Archiv (Vyjádření jezdců před a po závodě ) • Monza 2015 A |
13.09.2015, 23:40 - 1. Michal GDPR - Hlavní manažer týmu F1 - 605 Příspěvky
Do závodu jsem šel s bolestmi v krku, které mě provázejí už od pátku. S kvalifikací jsem spokojen jen částečně, protože ve svém nejlepším kole, kde jsem ještě v druhém sektoru atakoval čas Jirky S., ale riskoval jsem v Parabolice a škrtl si o trávu. Třetí místo jsem zachraňoval, jako obvykle až v posledním měřeném kole, byť se mi opět Parabolika také moc nepovedla, ale těsně mi to stačilo aspoň na třetí místo na startu. Start se mi povedl náramně a šel jsem do první zatáčky s malým náskokem na Jirku S. a pozici si udržel. Bylo mi jasné, že pokud Jirku nesetřesu tak dřív či později využije větrného pytle a dostane se přede mne. Nechtěl jsem zbytečně plýtvat palivem, abych se před Jirkou udržel a taky vzájemnými souboji ztratit náskok před ostatními a spokojil se s jízdou za Jirkou. Nevěděl jsem zda je Jirka tak rychlý nebo zda nejede na vyšší boost, tak jsem ani moc nepanikařil, když mi poodjel asi na pět sekund. Za mnou to vypadalo celkem v klidu, takže jsem jel strojové tempo. Pak i Jirka musel začít šetřit palivem a odstup se stabilizoval kolem čtyř sekund. Do závodu jsem šel s tím, že pojedu na dva pity byť jsem si byl vědom, že Jirka pojede nejspíš jen na jeden, takže jsem šel v 17. kole pro čerstvé gumy. Po zastávce a následně i Jirkově jsem zůstal na čele, ale bylo jasné, že budu muset ještě přezout a Jirku už nejspíš nedojedu, ale nebylo zbytí. Kupodivu jsem si držel malý odstup na Jirku a byť jsem měl trochu ojetější gumy, tak mi to nedělalo problémy. Nicméně, abych mohl uvažovat o dojetí do cíle, tak bych musel na hardech vydržet ještě pár kol, což už bylo pasé, neboť na softech odjet 26 kol byla utopie. Takže jsem si do konce závodu už jen hlídal druhé místo, byť nějakou dobu se Jirka R. snažil ještě dotáhnout. Jirkovi S. gratuluji ke skvělému výkonu a jak se dalo čekat, opět jsem doplatil na tom, že neumím jezdit rychle a zároveň tak šetřit pneumatiky jako on. S výsledkem závodu jsem i vzhledem k zdravotním okolnostem spokojený. Jen škoda, že týmový kolega musel kvůli výpadku internetu odstoupit z krásného třetího místa, byť hned v úvodu závodu. Děkuji všem za, z mého pohledu férové závodění, byť jak jsem stačil postřehnout, tak ne všichni mohli tuto radost sdílet. Já si to negativní závodění užil ve Spa, takže vím jaké to je. |
14.09.2015, 09:18 - PP_GDPR - Hlavní manažer týmu F1 - 367 Příspěvky
Stejně jako Michal jsem nebyl na závod úplně v dobré kondici. Angína a 39 horečka přes týden + práce jak v sobotu tak v neděli na pohodě rozhodně nepřidali. Tentokrát jsem však měl na přípravu více času a na závod jsem se těšil. Kvalifikace se mi nepovedla podle představ. Měl jsem připraven čas na 1:22,0, kdyby se povedlo tak i 1:21,8s takže výsledných 1:22,4 bylo zklamání a start až ze 3.řady ještě větší. Povinnost byla v našem domácím závodě nejhůře 4.místo. Start závodu mi vůbec nevyšel a byl nejhorší za řadu let. Myslím, že úplně stejný problém měl i A. Marecak, taky se nemohl odlepit a spadli jsme společně hluboko do pole. Pak nastal první souboj s Šurhaňákem, byl jsem na vnitřku, ale jak jsem očekával tak to on přestřelil a měl co dělat aby to ubrzdil, přesto jsem mu nechával místo. Dostal jsem se za Mileva, ten udělal chybu a já tak mohl využít vzduchového pytle. V parabolice jsme byli vedle sebe a já se zavěsil za P. Vávra. Využil znovu pytle a myslel jsem, že je Milev dál a šel jsem vlevo. Redbull byl však blíž a uznávám svoji chybu a to že jsem ho omezil v jízdě, ale odmítám nařčení z poškození. Pak přišla šikana po cílovce a jezdec sauberu šel na brzdy opět pozdě což vedlo k tomu, že mě zavřel a vystrčil na obrubník mimo trať i když jsme najížděli do zatáčky vedle sebe. Sauber hodiny a Redbull bez křídla... Díky dalším kolizím kluků vpředu jsem se ocitl na 4.místě a stahoval Vladka. I přes B1 jsem najížděl na něj tak 0,3-0,5s na kolo a dostal se na 1s za něj. Ale pak přišli 2 kola za která jsem zaplatil na konci závodu. Chyba v Lesmo 1 mě stála 3s, toho využil A. Marečák a dotáhl se. Viděl jsem, že má softy a tak jsem nechtěl ztrácet čas nás obou a uvolnil mu pro předjetí rychlejší stopu, jenže Andrej přepískl nájezd do zatáčky a vyjel mimo trať hned to stočil zpět a já nechtěl jít do kontaktu tak jsem dupl na brzdu, ale tohle mě stálo další 2-3s. Pro velmi vysokou teplotu tratě jsem se rozhodl pro strategii 2 pitů s tím, že na konci naženu ztrátu z 2 pitu. Věděl jsem, že týmový kolega pojedu 1 pit a tak jsme aspoň rozdělili riziko. Po zastávkách další souboj s Andrejem... tentokrát jeho předjetí naprosto bez ztráty času ale asi jsem se měl víc bránit a sebrat mu trochu času. Před druhými zastávkami jsem byl ještě před J. Rückerem a držel rozestup na 3-4s a to mi docela dodalo optimismus a naději na boj o třetí místo. Ale pak jsem utrpěl stejný psychický šok jako Vladko, kdy se kolem mě prohnala zdeformovaná formule Toro Rosso a neměl jsem šanci se ji držet (neuvěřitelné tempo). Po posledním pitu jsem vyjel až na 7.místě a nahodil B3. Podařilo se mi stáhnout velmi dobře jedoucího Petra Vávra, ten měl však už dost sjeté softy, ale i tak mi trvalo o hodně déle než jsem čekal, než jsem ho dojel. Po pěkném a čistém souboji jsem se posunul do Top6. A začal stahovat Vladka... dokázal jsem to až na 1,3s, ale víc jsem nestihl... chybělo tak 1 kolo. Celkově jsem ze závodu dost rozladěný. Strategie nefungovala jak měla a měl jsem jet na 1 pit, bylo to výhodnější. Další chyba bylo šetření paliva na B3 na celý 3 stint. Měl jsem jet radši půlku 2 stintu na B2 a půlku 3 na B2 + pár kol B3. Takhle jsem ztratil zbytečně moc