Archiv (Vyjádření jezdců před a po závodě )Monza A


14.09.2014, 22:18 - Smetana Jakub - Pilot RC modelů - 14 Příspěvky
Zde diskutujme o závodě v Monze.

#43 Jakub Smetana

 
14.09.2014, 22:29 - Smetana Jakub - Pilot RC modelů - 14 Příspěvky
Kvalifikace: Zajel jsem hodně slušné kolo a stačilo to na 3. místo a jelikož byl Andrej odsunut o 5 míst dozadu tak jsem do závodů vyrazil ze druhého místa.

Závod: Start se mi vydařil ale radši jsem dal bacha do T1 potom jsem zůstal za Michalem a ten trochu poodjel. Poté se kolem mě prohnal Andrej a já bojoval s Adamcem, Milevem a Králem. Byl to super souboj kluci, jste dobří. Potom jsem se před všchny tři dostal a začal jsem si budovat náskok. Za mnou to ale vřelo a za mnou se ustálil Péťa Milev. Po prvním pit stopu jsem trochu zvýšil náskok a začal ujíždět. Potom Michal Březina dostal penalizaci a já byl rázem druhý a to jsem udržel i do cíle. Jsem rád, jsou to první body na ČF1L a také první podium. Snad jsem Michala potěšil bodama do týmu a teším se na Singapur piloti.

#43 Jakub Smetana

 
15.09.2014, 09:13 - 1. Michal GDPR - Hlavní manažer týmu F1 - 605 Příspěvky
Kvalifikace: odjel jsem téměř své maximum, takže naprostá spokojenost.
Závod: Start závodu v pohodě, ovšem při jízdě za SC jsem si po jednom kole zahřívání gum všimnul, že to žere neuvěřitelně gumy. V druhém kole za SC jsem tedy raději přestal zahřívat a teplota spadla k 80° !!! Bohužel při 150 km/h se gumy jenom chladí. Tady bych chtěl znovu apelovat, aby jezdil SC na rovinkách svou maximální rychlostí tedy ke 250 km/h. Vím, že jel se SC nový jezdec a dík mu za to, ale nevidím žádný smysl v tom, že se budeme ploužit na rovinkách takhle pomalu. Domnívám se, že i jezdci v boxech s dojetím přesto nebudou mít problém. Ale zpět, i přes absenci zahřívání se mi podařilo udržet pozici a malinko poodjet. Vzhledem k tomu, že jsem si odrovnal gumy při zahřívání, opotřebení kleslo pod 80% a to se vlastně ještě neodstartovalo, tak bylo jasné, že budu muset jet dva boxy. V prvním stintu mě malinko stahoval Andrej, ale měl jsem to pod kontrolou neb jsem šetřil palivo, tedy až do okamžiku, kdy jsem při předjíždění o kolo zapoměl včas brzdit do T1. Musel jsem projet rovně ale musel jsem si ohlídat, abych na tom nevydělal, což znamenalo nechat si přitáhnout Andreje. Ale v zápětí jsem trochu zatopil pod kotlem a jel k první zastávce. Do boxové uličky jsem přibrzdil sice na poslední chvíli, bohužel jsem si nejdříve aktivoval a hned na to deaktivoval speed limiter, což znamenalo trest průjezd boxy. To už mi bylo jasné, že těchto dvacet sekund mi bude hodně chybět. Pořád tu ale byla šance minimalizovat škody a dojet druhý. Bohužel při dohánění ztráty jsem byl v jednom souboji, tuším s Pepou Králem, a šel jsem před něj před parabolikou. Protože měl Pepa taky vysokou top speed, tak jsem při jízdě v pytli vytáhnul rychlost téměř k 360 km/h což mi trochu nedošlo a při brždění jsem se dostal do dráhy před Pepou jedoucím Petrovi Paláskovi. Došlo k malému kontaktu, při kterém jsem si nic nepoškodil, ale na roztočení Petra to bohužel stačilo. V prvním chvílích jsem zvažoval počkání na Petra, ale protože jsem ho v zrcátkách neviděl a navíc jsem očekával, že bude muset do boxů, tak jsem pokračoval dále. Protože jsem byl vyšetřován, tak mi bylo jasné, že se to bez trestu neobejde. Trest po právu přišel a já musel do boxů hned dvakrát, protože mi bylo jasné, že do konce závodu na gumách nedojedu. Protože někdo přede mnou jel taky na dva pity, tak jsem aspoň nějaké místo ještě získal, navíc Martin kolidoval, takže jsem urval aspoň bramboru.

