Archiv (Vyjádření jezdců před a po závodě )Shanghai


27.04.2014, 23:11 - 1. Michal GDPR - Hlavní manažer týmu F1 - 605 Příspěvky
Do kvalifikace nastoupilo 19 jezdců, takže paráda. Škoda jen Petra Paláska, že nemohl. V kvalifikaci asi nejvíce překvapil Petr Jiroch, který roste každým závodem. Vladko trochu doplatil na netaktické odjetí kvalifikace na jeden zátah. Těch 20 litrů dělá minimálně 0.4 sec, které mu pak chyběli na první řadu. Podobně i nový jezdec Karel, který mohl dát v pohodě páté místo. Se svým výkonem v kvaldě jsem spokojen, byť jsem párkrát narazil na provoz. Nicméně čtvrtá pole position v sezóně byla tentokráte s menší rezervou. V kvalifikacích se mi od minulé sezóny daří až nad očekávání a byla to 14. první řada za sebou, takže spokojenost velká.

Ze starty jsem letos taky velmi spokojen, ale dnes to tak optimální nebylo. Petr Milev se v pohodě přede mne dostal a měl jsem co dělat, aby se totéž nepodařilo i Petru Jirochovi. Ten si to však nahradil během kola a na dlouhé rovince se mu podařilo dostat dokonce do vedení!!! Chybka ve druhém kole ho však stála kontakt s čelem, což je určitě škoda. V boji na čelních místech ho však vystřídal nová krev Karel Baško. Ten sváděl dlouho ostré souboje s Vladkem, jen kousek za mým zadním křídlem. V tu dobu jsem bojoval s Petrem Milevem o čelo a po pár hezkých soubojích a menších chybách na obou stranách, mi Petr přece jen malinko poodjel. Na rovince byl přece jen rychlejší a já jsem měl trošku problém s omezovačem otáček. Takže i když jsem se před něj několikrát dostal, tak na rovince jsem vždy pozici ztratil. Doufal jsem totiž, že se mi podaří udržet na čele a proto jsem převodovku stavěl s ohledem na tuto taktiku s tím, že pojedu na tři zastávky a s Petrem se zase tolik na trati neuvidím. Jeho dobrý začátek mi však udělal čáru přes rozpočet a já pak musel změnit strategii, tedy odjet závod na dva pity, což bylo dost na hraně životnosti gum. Jenže Petr jel nejen rychle, ale taky má asi trochu menší opotřebení gum, takže bylo čím dál jasnější, že pokud neudělá chybu, tak mi nedá šanci. Zatímco do prvních zastávek jsem ještě držel jeho tempo a ztrácel necelé dvě desetiny na kolo, tak v prostředním stintu už to bylo dvojnásobek. Když bylo jasné, že Petra už nemám šanci dojet, byť jsem jel co to dalo a za mnou jedoucí Vladko se rozhodnul zajet po třetí do boxu, tak jsem vzdal trápení na ojetých gumách a zajel si také v závěru pro čerstvé gumy, neboť to vypadalo, že bych dojel na totálně sjetých gumách a hrozilo to nebezpečí nějaké uklouznutí.
Gratuluji Petrovi k bezchybnému výkonu a velmi obdivuji jeho závodní rychlost a strojové tempo. Já jel na maximu svých možností, ale bylo to prostě na něj málo. Vladko opět trochu doplatil na provoz a určitě v tom hrál nemalou roli Karel, který jel, přes neznalost módu, neuvěřitelně. Pokud s námi bude pokračovat, což bych si upřímně hodně přál, tak určitě ještě hodně promluví do výsledků závodů. Petr Jiroch taky ukázal, že to může být on, který rozbije letošní vedoucí trio, pokud k rychlosti přidá jistotu. Honza s Martinem potvrdili účast v širší špičce, ale nejvíce mne překvapil Pepa Král a Milan Králík, kteří stabilním tempem, pobrali nějaké ty body. Federico také ukázal, že se nepřišel jen účastnit a že si chce pravidelně odvážet body i bohužel na úkor mého kolegy, kterému se s narůstající konkurencí přestává dařit vozit nějaké ty bodíky, podobně jako Jardovi.

Nyní se už těším na Barcelonu, která mi hodně jezdecky sedí a doufám, že Petrovi oplatím tuto porážku. Jsem zvědav na Vladka jestli se opět dotáhne na boj o vítězství, dále na Karla, zda jeho výkon půjde ještě nahoru a samozřejmě na další neboť se sice pomalu ale zato neustále snižuje rozdíl mezi špičkou a středem pole.
Jinak, díky za pouštění, bylo to bez problému a doufám, že se dobře pobavíme i u dalšího závodu.
 