času a po opotřebování pneu nebyl B3 až takovou výhodou jak jsem čekal. Škoda těch 5-6s zbytečné ztráty... mohl jsem zabojovat o 4.místo na které mi chybělo právě těch 6-7s. Gratuluji týmovému kolegovi k vítězství a to, že splnil přání všech tifosi. Dále gratuluji i Michalovi a J. Rückerovi k bedně. Vůbec J. Rücker na to jak měl poškozený auto tak jel neuvěřitelné tempo! Velký respekt... Škoda, že se mi nepovedlo zajet jako v treninku... bylo by to na 2.místo. Bohužel, na Singapure nebudu moc vůbec trenovat a návrat k volantu bude až v sobotu před závodem... tak si spíš myslím, že budu dělat maršála... na druhou stranu 20b a ztrata jen 2b na 3.místo je dobrá pozice a každý bod se může hodit. Celý závod mi, ale zkazil návrat na stránky a zjištění podání protestů na moji osobu. Uznávám chybu u protestu Mileva, ale vůbec se mi nelíbí nařčení z jeho strany (přes PM) a vůbec Petrovo chování k mé osobě... po tom co jsem si (podle pravidel) zabral Ferrari a odsunul ho z něj tak mám pocit, že se mi chce pomstít. Vždy jsem mu tu pomáhal a vycházel mu vstříc a teď není schopen přijmout omluvu ne v jednom, ale ve dvou případech (přitom za to ferrari jsem se omlouvat ani nemusel). Celou noc jsem nespal jak mě Petrova PM naštvala a to že není schopen přijmout omluvu.... a místo toho, aby byl naštvanej na Sauber co mu zkazil závod a způsobil mu poškození po kterém jel o 2s pomaleji tak se to snaží hodit na mě. O Šurhaňákovi ani nebudu víc psát... jen i když máte poškozené auto tak se vyplatí pokud můžete, dojíždět závod. Nechápu proč Šurhaňák vždy odstoupí když nemá fatální poškození (udělá to úplně vždy) a to platí i pro Mileva, všichni jsme měli někdy poškozené auto a trápili se, ale to se pozná závodník... dojede i když je poškozený a bez naděje na dobré umístění, ale i přes to si může dojet pro nějaký bod co se může na konci sezony hodit viz. Michal ve SPA (já vlastně odjel s poškozením celou loňskou sezonu!! - vždy mě někdo trefil). Možná si tímto vykoleduji sestřelení v dalším závodě, ale odstoupit ze závodu s uraženým křídlem a rychle běžet na web, abych mohl kydat špínu a obvinit všechny okolo... sry ale žádný respekt a mělo by to jít i do pravidel... |
14.09.2015, 09:19 - Andrej Marečák - Technický vedoucí - 230 Příspěvky
Na Monzu sme sa poctivo pripravovali a keď som v deň závodu zistil, že som odjazdil viac ako 250 kôl, tak si fakt nepamätám, kedy som toľko natrénoval. Možno minulú sezónu v Silverstone. Časy boli celkom fajn, síce som vedel, že favoriti ešte zrejme nešli úplne naplno, no dúfal som, že sa aspoň dokážem priblížiť k svojmu top času z tréningu. To sa mi aj celkom podarilo, aj keď nebyť chyby v Lesmo II, možno by sa mi podarilo byť aj o niečo vyššie. Ani Michal však neodjazdil ideálne kolo, takže výsledné 4. miesto v kvalifikácii bolo uspokojivé. Neuspokojivý bol však štart pretekov, keď sa mi absolútne nepodarilo udržať otáčky a s mojím pomalým rozbehom som sa prepadol až do druhej desiatky. V tréningu mi štarty vychádzali na 100%, no v závode už druhýkrát po sebe (ani v Belgicku) nie. V Lesmo I som navyše spravil malú chybičku a vyšiel do štrku. Stratil som asi 3 ďalšie pozície, takže prvé kolo bolo z mojej strany katastrofálne. Na druhej strane, možno som mal aj šťastie, že som sa prepadol a neostal v okolí môjho kolegu, kde bolo pred Parabolicou málo miesta aj bezomňa. Aj vďaka kolíziám som sa celkom rýchlo prepracoval do prvej desiatky. Mal som mäkké pneumatiky, takže som bolo o niečo rýchlejší ako súperi predomnou a pomaličky som ich sťahoval. Postupne som predbehol Pavla Vávru, Petra Vávru a Peťa Paláska až na výborné 4. miesto. Potom ma trochu zastavilo vyhodenie do windowsu, našťastie to bolo na cieľovej rovinke, takže som nenabúral, len som stratil nejaké sekundy. Po prezutí na tvrdé pneumatiky som sa prvé kola trochu trápil, trvalo mi, kým som si zvykol na nové brzdné body. Potom som sa ale celkom rozbehol a opäť som dobehol a predbehol Peťa Paláska, ktorý predtým využil skoršiu zastávku a tak sa dostal predomňa. Chvíľami som jazdil na skvelom treťom mieste, no na tvrdých pneumatikách a s Jiřim Ruckerom a Vladkom Nesvadbom v pätách (na mäkšej zmesi) som tušil, že sa mi pódium aj pri bezchybnej jazde podariť neudrží. Jiři išiel fantasticky a aj keď som mal na neho 13 kôl pred koncom slušný 13 sekundový náskok, o nejakých 6 kôl už bol za mojím chrbtom. Vedel som, že nie je šanca to udržať až do cieľa a tak som sa ani veľmi nebránil a sústredil som sa skôr na to, aby som do cieľa prišiel pred Vladkom Nesvadbom. Tomu však mäkké pneumatiky moc nesadli (alebo len musel šetriť palivo) a v pohode som si udržiaval náskok približne 7 sekúnd až do cieľa. Preteky som teda dokončil na aj tak skvelom 4. mieste, takže som spokojný. Keď sa pozriem dopredu, všetci jazdci skončili v kvalifikácii predomnou. Duo Jiři boli niekde úplne inde, veď Jiři Rucker mal kolíziu, o jednu zastávku viacej a aj tak skončil predomnou a Jiři Syrovatský šiel od začiatku to čo potreboval. Aj keď bol Michal v kvalifikácii relatívne blízko, v pretekoch by som na neho ani pri dobrom štarte zrejme nemal. Trochu škoda kolegu, ktorý mal celkom dobre natrénované, ale nevadí, ideme ďalej. Gratulujem chalanom na pódiu, išli fakt výborne. Ostáva mi už len dúfať, že sa v Singapure dokážem vtesnať niekde medzi nich, ale tamojšia trať je veľmi technická a skôr si myslím, že opäť bude strata na nich väčšia. |
14.09.2015, 09:51 - Jiří Syrovatský - Technický vedoucí - 305 Příspěvky
