se dělo. Po startu jsem se dostal za J. Nováka a měl s ním pár konfliktů, ale asi to bylo 50/50. Pak jsem se před Jardu dostal, ale musel jsem pozici vrátit kvůli zkrácení tratě. Snažil jsem se Jardu pak pár kol "číst" ale je to dost těžký, protože projíždí každou zatáčku každé kolo jinak. Následovala situace v dvojzatáčce kdy Jarda nepochopitelně zpomalil já to ještě zašlápl, ale hned za mnou jedoucí J. Král to už nestihl a urazil si o mě přední křídlo a mě poškodil řízení. Po pár kolech jsem se s tím trochu sžil a zaútočil na Jardu a dostal se před něj. Ale Jarda si nechtěl vzít svoji 10. pozici a už od půlky rovinky jsem si myslel, že to špatně skončí a tak se stalo, Jarda šel na brzdy a pak to znova pustil přímo do mě a další defekt řízení. Volant jsem už musel dost korigovat a jizda ještě s totálně nestálým autem byla hodně zlá. Po několika kolech se po chybě těsně přede mě propadl J. Vitvar, ale byl v tomto závodě hodně silný a s takto poškozeným autem jsem na něj neměl a ujel mi asi na 2s. Pak se, ale nemohl dostat před P. Jirocha a udělala se 3člená skupina. Následoval můj souboj s Petrem a teď už uznávám oprávněná penalizace. Hned potom jsem musel do boxů znova pro nové pneu a k mému zjištění se nejen opravilo řízení, ale hlavně se auto začalo chovat jako v testech a jelo jako po kolejích, ale v ten moment jsem neměl s kým bojovat a už dokroužil do cíle. Byla škoda té pentle, protože po zastávce jsem jezdil stejně jako J. Vitvar a P. Kolář vpředu a mohl jsem na tom být ještě o hodně líp.


Nechápu chování auta v offline a v druhé půlce jede super a v kvaldě a první půli tak šíleně. Přitom pneu jsem měl v závodě pořád mei 109-112 stupni. A v přípravných testech závodů se chovalo taky pořád stejně. Takže co se dělo? Fakt nevím co jsem udělal špatně a proč se to v půli zase změnilo... Napadá mě jen, že mi Pirelli dodali vadné sady gum... amused amused amused


No díky J. Vitvarovi a jeho dobré jízdě, nám ani velmi dobrý výsledek mého týmového kolegy nestačil k zisku 5. pozice v PK a náskok McLarenu je stále 2b. Takže musíme zatlačit v Austinu.



 
25.11.2013, 11:31 - 1. Michal GDPR - Hlavní manažer týmu F1 - 605 Příspěvky
Pole v kvaldě, takže s umístěním spokojenost. Ale nějak nešly zajet dobré časy, zřejmě bylo moc chladno a přece jen tlaky gum byly nastaveny na závod, takže zase o moc lépe to možná nešlo.

Start závodu super, byť mi předtím trochu starostí nadělal Aleš, když mě předjel na cílovce při zahřívání gum a ty stání byly strašně blízko, takže jsem musel startovat křivě. Na couvačku bych to asi narovnal, ale bál jsem, že se zrovna spustí světla a já dostanu trest.

