Archiv (Vyjádření jezdců před a po závodě ) • Barcelona |
11.05.2014, 20:28 - PP_GDPR - Hlavní manažer týmu F1 - 367 Příspěvky
Barcelona je jedna z mých nejméně oblíbených tratí. Proto jsem se na závod vůbec netěšil a přispělo k tomu také malá možnost testování. I přes limitovanou možnost testování jsem se poprvé v kariéře postavil na startu do druhé řady. Myslím si, že nikdo z toho nebyl tak překvapený jako já sám. Na start závodu jsem se postavil kvůli zmatkům okolo s totálně nevyhovujícím nastavením a v zaváděcím kole jsem se modlil, abych vůbec odstartoval. Nakonec jsem odstartoval, ale jako obvykle jsem ihned ztratil dvě pozice, které jsem si, ale v následujících kolech vzal zpět a pár kol pokračoval na krásné 4. pozici. Pak ale začala růst teplota tratě a ja jen po zbytek závodu čučel na ukazatel teploty tratě... 39 stupňů!!!!! A v tu chvíli jsem věděl, že jsem v pr.... Zbytek závodu teploty pneu 150-155 stupňů a auto totalně nedrželo (talky v pneu jsem měl 160!!!!!). 24 kol před cílem jsem zkusil jet pro tvrdé pneu a dojet do cíle za každou cenu. No povedlo se, ale přední pneu ukazovala 4% když jsem projel cílem. V posledních kolech mě předjeli J. Novák a M. Kralik, ale upřímně jsem se nesnažil ani bojovat... neměl jsem šanci. V posledním kole jsem ještě zahledl Milana jak mu došel benzín... to muselo naštvat. Celkově jsem z výkonu... no jak to říct... slušně to nejde. Už po několikáté RFE ukazuje úplně jiné hodnoty než pak v závodě jsou... 39 stupňů je daleko od 32. Kvůli nedostatku času a hlavně kvůli neustálým problémům s modem si musím promyslet další budoucnost ve vedení ligy. Omlouvám se za všem klukům co nemohli opět startovat a beru za to plnou odpovědnost. Nakonec bych chtěl ještě pogratulovat Jardovi Novákovi ke skvělému výkonu a myslím, že jsi tento úspěch za své nasazení více než zasloužil. |
12.05.2014, 09:55 - 1. Michal GDPR - Hlavní manažer týmu F1 - 605 Příspěvky
Nejdřív k módu. Škoda, že se zjistili problémy s módem až těsně před závodem, což je dost pozdě na řešení. Bohužel netuším jestli to má nějakou souvislost s verzí tratě, když v minulých závodech takový problém s materiálem či texturou nevznikl. Také je divné, že problémy se vyskytovaly "jen" u třech jezdců. V kvalifikaci jsem zajel své maximum, takže spokojenost, ale bylo jasné, že na Vladka to tentokrát nestačí. V na mě poměrně krátkém testování jsem se soustředil hlavně na omezení opotřebení levé přední gumy, což bylo mým trumfem do závodu. Pro závod jsem se rozhodnul pro tvrdé gumy, což mě nejspíš stálo ztrátu pozice na startu vůči Petrovi, ale z druhé strany jsem se dostal před Vladka, který jel na stejné směsi. Jenže ten nasadil ďábelské tempo a nejenže mě brzy zdolal, ale docela rychle mi i ujížděl. Kolem sedmého kola jsem alespoň zastavil narůstající ztrátu na Petra a karta se začala obracet. Teplota na levé přední gumě se pohybovala v rámci ideálních teplot do nějakých 128° což se odrazilo i na jejím nízkém opotřebení. I díky tomu jsem se před Petra dostal ještě před jeho první zastávkou. Petr pak využil dřívější zastávky a na čerstvých gumách si vzal druhou pozici strategicky zpátky. Sice mě pozdější zastávka stála více jak pět sekund, ale zase jsem mohl jet na čerstvějších gumách a hned po zahřátí tvrdých gum, jsem začal Petra opět stahovat. Po druhých zastávkách jsem ztrácel na Petra dvě sekundy, ale měl jsem o dvě kola čerstvější gumy. Nevím zda jel Petr poslední stint opět na měkkých gumách, ale nejspíš ano, což zpočátku využil k navýšení náskoku na více něž čtyři sekundy. Ale jak začaly jeho gumy odcházet, tak se jeho náskok začal vytrácet. Pak jsem nasadil kvalifikační tempo a necelé dvě kola před koncem jsem ho dojel. Jel jsem takřka na maximální přítlak, což mi bralo možnost ho předjet na rovince. Proto jsem ho začal "strašit" kde se dalo. Petr musel volit defenzivní stopu a to mu dost dlouho vycházelo. Až na začátku posledního sektoru posledního kola, jsem na poslední krátké rovince zaútočil, tak abych donutil Petra brzdit z defenzivní stopy co nejpozději. Petr aby udržel pozici brzdil hodně pozdě, což bylo přesně to co jsme potřeboval. Já šel na brzdy včas, což mi umožnilo dříve akcelerovat a spolu s lepším stavem gum, jsem měl výrazně lepší výjezd a těsně před cílem jsem si tak splnil úkol a to je dojet před Petrem a ujat se tak vedení v šampionátu. Vladko jel skoro celý závod sólo závod a byl prostě o nějakou tu desetinku rychlejší a po zásluze vyhrál, k čemuž mu gratuluji. Já jsem se svým druhým místem spokojený, byť už to byl sedmý závod z posledních osmi na této pozici. Petr byl určitě z třetího místa hodně zklamaný, ale na jaře jezdí skvěle a pořád je to v souboji o titul naprosto vyrovnaný. V závodě určitě překvapil Jarda, který byť startoval z poslední pozice, téměř napodobil Sebastiana a získal svůj nejuspěšnější výsledek kariéry a taky přidal důležité body do poháru týmů, což se mému kolegovi naopak nepovedlo. Jinak díky za profesiónální pouštění, díky. |
14.05.2014, 13:35 - - Pilot motokáry - 23 Příspěvky
Start zavodu byl tezce protocen :-). Dosahl jsem i delsi gumove stopy nez Michal...na tech tvrdych to byl tvrdy orisek to rozject. Bylo to tam i dosti tesne s Petrem- za to se omlouvam, ze jsem tam trosku uhnul do stopy Ferrari,ale chytlo se to opravdu pozde a byla z toho 4.pozice v prvni zatacce. Barcelona patri do tech klasickych pro me starych okruhu, ktere me vzdy potesi jezdit i kdyz je tedy vidim jednou za rok :-). Az na konec, ktery mi vyhovoval po staru s temi dvema rychlymi pravymi bez sikany. Po prekonani Mikiho jsem cekal kdy odejdou Petrovi gumy a to netrvalo dlouho. Taky jsem cekal ze ty tvrde vydrzej dele proto jsem musel je dojizdet do dvou tecek cervenych. Po predjeti Petra uz jsem jen udrzoval tempo, ale nejakych 7 bo 8 kol do konce pri predjizdeni jednoho o kolo jsem prave celkem podcenil zadni pryze xD a uz tam byli hodiny, ale nastesti se to povedlo vratit necele 4sec pred Petrem zpatky na trat...tesim se na Monte Carlo - moje oblibena trat. gratulace dojetym. Dekuji panove a v Monacu zatim Te Pist! |