Ikdyž jsem nebyl se svým časem spokojen, tak kvalifikace dopadla, tak jak jsem potřeboval - 1. místo. Start závodu byl poměrně dobrý i přesto, že jsem po první zatáčce byl na 2. místě za Michalem Březinou. Naštěstí jsem se Michala udržel a asi po dvou kolech ho předjel. Po předjetí Michala jsem se řídil už jen připravenou taktikou a snažil se trochu mu ujet což mi vycházelo, navíc můj velký soupeř Jirka Rucker hodně ztrácel, takže jsem se do konce závodu už mohl soustředit jen na svojí jízdu. Moje první a zároveň poslední zastávka v boxech přišla po 23 kolech, po které jsem se propadl na 2. místo cca vteřinu za Michala, který už jednou v boxech byl. Jelikož jsem věděl, že Michal bude muset jet ještě jednou do boxů, tak mi stačilo ztrátu udržovat. Asi po 7 kolech jel Michal do boxů a já se dostal zpět na 1. místo s náskokem okolo 20 sekund. Nakonec jsem do cíle neudělal žádnou větší chybu a dojel na 1. místě s náskokem 16 sekund na Michala. Jsem rád, že jsem vyhrál na domácí trati Ferrari a dostal se i na 1. místo v celkovém pořadí. Musím poděkovat týmovému kolegovi, že mi pomohl se setem díky, kteremu jsem získal pole position. Gratuluju všem ostatním na bedně. Jirka "Ralf" Syrovatský |
14.09.2015, 14:33 - 1. Matej GDPR - Pilot GP2 - 74 Příspěvky
[toggle=Petr Palasek napsáno:] Stejně jako Michal jsem nebyl na závod úplně v dobré kondici. Angína a 39 horečka přes týden + práce jak v sobotu tak v neděli na pohodě rozhodně nepřidali. Tentokrát jsem však měl na přípravu více času a na závod jsem se těšil. [/toggle]Kvalifikace se mi nepovedla podle představ. Měl jsem připraven čas na 1:22,0, kdyby se povedlo tak i 1:21,8s takže výsledných 1:22,4 bylo zklamání a start až ze 3.řady ještě větší. Povinnost byla v našem domácím závodě nejhůře 4.místo. Start závodu mi vůbec nevyšel a byl nejhorší za řadu let. Myslím, že úplně stejný problém měl i A. Marecak, taky se nemohl odlepit a spadli jsme společně hluboko do pole. Pak nastal první souboj s Šurhaňákem, byl jsem na vnitřku, ale jak jsem očekával tak to on přestřelil a měl co dělat aby to ubrzdil, přesto jsem mu nechával místo. Dostal jsem se za Mileva, ten udělal chybu a já tak mohl využít vzduchového pytle. V parabolice jsme byli vedle sebe a já se zavěsil za P. Vávra. Využil znovu pytle a myslel jsem, že je Milev dál a šel jsem vlevo. Redbull byl však blíž a uznávám svoji chybu a to že jsem ho omezil v jízdě, ale odmítám nařčení z poškození. Pak přišla šikana po cílovce a jezdec sauberu šel na brzdy opět pozdě což vedlo k tomu, že mě zavřel a vystrčil na obrubník mimo trať i když jsme najížděli do zatáčky vedle sebe. Sauber hodiny a Redbull bez křídla... Díky dalším kolizím kluků vpředu jsem se ocitl na 4.místě a stahoval Vladka. I přes B1 jsem najížděl na něj tak 0,3-0,5s na kolo a dostal se na 1s za něj. Ale pak přišli 2 kola za která jsem zaplatil na konci závodu. Chyba v Lesmo 1 mě stála 3s, toho využil A. Marečák a dotáhl se. Viděl jsem, že má softy a tak jsem nechtěl ztrácet čas nás obou a uvolnil mu pro předjetí rychlejší stopu, jenže Andrej přepískl nájezd do zatáčky a vyjel mimo trať hned to stočil zpět a já nechtěl jít do kontaktu tak jsem dupl na brzdu, ale tohle mě stálo další 2-3s. Pro velmi vysokou teplotu tratě jsem se rozhodl pro strategii 2 pitů s tím, že na konci naženu ztrátu z 2 pitu. Věděl jsem, že týmový kolega pojedu 1 pit a tak jsme aspoň rozdělili riziko. Po zastávkách další souboj s Andrejem... tentokrát jeho předjetí naprosto bez ztráty času ale asi jsem se měl víc bránit a sebrat mu trochu času. Před druhými zastávkami jsem byl ještě před J. Rückerem a držel rozestup na 3-4s a to mi docela dodalo optimismus a naději na boj o třetí místo. Ale pak jsem utrpěl stejný psychický šok jako Vladko, kdy se kolem mě prohnala zdeformovaná formule Toro Rosso a neměl jsem šanci se ji držet (neuvěřitelné tempo). Po posledním pitu jsem vyjel až na 7.místě a nahodil B3. Podařilo se mi stáhnout velmi dobře jedoucího Petra Vávra, ten měl však už dost sjeté softy, ale i tak mi trvalo o hodně déle než jsem čekal, než jsem ho dojel. Po pěkném a čistém souboji jsem se posunul do Top6. A začal stahovat Vladka... dokázal jsem to až na 1,3s, ale víc jsem nestihl... chybělo tak 1 kolo. Celkově jsem ze závodu dost rozladěný. Strategie nefungovala jak měla a měl jsem jet na 1 pit, bylo to výhodnější. Další chyba bylo šetření paliva na B3 na celý 3 stint. Měl jsem jet radši půlku 2 stintu na B2 a půlku 3 na B2 + pár kol B3. Takhle jsem ztratil zbytečně moc času a po opotřebování pneu nebyl B3 až takovou výhodou jak jsem čekal. Škoda těch 5-6s zbytečné ztráty... mohl jsem zabojovat o 4.místo na které mi chybělo právě těch 6-7s. Gratuluji týmovému kolegovi k vítězství a to, že splnil přání všech tifosi. Dále gratuluji i Michalovi a J. Rückerovi k bedně. Vůbec J. Rücker na to jak měl poškozený auto tak jel neuvěřitelné tempo! Velký respekt... Škoda, že se mi nepovedlo zajet jako v treninku... bylo by to na 2.místo. Bohužel, na Singapure nebudu moc vůbec trenovat a návrat k volantu bude až v sobotu před závodem... tak si spíš myslím, že budu dělat maršála... na druhou stranu 20b a ztrata jen 2b na 3.místo je dobrá pozice a každý bod se může hodit. Celý závod mi, ale zkazil návrat na stránky a zjištění podání protestů na moji osobu. Uznávám chybu u protestu Mileva, ale vůbec se mi nelíbí nařčení z jeho strany (přes PM) a vůbec Petrovo chování k mé osobě... po tom co jsem si (podle pravidel) zabral Ferrari a odsunul ho z něj tak mám pocit, že se mi chce pomstít. Vždy jsem mu tu pomáhal a vycházel mu vstříc a teď není schopen přijmout omluvu ne v jednom, ale ve dvou případech (přitom za to ferrari jsem se omlouvat ani nemusel). Celou noc jsem nespal jak mě Petrova PM naštvala a to že není schopen přijmout omluvu.... a místo toho, aby byl naštvanej na Sauber co mu zkazil závod a způsobil mu poškození po kterém jel o 2s