Po startu jsem si udělal menší náskok, ale nedařilo se mi ho navyšovat, takže se Tonda brzy dotáhnul takřka na dostřel. Ve třetím kole přišel rozhodující moment. Nepovedlo se mi optimálně dobrzdit do šikany, takže jsem měl špatný úhel pro výjezd a Tonda jedoucí na menších křídlech se za mě pověsil a před nejtechničtější částí šel kouskem vozu přede mne. Pak následovaly čtyři zatáčky, které jsme projeli bez kontaktu bok po boku. V páté jsem už věděl, že Tonda nedobrzdí, takže jsem nemohl jít po své vnější straně a zkusil jsem si do následujících dvou zatáček najet obráceně, abych byl rychlejší na výjezdu. Tonda měl trochu problém nebýt široký, takže jsem šel v další zatáčce díky lepšímu výjezdu pod něj. Ale to Tonda nějak nezaregistroval a zavřel mi zatáčku, takže kontakt už byl neodvratný. Na potvoru jsem to odnesl jen já, skončil za obrubníkem čumákem na v protisměru. Tu se objevil široký Vladko, který mne přijel jemně políbit až za obrubník. Musel jsem tedy chvíli couvat, aby měl Vladko jak mě objet. Pak jsem se musel rozjet zase zpět a otočit se na obrubníku, což se ne dokonale povedlo. Celé mě to stálo čtvrt minuty a propad asi na devátou pozici a navíc částečně pomačkanej předek. I díky chybám soupeřů jsem byl asi během tří kol v pořadí čtvrtý ale nadále s velkou ztrátou.
Do poloviny závodu se m i podařilo stáhnout na kluky vepředu čtyři sekundy. O ty jsem v zápětí zase přišel, když jsem čekal na výmenu gum nepochopitelných osm sekund, byť jsem objednal boxy hned na začátku kola a vypnul opravu vozu, neboť to mě mohlo stát rozhodující čas. O to více mě pak štvalo úplně zbytečná a nepochopitelná ztráta v boxech. Musím zjistit co zatím stojí neboť objednávku boxu jsem určitě nezrušil.
Takže po boxech jsem na tom byl stejně jako po havárii a věděl, že s tím moc neudělám. Ale Petr Milev byl kupodivu v dosahu a po všech pitech jsem byl za ním o tři sekundy, Ty jsem během pár kol zlikvidoval. Ale Petr se jen tak předjet nedal i když v jednom momentě už to docela drsně zavřel. Pak udělal Petr chybu na cílovce, kdy zajel příliš na obrubník a já mohl konečně před něj. Doufal jsem, že stejně jako jsem ho dojel tak mu i ujedu, ale mýlíl jsem se. Petr se držel pořád v odstupu do jedné sekundy, jako bych ho táhnul na dlouhém laně. Oba jsme zároveň stahovali i kluky vepředu asi půl sekundy na kolo. Asi tři kola před cílem přišel třetí smolný moment závodu. Tím, že jsem měl Petra pořád v zrcátkách a Aleš byl ještě v dosahu, tak jsem se snažil brzdit všude co nejpozději a tzn. i rychleji podřazovat. Pak ale došlo k nějakému selhání a místo na trojku mi řazení rychle přeskočilo na dvojku, což při dané rychlosti znamenalo jediné a to pěkně hodiny.
Pak už nezbývalo než dojet do cíle, což mi ještě trochu zkomplikoval Pavel Štula, který jel bez křídla nejtechničtější pasáží v defenzivní stopě. Proto jsem se rozhodnul ho objet vnějškem za což mě "potrestal" kontaktem a vytlačením mimo trať. Myslím, že bez křídla by měl jet člověk hodně mimo závodní stopu, protože takhle zavařil asi hodně jezdcům a bylo štěstím, že to nedopadlo hůře.

Gratuluji Tondovi k jeho prvnímu vítězství v naší lize, pokud se nemýlím Bylo by to upřímější nebýt toho incidentu ve třetím kole, který mě stál až příliš. I když těch několik zatáček kolo na kolo stálo za to amused Jsem rád, že se aspoň nekonalo divadlo s prohozením pořadí jak jsme toho byli svědky v minulých sezónách u jiné stáje. Protest podávat nebudu, ale mám to u tebe schovaný Tondo. Takže i přes další ztrátu mám pořád šampionát ve svých rukách a pořád mi stačí dojet dvakrát za Alešem. Přesto mě to mrzí, protože pokud sečtu všechny ztráty tak jsem na 25 sekundách, což je dvakrát tolik kolik mi chybělo v cíli. Takže tempo na vítězství tu bylo a proto to mrzí hodně. Jinak musím uznat, že Petr Milev jel moc hezky. Ostatní jezdce jsem v závodě moc neviděl takže nemohu soudit. Jen škoda, že jsme tímto závodem asi defenitivně ztratili kontakt s Lotusem v soutěži konstruktérů. Jinak díky za uhýbání až na ten ojedinilý incident v posledním kole, to bylo v pohodě.
 
