Archiv (Vyjádření jezdců před a po závodě )Singapur A


29.09.2014, 10:41 - 1. Michal GDPR - Hlavní manažer týmu F1 - 605 Příspěvky
Do Singapůru jsem se těšil, protože tahle městská trať mi jezdecky sedí, byť jsem na ní ještě nikdy v minulosti nevyhrál. V přípravě jsem se zpočátku zaměřil na závodní nastavení, přesto mě časy, které zajížděl Jirka trochu vyděsily. Trochu jsem se inspiroval jeho příliš nízkymi top speedy, podle kterých jem vydedukoval, že musí jezdit s hodně velkým zadním křídlem, což u tohoto módu není zrovna pravidlem. Zpočátku to na mě působilo hodně nedotáčivě ale po mírných upravách v nastavení vozu jsem našel hodně přes sekundu oproti původnímu nastavení.

Kvalda: Největší obavy jsem měl z Jirky ale opět se potvrdilo, nikdy nepodceňuj Vladka. Nepovedlo se mi zahřívací kolo, protože jsem to přehnal s protočením zadních kol, tím jsem ztratil čistou trat před sebou a musel si nechat odstup. Díky tomuto zpomalení jsem nezahřál dostatečně pneumatiky a chybějící grip byl znát. Nicméně i tak se kolo docela podařilo a byť poměrně těsně, tak to stačilo na pole.

Závod: Konečně se odstartovalo v klidu a bez SC !!! Tedy nevím co se stalo Jakubovi, ale žádné vyšetřování jsem nezaznamenal. Na tvrdých nezahřátých gumách to zpočátku hodně klouzalo, tak jsem musel jet velmi opatrně, ale zároveň jsem se musel snažit dostat teplo do gum, což nebylo zrovna bezpečné. Nicméně, podařilo se mi hned budovat poměrně slušný náskok jen Vladko se docela držel. Po prvních zastávkách jsem vyjel těsně za Andrejem, který si první stint o kolo prodloužil. Na ojetých gumách mě hodně zdržoval, ale protože jsem měl ještě studené gumy nebylo jednoduché se před něj dostat. Nemohl jsem ještě tak ostře akcelerovat a nechtěl jsem moc riskovat kontakt, když jsem měl tak dobře rozjetý závod. Trochu jsem se ale obával, že pokud by Andrej zůstal ještě jedno kolo, tak by se mohl Vladko lehce dotáhnout, tak jsem musel před něj, což se mi ve třetím sektoru konečně podařilo. Pak už vše probíhalo v klidu, tedy do okamžiku, kdy jsem se přestal koncentrovat na jízdu, což mělo za následek, že jsem líznul anticut a ten mě hodil na další a byl jsem hodně rád, že jsem nic neurval. Náskok se ale smrsknul z jednácti na tři sekundy a mě polil studený pot po zádech a to myslím doslova. Navíc jsem si ještě nemohl dovolit závod dojet na max. výkon motoru neboť tolik paliva už jsem neměl. K tomu na to Vladko zatlačil a náskok se ještě o půlku snížil. To už jsem mohl přidat na výkonu motoru a opět jsem vrátil náskok na tři sekundy. Poslední dvě kola už jsem projel raději opatrně a jen si kontroloval odstup.

Po závodě jsem zjistil, že Vladko si vzal hodně paliva a přitom měl malé chlazení motoru, kterému nedovolilo využívat max. výkon motoru po delší dobu. Je jasné, že kdyby neudělal tuto strategickou chybu, tak bych tak pohodový závod neměl. Andrej v závodě překvapil a upřimně jsem čekal, že ho můj kolega i Jirka porazí. Ačkoliv mě jeho negativní komentáře ke všemu už lezou opravdu krkem, tak k výkonu se sluší mu pogratulovat. Od Jirky jsem čekal trochu více, protože zpočátku testování vypadal hodně nedostižně a ještě před závodem jsem si byl téměř jist, že to bude on, kdo mi v závodě nedá klid. Týmový kolega zajel nakone c hodně slušně vzhledem k tomu, že musel v prvním kole do boxu. Nebýt toho tak určitě skončil na bedně a možná prohnal i nás s Vladkem. Škoda.

