Archiv (Vyjádření jezdců před a po závodě ) • Francie 1994 |
12.01.2015, 13:18 - 1. Michal GDPR - Hlavní manažer týmu F1 - 605 Příspěvky
Do závodu jsem přišel s opravdu minimálním tréninkem ale na mé konkurence-schopnosti to nebylo překvapivě znát. V kvaldě jsem jel dost zadrženě, ale na pole to sice těsně a překvapivě stačilo. Šokem byla rychlost Petra Koláře, který si po letch zřejmě vzpoměl, že býval taky dobrým závodníkem. První závod byl z mého pohledu jednoduchý. Zdendovo závodní tempo bylo pro mě moc rychlé a za mnou jsem měl taky rezervu, i když se prvních šest kol Petr docela držel v malém odstupu. V druhém závodě jsem měl pohodový start a ocitl se na třetím místě a po chybě Martina následně na druhém. Petr Kolář jel slušné tempo, ale potřeboval jsem se před něj dostat, protože mi na záda dýchal Vladko, který je známý tím, že za každých okolností všude strká ten svůj rypák :-) Petr si však dobře hlídal obzvláště první sektor, takže jsem neměl šanci. Když pak konečně udělal chybu, tak jsem se trochu zaleknul možnosti kolize a místo, abych se někde před něj vmáčknul, tak jsem přišel o pozici s Vladkem. Druhé Petrovi chyby jsem už naštěstí využil, ale to už mi mezitím Vladko trochu poodjel. Horší bylo, že našich vzájemných soubojů využil letící Zdeněk a zanedlouho jsem ho měl nalepeného na zádi. Jednou už se přede mne trochu dostal ale měl jsem vnitřek a neměl jsem náladu ho pustit Sice tam bylo trochu těsno, ale žádný větší kontakt jsem nezaznamenal. Pak už následovala zastávka, kde chudák Zdeněk musel čekat na opravují se auto a defacto tak ztratil šanci na vítězství. Už jsem si to zažil i já v Imole, kdy na mém místě stál právě Zdenda a já raději projel boxy a následně musel do boxů podruhé, takže vím jaké to je. Ale zpět k závodu, pár kol po boxech uhořel kousek přede mnou jedoucí Vladko a já měl cestičku k vítězství ušlapanou. Nechtěl jsem už nic riskovat, tak jsem trošku ubral na agresivitě. Jsem si vědom, že mi vítězství tak trochu spadlo do klína, takže oproti minulém závodu, kde jsem měl trošku vyšší cíle, velký obrat. Gratulace Petrovi k jeho bedně po x letech. Chci poděkovat za pouštění o kolo a až na tři případy v závěru závodu to bylo v klidu. Speciálně Oldovi bych chtěl ale napsat, že když už nechce ztratit čas a pustit mne na krátké rovince před zatáčkou, tak ať už nezpomaluje v nájezdu do zatáčky. když už je v ideální stopě. Tohle je nejhorší řešení co může být, protože já očekávám, že už mě nepustíš a taky si musím najet do ideální stopy a v tu chvili ty výrazně zpomalíš. Takže já pak musím jít do tří rychlých pohybů za sebou. Nejdřív se vyhnout tobě, pak se rychle narovnat a vlézt do zatáčky a ještě se pak udržet na trati na výjezdu. |
12.01.2015, 20:51 - - - 19 Příspěvky
