Archiv (Vyjádření jezdců před a po závodě ) • YasMarina - A - 2015 |
06.12.2015, 22:45 - Jaroslav Strišovský - Hlavní manažer týmu F1 - 630 Příspěvky
Tak pár slov k preteku... Kvalifikácia mi vyšla, nakoneic mi o 5 tisícim ušla PP, ale aspoň prvý rad prvý stint som šiel za Aďom, no v kole, kedy som chcel prezúvať, ma Syrovatský otočil, prišiel som o pozíciu aj o veľa času, kvôli tomu som potom musel zviesť veľa súbojov, ale tak všetko zlé je na niečo dobré, aspoň bola zábava.. keď som sa v predposlednom kole konečne dostal na druhé miesto pred Michala, naraz mi všetci zmizli.. dúfal som, že je to len chvíľkové, ale keď mi v poslednej zákrute napísalo Connection lost, bolo po preteku,.. Nakoniec by som to bol dokonca vyhral a súboj o druhú priečku by bol ešte vyrovnaný, takto je strata veľká, navyše, ak sa bude Syrovastký takto pliesť do tohto súboja ako dnes a budem strácať toľko sekúnd, tak nebude šanca vôbec.. Ani neviem komu mám gratulovať, videl som nejaké protesty na Michala, tak uvidíme.. gratulujem teda tým, ktorí sa bavili jazdením |
07.12.2015, 10:21 - 1. Michal GDPR - Hlavní manažer týmu F1 - 605 Příspěvky
Do závodu jsem šel optimisticky naladěn, protože se mi konečně podařilo najít nastavení, které tolik nežere gumy. Z druhé strany jsem se kvůli silnému nachlazení už několik nocí pořádně nevyspal a v neděli mi zrovna moc dobře nebylo a ještě jsem k tomu musel absolvovat rodinnou oslavu. Kvalifikační čas byl asi takový jaký jsem čekal, protože jsem ho odjel až na chlazení a benál na závodním setupu a kvalifikačním časům jsem se až tolik nevěnoval. Myslel jsem si, že by mi to nakonec mohlo stačit na lepší umístění ale prostě konkurence byla rychlejší. Závodní tempo na tvrdých gumách jsem měl lepší než v tréninku, ale taky se mi trochu dík vyšší teplotě trati, zahřívali gumy. Díky tomu jsem měl i o něco lepší opotřebení gum než jsem očekával a oproti předpokladům jsem mohl jet o dvě kola déle než byl původní plán. Díky nějakým incidentům přede mnou a brzké zastávce Andreje, jsem se dokonce na chvíli ocitnul na čele. O co lépe se mi jelo na hardech o to horší to pak bylo na softech. V trénincích se mi dařilo držet teploty na ideálu nebo těsně pod, ale v samotném závodě se mi dost silně přehřívali i když jsem se je snažil trochu více šetřit než jsem byl zvyklý. Byl jsem z toho docela zklamán, protože jsem počítal s časy jen těsně nad 1:41 a přitom jezdil spíš okolo 1:42. O nic lepší to nebylo ani v posledním stintu a i opotřebení bylo z toho důvodu o trochu vyšší i když nijak kriticky, protože jsem původně počítal, že pojedu na softech o kolo víc a 11. kolový stint jsem ukončoval na ještě poměrně slušném vzorku gumy. Závěr byl docela hektický a já doufal, že je pořád reálná šance, že už to druhé místo udržím, protože gumy byly v slušném stavu a poslední tři kola jsem si mohl dovolit jet na boost tři. Nejdříve se pomaloučku polehoučku přibližoval Petr ale asi kolo a půl před koncem, se za mnou zjevil kupodivu Jarda a já se začal obávat zda se mu v posledním kole na rovinkách dokážu ubránit. První útok, na konci druhé rovinky stihnul ještě v předposledním kole, tak jsem si pohlídal, když najednou koukám a Jarda nikde, nicméně z jeho stínu se pro změnu vynořil opět Petr. Při průjezdu cílem předposledního kola se mi objevilo, že závod vedu a když jsem obdržel informaci, že je Jirka v boxech a následně zadává véčko, tak mi bylo jasné, že se mu něco neočekávaného přihodilo. Ale pořád tu