Archiv (Vyjádření jezdců před a po závodě ) • Japonsko A |
12.10.2014, 23:31 - - Pilot F1 - 109 Příspěvky
Tým Marussia už pred závodom avízoval, že nečakajú dobré výsledky z predchádzajúcich závodov. Závod dopadol tak, že Matej zaplatil Nováčikovskú daň a závod nedokončil. Andrej mal smolu a dokrýval na 5. mieste po niekoľkých chybách. Andrej Borotovský (5. miesto): "Bol to závod, na ktorý chcem čo najrýchlejšie zabudnúť. Nepodarená kvalifikácia, deštrukcia vozidla a vďaka tomu posun 5. miest na štarte, čo znamenalo P13 z 15. Totálna blamáž. V závode som ešte stihol pokaziť štart. Prepadol som sa o jednu priečku dozadu a povedal som si, že ma čaká dosť dlhá stíhacia jazda. V prvom kole som sa potreboval vyhrabať aspoň na P10, čo sa podarilo. Potom som mal súboje s Romanom Loskotom, Federicom di Lenardom a Kollarom. Pekný dlhý súboj v ktorom som sa nevedel posunúť dlho vpred kvôli nízkej maximálnej rýchlosti. To ma výrazne spomalovalo a gumám to na forme nepridávalo. Jak som sa konečne cez nich dostal, tak som dostal od Komisára hlášku, že si mám dávať pozor na úroky. Úprimne, neviem čo tým myslel, keď som dával pozor na všetko, ale asi nabudúce más radšej súperov asi predbehnúť vzdušnou čiarou (smiech). To ma ale tak rozčúlilo, že som následne chytil hodiny (vďaka). Čiže zase som sa musel prepracovávať naspäť poradím, čo ma fakt netešilo. Potom som mal pomerne dlhý súboj s Romanom Loskotom, čo bol asi najlepší duel za posledné roky. Úplne ma zmrazilo, keď sme obaja preleteli vedľa seba 130R s plynom na podlahe. Potom ale následovala chyba v T1 a zas bol Roman predomnou. O kolo neskôr sme mali tvrdý kontakt. Asi ma Roman nevidel, lebo ja som už nemal kde uhnúť. Potom som sa snažil ísť stíhaciu jazdu, ale v tom mi kolega povedal niečo skrz vysielačku a chytil som ďalšie hodiny. V tom momente mi bolo 100% jasné, že toto už nedobehnem, ale i tak som to skúšal. Stráta 15 sekund a 10 kol do konca zhatil smyk cca 4 kola pred cielom. To som potom už vypustil a došiel si po 5. miesto. Celkovo to hodnotím ako jeden mizerný závod, čo sa týka výsedku a vlastne to bol i presný odraz o našom tempe. Túto sezónu asi na to mať nebudem, aby som získal titul. Rovno môžem Gratulovať buď Vladkovy, či Michalovy." Matej Šurhaňák (nedokončil): "Na tento víkend chcem čo narýchlejšie zabudnúť. S kavalifikáciou som bol veľmi spokjný, porazil som v nej Andreja ale vedel som že v preteku mi bude chýbať rýchlosť nielen na čelo ale aj na Andreja. Na začiatku som si pokazil celý pretek. Pri štarte som si vlastnou vinou zničil predné krídlo takže som mal hneď stratu. Po boxoch som sa to snažil dobehnúť čo sa mi celkom darilo ale nedokázal som sa plne koncentrovať na svoju jazdu. Auto sa správalo úplne inak ako počas tréningu a kvalifikácie, možno to bolo zapričenené aj celkom dosť vysokou teplotou trate. Keď som stabilne sťahoval jazdca predo mnou na výjazde zo zákruty Spoon som dostal šmyk, čiže som stratil ďalší čas. Mal som problém s pretáčavosťou zadnej časti auta a nedotáčavosťou prednej časti ale to bolo pravdepodobne spôsobené poškodením závesov. Taktiež som bojoval s brzdami lepšie povedané s ich chladením. Nakoniec to moje brzdy nevydržali a pred Casio Triangle som dostal šmyk a zničil motor a ďalšie komponenty na aute čieže som skončil cely pretek. Chcel by som pogratulovať Michalovi k víťazstvu. Túto sezónu musím nejako pretrpieť ale od novej sezóny dúfam, že sa to všetko zmení." |
13.10.2014, 01:30 - 1. Michal GDPR - Hlavní manažer týmu F1 - 605 Příspěvky
Kvalifikace: Víc jak jedno rychlé kolo na měkkých se nedalo odjet, takže bylo důležité trefit aspoň jedno ze dvou kol, které byly reálně k dispozici. Vladko zajel pěkný čas, který se mi podařilo překonat až na druhý pokus a hlavně díky prvnímu sektoru. Závod: Na závod jsem se hodně těšil, protože i loni se mi tady dařilo. Zvláště první sektor je neuvěřitelný a vyžaduje přesné dávkování plynu, chirurgickou přesnost a každá chyba je okamžitě potrestaná výletem mimo trať. Trochu jsem měl obavy s poslední šikany, kde je potřeba být trochu agresivní jinak jezdec ztratí hodně času, ale zároveň je to velmi nebezpečné a lehce zde ustřelí na obrubnících zadek, což se mi loni jednou "povedlo". Dal jsem si však několik dní oddych, abych byl před závodem psychicky fit. V posledním závodě i po testech bylo jasné, že Vladko pomalu přebírá místo nejsilnější konkurence. Andrej naopak začíná trochu ztrácet půdu pod nohama, takže bylo mým úkolem toho co nejvíce využít a odpoutat se v šampionátu. Závod se od začátku do konce vyvíjel přesně podle mých představ. Vladko sice jezdil zpočátku jen kousek za mnou ale přes zastávkou udělal chybu a ztratil se mi ze zrcátek. Zbytek závodu jsem si hlídal hlavně svoji pozornost, abych závod zbytečně nezdramatizoval po nějaké fatální chybě, ostatně jak se mi to podařilo v minulém závodě. I když to nebyl zrovna můj nejdramatičtější závod, nebylo moc závodů, ktteré bych odjel absolutně bezchybně a tohle byl jeden z nich. Tentokráte jsem se nemusel ani moc obávat při předjíždění o kolo, protože skoro žádné nebylo a skoro všichni dojeli ve stejném kole až do cíle. Zde musím smeknout před ostatními jak se s touto těžkou tratí vypořádali. Gratuluji Vladkovi k jeho konečně prvnímu pódiu v Suzuce a také Martinovi, který se po době zase připomněl, že závodit umí a dokázal se ubránit trvalému tlaku Petra Mileva. Děkuji Romanu Bláhovi za záskok a slušnou porci bodů, který pro Mercedes získal. Hungaroring je další štace, kde se mi loni dařilo, tak doufám, že se mi podaří podat podobný výkon jako v Suzuce. Jestli to bude do třetice stačit na vítězství ale už není jen na mě. |