Nyní už se těším na Suzuku, protože je to určitě se Spa nejlepší trať pro závodění i pocit z jízdy. Loni se mi tam podařilo těsně strategicky vyhrát před silným Tondou, naopak jak jsem teď zjistil, tak Vladkovi se tam ještě nepodařilo dojet na bedně. Tak jsem hodně zvědavý jak to dopadne.
 
29.09.2014, 13:37 - Smetana Jakub - Pilot RC modelů - 14 Příspěvky
Kvalifikace: Skončil jsem čtvrtý což jsem tak trochu čekal. Ale byl jsem spokojený.

Závod: Závod pro mě ,,skončil´´ prakticky hned v druhé zatáčce. Jel jsem za Jirkou a Jirka z nějakého důvodu při akceleraci trošku přibrzdil a já jsem si urazil přední křídlo. Zajel jsem pro nové a gumy jsem dal HARD a začala moje stíhací jízda. Postupně jsem se probíjel polem a nakonec to stačilo na 5. místo. I když jsem měl tu kolizi tak jsem si závod náramě užil, ta stíhací jízda byla fantastická. Gratuluji Michalovi k jeho 2. vítězství. Snad se nám příště povede double.

Suzuka: Bohužel Suzuky se nezúčastním, takže všem přeji pěkný závod!

#43 Jakub Smetana

 
29.09.2014, 14:26 - Jiří Syrovatský - Technický vedoucí - 305 Příspěvky
Kvalifikace dopadla přibližně jak jsem čekal až na to, že jsem chtěl zajet čas pod 1:36,0 což se mi bohužel nepovedlo.

Závod jsem si pokazil již v zaváděcím kole kde jsem se před tunelem opřel na výjezdu ze zatáčky o zeď a zníčil si nějakou část zadního křídla.
Start závodu proběhl podle plánu, ale ve druhé zatáčce do mě zezadu narazil J. Smetana. Nechtěl jsem psát "v", protože jsem si všiml, že mu upadlo přední křídlo po nárazu a to podle mě v tu chvíli pro Jakuba byl dostatečný "trest". Jen pro vysvětlení: někde přibližně v půlce zatáčky kdy se akcelerovalo jsem trošku přibrzdil, protože jsem nechtěl riskovat srážku s Vladkem, který se vracel na vnitřek zatáčky.
Další dějství závodu pro mě bylo příjemným utrpěním, jelikož kvůli srážce se zdí a s Jakubem mi auto jelo cca o sekundu pomaleji na kolo než mělo jet. Zbytek závodu jsem se snažil získat 3. pozici zpět před Andrejem a říkal jsem si, že pokud budu mít někdy šanci tak v posledním stintu, protože jsem věděl, že Andrejovi pneu tak dlouho v dobré kondici nevydrží.
Bohužel do posledního stintu jsem zajel o kolo později než jsem měl a tím pádem jsem na Andreje v cíli ztratil 3 sekundy, které jsem ztratil tím kolem, ve kterém jsem jel na poslední pistop což se mi vymstilo.

Nezbývá než pogratulovat Michalovi k výhře.

Jirka "Ralf" Syrovatský

 
02.10.2014, 15:06 - - Pilot F1 - 109 Příspěvky
Do závodu som šiel s obavami, lebo som mal velice zlý setup a celkovo som sa cítil velice pomalý. Navyše v kvalifikácií som vôbec spravil svoje prvé kolá dňa.