Tato trať mi moc nesedí, takže jsem neměl před závodem žádné velké ambice. Kvalifikace ale dopadla velmi dobře a mohl jsem startovat z první řady hned za Mikim. Přesto, že starty nejsou moje silná stránka, tentokrát jsem ho zvládl lépe než poleman a šel jsem do vedení. K mému překvapení byl Miki oproti tréningům celkem pomalý a já si udržel vedení až do cíle. Druhý start po otočeném pořadí nevyšel vůbec dobře. Odlepil jsem se sice lépe, než někteří předemnou, ale jeden z vozů se dostal do hodin a já sotva stačil dobrzdit. Trochu jsem do něj i narazil. Poté jsem se snažil jet absolutně na limit. Sice jsem občas udělal nějakou tu chybu a ne vždycky jsem se udržel přesně mezi čárami, ale celkově to šlo dobře. Hodně jezdců opět chybovalo a já díky tomu získával pozice. Při dojetí dvou jezdců jsem na konci dlouhé rovinky jel těsně za jedním z nich a on se dostal do hodin. Necítil jsem sice žádný kontakt, ale pokud jsem mu do těch hodin pomohl, tak se moc omlouvám. Borci vepředu měli nějaké ty souboje, které je zpomalovaly a já se nakonec dotáhl na vedoucí trojici Miki, Petr a Vladko. Dorážel jsem na Mikiho, ale nedařilo se mi předjet. Když jsem přijel do boxů, tak tam stál cizí vůz. Už jsem byl naštvaný, že těch 5sec, které ztratím, mne připraví o boj o vítězství. Nebylo to nakonec však 5 sec ale rovnou asi 30. Jezdec asi opravoval poškození a mě to přišlo jako věčnost. Myslel jsem, že tam usnul, tak jsem couvnul a z boxového stání jsem ho vytlačil. Po natankování jsem mohl zpět na trať. Teprve až později jsem si všiml, že ten pilot dále pokračoval v závodě. On tedy neusnul, ale dlouho opravoval poškození - hodně dlouho. Proto se omlouvám za zkratové jednání v těch boxech. Jen díky problémům ostatních jsem se posunul na 2. příčku, jinak bych se v tom závodě na pódium nepodíval. Mimo tiskovku: Pokud by se prováděly nějaké updaty ohledně toho poškození nebo tak, navrhoval bych k tomu přibalit následující: - snížení času opravy. U kolegy viz výše trvala oprava snad přes minutu. - snížení % poškození kvůli častým kolizím. Dost létají křídla... - povolení kontroly trakce pro méně vyježděné ale samozřejmě výměnou za podstatně vyšší váhu vozu tak, aby to nebylo zneužitelné těmi ze špičky k lepším časům (Celkově by to ale nováčkum tutově pomohlo - někdy jsem viděl časy snad o 10sec na kolo pomalejší a domnívám se, že je to hlavně prokluzem při akceleracích. Vycházím z toho, že by top jezdec po zapnutí trakce tratil např. 1,5sec na kolo kvůli váze. Ti méně vyježdění v rF by sice o tolik zpomalili taky, ale díky TC by ušetřili mnohem více. Pole by pak nebylo tak roztahané a létalo by méně částí po trati. Je to ale jen moje domněnka a možná o TC nikdo nestojí...) - šampík 1994 má být jen doplňující série, tak bych prosil o zvážení toho pravidla o RR. Je jasné, že pravidla jsou pravidla, ale konkrétně u této fun-série bez FL by se nic moc nestalo, kdyby se po demolition-derby v prvním kole restart povolil. Moc mě mrzí, co se stalo Petrovi. Ještě více mě mrzí, že oznámil konec pro tuto sezonu 1994. Doufám, že nám ho podaří překecat. |
16.01.2015, 14:54 - 1. Michal GDPR - Hlavní manažer týmu F1 - 605 Příspěvky
[toggle=Zdenek Zverina napsáno:] Tato trať mi moc nesedí, takže jsem neměl před závodem žádné velké ambice. Kvalifikace ale dopadla velmi dobře a mohl jsem startovat z první řady hned za Mikim. Přesto, že starty nejsou moje silná stránka, tentokrát jsem ho zvládl lépe než poleman a šel jsem do vedení. K mému překvapení byl Miki oproti tréningům celkem pomalý a já si udržel vedení až do cíle. [/toggle]Druhý start po otočeném pořadí nevyšel vůbec dobře. Odlepil jsem se sice lépe, než někteří předemnou, ale