Archiv (Vyjádření jezdců před a po závodě ) • Austin 2014 |
10.11.2014, 13:23 - 1. Michal GDPR - Hlavní manažer týmu F1 - 605 Příspěvky
S kvalifikačním výkonem jsem spokojen, neb na poměrně chladné trati nebylo možné zajet o moc lépe. Potěšilo mne, že nový týmový kolega potvrdil výsledky z tréninku i formu Mercedesu. Na startu jsem kvůli virtuálním zrcátkům neviděl na semafor a orientoval se jen podle zvuku, což znamenalo mírný deficit v reakci, nicméně start se mi vcelku povedl a udržel jsem si vedení před dobře odstartujícím Vladkem. Naopak, mému kolegovi se nepovedl brzdící manévr na studených gumách do T1 a propadl se hodně dozadu, podobně dopadl i Petr Kolář. Do tohoto závodu jsem šel s pozměněnou jindy zaběhlou strategií a naložil si více paliva, abych mohl využít výšší výkon motoru za cenu vyšší váhy, především na startu. Z toho důvodu jsem očekával, že mi bude ze začátku hlavně Vladko mnohem blíž ale opak byl kupodivu pravdou. Během dvou kol jsem si vyjel čtyř-sekundový náskok a v dalších kolech pak přidával postupem další sekundu na kolo. Protože jsem nebyl pod tlakem, tak jsem v polovině stintu snížil výkon motoru a trochu se soustředil na opotřebení pneumatik, abych trochu protáhnul první i druhý stint a mohl v posledním stintu nasadit měkké gumy. Dvě protažené zastávky využil Vladko ke snížení náskoku až k hranici jeden a půl sekundy. Nicméně, to už jsem věděl, že posledních deset kol zvládnu bez problému na čerstvých měkkých gumách s maximálním výkonem motoru a vybudoval si zpět dostatečný náskok, který jsem pak kontrolval do konce závodu. Se svými posledními výkony jsem velmi spokojen, protože k rychlosti jsem přidal trochu šetrnosti k pneumatikám a už několik posledních závodů jsem neudělal žádnou větší chybu. Ale jsem si jist, že pokud Vladko trochu potrénuje tak mi ještě cestu k titulu zkomplikuje. Petr Milev neměl opět ideální začátek závodu, kde doplatil na velkou tlačenici v první zatáčce. Naštěstí pro něj to nebylo nic zásadního, ale spíš než Vladka se musel soustředit na mého kolegu, který byl velmi blízko svému prvnímu pódiu v kariéře. Určitě mu přestup k Medvědům prospěl a důstojně tak nahradil ze sezóny odstoupivšího Jakuba. Velké překvapení byl výsledek Oldy, který dlouho bojoval i s Petrem o čtvrté místo. Bohužel jeho výsledek byl hodně poskvrněn ignorací dodržování tratě. Lepší tempo předvedl i Milan Králík, který zřejmě odjel svůj nejlepší závod v elitní třídě. Respekt si získal i Radek, který dojel závod se zlomenou nohou a pochroumánou rukou, tedy zranění, které si způsobil v utajovaném tréninku na včerejší GP Díky všem za závod. Příští závod se jede na Interlagosu, kde se mi zatím nepodařilo zvítězit, takže očekávám, že to bude mnohem náročnější. Nicméně, budu se snažit využít formu a skvělou sérii posledních závodů ještě trochu protáhnout |
10.11.2014, 13:24 - PP_GDPR - Hlavní manažer týmu F1 - 367 Příspěvky
Na závod v Austinu jsem se už dlouho těšil. Tento okruh mi sedí a baví mě na něm jezdit, navíc jsem se chtěl taky předvést v novém týmu. Díky Michalovi jsem byl i velmi spokojený se setem a časy v trenincích to také ukazovali. V kvalifikaci jsem odjel první kolo na jistotu a zbytečně nebláznil. V druhém kole jsem to naopak přehnal s agresivitou a přehřál si pneumatiky, to vedlo ke smyku a tak jsem zajel raději do depa. Nechal jsem si trochu času na uklidnění a zkusil zabojovat o první řadu. Ve třetí měřeném kole jsem udělal opět chybu a tak jsem ubral a nechal spadnout teplotu pneu před posledním pokusem. Ten mi aspoň trochu sedl i když jsem čekal lepší čas v kvaldě a ve všech sektorech jsem měl dost velkou ztrátu na svůj "obvyklý" čas, ale i tak jsem se poprvé v kariéře postavil do první řady vedle týmového kolegy. No před startem se mi objevili dost velké lagy ani nevím proč. Start závodu byl ještě ok ale pak jsem najednou byl v protisměru a vůbec nevím co se stalo. Byl jsem napravo od Martina Adamce a pak najednou jsem byl vlevo a ve