pomaleji tak se to snaží hodit na mě. O Šurhaňákovi ani nebudu víc psát... jen i když máte poškozené auto tak se vyplatí pokud můžete, dojíždět závod. Nechápu proč Šurhaňák vždy odstoupí když nemá fatální poškození (udělá to úplně vždy) a to platí i pro Mileva, všichni jsme měli někdy poškozené auto a trápili se, ale to se pozná závodník... dojede i když je poškozený a bez naděje na dobré umístění, ale i přes to si může dojet pro nějaký bod co se může na konci sezony hodit viz. Michal ve SPA (já vlastně odjel s poškozením celou loňskou sezonu!! - vždy mě někdo trefil). Možná si tímto vykoleduji sestřelení v dalším závodě, ale odstoupit ze závodu s uraženým křídlem a rychle běžet na web, abych mohl kydat špínu a obvinit všechny okolo... sry ale žádný respekt a mělo by to jít i do pravidel... V spa som mal zničenú celú ľavú stranu auta........................... |
14.09.2015, 14:47 - 1. Michal GDPR - Hlavní manažer týmu F1 - 605 Příspěvky
[toggle=Petr Palasek napsáno:] Stejně jako Michal jsem nebyl na závod úplně v dobré kondici. Angína a 39 horečka přes týden + práce jak v sobotu tak v neděli na pohodě rozhodně nepřidali. Tentokrát jsem však měl na přípravu více času a na závod jsem se těšil. [/toggle]Kvalifikace se mi nepovedla podle představ. Měl jsem připraven čas na 1:22,0, kdyby se povedlo tak i 1:21,8s takže výsledných 1:22,4 bylo zklamání a start až ze 3.řady ještě větší. Povinnost byla v našem domácím závodě nejhůře 4.místo. Start závodu mi vůbec nevyšel a byl nejhorší za řadu let. Myslím, že úplně stejný problém měl i A. Marecak, taky se nemohl odlepit a spadli jsme společně hluboko do pole. Pak nastal první souboj s Šurhaňákem, byl jsem na vnitřku, ale jak jsem očekával tak to on přestřelil a měl co dělat aby to ubrzdil, přesto jsem mu nechával místo. Dostal jsem se za Mileva, ten udělal chybu a já tak mohl využít vzduchového pytle. V parabolice jsme byli vedle sebe a já se zavěsil za P. Vávra. Využil znovu pytle a myslel jsem, že je Milev dál a šel jsem vlevo. Redbull byl však blíž a uznávám svoji chybu a to že jsem ho omezil v jízdě, ale odmítám nařčení z poškození. Pak přišla šikana po cílovce a jezdec sauberu šel na brzdy opět pozdě což vedlo k tomu, že mě zavřel a vystrčil na obrubník mimo trať i když jsme najížděli do zatáčky vedle sebe. Sauber hodiny a Redbull bez křídla... Díky dalším kolizím kluků vpředu jsem se ocitl na 4.místě a stahoval Vladka. I přes B1 jsem najížděl na něj tak 0,3-0,5s na kolo a dostal se na 1s za něj. Ale pak přišli 2 kola za která jsem zaplatil na konci závodu. Chyba v Lesmo 1 mě stála 3s, toho využil A. Marečák a dotáhl se. Viděl jsem, že má softy a tak jsem nechtěl ztrácet čas nás obou a uvolnil mu pro předjetí rychlejší stopu, jenže Andrej přepískl nájezd do zatáčky a vyjel mimo trať hned to stočil zpět a já nechtěl jít do kontaktu tak jsem dupl na brzdu, ale tohle mě stálo další 2-3s. Pro velmi vysokou teplotu tratě jsem se rozhodl pro strategii 2 pitů s tím, že na konci naženu ztrátu z 2 pitu. Věděl jsem, že týmový kolega pojedu 1 pit a tak jsme aspoň rozdělili riziko. Po zastávkách další souboj s Andrejem... tentokrát jeho předjetí naprosto bez ztráty času ale asi jsem se měl víc bránit a sebrat mu trochu času. Před druhými zastávkami jsem byl ještě před J. Rückerem a držel rozestup na 3-4s a to mi docela dodalo optimismus a naději na boj o třetí místo. Ale pak jsem utrpěl stejný psychický šok jako Vladko, kdy se kolem mě prohnala zdeformovaná formule Toro Rosso a neměl jsem šanci se ji držet (neuvěřitelné tempo). Po posledním pitu jsem vyjel až na 7.místě a nahodil B3. Podařilo se mi stáhnout velmi dobře jedoucího Petra Vávra, ten měl však už dost sjeté softy, ale i tak mi trvalo o hodně déle než jsem čekal, než jsem ho dojel. Po pěkném a čistém souboji jsem se posunul do Top6. A začal stahovat Vladka... dokázal jsem to až na 1,3s, ale víc jsem nestihl... chybělo tak 1 kolo. Celkově jsem ze závodu dost rozladěný. Strategie nefungovala jak měla a měl jsem jet na 1 pit, bylo to výhodnější. Další chyba bylo šetření paliva na B3 na celý 3 stint. Měl jsem jet radši půlku 2 stintu na B2 a půlku 3 na B2 + pár kol B3. Takhle jsem ztratil zbytečně moc času a po opotřebování pneu nebyl B3 až takovou výhodou jak jsem čekal. Škoda těch 5-6s zbytečné ztráty... mohl jsem zabojovat o 4.místo na které mi chybělo právě těch 6-7s. Gratuluji týmovému kolegovi k vítězství a to, že splnil přání všech tifosi. Dále gratuluji i Michalovi a J. Rückerovi k bedně. Vůbec J. Rücker na to jak měl poškozený auto tak jel neuvěřitelné tempo! Velký respekt... Škoda, že se mi nepovedlo zajet jako v treninku... bylo by to na 2.místo. Bohužel, na Singapure nebudu moc vůbec trenovat a návrat k volantu bude až v sobotu před závodem... tak si spíš myslím, že budu dělat maršála... na druhou stranu 20b a ztrata jen 2b na 3.místo je dobrá pozice a každý bod se může hodit. Celý závod mi, ale zkazil návrat na stránky a zjištění podání protestů na moji osobu. Uznávám chybu u protestu Mileva, ale vůbec se mi nelíbí nařčení z jeho strany (přes PM) a vůbec Petrovo chování k mé osobě... po tom co jsem si (podle pravidel) zabral Ferrari a odsunul ho z něj tak mám pocit, že se mi chce pomstít. Vždy jsem mu tu pomáhal a vycházel mu vstříc a teď není schopen přijmout omluvu ne v jednom, ale ve dvou případech (přitom za to ferrari jsem se omlouvat ani nemusel). Celou noc jsem nespal jak mě Petrova PM naštvala a to že není schopen přijmout omluvu.... a místo toho, aby byl naštvanej na Sauber co mu zkazil závod a způsobil mu poškození po kterém jel o 2s pomaleji tak se to snaží hodit na mě. O Šurhaňákovi ani nebudu víc psát... jen i když máte poškozené auto tak se