jeden z vozů se dostal do hodin a já sotva stačil dobrzdit. Trochu jsem do něj i narazil. Poté jsem se snažil jet absolutně na limit. Sice jsem občas udělal nějakou tu chybu a ne vždycky jsem se udržel přesně mezi čárami, ale celkově to šlo dobře. Hodně jezdců opět chybovalo a já díky tomu získával pozice. Při dojetí dvou jezdců jsem na konci dlouhé rovinky jel těsně za jedním z nich a on se dostal do hodin. Necítil jsem sice žádný kontakt, ale pokud jsem mu do těch hodin pomohl, tak se moc omlouvám. Borci vepředu měli nějaké ty souboje, které je zpomalovaly a já se nakonec dotáhl na vedoucí trojici Miki, Petr a Vladko. Dorážel jsem na Mikiho, ale nedařilo se mi předjet. Když jsem přijel do boxů, tak tam stál cizí vůz. Už jsem byl naštvaný, že těch 5sec, které ztratím, mne připraví o boj o vítězství. Nebylo to nakonec však 5 sec ale rovnou asi 30. Jezdec asi opravoval poškození a mě to přišlo jako věčnost. Myslel jsem, že tam usnul, tak jsem couvnul a z boxového stání jsem ho vytlačil. Po natankování jsem mohl zpět na trať. Teprve až později jsem si všiml, že ten pilot dále pokračoval v závodě. On tedy neusnul, ale dlouho opravoval poškození - hodně dlouho. Proto se omlouvám za zkratové jednání v těch boxech. Jen díky problémům ostatních jsem se posunul na 2. příčku, jinak bych se v tom závodě na pódium nepodíval. Mimo tiskovku: Pokud by se prováděly nějaké updaty ohledně toho poškození nebo tak, navrhoval bych k tomu přibalit následující: - snížení času opravy. U kolegy viz výše trvala oprava snad přes minutu. - snížení % poškození kvůli častým kolizím. Dost létají křídla... - povolení kontroly trakce pro méně vyježděné ale samozřejmě výměnou za podstatně vyšší váhu vozu tak, aby to nebylo zneužitelné těmi ze špičky k lepším časům (Celkově by to ale nováčkum tutově pomohlo - někdy jsem viděl časy snad o 10sec na kolo pomalejší a domnívám se, že je to hlavně prokluzem při akceleracích. Vycházím z toho, že by top jezdec po zapnutí trakce tratil např. 1,5sec na kolo kvůli váze. Ti méně vyježdění v rF by sice o tolik zpomalili taky, ale díky TC by ušetřili mnohem více. Pole by pak nebylo tak roztahané a létalo by méně částí po trati. Je to ale jen moje domněnka a možná o TC nikdo nestojí...) - šampík 1994 má být jen doplňující série, tak bych prosil o zvážení toho pravidla o RR. Je jasné, že pravidla jsou pravidla, ale konkrétně u této fun-série bez FL by se nic moc nestalo, kdyby se po demolition-derby v prvním kole restart povolil. Moc mě mrzí, co se stalo Petrovi. Ještě více mě mrzí, že oznámil konec pro tuto sezonu 1994. Doufám, že nám ho podaří překecat. K těm tvým návrhům: Já s nimi souhlasím, ale skoro nikdo se k nim nevyjádřil ani tady ani v novince, takže to nemůžu aktualizovat, neboť by pak zase někdo psal, že si to upravuji dle svého. Low TC je v F1-94 povolena. Díval jsem na definice, resp. na ty sdílení boxů a vypadá to, že to funguje nějak takhle. Každý tým má dobře nastavené společné boxy, tedy indexy, které je odkazují na správné místo. Ale každá trať má nastaveny pouze dvě garážové stání a jedno společné zastávkové místo. Jenže když má tým více jak dva vozy k dispozici, pak každý další vůz dostává zastávkové stání s posunem