Archiv (Vyjádření jezdců před a po závodě )Monako 2014


26.05.2014, 09:53 - - Pilot GP2 - 42 Příspěvky
Chtěl bych pogratulovat vítězi v chaotickém závodě smiling)) Po sjednocení sk. do 1 sk. jsem s nervozitou nastupoval do kvalifkace. Bohužel jsem chytil provoz a pak jsem musel zpomalit co měl menší karambol Jirka Palásek a už jsem se do rytmu nedostal. Nemám rád 13. číslo a doufal jsem, že ho v závodě prolomím. Start jsem měl naštěstí u zídky boxů takže jsem se snažil jenom soustředit na start bez protočení kol a první zatáčku. Start se mi povedl jen netuším jak se vedle mě dostal Tomáš Kučera, že předjel hned tolik jezdců v prvním závodě. Bohužel se daly čekat komplikace v tak pěkně početném startovním poli 20 aut. A bohužel k tomu došlo v zatáčce pod Casinem, kde to někdo zašpuntoval a jezdci od 10 pozice včetně mě nemohli vůbec projet z tohoto důvodu jsem rovněž poprosil o RR závodu. V restartovaném závodě jsem opět měl dobrý start dostal se i přes Petra Koláře jenže jsem sledoval Pavla Svobodu, jak jede po levé straně a nedaří se mu dostat přes Králíka a raději jsem se držel více v pravo a bohužel Pavel se mu při brždění musel vyhnout a došlo se mnou a s ním k lehké kolizi a raději jsem musel zkrátit přes retardér v první šikaně, ale abych tím nezískal dvě pozice, tak jsem následně pustil Pavla Svobodu a Koláře před sebe a zkontroloval si , zda mám poškožený vůz, který byl naštěstí v pořádku. Na trati jsem měl vždy obavy z výjezdu z tunelu, " u plechových módů" nerovnost vozovky byla docela v pohodě, ale u F1 jsem měl velký respekt a raději jsem brzdil už mezi 100 - 150 m. Sváděl jsem férové souboje s jezdci kdy jsem jezdil i na 9 pozici. Jenže v tom šrumu aut jsem si při vjezdu do boxů omylem nahodil intermedia pneu místa hard a musel jsem následně v dalším kole pro hardy tím, jsem se opět propadl na 11 pozici a věděl jsem, že mám po prvních bodech utrum i když jsem tlačil na pilu a zkoušel dohnat i měl souboje s Federicem . Jenže jakmile je vláček jezdců, které musím o kolo zpět pustit, tak na této trati je to hodně pak znát a Federico mi ujel. Po třetím boxu (řádném) jsem si už držel svoji 11 pozici a co mě předjel Pepa Král tak jsem se ho snažil držet, a tím se pokusit dohnat Federica, ale bohužel se to nepodařilo . CHtěl bych poděkovat Jardovi za včasné pouštění a někdy až moc brzy narozdíl od jiných u kterých jsem pak taky ztrácel..... Jinak jsem se snažil pouštět co to šlo v rámci možností okruhu. Takhle mi dlouho neutekl rychle závod, užíval jsem si ho dost a jen škoda zaváhání v boxech sick a mohl být i nějaký ten bodík.