25.11.2013, 14:25 - - Pilot F1 - 92 Příspěvky
[toggle=Michal Brezina napsáno:]
Pole v kvaldě, takže s umístěním spokojenost. Ale nějak nešly zajet dobré časy, zřejmě bylo moc chladno a přece jen tlaky gum byly nastaveny na závod, takže zase o moc lépe to možná nešlo.

Start závodu super, byť mi předtím trochu starostí nadělal Aleš, když mě předjel na cílovce při zahřívání gum a ty stání byly strašně blízko, takže jsem musel startovat křivě. Na couvačku bych to asi narovnal, ale bál jsem, že se zrovna spustí světla a já dostanu trest.

Po startu jsem si udělal menší náskok, ale nedařilo se mi ho navyšovat, takže se Tonda brzy dotáhnul takřka na dostřel. Ve třetím kole přišel rozhodující moment. Nepovedlo se mi optimálně dobrzdit do šikany, takže jsem měl špatný úhel pro výjezd a Tonda jedoucí na menších křídlech se za mě pověsil a před nejtechničtější částí šel kouskem vozu přede mne. Pak následovaly čtyři zatáčky, které jsme projeli bez kontaktu bok po boku. V páté jsem už věděl, že Tonda nedobrzdí, takže jsem nemohl jít po své vnější straně a zkusil jsem si do následujících dvou zatáček najet obráceně, abych byl rychlejší na výjezdu. Tonda měl trochu problém nebýt široký, takže jsem šel v další zatáčce díky lepšímu výjezdu pod něj. Ale to Tonda nějak nezaregistroval a zavřel mi zatáčku, takže kontakt už byl neodvratný. Na potvoru jsem to odnesl jen já, skončil za obrubníkem čumákem na v protisměru. Tu se objevil široký Vladko, který mne přijel jemně políbit až za obrubník. Musel jsem tedy chvíli couvat, aby měl Vladko jak mě objet. Pak jsem se musel rozjet zase zpět a otočit se na obrubníku, což se ne dokonale povedlo. Celé mě to stálo čtvrt minuty a propad asi na devátou pozici a navíc částečně pomačkanej předek. I díky chybám soupeřů jsem byl asi během tří kol v pořadí čtvrtý ale nadále s velkou ztrátou.
Do poloviny závodu se m i podařilo stáhnout na kluky vepředu čtyři sekundy. O ty jsem v zápětí zase přišel, když jsem čekal na výmenu gum nepochopitelných osm sekund, byť jsem objednal boxy hned na začátku kola a vypnul opravu vozu, neboť to mě mohlo stát rozhodující čas. O to více mě pak štvalo úplně zbytečná a nepochopitelná ztráta v boxech. Musím zjistit co zatím stojí neboť objednávku boxu jsem určitě nezrušil.
Takže po boxech jsem na tom byl stejně jako po havárii a věděl, že s tím moc neudělám. Ale Petr Milev byl kupodivu v dosahu a po všech pitech jsem byl za ním o tři sekundy, Ty jsem během pár kol zlikvidoval. Ale Petr se jen tak předjet nedal i když v jednom momentě už to docela drsně zavřel. Pak udělal Petr chybu na cílovce, kdy zajel příliš na obrubník a já mohl konečně před něj. Doufal jsem, že stejně jako jsem ho dojel tak mu i ujedu, ale mýlíl jsem se. Petr se držel pořád v odstupu do jedné sekundy, jako bych ho táhnul na dlouhém laně. Oba jsme zároveň stahovali i kluky vepředu asi půl sekundy na kolo. Asi tři kola před cílem přišel třetí smolný moment závodu. Tím, že jsem měl Petra pořád v zrcátkách a Aleš byl ještě v dosahu, tak jsem se snažil brzdit všude co nejpozději a tzn. i rychleji podřazovat. Pak ale došlo k nějakému selhání a místo na trojku mi řazení rychle přeskočilo na dvojku, což při dané rychlosti znamenalo jediné a to pěkně hodiny.
Pak už nezbývalo než dojet do cíle, což mi ještě trochu zkomplikoval Pavel Štula, který jel bez křídla nejtechničtější pasáží v defenzivní stopě. Proto jsem se rozhodnul ho objet vnějškem za což mě "potrestal" kontaktem a vytlačením mimo trať. Myslím, že bez křídla by měl jet člověk hodně mimo závodní stopu, protože takhle zavařil asi hodně jezdcům a bylo štěstím, že to nedopadlo hůře.