o jedno místo, tedy na místo, které už patří dalšímu týmu. Pokud bychom chtěli aby fungovalo, že všichni jezdci jedné stáje mají své společné zastávkové stání, tak bychom museli nadefinovat tři a více garážových stání pro jeden tým. Pak by nedocházelo k posunu do zastávkového stání jiného týmu. Ale jak je tam vtěsnat, aby se do boxů vešly? Pak by byl asi zase problém, aby se jezdci dokázali vyhrabat vůbec z garáže, protože by se vzájemně blokovali. Musel bych tedy předefinovat celé garážové stání u všech následujících tratí. Ono totiž v tomhle módu je to uděláno tak, že jsou předefinované filtry pro každou trať, kde je stanoveno, který jezdec resp. vůz byl pro daný závod v soupisce, dle reálných dat z roku 1994 a to mi nedodržujeme a které dovolují jen dva vozy pro jeden závod. Kdybychom tyto filtry začali také používat, tak se pro změnu ne všichni jezdci přihlásí na všechny tratě. Takže řešení jsou dvě, buď předělat všechny garážové stání u všech tratí na vyšší kapacitu, což je velmi pracné a otázka je jestli by se tam vešli nebo omezit počet jezdců jedné stáje na dva. |
17.01.2015, 21:05 - Petr Kolář - Administrator - 467 Příspěvky
Ke Zdeňkovým návrhům: 1. snížení času opravy - Souhlas, ale tak, aby časy byly delší časy než v současnosti 2. snížení % poškození - Souhlas, hlavně zadní část je dost citlivá 3. povolení kontroly trakce - už je povolená 4. změna pravidla o RR - restarty bych povolil, ale pouze v krajních případech - buď technické problémy nebo neopravitelné auto cizím zaviněním. Možná bychom mohli zavést rozlišení požadavku na restart a požadavku na SC. Pokud by závodník měl menší poškození, napsal by nějakou jinou zkratku než RR, která by byla impulzem pro možné vypuštění SC. Samozřejmě o vlastním vypuštění SC by rozhodoval admin, např. až po určitém počtu požadavků o SC. Petr |
18.01.2015, 12:43 - 1. Michal GDPR - Hlavní manažer týmu F1 - 605 Příspěvky
[toggle=Petr Kolář napsáno:] Ke Zdeňkovým návrhům: [/toggle]1. snížení času opravy - Souhlas, ale tak, aby časy byly delší časy než v současnosti 2. snížení % poškození - Souhlas, hlavně zadní část je dost citlivá 3. povolení kontroly trakce - už je povolená 4. změna pravidla o RR - restarty bych povolil, ale pouze v krajních případech - buď technické problémy nebo neopravitelné auto cizím zaviněním. Možná bychom mohli zavést rozlišení požadavku na restart a požadavku na SC. Pokud by závodník měl menší poškození, napsal by nějakou jinou zkratku než RR, která by byla impulzem pro možné vypuštění SC. Samozřejmě o vlastním vypuštění SC by rozhodoval admin, např. až po určitém počtu požadavků o SC. Snížení % poškození můtžeme udělat hned, zbytek asi pro příště. K tomu bodu o RR. Ono není lehké se soustředit na vlastní jízdu, soupeře, zvláště v prvních zatáčkách a k tomu počítat, kdo co napsal a už vůbec nemohu vědět co ho k tomu vedlo. Proto bych byl rád, aby to bylo co nejjednodušší. U těch opakovaných přechodů do Warmu pak hrozí i problémy se stabilitou serveru a znovu-nastavování startovního roštu. Co to udělat takhle, při dvou požadavcích výjezd SC a při čtyřech restart závodu ? Samozřejmě by platilo, že o RR nesmí žádat jezdec, který se rozfláká sám bez vedlejší příčiny. |