Kvalifikácia teda už neprebehla optimálne, prvé kolo som šiel jak rozladený Gumkáč a spravil som na svoje tempo veľmi podradné kolo. Mal som smolu, že zakaždým, keď som chcel spraviť ďalšie ostré kolo, som sa stihol rozbiť v T1. Druhé merané som si zhatil výletom mimo trať, čím som získal výhodu. To kolo som si dal sám anulovať, lebo takto pozície na štarte nechcem získavať.

Štart mi vyšiel tak optimálne. Nebolo to nič super, ale ani blamáž. Videl som, že piloti predomnou mali trošku pomalšiu reakciu, tak som sa hneď posunul pred T1 na P7. Následne spravil Smetana chybu a urval si predné krídlo. Tam som predbehol ešte jedného pilota, ale už neviem, kto to bol. To som bol na P5. Potom som sa dokázal dostať tempom za Ferrari Mileva a STR Syrovatského. Vedel som, že moje tempo na rovinkách nie je najlepšie, tak som vyčkával, kým niekto spraví chybu. Pri ich vzájomnom súboji som videl priestor na vsunutie sa a inštinkt zabijáka mi povedal, že sa tam musím zmestiť. Útok vyšiel, chcel som ešte zaútočiť na Syrovatského, ale keď že viem, že velice rád zatvára zákruty, tak som hneď zvolnil, na čo nestihol reagova´t Milev a vrazil do mňa zozadu. Rýchlo som skontroloval voz a nemalo to následky na geometriu, len pokrčené plechy. Potom som sa vozil za Syrovatským a snažil sa ho predbehnúť, i keď jeho defenzíva bola niekedy možno aj kúsok za hranicami pravidiel, tak isto bol i moj jeden útok tak spravený, že som ho nabral. To mi bolo ľúto a sám som si pekne ponadával na sám seba. O pár kôl neskôr som sa dostal cez neho, len problém bol, že moje Softy už mali najlepšiu formu za sebou. Nedokázal som si vybudovať náskok taký, aký som chcel. Hlavne som sa obával toho, že pôjde o zastávku menej, keď že mal gumy tvrdé. Jak zašiel do boxov a ja tiež, tak mi bolo jasné, že moja degradácia mäkkých gúm je vynikajúca a ukludnil som sa. Snažil som sa zatlačiť aj na Nesvadbu, ale ten plán som zavrhol po tom, jak som robil rovnaké kolá jak on. Skoro som si nedal pozor na gumy a musel som ísť o 2 kolá skôr do pitu, než som chcel. Záver som si skôr kontroloval Syrovatského, ktorý ma dobiehal. S treťou pozíciou som viac než spokojný, vyzeralo to tak, že nebude ani top 5 v testoch, ale vidím, že moja práca s pneumatikami bola výborná a tá mi pomôhla zájsť tento skvelý výsledok.

Ad revidendum v Suzuke.
 
02.10.2014, 19:27 - Jiří Syrovatský - Technický vedoucí - 305 Příspěvky
[toggle=Andrej Borotovský napsáno:]
Do závodu som šiel s obavami, lebo som mal velice zlý setup a celkovo som sa cítil velice pomalý. Navyše v kvalifikácií som vôbec spravil svoje prvé kolá dňa.

Kvalifikácia teda už neprebehla optimálne, prvé kolo som šiel jak rozladený Gumkáč a spravil som na svoje tempo veľmi podradné kolo. Mal som smolu, že zakaždým, keď som chcel spraviť ďalšie ostré kolo, som sa stihol rozbiť v T1. Druhé merané som si zhatil výletom mimo trať, čím som získal výhodu. To kolo som si dal sám anulovať, lebo takto pozície na štarte nechcem získavať.