Gratuluji Tondovi k jeho prvnímu vítězství v naší lize, pokud se nemýlím Bylo by to upřímější nebýt toho incidentu ve třetím kole, který mě stál až příliš. I když těch několik zatáček kolo na kolo stálo za to amused Jsem rád, že se aspoň nekonalo divadlo s prohozením pořadí jak jsme toho byli svědky v minulých sezónách u jiné stáje. Protest podávat nebudu, ale mám to u tebe schovaný Tondo. Takže i přes další ztrátu mám pořád šampionát ve svých rukách a pořád mi stačí dojet dvakrát za Alešem. Přesto mě to mrzí, protože pokud sečtu všechny ztráty tak jsem na 25 sekundách, což je dvakrát tolik kolik mi chybělo v cíli. Takže tempo na vítězství tu bylo a proto to mrzí hodně. Jinak musím uznat, že Petr Milev jel moc hezky. Ostatní jezdce jsem v závodě moc neviděl takže nemohu soudit. Jen škoda, že jsme tímto závodem asi defenitivně ztratili kontakt s Lotusem v soutěži konstruktérů. Jinak díky za uhýbání až na ten ojedinilý incident v posledním kole, to bylo v pohodě.
[/toggle]

Michale k tomu boxu, otázka je kdy sis zažádal o zastávku, pokud si to udělal celé kolo před boxama ne-li víc, tak on to rFactor po nějaké době sám automaticky zruší tu objednávku a proto pak čekáš, jako kdyby sis nezažádal. Jinak vítězství už je to na lize druhé. První byl loni v Bahrainu po odstoupení Jirky Syrovatského. Tiskovku doplním později.
 
25.11.2013, 14:40 - 1. Michal GDPR - Hlavní manažer týmu F1 - 605 Příspěvky
[toggle=Tonda Polak napsáno:]
Michal Brezina napsáno:

Pole v kvaldě, takže s umístěním spokojenost. Ale nějak nešly zajet dobré časy, zřejmě bylo moc chladno a přece jen tlaky gum byly nastaveny na závod, takže zase o moc lépe to možná nešlo.

Start závodu super, byť mi předtím trochu starostí nadělal Aleš, když mě předjel na cílovce při zahřívání gum a ty stání byly strašně blízko, takže jsem musel startovat křivě. Na couvačku bych to asi narovnal, ale bál jsem, že se zrovna spustí světla a já dostanu trest.