vyplatí pokud můžete, dojíždět závod. Nechápu proč Šurhaňák vždy odstoupí když nemá fatální poškození (udělá to úplně vždy) a to platí i pro Mileva, všichni jsme měli někdy poškozené auto a trápili se, ale to se pozná závodník... dojede i když je poškozený a bez naděje na dobré umístění, ale i přes to si může dojet pro nějaký bod co se může na konci sezony hodit viz. Michal ve SPA (já vlastně odjel s poškozením celou loňskou sezonu!! - vždy mě někdo trefil). Možná si tímto vykoleduji sestřelení v dalším závodě, ale odstoupit ze závodu s uraženým křídlem a rychle běžet na web, abych mohl kydat špínu a obvinit všechny okolo... sry ale žádný respekt a mělo by to jít i do pravidel... Petře, nechápu jak by si chtěl jet půlku na B2 a půlku na B3 ? Mě to žralo na B2 2.5 litrů na kolo a potřeboval jsem jezdit na 2.27, aby mi zbylo na konci 0.6 litru, což taky zbylo. Takže jsem celý závod na trojku boost ani nepomyslel, snad jednu, dvě rovinky při soubojích a jinak jsem jezdil na B2 jenom nejdelší rovinky a zbytek boost jedna. |
14.09.2015, 15:10 - PP_GDPR - Hlavní manažer týmu F1 - 367 Příspěvky
[toggle=Michal Brezina napsáno:] Petr Palasek napsáno: Stejně jako Michal jsem nebyl na závod úplně v dobré kondici. Angína a 39 horečka přes týden + práce jak v sobotu tak v neděli na pohodě rozhodně nepřidali. Tentokrát jsem však měl na přípravu více času a na závod jsem se těšil. Kvalifikace se mi nepovedla podle představ. Měl jsem připraven čas na 1:22,0, kdyby se povedlo tak i 1:21,8s takže výsledných 1:22,4 bylo zklamání a start až ze 3.řady ještě větší. Povinnost byla v našem domácím závodě nejhůře 4.místo. Start závodu mi vůbec nevyšel a byl nejhorší za řadu let. Myslím, že úplně stejný problém měl i A. Marecak, taky se nemohl odlepit a spadli jsme společně hluboko do pole. Pak nastal první souboj s Šurhaňákem, byl jsem na vnitřku, ale jak jsem očekával tak to on přestřelil a měl co dělat aby to ubrzdil, přesto jsem mu nechával místo. Dostal jsem se za Mileva, ten udělal chybu a já tak mohl využít vzduchového pytle. V parabolice jsme byli vedle sebe a já se zavěsil za P. Vávra. Využil znovu pytle a myslel jsem, že je Milev dál a šel jsem vlevo. Redbull byl však blíž a uznávám svoji chybu a to že jsem ho omezil v jízdě, ale odmítám nařčení z poškození. Pak přišla šikana po cílovce a jezdec sauberu šel na brzdy opět pozdě což vedlo k tomu, že mě zavřel a vystrčil na obrubník mimo trať i když jsme najížděli do zatáčky vedle sebe. Sauber hodiny a Redbull bez křídla... Díky dalším kolizím kluků vpředu jsem se ocitl na 4.místě a stahoval Vladka. I přes B1 jsem najížděl na něj tak 0,3-0,5s na kolo a dostal se na 1s za něj. Ale pak přišli 2 kola za která jsem zaplatil na konci závodu. Chyba v Lesmo 1 mě stála 3s, toho využil A. Marečák a dotáhl se. Viděl jsem, že má softy a tak jsem nechtěl ztrácet čas nás obou a uvolnil mu pro předjetí rychlejší stopu, jenže Andrej přepískl nájezd do zatáčky a vyjel mimo trať hned to stočil zpět a já nechtěl jít do kontaktu tak jsem dupl na brzdu, ale tohle mě stálo další 2-3s. Pro velmi vysokou teplotu tratě jsem se rozhodl pro strategii 2 pitů s tím, že na konci naženu ztrátu z 2 pitu. Věděl jsem, že týmový kolega pojedu 1 pit a tak jsme aspoň rozdělili riziko. Po zastávkách další souboj s Andrejem... tentokrát jeho předjetí naprosto bez ztráty času ale asi jsem se měl víc bránit a sebrat mu trochu času. Před druhými zastávkami jsem byl ještě před J. Rückerem a držel rozestup na 3-4s a to mi docela dodalo optimismus a naději na boj o třetí místo. Ale pak jsem utrpěl stejný psychický šok jako Vladko, kdy se kolem mě prohnala zdeformovaná formule Toro Rosso a neměl jsem šanci se ji držet (neuvěřitelné tempo). Po posledním pitu jsem vyjel až na 7.místě a nahodil B3. Podařilo se mi stáhnout velmi dobře jedoucího Petra Vávra, ten měl však už dost sjeté softy, ale i tak mi trvalo o hodně déle než jsem čekal, než jsem ho dojel. Po pěkném a čistém souboji jsem se posunul do Top6. A začal stahovat Vladka... dokázal jsem to až na 1,3s, ale víc jsem nestihl... chybělo tak 1 kolo. Celkově jsem ze závodu dost rozladěný. Strategie nefungovala jak měla a měl jsem jet na 1 pit, bylo to výhodnější. Další chyba bylo šetření paliva na B3 na celý 3 stint. Měl jsem jet radši půlku 2 stintu na B2 a půlku 3 na B2 + pár kol B3. Takhle jsem ztratil zbytečně moc času a po opotřebování pneu nebyl B3 až takovou výhodou jak jsem čekal. Škoda těch 5-6s zbytečné ztráty... mohl jsem zabojovat o 4.místo na které mi chybělo právě těch 6-7s. Gratuluji týmovému kolegovi k vítězství a to, že splnil přání všech tifosi. Dále gratuluji i Michalovi a J. Rückerovi k bedně. Vůbec J. Rücker na to jak měl poškozený auto tak jel neuvěřitelné tempo! Velký respekt... Škoda, že se mi nepovedlo zajet jako v treninku... bylo by to na 2.místo. Bohužel, na Singapure nebudu moc vůbec trenovat a návrat k volantu bude až v sobotu před závodem... tak si spíš myslím, že budu dělat maršála... na druhou stranu 20b a ztrata jen 2b na 3.místo je dobrá pozice a každý bod se může hodit. Celý závod mi, ale zkazil návrat na stránky a zjištění podání protestů na moji osobu. Uznávám chybu u protestu Mileva, ale vůbec se mi nelíbí nařčení z jeho strany (přes PM) a vůbec Petrovo chování k mé osobě... po tom co jsem si (podle pravidel) zabral Ferrari a odsunul ho z něj tak mám pocit, že se mi chce pomstít. Vždy jsem mu tu pomáhal a vycházel mu vstříc a teď není schopen přijmout omluvu ne v jednom, ale ve dvou případech (přitom za to ferrari jsem se omlouvat ani nemusel). Celou noc jsem nespal jak mě Petrova PM naštvala a to že není schopen přijmout omluvu.... a místo toho, aby byl naštvanej na Sauber co mu