byl Petr. První sektor se mi docela povedl i výjezd na první rovinku a i když Petr trochu těžil ze stínu, tak jsem věděl, že do první šikany už zaútočit nestihne. Už jsem se soustředil na nájezd do další šikany, když jsem najednou na zádi ucítil ránu. Naštěstí jsem to ustál sice s problémy ale hlavně bez hodin a mohl jsem pokračoval dále. Následně jsem uviděl někoho v poslední sektoru ještě v zrcátkách a ani jsem nevěděl o koho jde, ale to už jsem věděl, že to dovezu do cíle. Je mi líto Jirky, co se mu stalo a chápu jeho frustraci, protože ze stejného důvodu jsem loni z vedení odstoupil také i když to nebylo v předposledním kole vyhraného závodu. Také jsem měl v závodě štěstí s "kolečkářem", který mě na konci rovinky pustil, aby pak zapomněl brzdit a jen tak tak jsem tam neukončil závod. Podobnou smůlu měl i Jarda a pokud by mu nespadnul net, tak by bylo ještě hodně otevřené, zda by se dokázal v posledním kole dostat přede mne. Petr to podle mě trochu uspíšil a měl si počkat na poslední druhou rovinku, protože v té první byl prostě ještě příliš vzadu, aby něco zkusil. Přesto to zkusil a dopadlo to jak to dopadlo. Jsem si vědom, že vítězství mi spadlo do klína, a byl bych rád i za druhé místo, pokud bych ho za normálních okolností udržel. Se svou jízdou resp. nastavením pro závod nakonec úplně spokojený však nejsem, protože na softech jsem byl docela hodně pomalý. Ale shodou okolností a při smůle jiných to stačilo. Snad to příště půjde i bez jejich smůly. |
07.12.2015, 13:00 - Andrej Marečák - Technický vedoucí - 230 Příspěvky
Do Abu Dhabi som prišiel s pocitom outsidera, keďže prvé kolá som odjazdil až v sobotu a prvý súvislý tréning bol až v nedeľu. To mi zrejme vyhovovalo viacej a v kvalifikácii som celkom prekvapil, aj súperov, no najmä sám seba. Prvé miesto získal samozrejme Jiři Syrovatský, no hneď za ním som skončil ja. Potom som však zistil, že Jiři má trest a ja odštartujem z prvého miesta. Doslova čerešnička na torte. V pretekoch som sa rozhodol konečne zmeniť stratégiu oproti predošlým závodom a obul som mäkké gumy. Prvé kolá som šiel B3, no potom za mnou jazdiaci Jaro spomalil a tak som prepol boost na 1. Následne však Jaro asi prepol na vyšší boost a tesne pred mojou prvou zastávkou bol už nalepený na mojom chrbte. Bolo mi oznámené, že sa Jaro chystá do boxov, tak v snahe udržať sa pred ním som zašiel do boxov aj ja. Vtipné bolo to, že aj Jaro si takto kryl mňa a v každom prípade chcel isť do boxov v inom kole ako ja. Nakoniec sa mi táto skoršia zastávka vyplatila, pretože som sa najskôr vyhol kolízii Jara a Jiřiho. Po prvej zastávke som sa snažil šetriť palivo tak, aby som potom zvyšok pretekov mohol ísť na B3. Spočiatku som musel predbehnúť jazdcov, ktorí ešte neboli v boxoch, čo sa mi aj celkom darilo a výraznejšie som sa nezdržal. Prekvapujúco som dobiehal aj čelo pretekov a v tom momente to vyzeralo pre mňa veľmi pekne. Pred Jarom som mal mierny náskok aj napriek zastávke naviac som na čelo nestrácal až tak veľa. Jaro však išiel opäť výborne a na konci stintu ma dobehol. Tentokrát už podobnú chybu ako pri prvej zastávke nespravil a do boxov zašiel v tom istom kole, kedy aj ja. Nanešťastie, musel som obuť tvrdé pneumatiky. Z toho dôvodu ma Jaro veľmi rýchlo predbehol a aj keď som sa mu to snažil ešte sťažiť, nemal som nárok. Na tvrdých pneumatikách mi to vôbec nešlo, auto sa správalo úplne inak a musel som si zvykať na iné prejazdy zákrut. Ku koncu stintu sa to síce