 
26.05.2014, 11:05 - 1. Michal GDPR - Hlavní manažer týmu F1 - 605 Příspěvky
[toggle=Tomas Tesar napsáno:]
Chtěl bych pogratulovat vítězi v chaotickém závodě smiling)) Po sjednocení sk. do 1 sk. jsem s nervozitou nastupoval do kvalifkace. Bohužel jsem chytil provoz a pak jsem musel zpomalit co měl menší karambol Jirka Palásek a už jsem se do rytmu nedostal. Nemám rád 13. číslo a doufal jsem, že ho v závodě prolomím. Start jsem měl naštěstí u zídky boxů takže jsem se snažil jenom soustředit na start bez protočení kol a první zatáčku. Start se mi povedl jen netuším jak se vedle mě dostal Tomáš Kučera, že předjel hned tolik jezdců v prvním závodě. Bohužel se daly čekat komplikace v tak pěkně početném startovním poli 20 aut. A bohužel k tomu došlo v zatáčce pod Casinem, kde to někdo zašpuntoval a jezdci od 10 pozice včetně mě nemohli vůbec projet z tohoto důvodu jsem rovněž poprosil o RR závodu. V restartovaném závodě jsem opět měl dobrý start dostal se i přes Petra Koláře jenže jsem sledoval Pavla Svobodu, jak jede po levé straně a nedaří se mu dostat přes Králíka a raději jsem se držel více v pravo a bohužel Pavel se mu při brždění musel vyhnout a došlo se mnou a s ním k lehké kolizi a raději jsem musel zkrátit přes retardér v první šikaně, ale abych tím nezískal dvě pozice, tak jsem následně pustil Pavla Svobodu a Koláře před sebe a zkontroloval si , zda mám poškožený vůz, který byl naštěstí v pořádku. Na trati jsem měl vždy obavy z výjezdu z tunelu, " u plechových módů" nerovnost vozovky byla docela v pohodě, ale u F1 jsem měl velký respekt a raději jsem brzdil už mezi 100 - 150 m. Sváděl jsem férové souboje s jezdci kdy jsem jezdil i na 9 pozici. Jenže v tom šrumu aut jsem si při vjezdu do boxů omylem nahodil intermedia pneu místa hard a musel jsem následně v dalším kole pro hardy tím, jsem se opět propadl na 11 pozici a věděl jsem, že mám po prvních bodech utrum i když jsem tlačil na pilu a zkoušel dohnat i měl souboje s Federicem . Jenže jakmile je vláček jezdců, které musím o kolo zpět pustit, tak na této trati je to hodně pak znát a Federico mi ujel. Po třetím boxu (řádném) jsem si už držel svoji 11 pozici a co mě předjel Pepa Král tak jsem se ho snažil držet, a tím se pokusit dohnat Federica, ale bohužel se to nepodařilo . CHtěl bych poděkovat Jardovi za včasné pouštění a někdy až moc brzy narozdíl od jiných u kterých jsem pak taky ztrácel..... Jinak jsem se snažil pouštět co to šlo v rámci možností okruhu.

[/toggle]


K závodu jsem dorazil asi 20 min. před záhajením kvalifikace. Bohužel se mi nepodařilo pořádně rozjezdit, hlavně z důvodu velkého provozu, obzvláště Jarda neustále blokoval trať a následně kvůli problému s volantem, který reagoval s nějakým zpožděním. Restart naštěstí pomohl, ale to už skoro začínala kvalifikace, takže moc optimistický jsem nebyl.

V kvalifikaci jsem vsadil na jeden stint, protože trvá tři až čtyři kola než se dostanou gumy do teplotního okna. Bohužel jsem si zapoměl rozsvítit lampičku a ve tmě jsem stlačil jiné tlačítko, čimž jsem si aktivoval neutrál a při následném podřazení jsem tam ještě vrazil zpátečku. Výsledkem bylo, že jsem se po jednom kole vrátil na výměnu předního křídla. Nechtěl jsem vjíždět do provozu, tak jsem čekal na příhodný okamžik, nicméně mi bylo jasné, že budu mít k dispozici jen tři měřená kola s tím, že první dvě budou na studených gumách asi trochu pomalejší. To se i potvrdilo a zbýval poslední pokus. Sám jsem byl překvapen, že se mi v něm podařilo zajet tak slušný čas a získat tak velmi důležité místo na startu.