zkazil závod a způsobil mu poškození po kterém jel o 2s pomaleji tak se to snaží hodit na mě. O Šurhaňákovi ani nebudu víc psát... jen i když máte poškozené auto tak se vyplatí pokud můžete, dojíždět závod. Nechápu proč Šurhaňák vždy odstoupí když nemá fatální poškození (udělá to úplně vždy) a to platí i pro Mileva, všichni jsme měli někdy poškozené auto a trápili se, ale to se pozná závodník... dojede i když je poškozený a bez naděje na dobré umístění, ale i přes to si může dojet pro nějaký bod co se může na konci sezony hodit viz. Michal ve SPA (já vlastně odjel s poškozením celou loňskou sezonu!! - vždy mě někdo trefil). Možná si tímto vykoleduji sestřelení v dalším závodě, ale odstoupit ze závodu s uraženým křídlem a rychle běžet na web, abych mohl kydat špínu a obvinit všechny okolo... sry ale žádný respekt a mělo by to jít i do pravidel... Petře, nechápu jak by si chtěl jet půlku na B2 a půlku na B3 ? Mě to žralo na B2 2.5 litrů na kolo a potřeboval jsem jezdit na 2.27, aby mi zbylo na konci 0.6 litru, což taky zbylo. Takže jsem celý závod na trojku boost ani nepomyslel, snad jednu, dvě rovinky při soubojích a jinak jsem jezdil na B2 jenom nejdelší rovinky a zbytek boost jedna. Ja jel b1 celou dobu od 3kola. A tak jsem mel paliva hodne. Ale pouzil jsem to az po deuhe zastavce a to byla chyba. Kdybych to pouzil uz po prvni zastavce na B2 v druhem stintu tak na 5kol tak by me zbylo na 7 kol b2 a 3 b3.... ja mel spotrebu nizsi nez 2,5 na b2 asi 2,3 |
14.09.2015, 15:22 - Jiří Beneš - - 18 Příspěvky
Do závodu jsem šel s pocitem, že bych se mohl ''vetřít'' do Top5. V kvalifikaci jsem se ze začátku dost trápil po prvních dvou pokusech jsem se pohyboval asi 0.750 od mého nejlepšího času. Do dalších dvou pokusů jsem šel naplno, ale bohužel jsem hned na začátku probrzdil a netrefil vůbec ideálně první šikanu což mě stálo hodně času. Tudíž mi zbýval poslední pokus ve kterém jsem se štěstím dovezl zlepšení a prodral se na páté místo.Sice to bylo ještě o dvě destinky pomalejší než moje nejlepší kolo, ale to by mi vůbec nepomohlo.S kvalifikací jsem byl spokojený a s vědomím, že mívám celkem dobré starty jsem se psychicky připravoval na závod. Sebevědomí mi ještě zvýšilo desetiminutové zahřívací kolo, kdy jsem byl asi o půl sekundy rychlejší na kolo než v tréninku. Závod pro mě započal téměř výborně, kdy A.Marečákovi spadly otáčky a dostal jsem se na čtvrté místo a jelikož zamnou nebyl nikdo tak blízko, aby na mě zaútočil tak jsem se soustředil na trefení brzdného bodu, což mi vyšlo ideálně a za první šikanou jsem byl už před Jirkou Ruckerem. V půlce prvního kola jsem měl náskok cca 2sekundy na jezdce zamnou, kde se hořečně bojovalo. Dokonce jsem se přiblížoval k první dvojici, ale nechtěl jsem se tam plést a tak jsem se rozhodl pro šetření paliva. Bohužel ve druhém kole mě potkala velice nevyzpytatelná a nečekaná událost, kdy mi spadl internet Celkem jsem se těšil na tento závod v očekávání, že bude velice vyrovnaný a že si zabojuju o trochu lepší pozice než ve Spa. Na monze jsem odjezdil asi 1000kol, které byly naprosto k ničemu. Tak snad někdy příště |
14.09.2015, 15:55 - 1. Michal GDPR - Hlavní manažer týmu F1 - 605 Příspěvky
[toggle=Petr Palasek napsáno:] Michal Brezina napsáno: Petr Palasek napsáno: Stejně jako Michal jsem nebyl na závod úplně v dobré kondici. Angína a 39 horečka přes týden + práce jak v sobotu tak v neděli na pohodě rozhodně nepřidali. Tentokrát jsem však měl na přípravu více času a na závod jsem se těšil. Kvalifikace se mi nepovedla podle představ. Měl jsem připraven čas na 1:22,0, kdyby se povedlo tak i 1:21,8s takže výsledných 1:22,4 bylo zklamání a start až ze 3.řady ještě větší. Povinnost byla v našem domácím závodě nejhůře 4.místo. Start závodu mi vůbec nevyšel a byl nejhorší za řadu let. Myslím, že úplně stejný problém měl i A. Marecak, taky se nemohl odlepit a spadli jsme společně hluboko do pole. Pak nastal první souboj s Šurhaňákem, byl jsem na vnitřku, ale jak jsem očekával tak to on přestřelil a měl co dělat aby to ubrzdil, přesto jsem mu nechával místo. Dostal jsem se za Mileva, ten udělal chybu a já tak mohl využít vzduchového pytle. V parabolice jsme byli vedle sebe a já se zavěsil za P. Vávra. Využil znovu pytle a myslel jsem, že je Milev dál a šel jsem vlevo. Redbull byl však blíž a uznávám svoji chybu a to že jsem ho omezil v jízdě, ale odmítám nařčení z poškození. Pak přišla šikana po cílovce a jezdec sauberu šel na brzdy opět pozdě což vedlo k tomu, že mě zavřel a vystrčil na obrubník mimo trať i když jsme najížděli do zatáčky vedle sebe. Sauber hodiny a Redbull bez křídla... Díky dalším kolizím kluků vpředu jsem se ocitl na 4.místě a stahoval Vladka. I přes B1 jsem najížděl na něj tak 0,3-0,5s na kolo a dostal se na 1s za něj. Ale pak přišli 2 kola za která jsem zaplatil na konci závodu. Chyba v Lesmo 1 mě stála 3s, toho využil A. Marečák a dotáhl se. Viděl jsem, že má softy a tak jsem nechtěl ztrácet čas nás obou a uvolnil mu pro předjetí rychlejší stopu, jenže Andrej přepískl nájezd do zatáčky a vyjel mimo trať hned to stočil zpět a já nechtěl jít do kontaktu tak jsem dupl na brzdu, ale tohle mě stálo další 2-3s. Pro velmi vysokou teplotu tratě jsem se rozhodl pro strategii 2 pitů s tím, že na konci naženu ztrátu z 2 pitu. Věděl jsem, že týmový kolega pojedu 1 pit a tak jsme aspoň rozdělili riziko. Po zastávkách další souboj s Andrejem... tentokrát jeho předjetí naprosto bez ztráty času ale asi jsem se měl víc bránit a sebrat mu trochu času. Před druhými zastávkami jsem byl ještě před J. Rückerem a držel rozestup na 3-4s a to mi docela dodalo optimismus a naději na boj o třetí místo. Ale pak jsem utrpěl stejný psychický