Celý závod jsem pěkně pohnojil, přestože až na to jedno probrzdění a kontakt s Petrem, jsem jel přesně dle plánu, rychle a bez chyb a s velkou úsporou paliva. Ale poučil jsem se, že to s tím zahříváním gum nesmím příště tak přehánět, protože to je ten důvod, proč mi pak odcházejí gumy dříve než soupeřům. A taky si budu lépe hlídat zapínání pit limiteru, mám to ke klávesnici daleko a ve tmě si člověk ani nevšimne, že do klávesy klepl dvěma prsty za sebou.
Hodně mě mrzí, že na ten můj souboj a pozdní brždění tak doplatil Petr Palásek, ale nic víc než se mu takto omluvit už udělat nemůžu. Opravdu mě mrzí, že jsem ti zkazil závod. Už si ani nepamatuji, že bych takhle někoho torpédoval z trati, ale tak trochu jsem se nechal unést soubojem s Pepou a čekal jsem, že si více vpředu a že tě tak rychle nestáhnu.

Jinak samozřejmě gratuluji Andrejovi k jeho prvnímu vítězství hned ve svém druhém závodě u nás. Doufám, že příště mu takový benefit nedám zadarmo, tak jako včera. Gratuluji i svému kolegovi ke skvělému výkonu a doufám, že takto bude pokračovat i dále. Petr Milev si asi taky vzpomněl na své lepší časy.

 
15.09.2014, 10:19 - PP_GDPR - Hlavní manažer týmu F1 - 367 Příspěvky
Kvalifikace: Jelikož jsem se dostal k pc až když byla kvalifikace v plném proudu a neměl jsem tak čas se rozjezdit tak jsem myslel. že budu tak na hranici Top10 a proto mě dost překvapilo když jsem se dostal na čtvrté místo a jen s 0,2s za druhým Andrejem a to jsem si to zkazil ještě v posledním sektoru kde jsem zajel právě o 0,2s horší čas než obvykle. Takže spokojenost i když jsem věděl, že mám trest 5 míst z minulého závodu to znamená start z devátého místa.

Ještě před startem se muselo opět jenou přerušovat kvůli Andrejovi a tomu, že měl taky trest 5 míst a že se mu nelíbilo, že má být sedmej. Doslova si vyřval posun na šesté místo, ale to se mi osobně vůbec nelíbí a podám proti tomu protest, protože on tak ztratil jen 4 místa na startu!!!! Když měl stejnej trest tak by měl být posunutej o stejně pozic a nezáleží na tom zda někdo za ním měl trest taky!!! Je to prostě nepravedlivé... proč on byl 6 a já 9 když jsme skončili v kvaldě 2 a 4... tz. 2místa za sebou a na startu nás dělili 3 místa...

Start závodu jsem si radši hodně pohlídal, aby to nedopadlo jako ve Spa. Nic jsem nezískal a ani neztratil. Nevím co se stalo úplně vpředu ale nájezd do první šikany jsem měl celej v kouři a vůbec netušil co tam na mě čeká. Jen jsem viděl Vladkův Williams jak vyletěl z tratě, ale netuším proč. Pak byl poprvé v lize SC a tímto bych rád poděkoval P. Hankovi za tuto pomoc. Ve fázi SC mě asi 4x šíleně vylekal můj týmový kolega Karel Baško, když se snažil zahřát brzdy a já to málem neubrzdil. No pokecali jsme o tom dost na TS amused Když SC zajel tak jsem se bál nezahřátých pneu a tak jsem první dvě kola soustředil na to zahřát je aspoň na 100°. Pak se do sebe pustili Karel s Romanem Loskotem a využil toho P. Milev kdy se na jedné rovince dostal před nás všechny. palec Mě se povedlo také využít situace a dostal jsem se na 7. pozici, ale po pár zatáčkách jsem udělal chybu a opět se propadl na 9. Oklepal jsem se během dvou kol jsem opět oba přejel i když to bylo docela zajímavý když se k nám přihnal P. Kolář před parabolikou a měl jsem stěstí, že se mi nic nestalo. Podařilo se mi poodjet Romanovi a Karlovi a začal jsem stíhat jezdce Top6. Měl jsem ztrátu 6s, ale věděl jsem, že vepředu je silná skupina jezdců ve které se bude bojovat na ostří nože což jsem chtěl využít. Mezi 7 a 15 kolem jsem stáhl celých 6s a dokonce jsme stáhl 3s na úplné čelo závodu což znaméná, že jsem byl 1-2 nejrychlejší jezdec v zavodě v tento moment. To mi dodalo odvahy a předjel jsem M. Adamcce a pak jsem se dotáhl na 1s za P. Mileva!!! Ve 20. kole jsme zajeli společně s Petrem do depa a po návratu na trať jsem ztratil jednu pozici kvůli nezahřátým pneumatikám, ale podařilo se mi udržet za sebou P. Krále a M. Březinu. V tuto chvíli jsem si říkal, že jsem v dokonalé pozici, pneumatiky jsem měl o 4-5 kol mladší než většina soupeřů a už jsem neplánoval návštěvu boxů. Dokonce jsem si i věřil na P. Mileva, protože moje rychlost byla v prvním stintu lepší než jeho. Jenže pak v nájezdu do paraboliky Michal neodhadl brzdný bod a parádním bodyčekem mě poslal do bariéry. No tentokrát jsem neměl stěstí jako v prvním případě. Vyhrabání z písku mě stálo 12s a zkusil jsem jet jedno kolo jak to půjde, ale auto se nedalo řídit a musel jsem do depa. Konec nadějí na dobrej výsledek. Po zástávce se chování auta moc nezlepšilo a maximálka hrozně klesla. Jezdil jsem časy o 1,8-2,5s horší než v prvním stintu a to jsem měl ušetřené palivo a někdy jsem jel boost 3. Nemohl jsem nastavit brzdy a proto jsem šel ještě 2x do hodin a až zvýšení brzd na poměr 57:43 (původně 54:46) jsem byl schopen udržet auto na trati. Ztráta výkonu je nejlepe vidět na tom, že jsem svoje nejrychlejší kolo v závodě už v 12. kole!! V závěru jsem svedl ještě hezké souboje s Romanem Bláhou. A dojel si zničeně pro první body v sezoně 8. místem.