smyku. Takže po první zatáčce poslední místo. Pak jsem se snažil dostat co nejrychleji dopředu, ale než se tak stalo tak jsem měl už ztrátu na vedoucího 21s. Svedl jsem během toho hezké souboje a pár dost tvrdých třeba s Oldou, ale myslím, že to bylo od obou stejně tvrdé. Tahle agresivní jízda mě ,ale přivodila velkou degradaci pneumatik a byl jsem rád, že jsem na nich dojel aspoň 12kol i když poslední kola byla už na ráfcích. Když jsem se dostal na 5.místo tak jsem měl ztrátu 9s na P. Mileva, který jezdil čtvrtý. To jsem si říkal, že nemám šanci dojet a naopak jsem očekával, že P. Milev mi ještě víc ujede. Po výměně pneu jsem si jel své tempo a šetřil auto v rychlých zatáčkách abych nepřehříval pneu a po pár kolech jsem zjistil, že Petra dotahuji. Úplně se mi povedlo smazat jeho náskok po druhých pitech a byl jsem dokonce v lepší pozici, protože jsem už měl zahřáté pneu a Petr teprve vyjel z boxů. Ale v jedné, ze zatáček Petr nečekaně zpomalil (nebo dostal smyk) a ja ho postrčil zezadu a oba jsme byli v hodinách. Měl jsem dávat větší pozor a netlačit se tak, kdybych počkal 1.zatačku tak věřím, že bych uspěl v té následující na brzdách. Počkal jsem až Ferrari projede abych nedostal pently a jel znovu za ním. O kolo později když už jsem se chystal k útoku na třetí místo tak jsem dostal smyk a bylo po naději na bednu. Sice jsem dojel se ztrátou na 3.místo jen 2s, ale Petr to vyloženě hlídal a měl situaci pod kontrolou. Celkově hodnotím závod jako nevydařený. Měl jsem na bednu a moje chyby a neukázněnost mě stály lepší výsledek. Na druhou stranu když odečtu 11s ztrátu na vedoucího po prvním kole a dalších 10s při probíjení se polem a porovnám časy s vedoucíma jezdci tak moje rychlost v závodě byla velmi dobrá. |
10.11.2014, 19:52 - Jaroslav Novák - Pilot F1 - 101 Příspěvky
Ahoj závod jsem si docela užíval prvních 8 kol pak jsem začal usínat.Neni se čemu divit trénuju moc a stejně je to k ničemu.Nemám cit na brzdách jednou zabrzdim dobře podruhé probrzdim.Moc jsem si sliboval od té akademie a mrzí mě že byla jenom jedna lekce.Chtěl bych poděkovat Michalovi a Petrovi Paláskovi kteří se mi maximálně věnovali.Po diskvalifikaci Oldy mám snad alespoň první bod,že jsem vůbec dojel. |
12.11.2014, 09:27 - 1. Matej GDPR - Pilot GP2 - 74 Příspěvky
Chcel by som na úvod poďakovať Michalovi ktorý mi pomohol s nastavením volantu ale aj s nastavením auta takže mu veľmi ďakujem. Na víkend v Austine som sa vôbec netešil pretože túto trať nemám rád. Kvalifikácia : Bol som veľmi spokojný aj napriek tomu že som nedokázal zajazdiť svoje najlepšie kolo. Znovu sa mi nepodaril štart a v prvej zákrute som mal kolíziu s oboma jazdcami Ferrai pri ktorej som prišiel o predné krídlo. Musím zapracovať na štartoch aby sa to už neopakovalo. Mal som v pláne ísť na dve sady mäkkých gúm a jednu tvrdých ale musel som kvôli neplánovanému boxu v prvom kole zmeniť stratégiu na veľmi riskantnú. Začal som dobiehať pomalších jazdcov a obiehať ich a pred mojím druhým pitom som sa dostal na siedme miesto ale po boxe som bol na ôsmom mieste. V 20 kole som opäť bohužiaľ urobil chybu a neodhadol brzdný bod J.Krále a musel som ísť opäť neplánovane do boxu. Bolo mi jasné ak chcem skončiť na nejakom dobrom mieste musím na tých gumách vydržať až do konca. Okolo 26 kola išiel J.Král do boxu a dostal som sa pred neho. Držal som sa pred ním celkom v pohode až do posledného kola kde mi úplne odošli gumy a dostal sa predo mňa takže som skončil na ôsmom mieste nebol som s týmto výsledkom spokojný a ani po diskvalifikácií O.Hromeka sa môj názor na môj výsledok nezmenil. Ďalší pretek sa ide v Brazílii na Interlagose kde je veľmi nevyspytateľné počasie. Je to jeden z klasických okruhov takže by mi mal sedieť. Okruh je veľmi rýchli a má technický stredný sektor čiže očakávam veľmi malé rozstupy medzi celým štartovým poľom. Myslím si že bude rozhodovať stredný sektor pretože v prvom a treťom sa moc stratiť nedá. Veľmi sa na tento pretek teším. |