šok jako Vladko, kdy se kolem mě prohnala zdeformovaná formule Toro Rosso a neměl jsem šanci se ji držet (neuvěřitelné tempo). Po posledním pitu jsem vyjel až na 7.místě a nahodil B3. Podařilo se mi stáhnout velmi dobře jedoucího Petra Vávra, ten měl však už dost sjeté softy, ale i tak mi trvalo o hodně déle než jsem čekal, než jsem ho dojel. Po pěkném a čistém souboji jsem se posunul do Top6. A začal stahovat Vladka... dokázal jsem to až na 1,3s, ale víc jsem nestihl... chybělo tak 1 kolo. Celkově jsem ze závodu dost rozladěný. Strategie nefungovala jak měla a měl jsem jet na 1 pit, bylo to výhodnější. Další chyba bylo šetření paliva na B3 na celý 3 stint. Měl jsem jet radši půlku 2 stintu na B2 a půlku 3 na B2 + pár kol B3. Takhle jsem ztratil zbytečně moc času a po opotřebování pneu nebyl B3 až takovou výhodou jak jsem čekal. Škoda těch 5-6s zbytečné ztráty... mohl jsem zabojovat o 4.místo na které mi chybělo právě těch 6-7s. Gratuluji týmovému kolegovi k vítězství a to, že splnil přání všech tifosi. Dále gratuluji i Michalovi a J. Rückerovi k bedně. Vůbec J. Rücker na to jak měl poškozený auto tak jel neuvěřitelné tempo! Velký respekt... Škoda, že se mi nepovedlo zajet jako v treninku... bylo by to na 2.místo. Bohužel, na Singapure nebudu moc vůbec trenovat a návrat k volantu bude až v sobotu před závodem... tak si spíš myslím, že budu dělat maršála... na druhou stranu 20b a ztrata jen 2b na 3.místo je dobrá pozice a každý bod se může hodit. Celý závod mi, ale zkazil návrat na stránky a zjištění podání protestů na moji osobu. Uznávám chybu u protestu Mileva, ale vůbec se mi nelíbí nařčení z jeho strany (přes PM) a vůbec Petrovo chování k mé osobě... po tom co jsem si (podle pravidel) zabral Ferrari a odsunul ho z něj tak mám pocit, že se mi chce pomstít. Vždy jsem mu tu pomáhal a vycházel mu vstříc a teď není schopen přijmout omluvu ne v jednom, ale ve dvou případech (přitom za to ferrari jsem se omlouvat ani nemusel). Celou noc jsem nespal jak mě Petrova PM naštvala a to že není schopen přijmout omluvu.... a místo toho, aby byl naštvanej na Sauber co mu zkazil závod a způsobil mu poškození po kterém jel o 2s pomaleji tak se to snaží hodit na mě. O Šurhaňákovi ani nebudu víc psát... jen i když máte poškozené auto tak se vyplatí pokud můžete, dojíždět závod. Nechápu proč Šurhaňák vždy odstoupí když nemá fatální poškození (udělá to úplně vždy) a to platí i pro Mileva, všichni jsme měli někdy poškozené auto a trápili se, ale to se pozná závodník... dojede i když je poškozený a bez naděje na dobré umístění, ale i přes to si může dojet pro nějaký bod co se může na konci sezony hodit viz. Michal ve SPA (já vlastně odjel s poškozením celou loňskou sezonu!! - vždy mě někdo trefil). Možná si tímto vykoleduji sestřelení v dalším závodě, ale odstoupit ze závodu s uraženým křídlem a rychle běžet na web, abych mohl kydat špínu a obvinit všechny okolo... sry ale žádný respekt a mělo by to jít i do pravidel... Petře, nechápu jak by si chtěl jet půlku na B2 a půlku na B3 ? Mě to žralo na B2 2.5 litrů na kolo a potřeboval jsem jezdit na 2.27, aby mi zbylo na konci 0.6 litru, což taky zbylo. Takže jsem celý závod na trojku boost ani nepomyslel, snad jednu, dvě rovinky při soubojích a jinak jsem jezdil na B2 jenom nejdelší rovinky a zbytek boost jedna. Ja jel b1 celou dobu od 3kola. A tak jsem mel paliva hodne. Ale pouzil jsem to az po deuhe zastavce a to byla chyba. Kdybych to pouzil uz po prvni zastavce na B2 v druhem stintu tak na 5kol tak by me zbylo na 7 kol b2 a 3 b3.... ja mel spotrebu nizsi nez 2,5 na b2 asi 2,3 Když použiješ B3 až na konci závodu, tak vozíš zbytečně větší váhu paliva. Nějakou sekundu navíc to během závodu taky udělá. Možná je nejlepší propálit na začátku závodu co se dá a pak to dojezdit s lehčím vozem na B1 než naopak. Ale taky nemám rád jezdit bez boostů zbytek závodu Teď v Monze jsem do osmého kola vyčerpal o dva litry méně než Jirka, což jsou nějaké tři sekundy a jen o pár deci více než ty, takže zase tolik si v prvních kolech nepošetřil Takový Jirka R. měl na konec závodu o pět litrů víc než já, což bylo také znát na jeho závěru závodu i když to taky dojel do sucha, což ostatně až na Vladka udělali skoro všichni. Těch 5 litrů co zbylo Vladkovi mohlo udělat třeba sedm sekund, což je asi rozdíl co mu chybělo na Andreje |
14.09.2015, 16:01 - PP_GDPR - Hlavní manažer týmu F1 - 367 Příspěvky
[toggle=Michal Brezina napsáno:] Petr Palasek napsáno: Michal Brezina napsáno: Petr Palasek napsáno: Stejně jako Michal jsem nebyl na závod úplně v dobré kondici. Angína a 39 horečka přes týden + práce jak v sobotu tak v neděli na pohodě rozhodně nepřidali. Tentokrát jsem však měl na přípravu více času a na závod jsem se těšil. Kvalifikace se mi nepovedla podle představ. Měl jsem připraven čas na 1:22,0, kdyby se povedlo tak i 1:21,8s takže výsledných 1:22,4 bylo zklamání a start až ze 3.