Štart mi vyšiel tak optimálne. Nebolo to nič super, ale ani blamáž. Videl som, že piloti predomnou mali trošku pomalšiu reakciu, tak som sa hneď posunul pred T1 na P7. Následne spravil Smetana chybu a urval si predné krídlo. Tam som predbehol ešte jedného pilota, ale už neviem, kto to bol. To som bol na P5. Potom som sa dokázal dostať tempom za Ferrari Mileva a STR Syrovatského. Vedel som, že moje tempo na rovinkách nie je najlepšie, tak som vyčkával, kým niekto spraví chybu. Pri ich vzájomnom súboji som videl priestor na vsunutie sa a inštinkt zabijáka mi povedal, že sa tam musím zmestiť. Útok vyšiel, chcel som ešte zaútočiť na Syrovatského, ale keď že viem, že velice rád zatvára zákruty, tak som hneď zvolnil, na čo nestihol reagova´t Milev a vrazil do mňa zozadu. Rýchlo som skontroloval voz a nemalo to následky na geometriu, len pokrčené plechy. Potom som sa vozil za Syrovatským a snažil sa ho predbehnúť, i keď jeho defenzíva bola niekedy možno aj kúsok za hranicami pravidiel, tak isto bol i moj jeden útok tak spravený, že som ho nabral. To mi bolo ľúto a sám som si pekne ponadával na sám seba. O pár kôl neskôr som sa dostal cez neho, len problém bol, že moje Softy už mali najlepšiu formu za sebou. Nedokázal som si vybudovať náskok taký, aký som chcel. Hlavne som sa obával toho, že pôjde o zastávku menej, keď že mal gumy tvrdé. Jak zašiel do boxov a ja tiež, tak mi bolo jasné, že moja degradácia mäkkých gúm je vynikajúca a ukludnil som sa. Snažil som sa zatlačiť aj na Nesvadbu, ale ten plán som zavrhol po tom, jak som robil rovnaké kolá jak on. Skoro som si nedal pozor na gumy a musel som ísť o 2 kolá skôr do pitu, než som chcel. Záver som si skôr kontroloval Syrovatského, ktorý ma dobiehal. S treťou pozíciou som viac než spokojný, vyzeralo to tak, že nebude ani top 5 v testoch, ale vidím, že moja práca s pneumatikami bola výborná a tá mi pomôhla zájsť tento skvelý výsledok.

Ad revidendum v Suzuke.
[/toggle]

Zatáčky rád zavírám jen těm co mají "instinkt" zabijáka.
Navíc na to mám právo volit si svou stopu když jsem vepředu, takže máš smůlu, a tvoje řeči mě nedostanou do stavu, že budu muset zpytovat svědomí. ;-)

Jirka "Ralf" Syrovatský

 
02.10.2014, 20:34 - - Pilot F1 - 109 Příspěvky
[toggle=Jiří Syrovatský napsáno:]
Zatáčky rád zavírám jen těm co mají "instinkt" zabijáka.
Navíc na to mám právo volit si svou stopu když jsem vepředu, takže máš smůlu, a tvoje řeči mě nedostanou do stavu, že budu muset zpytovat svědomí. ;-)
[/toggle]

Momentálne si myslím presne to isté, čo vyslovil Juan smiling https://www.youtube.com/watch?v=urAzPF6Yw8w

A vieš, na niečo tie dve malé lesknúce sa veci tam sú na bokoch vozidla smiling Volajú sa zrkadlá smiling
 
02.10.2014, 22:10 - Jiří Syrovatský - Technický vedoucí - 305 Příspěvky
[toggle=Andrej Borotovský napsáno:]
Jiří Syrovatský napsáno:

Zatáčky rád zavírám jen těm co mají "instinkt" zabijáka.
Navíc na to mám právo volit si svou stopu když jsem vepředu, takže máš smůlu, a tvoje řeči mě nedostanou do stavu, že budu muset zpytovat svědomí. ;-)


Momentálne si myslím presne to isté, čo vyslovil Juan smiling https://www.youtube.com/watch?v=urAzPF6Yw8w

A vieš, na niečo tie dve malé lesknúce sa veci tam sú na bokoch vozidla smiling Volajú sa zrkadlá smiling
[/toggle]

Není divu když se chováš jako on. ;-)

Jirka "Ralf" Syrovatský