Po startu jsem si udělal menší náskok, ale nedařilo se mi ho navyšovat, takže se Tonda brzy dotáhnul takřka na dostřel. Ve třetím kole přišel rozhodující moment. Nepovedlo se mi optimálně dobrzdit do šikany, takže jsem měl špatný úhel pro výjezd a Tonda jedoucí na menších křídlech se za mě pověsil a před nejtechničtější částí šel kouskem vozu přede mne. Pak následovaly čtyři zatáčky, které jsme projeli bez kontaktu bok po boku. V páté jsem už věděl, že Tonda nedobrzdí, takže jsem nemohl jít po své vnější straně a zkusil jsem si do následujících dvou zatáček najet obráceně, abych byl rychlejší na výjezdu. Tonda měl trochu problém nebýt široký, takže jsem šel v další zatáčce díky lepšímu výjezdu pod něj. Ale to Tonda nějak nezaregistroval a zavřel mi zatáčku, takže kontakt už byl neodvratný. Na potvoru jsem to odnesl jen já, skončil za obrubníkem čumákem na v protisměru. Tu se objevil široký Vladko, který mne přijel jemně políbit až za obrubník. Musel jsem tedy chvíli couvat, aby měl Vladko jak mě objet. Pak jsem se musel rozjet zase zpět a otočit se na obrubníku, což se ne dokonale povedlo. Celé mě to stálo čtvrt minuty a propad asi na devátou pozici a navíc částečně pomačkanej předek. I díky chybám soupeřů jsem byl asi během tří kol v pořadí čtvrtý ale nadále s velkou ztrátou.
Do poloviny závodu se m i podařilo stáhnout na kluky vepředu čtyři sekundy. O ty jsem v zápětí zase přišel, když jsem čekal na výmenu gum nepochopitelných osm sekund, byť jsem objednal boxy hned na začátku kola a vypnul opravu vozu, neboť to mě mohlo stát rozhodující čas. O to více mě pak štvalo úplně zbytečná a nepochopitelná ztráta v boxech. Musím zjistit co zatím stojí neboť objednávku boxu jsem určitě nezrušil.
Takže po boxech jsem na tom byl stejně jako po havárii a věděl, že s tím moc neudělám. Ale Petr Milev byl kupodivu v dosahu a po všech pitech jsem byl za ním o tři sekundy, Ty jsem během pár kol zlikvidoval. Ale Petr se jen tak předjet nedal i když v jednom momentě už to docela drsně zavřel. Pak udělal Petr chybu na cílovce, kdy zajel příliš na obrubník a já mohl konečně před něj. Doufal jsem, že stejně jako jsem ho dojel tak mu i ujedu, ale mýlíl jsem se. Petr se držel pořád v odstupu do jedné sekundy, jako bych ho táhnul na dlouhém laně. Oba jsme zároveň stahovali i kluky vepředu asi půl sekundy na kolo. Asi tři kola před cílem přišel třetí smolný moment závodu. Tím, že jsem měl Petra pořád v zrcátkách a Aleš byl ještě v dosahu, tak jsem se snažil brzdit všude co nejpozději a tzn. i rychleji podřazovat. Pak ale došlo k nějakému selhání a místo na trojku mi řazení rychle přeskočilo na dvojku, což při dané rychlosti znamenalo jediné a to pěkně hodiny.
Pak už nezbývalo než dojet do cíle, což mi ještě trochu zkomplikoval Pavel Štula, který jel bez křídla nejtechničtější pasáží v defenzivní stopě. Proto jsem se rozhodnul ho objet vnějškem za což mě "potrestal" kontaktem a vytlačením mimo trať. Myslím, že bez křídla by měl jet člověk hodně mimo závodní stopu, protože takhle zavařil asi hodně jezdcům a bylo štěstím, že to nedopadlo hůře.

Gratuluji Tondovi k jeho prvnímu vítězství v naší lize, pokud se nemýlím Bylo by to upřímější nebýt toho incidentu ve třetím kole, který mě stál až příliš. I když těch několik zatáček kolo na kolo stálo za to amused Jsem rád, že se aspoň nekonalo divadlo s prohozením pořadí jak jsme toho byli svědky v minulých sezónách u jiné stáje. Protest podávat nebudu, ale mám to u tebe schovaný Tondo. Takže i přes další ztrátu mám pořád šampionát ve svých rukách a pořád mi stačí dojet dvakrát za Alešem. Přesto mě to mrzí, protože pokud sečtu všechny ztráty tak jsem na 25 sekundách, což je dvakrát tolik kolik mi chybělo v cíli. Takže tempo na vítězství tu bylo a proto to mrzí hodně. Jinak musím uznat, že Petr Milev jel moc hezky. Ostatní jezdce jsem v závodě moc neviděl takže nemohu soudit. Jen škoda, že jsme tímto závodem asi defenitivně ztratili kontakt s Lotusem v soutěži konstruktérů. Jinak díky za uhýbání až na ten ojedinilý incident v posledním kole, to bylo v pohodě.


Michale k tomu boxu, otázka je kdy sis zažádal o zastávku, pokud si to udělal celé kolo před boxama ne-li víc, tak on to rFactor po nějaké době sám automaticky zruší tu objednávku a proto pak čekáš, jako kdyby sis nezažádal. Jinak vítězství už je to na lize druhé. První byl loni v Bahrainu po odstoupení Jirky Syrovatského. Tiskovku doplním později.
[/toggle]

No já si to objednal samozřejmě v daném kole, proto jsem koukal jako vejr, když mi to začalo odpočítávat osm sekund. To že objednávka boxů se ruší projetím cílem je mi jasné.