řady ještě větší. Povinnost byla v našem domácím závodě nejhůře 4.místo. Start závodu mi vůbec nevyšel a byl nejhorší za řadu let. Myslím, že úplně stejný problém měl i A. Marecak, taky se nemohl odlepit a spadli jsme společně hluboko do pole. Pak nastal první souboj s Šurhaňákem, byl jsem na vnitřku, ale jak jsem očekával tak to on přestřelil a měl co dělat aby to ubrzdil, přesto jsem mu nechával místo. Dostal jsem se za Mileva, ten udělal chybu a já tak mohl využít vzduchového pytle. V parabolice jsme byli vedle sebe a já se zavěsil za P. Vávra. Využil znovu pytle a myslel jsem, že je Milev dál a šel jsem vlevo. Redbull byl však blíž a uznávám svoji chybu a to že jsem ho omezil v jízdě, ale odmítám nařčení z poškození. Pak přišla šikana po cílovce a jezdec sauberu šel na brzdy opět pozdě což vedlo k tomu, že mě zavřel a vystrčil na obrubník mimo trať i když jsme najížděli do zatáčky vedle sebe. Sauber hodiny a Redbull bez křídla... Díky dalším kolizím kluků vpředu jsem se ocitl na 4.místě a stahoval Vladka. I přes B1 jsem najížděl na něj tak 0,3-0,5s na kolo a dostal se na 1s za něj. Ale pak přišli 2 kola za která jsem zaplatil na konci závodu. Chyba v Lesmo 1 mě stála 3s, toho využil A. Marečák a dotáhl se. Viděl jsem, že má softy a tak jsem nechtěl ztrácet čas nás obou a uvolnil mu pro předjetí rychlejší stopu, jenže Andrej přepískl nájezd do zatáčky a vyjel mimo trať hned to stočil zpět a já nechtěl jít do kontaktu tak jsem dupl na brzdu, ale tohle mě stálo další 2-3s. Pro velmi vysokou teplotu tratě jsem se rozhodl pro strategii 2 pitů s tím, že na konci naženu ztrátu z 2 pitu. Věděl jsem, že týmový kolega pojedu 1 pit a tak jsme aspoň rozdělili riziko. Po zastávkách další souboj s Andrejem... tentokrát jeho předjetí naprosto bez ztráty času ale asi jsem se měl víc bránit a sebrat mu trochu času. Před druhými zastávkami jsem byl ještě před J. Rückerem a držel rozestup na 3-4s a to mi docela dodalo optimismus a naději na boj o třetí místo. Ale pak jsem utrpěl stejný psychický šok jako Vladko, kdy se kolem mě prohnala zdeformovaná formule Toro Rosso a neměl jsem šanci se ji držet (neuvěřitelné tempo). Po posledním pitu jsem vyjel až na 7.místě a nahodil B3. Podařilo se mi stáhnout velmi dobře jedoucího Petra Vávra, ten měl však už dost sjeté softy, ale i tak mi trvalo o hodně déle než jsem čekal, než jsem ho dojel. Po pěkném a čistém souboji jsem se posunul do Top6. A začal stahovat Vladka... dokázal jsem to až na 1,3s, ale víc jsem nestihl... chybělo tak 1 kolo. Celkově jsem ze závodu dost rozladěný. Strategie nefungovala jak měla a měl jsem jet na 1 pit, bylo to výhodnější. Další chyba bylo šetření paliva na B3 na celý 3 stint. Měl jsem jet radši půlku 2 stintu na B2 a půlku 3 na B2 + pár kol B3. Takhle jsem ztratil zbytečně moc času a po opotřebování pneu nebyl B3 až takovou výhodou jak jsem čekal. Škoda těch 5-6s zbytečné ztráty... mohl jsem zabojovat o 4.místo na které mi chybělo právě těch 6-7s. Gratuluji týmovému kolegovi k vítězství a to, že splnil přání všech tifosi. Dále gratuluji i Michalovi a J. Rückerovi k bedně. Vůbec J. Rücker na to jak měl poškozený auto tak jel neuvěřitelné tempo! Velký respekt... Škoda, že se mi nepovedlo zajet jako v treninku... bylo by to na 2.místo. Bohužel, na Singapure nebudu moc vůbec trenovat a návrat k volantu bude až v sobotu před závodem... tak si spíš myslím, že budu dělat maršála... na druhou stranu 20b a ztrata jen 2b na 3.místo je dobrá pozice a každý bod se může hodit. Celý závod mi, ale zkazil návrat na stránky a zjištění podání protestů na moji osobu. Uznávám chybu u protestu Mileva, ale vůbec se mi nelíbí nařčení z jeho strany (přes PM) a vůbec Petrovo chování k mé osobě... po tom co jsem si (podle pravidel) zabral Ferrari a odsunul ho z něj tak mám pocit, že se mi chce pomstít. Vždy jsem mu tu pomáhal a vycházel mu vstříc a teď není schopen přijmout omluvu ne v jednom, ale ve dvou případech (přitom za to ferrari jsem se omlouvat ani nemusel). Celou noc jsem nespal jak mě Petrova PM naštvala a to že není schopen přijmout omluvu.... a místo toho, aby byl naštvanej na Sauber co mu zkazil závod a způsobil mu poškození po kterém jel o 2s pomaleji tak se to snaží hodit na mě. O Šurhaňákovi ani nebudu víc psát... jen i když máte poškozené auto tak se vyplatí pokud můžete, dojíždět závod. Nechápu proč Šurhaňák vždy odstoupí když nemá fatální poškození (udělá to úplně vždy) a to platí i pro Mileva, všichni jsme měli někdy poškozené auto a trápili se, ale to se pozná závodník... dojede i když je poškozený a bez naděje na dobré umístění, ale i přes to si může dojet pro nějaký bod co se může na konci sezony hodit viz. Michal ve SPA (já vlastně odjel s poškozením celou loňskou sezonu!! - vždy mě někdo trefil). Možná si tímto vykoleduji sestřelení v dalším závodě, ale odstoupit ze závodu s uraženým křídlem a rychle běžet na web, abych mohl kydat špínu a obvinit všechny okolo... sry ale žádný respekt a mělo by to jít i do pravidel... Petře, nechápu jak by si chtěl jet půlku na B2 a půlku na B3 ? Mě to žralo na B2 2.5 litrů na kolo a potřeboval jsem jezdit na 2.27, aby mi zbylo na konci 0.6 litru, což taky zbylo. Takže jsem celý závod na trojku boost ani nepomyslel, snad jednu, dvě rovinky při soubojích a jinak jsem jezdil na B2 jenom nejdelší rovinky a zbytek boost jedna. Ja jel b1 celou dobu od 3kola. A tak jsem mel paliva hodne. Ale pouzil jsem to az po deuhe zastavce a to byla chyba. Kdybych to pouzil uz po prvni zastavce na B2 v druhem stintu tak na 5kol tak by me zbylo na 7 kol b2 a 3 b3.... ja mel spotrebu nizsi nez 2,5 na b2 asi 2,3 Když použiješ B3 až na konci závodu, tak vozíš zbytečně větší váhu paliva. Nějakou sekundu navíc to během závodu taky udělá. Možná je nejlepší propálit na začátku závodu co se dá a pak to dojezdit s lehčím vozem na B1 než naopak. Ale taky nemám rád jezdit bez boostů zbytek závodu Teď v Monze jsem do osmého kola vyčerpal o dva litry méně než Jirka, což jsou nějaké tři sekundy a jen o pár deci více než ty, takže zase tolik si v prvních kolech nepošetřil Takový Jirka R. měl na konec závodu o pět litrů víc než já, což bylo také znát na jeho závěru závodu i když to taky dojel do sucha, což ostatně až na Vladka udělali skoro všichni. Těch 5 litrů co zbylo Vladkovi mohlo udělat třeba sedm sekund, což je asi rozdíl co mu chybělo na Andreje Jj palivo je letos docela alchymie. A v Monze to platilo dvojnásob. jj presne jak rikas zbytecne jsem vozil vahu. |