Na startu jsem potřeboval pořádně zahřát zadní gumy což se sice celkem podařilo, ale to spolu s dlouhým stáním na startu mělo vliv na motor, který se začal přehřívat. Naštěstí motor vydržel a podařilo se mi v první zatáčce uhájit pozici. První kola byla na studených gumách, hlavně na předku, hodně obtížná.
Celý první stint mi Vladko doslova visel na zadním spoileru. Bylo velmi obtížné jet na doraz, zvláště když jsme začali dojíždět opozdilce a když jsem si neustále musel hlídat Vladka v zrcátkách.Věděl jsem, že Vladko, bývá hodně nekompromisní a že to za mnou asi nevydrží a někde mi tam ten čumák strčí :-) Vydržel to poměrně dlouho, obzvláště na jeho poměry, ale když to konečně přišlo, tak to pro mě nedopadlo příliš dobře. Já tak trochu předpokládal, že to v daném okamžiku v Mirabeau nakonec vzdá, podobně jako už párkrát předtím, protože si je vědom, že tam prostě druhá stopa není, abych mu tam nechal místo. Výsledkem bylo, že Vladko musel tvrdě na brzdy, zablokoval kola, když já ve stejném okamžiku ho ztratil v pohledu, protože jsem se už soustředil na nájezd do optimální stopy. Ale neberu to jen jako jeho chybu, protože já mu tam taky moc místa nenechal.
Následky ale pro byly špatné, protože po našem kontaktu jsem šel do svodidel tak nešťastně že jsem zrovna trefil nějaké pneumatiky o které jsem si utrhnul přední křídlo a poškodil zavěšení. Do boxu mě nechal Vladko dojet ještě před ním, nicméně v boxech jsem čekal dlouho na opravu a vyjel s poměrně velkou ztrátou.
V druhém stintu jsme jeli s odstupem asi stejné tempo a spíš záleželo jak se kdo z nás dostal do provozu. Z původních deseti sekund ztráty jsem nejdříve stáhnul asi čtyři sekundy, abych se pak nakonci stintu vrátil na původní ztrátu.
Do třetího stintu jsem šel s tím, že ztrátu z opravy vozu už nestáhnu, protože to bych musel být pravidelně o osm desetin rychlejší, což v tom provozu ani nešlo. Naopak jsem trochu ubral riziko při předjíždění o kolo, abych závod vůbec dojel. Bylo to velmi obtížné, protože provoz byl hodně hustý, pořád hrozila nějaká kolize a snad neexistovalo kolo, kdy se nepřídjíždělo o kolo.
Musím však uznat, že až na jednu osobu, to všichni zvládali velmi profesionálně, za což jim děkuji. Byl jsem radši, když přede mnou jedoucí jezdec dokončil zatáčku či technickou sekci tratě a pustil mne až na rovince, protože jinak to bylo hodně o hubu, byť mě to stálo spusty času, ale z druhé strany to měl Vladko stejný, spíš záleželo kde kdo koho dojel.
Jediný, který byl naprosto zoufalý a hlavně nebezpečný, byl bohužel Jarda. Nejenže jsem ho v závěru závodu potkával snad každé druhé kolo, většinou jeho vůz vypadal jako řádně otlučený kajak a taky podle toho se tam pletl. V jednom okamžiku jsem ho dojel u bazénu, když se zrovna snažil probrodit šikanou a i když jsem pustil plyn na několik sekund, tak jsem se mu musel vyhnout letem přes obrubníky a jen o centimetry jsem minul koly roh svodidel a málem tak i můj závod skončil. Díval jsem se na pár jeho kol ze záznamu a podobně ohrozil více jezdců, navíc zcela ignoroval výjezdovou čáru z boxů.
Jinak gratuluji Vladkovi k vítězství, byť si myslím, že férovější by bylo, kdyby na mě po havárii a následných boxech počkal a dal mi tak šanci si to s ním rozdat. Taktéž gratuluji i všem ostatním, kteří se ctí dorazili do cíle, protože to byl hodně náročný závod.
 
28.05.2014, 03:09 - - Pilot RC modelů - 3 Příspěvky
Kvalifikace - Vypadalo to nadějně, první závod na této lize a časy v tréninku byli překvapivě vysoko, kvalifikace se zadařila jenže jsem jaksi zapomněl na určitý počet kol a tak jsem byl Diskvalifikován, Takže start z 19 příčky mi to udělal hodně těžké.

Závod - Po x-tém restartu se konečně začalo závodit, start se mi vyvedl na výbornou a hned jsem předjel snad půlku pole, což se mě samozřejmně hodilo. Z 19 místa hned na 13té místo, a pořád jsem šel nahoru, až jsem se objevil na osmém místě za McLareny. Veděl jsem celou dobu že jsem rychlejší, dokázal jsem stáhnou první MCL před sebou to byl Josef Král, počkal jsem si, jenže pak za tunelem jsem přelítnul brzdný bod a napálil to do ně, za což se mu omlouvám, každopádně po puštění před sebe, jsem pokračoval dál, po jeho chybě, jsem si jel pro Honzu Vitvara, povedlo se, a za několik kol udělal taktéž chybu, a v tom případě jsem já mohl plně pokračovat dále. Pohyboval jsem se na pátém místě, Martin Adamec zatím jel vyměnit křídlo do boxů, takže čtvrtá pozice, první boxy nedopadli dvakrát dobře, nasadil jsem tvrdou směs a sanžil se jet, povedlo se mi stím zajíždět solidní kola, ale ke konci závodu jsem zajel ještě jednou do boxů, zase na softy, jenže v boxu mi nechali opotřebované Hardy. Takže už jen šlo o dojezd. Mít Softy věřím že jsem výš, ale pozdě polemizovat. I tak závod se povedl z posledního místa na páté, v těžkém monaku je rozhodně dobré. Děkuji všem za závod, užil jsem si ho na plno. A v Kanadě Ahoj !