Vidíš, a já myslel že to bylo tvé premiérové vítězství, no tak aspoň to byla premiéra v této sezóně amused
 
26.11.2013, 10:41 - Martin Adamec - Technický vedoucí - 175 Příspěvky
Tak konečně i ja napíšu tiskovku, i když v psaní nejsem nijak dobrej.

Kvalifikace se mi nepodařila podle mích představ, protože muj standard byl 1:41,5 a to by stačilo myslim na 5místo, ale já zajel po chybě v prostředním sektoru jen 1:42,1 a ustálil se na 7.pozici.

Start závodu byl standartní a nijak vyjímečný i přez to jsem se posunul na 6.pozici za Vladka, ale za mnou tvrdě dorážel Honza Vitar, který mi nedal nic zadarmo, jak tomu napovídala i kvalifikace, protože naš rozdíl byl jen 0,05s ve prospěch Honzy. Ve 3.kole po chybě Michala a Vladka jsem se dostal na 4.pozici. Nedokázal jsem ovšem zajíždět kvalitní časy a byl jsem o 1,5s pomalejší než v treninku, takže mě Vladko během půl kola dojel a na 1.useku DRS předjěl. Snažil jsem se držet co nejblíže Vlada, ale hned na nasledující rovince jsem nedobrzdil a do Vladka naboural, za což se mu omlouvám, a musel jsem do boxů pro nové křídlo. Nechal jsem si obout měkčí sadu, a doufal, že se mi na ni pojede lépe. Z boxu jsem se vrátil ve 4.kole na nelichotivé 16.pozici a začal jsem stíhací jízdu. Na Softech se mi dýchalo přeci jen lépe a autu jsem opět začal věřit. Po pár kolech jsem dojel Milana Králíka, kterého nebylo vubec lehké předjet, a souboje s nim byly fér a užil jsem si je. Ve 13.kole jsem dojel 10.Petra Kociána, který svou desátou bodovanou pozici bránil, výborně a mě se nadařilo Petra předjet, i když jsem se o to pokoušel v každé zatáčce. Před poslední zatáčkou se mi Petra podařilo překonat, ale hned v daší zatáčce na cílovou rovinku Petr v záplavě adrenalinu nedobrzdil a poškodil mi zavěšení, volant se pootočil a na rovinkách vybroval. Zajel jsem na opravu, nasadil Hardy s tim že 21kol do konce musí vydržet. Po odstoupení Petra Jirocha jsem kroužil na 9.místě se ztrátou 16s na Pepu Krále. Jenže v 33.kole Pepa v najezdu na cilovou rovinku dostal smyk a urazil si přední křídlo, což byla šance pro mě a ja se dostal na 8.místo, měl jsem naskok 25s na Pepu, ale povedla se mi stejná chyba ve stejné zatáčce a urazil jsem si přední křídlo v nájezdu do posledního kola. Svou 8. příčku jsem nakonec udržel i když pneumatiky byly za hranicí použitelnosti.

Dneska to pro mě byl smolný závod, kdy mi auto hodně klouzalo a bal jsem se na to pořádně šlapat. Tak snad v Austinu si spravým výsledek.
Ještě se musim omluvit Michalovi, když mě předjížděl o kolo, tak jsem mu asi ne idealně uhnul.
 
27.11.2013, 15:15 - - Pilot F1 - 92 Příspěvky
Taky přidám mé postřehy z VC Abu Dhabi. Na závod jsem se poměrně těšil, protože jsem měl hodně natrénováno a podařilo se mi najít vyvážené nastavení s nižším přítlakem než konkurence, které slibovalo postup v pozicích na dlouhých rovinkách, které se v Abu nabízejí. Tentokrát jsem se více věnoval delším závodním stintům, protože na zbytek pole má první 4ka většinou velký náskok a z hlediska rychlejšího nastavení nebylo nezbytně nutné startovat z prvního místa.