28.04.2014, 15:09 - - Pilot motokáry - 33 Příspěvky
Tak neděle bez rozjetí a začátek ježdění až v 7pm se ukázalo jako hloupost - proto kvalifikace dopadla šíleně, měl jsem hotlap zajetý na 35,1 reálně 35,5.
No co už, vyrazil jsem do závodu poměrně slušně, obávajíc se první zatáčky, která proběhla bez problému. O to větší bylo mé rozčarování zadupnutí plynu na výjezdu z t4 a spin o 180°. Čekačka, než ostatní projedou byla zdrcující a jal jsem se tak stíhat celé pole z úplného konce. To se mi začalo dařit už na konci prvního kola - ovšem ve druhém se pro mě naprosto bezohledně začal otáčet s RedBullem, L.Vítek a nedal mi absolutně žádnou šanci se vyhnout kamkoliv, byť se moje g25 otáčela jak mohla... Trest považuji za adekvátní a doporučil bych Lukášovi začít používat hlavu, vzhledem k tomu, že není začátečník a provádět otočku do směru v momentě, kdy je kolem něj x vozů a on stojí protisměru je prostě blbost.
Pokračoval jsem se štěstím s min. damage dál a začal se prokousávat, především bitva s Di Lenardem byla super, když mi vracel předjíždění díky TOP speed setupu, narozdíl od mého 21:20. Jel jsem na dva pity (na slepo, bez testu) oba dva měkké, na poslední stop jsem přijel ve 22.kole, což se ke konci ukázalo jako fousové, stejně jako 5L paliva v autě. Buď jak buď, dokončil jsem 6, parťák Pepa 7. - užil jsem si i TeamSpeakování během závodu. Takže na tu bídu, celkem ok výsledek. Na konec bych chtěl poděkovat okolo zpět jezdcům za pouštění a Jirkovi S. za maršálování. V neposlední řadě, bych se rád omlluvim za lag-štouchanec P.Svobodovi, kterého jsem tak poslal z tratě.

Tak ahoj v Barse. Za McL, Honza V.
 
28.04.2014, 17:18 - - Pilot GP2 - 42 Příspěvky
Včerejší závod byl trochu ovlivněn počasím (bouřkou), která tu doznívala, tak sem raději vynechal Q s jedním projetím měřeného kola, tak abych byl poslední i kvůli případnému lagu.
Start jsem tentokrát zvádl v pohodě, jen v zaváděcím kole měl Peternaie, když věděl ,že mu zlobí volant, tak měl jet raději z boxů, protože za ním byl docela v zaváděcím kole chaos což bylo od něho nezodpovědné. Jinak stále se učím s pneumatiky, jak s nimi zacházet, takže jsem nasadil hard a testoval co dokážou v tomto závodě. Po vyhnutí se pár kolizí po prvních kolech jsem začal stíhat Jardu Nováka, kterého jsem dojel v prostřední části závodu kolem 16 a začal s ním svádět souboje, v jednu chvíli na nejdelší rovince už sem Jardu předjel, jenže se žlutými pneu už jsem měl špatnou přilnavost a musel brzdit fest a vyjel jsem mimo trat a tím se Jarda dostal přes mě, takže souboje začali na novo. Jenže jsem díky těmto soubojům měl v 18 kole červené dvě levé pneu a raději zajel do boxů. Jen jsem musel doufat, že Jarda zajede během dvou kol do boxů než mě doženou jezdci o kolo vpřed s vedoucím jedzcem, takže jsem na to makal co se dalo a bohužel v jednom useku mě dojeli ufouni a musel pouštět tři jezdce a tím jsem ztratil drahocenné sekundy, protože jsem viděl, jak už Jarda jede do boxů a bude to na hraně až bude vyjíždět, takže co Jarda vyjel jsem měl bohužel na něj ztrátu +5 s. Pak jsem si s Jardou začal užívat souboje včetně pouštění jezdců, kteří mě brali o kolo nejhorší byl vláček od 4-7 místa, to už jsem pak na Jardu ztratil dost a tím,že mi zase odešli pneu a musel v 32 kole do boxů pro Softy, protože jsem měl opět červené hard, takže nějak budu muset se naučit šetřit pneu unhappy při tom jsem moc nebrzdil na fest unhappy Ale jsem rád, že jsem tento závod už konečně dojel. Barcelonu bohužel nejedu jak už jsem psal v omluvenkách, takže se těším na Monako, kde mě tento okruh baví a tenkrát ještě ve sk.2 dojel na 4. místě.