Výsledek závodu mě velmi mrzí. V průběhu závodu jsem myslel na souboj s P. Milevem a to by znamenalo mojí vysněnou bednu. Neříkám, že bych Petra porazil, ale určo bych mu aspoň zavařil smiling Nejsem už ani naštvanej na Michala (i když v prvním sekundách jsi to teda schytal amused ) , to se prostě někdy v F1 stává, že i ti nejlepší udělají chybu. A určo to neudělal úmyslně, protože zničil tím závod i sobě.

No nezbývá než se soutředit na další závod a pokračovat v přibližováním se k špičce ligy.


 
15.09.2014, 12:08 - - Pilot F1 - 109 Příspěvky
Kvalifikácia: To som dobre vedel, že najlepšie môžem štartovať 5. ak by Petr Palásek bol za mnou do 5. pozicií, lebo prvšie sa posúvajú tí hore a podľa poradia, čím sa dá znížiť si ten trest o 1 pozíciu. Je to normálne kalkulovanie, ako som očakával. Kvalifikácia mi vôbec nevyšla podľa predstáv, lebo mi haproval plynový pedál a nemohol som využit potenciál vozidla na plno. I skrz to to ale bola celkom dobrá pozícia na štarte. 6. miesto Neni zlé a bol som na strane, z ktorej štartujem radšej.

Závod: Štart som naozaj nepochopil. Sledoval som rozostupy a dával som si pozor na brzdný bod. Zrazu ale Lotus predomnou začal dosť skoro brzdiť, s čím som naozaj nepočítal. Ešte som si aj po závode pozrel 10x replay a vyzeralo to tak, že daný pilot sa zlakol nerovnosti na trati a preto na brzdu dupol. Táto kolízia doslova časom vyradila pilota Williamsu, čoho mi je ľúto, lebo som s ním očakával velice pekný súboj na trati. Jak vyliezlo SC, vedel som, že mám na pneumatiky kašlať a sústrediť sa na teplotu bŕzd, keď že som potreboval mať pripravený prípadný útok na Loskota pred sebou. Jak SC Zišlo z trate, tak môj Inštinkt zabijaka vycítil šancu na okamžitý posun pred Loskota, lebo som si vypočítaval celú dobu hranicu Štart/Cieľ, aby som ho ešte pred ňou nepredbehol. V tom istom kole som dobehol ešte Pepu Krála a v najazde do Parabolici aj predbehol. Následne mi darovali 2 pozície jazdci Adamec a Smetana, keď že mali medzi sebou kolíziu v T1. Potom nasledovala len stíhačka na Šetriacom režíme po Brezinu. Úprimne som nerátal, že ho dobehnem do jeho zastávky v boxoch, ale to sa podarilo a ešte mi s tým pomohol výletom mimo trať v T1. Videl som, že Michal sa snažil udržať prvú priečku možno i zvýšením výkonu motoru, ale sám som sa sústredil na neustále šetrenie paliva, nemal som záujem ho predbehnúť, chcel som sa voziť za ním a pošetriť, čo sa aj velice efektívne podarilo. Jak zašiel do boxov, tak som mohol prepnúť na vyšší výkon. Potom som vlastne prvú pozíciu už nepustil, dokonca aj keď som zašiel do boxov, tak som šiel v jednom kole so Smetanom, ktorého som si kontroloval celý závod. Komisári ma zrejme chceli spomaliť, keď že som dostal varovania, ale pár krát som netušil, prečo ma vôbec varovali, kvôli limitom trate, ale asi sa zmenili v priebehu závodu pravidlá i o nich (smiech, pravidla s. 30 o vonkajšku zákruty), i keď je pravda, že som pár krát som i vyšiel viac, ako je povolené, ale to bola skôr rarita. Ďakujem Matejovy Šurhaňákovy, že bol so mnou na TeamSpeak, lebo by som to psychicky neuniesol ten závod v tichosti. Prvá výhra je vždy krásna, ale na nej budovať je dosť komplikované.

Ad Revidendum v Marina Bay, Singapur