V kvalifikaci se mi uplně nevydařil první stint a usadil jsem se na celkově třetí pozici těsně před Petrem Milevem. V druhém stintu už jsem se cítil v autě lépe a dokázal jsem vydolovat další tři desetiny které stačily na průběžné první místo, kterého se nakonec uzmul Michal a to s náskokem téměř 4 desetin. Přesto jsem nedosahoval časů jako v testech, což bylo, jak už řekl Michal, nejspíše rozdílnými teplotami a nastavením tlaků pneu na tvrdší sadu do závodu.

Start se mi uplně nepovedl, protože jsem přidal málo plynu a spadly mi otáčky a následovalo protočení kol. Naštěstí se mi podařilo udržet druhou pozici a mohl jsem se dát do pronásledování Michala. Nechtěl jsem hned používat boost tři a proto jsem v prvních dvou kolech zkoušel předjetí na rovince bez boostu, ale to nikdy uplně nestačilo. JInde předjetí nemělo smysl, protože Michal jel na větším přítlaku. Ve třetím kole už jsem ovšem boost přidal a díky Michalově malé chybě v šikaně po dlouhé rovince jsem ho mohl na druhé stáhnout a dostat se na jeho úroveň. Pak následoval průjezd bok po boku šikanou, kde jsem musel celým autem až na práh aby se Michal vedle mě vešel a nedošlo ke kontaktu a tento souboj následoval další ti zatáčky, kde došlo ke kontatku a Michalovi se přetočilo auto. nechci tu už rozebírat čí to byla vina, protože já už měl Michala v zrcátkách před zatáčkou celého za sebou, ale asi díky právě většímu přítlaku a lepší trakci se Michal do zatáčky dotáhnul a já ho tam prostě už nečekal. Příště až takhle spolu budeme bojovat, dám si většího majzla. Pak už závod byl jenom o udržování náskoku, před druhým Alešem na kterého dotíral Petr Milev. Vybudoval jsem si náskok zhruba 4 vteřin a pak už ho udržoval a staral se trochu o pneu aby mi vydržely co nejdéle při životě. To se dařilo, první a jediná zastávka také proběhla v klidu a já mohl pokračovat dále na prvním místě. Michalova nepovedená zastávka mi na něj přidala dalších 5 sekund náskoku, takže jsem mohl zase jet tak aby mi neodešly pneumatiky a také jsem si mohl dát větší pozor při předjíždění jezdců o kolo zpět. Na Aleše jsem do konce závodu vybudoval náskok dalších tří vteřin, které jsem pak už udržoval a nesnažil se o žádné blázniviny.

Dojel jsem si tak pro mé druhé vítězství na této lize a jsem velice spokojen, že se to konečně tuto sezónu podařilo a prolomil jsem tak smůlu která mě doprovázela téměř celou sezónu. Minulý závod to byly problémy s pedály které mě stály také dobrý výsledek a tak vítězství zde je takové zadosti učinění na které jsem dlouho čekal. Jinak to byl velice hezký závod, jen škoda toho Michala, který by nejspíše jinak vyhrál, ale kdo ví. Jezdci o kolo zpět tento závod pouštěli ukázkově a nemam co bych jim vytknul. Až v posledním kole mě překvapil Pavel Štula bez křídla, který brzdil téměř uprostřed rovinky a trochu mě překvapil, ale stejně tak každého za mnou.

Díky prvnímu místu jsem stáhnul 10 bodů na třetího Peťu Mileva a dělí nás už jen dva body, takže doufám, že se o ně v příštích dvou závodech popereme a jak boj o první tak o třetí místo bude ještě zajímavý. Konečně se také Lotusu podařilo splnit si úkol pro sezónu a to přivést double na kterém se zasloužil také Aleš, který odjel také super závod, ikdyž ze začátku závodu musel odolávat útokům Petra M. Ztrácí 16 bodů na prvního Michala a doufám, že ve zbývajících dvou závodech bude souboj ještě zajímavý. Pak 7. až 11. místo dělí pouhých 6 bodů což nabízí také zajímavý souboj o konečné pozice v poháru jezdců. Získaný double nám také upevnil první pozici v poháru konstruktérů a téměř 30ti bodový náskok nám doufám zajistí první místo v celkovém pořadí, které jsme si dali po loňské neúspěšné sezóně za cíl.

Děkuji za všem za super závod a naviděnou v jůesej smiling