zlepšilo, no stratil som veľa. Po poslednej zastávke som sa ocitol až na 6. mieste, čo bolo vzhľadom k tomu, že som chvíľami pomýšľal na víťazstvo trochu sklamaním. Vedel som, že mám najčerstvejšie mäkké gumy a môžem ísť celý čas na B3, no aj tak som nebol spokojný. Prvou prekážkou pri dobiehaní poľa bol Pavel Vávra. Ten sa zdal dosť pomalý a po zastávke som ho dobehol, no s predbiehaním som mal trochu problém. Aj keď som ho predbehol relatívne hneď, dokázal sa ma ešte chvíľu nepríjemne držať a musel som sa aj brániť. Po čase som sa od neho odpútal a začal som pomaličky sťahovať čelo. Stále bližšie ku koncu som bol o väčší kus rýchlejší ako súperi a čoraz rýchlejšie som ich dobiehal. Dve kolá pred koncom som však bol stále na 5. mieste so stále pomerne veľkou stratou na skupinku Michal, Jaro a Petr Palásek. Následne sa však toho udialo neskutočne veľa, vypadol Jaro, Jiři mal kolíziu a kolo pred koncom som bol už na príjemnejšom 3. mieste. Keďže Michal a Petr boli stále v súboji sťahoval som ich dosť výrazne. Hovoril som si, že vylepšiť pozíciu mi môže už len ich kolízia a čuduj sa svete, hneď na konci rovinky aj prišla. Petr na ňu doplatil a dostal som sa už na 2. miesto. Strata na Michala nebola veľká a snažil som sa ísť až za hranicu svojich možností. V poslednom sektore posledného kola som už bol za Michalom veľmi blízko, no v zúfalstve som sa ešte pokúsil niečo s tým v poslednej zákrute spraviť. Nemal som však nárok, naopak som mal čo robiť, aby som sa neroztočil. Nakoniec mi to teda nevyšlo a do cieľa som prišiel na stále peknom 2. mieste. Ak by som mal zhodnotiť preteky, z vývoja som trochu sklamaný. Ani neviem kde bola chyba, pretože rýchlosť som mali dobrú, no nakoniec pri normálnom závere by z toho bolo len 5. miesto. Bodový prídel z druhého miesta teda poteší, ale vedomý si toho, že som k nemu dospel ako slepé kura k zrnu som s výkonom nebol veľmi spokojný. O to zaujímavejšie by to však bolo, ak by mali preteky o kolo viacej a mal by som šancu zaútočiť na Michala. Pár kôl pred koncom som bol k víťazstvu strašne ďaleko a v konečnom dôsledku tak blízko. Určite poteší trochu lepšia forma ako v Brazílii. S blížiacim sa Maďarskom sa zlepšená forma zíde. V Maďarsku budem dúfam opäť v hre. Gratulujem chalanom na pódiu. |
07.12.2015, 14:22 - Pavel Vávra - Pilot F1 - 91 Příspěvky
V Abu Dhabi se mi netrenovalo vubec dobře, auto nebylo vůbec poslušné a měl jsem problém se udržet na trati. S trénováním jsem začal zase až na poslední chvíli, na softech jsem pár kolo ujel, ale s plnou nádrží a na hardech to bylo asi 10 kol. Odpozoroval jsem u soupeřů, že mají jinak nastaveny převodové stupňe a jejich jízda vypadá o mnoho konzistentneji nez má. Sice už jezdím rok, ale v nastavení auta stále bádám a mnoho věcí pro mě zůstává otazníkem. Kvalifikaci jsem zajel skoro na mém maximu, což pro mě bylo překvapením, páč v treninku před závodem jsem zajel asi o vteřinu pomaleji. Nakonec jsem startoval z pátého místa což je lepší pozice než můj průměr. Start závodu jsem se snažil jen velmi opatrně a snažil jsem se vyhnout veškerému kontaktu, protoze jak jiste mnozí víte, neměl jsem poslední dobou moc stesti a byl jsem nekolikrat odstranet z trati. každopádně jsem si hájil většinu závodu 5. nebo 6. pozici a snažil jsem se jet bez větších chyb. Závod byl většinu času celkem nudný a bál jsem se že bude nejnudnejsi z celé podzimni sezony, ale opak byl pravdou, asi od druhe poloviny závodu se mi darilo se souperi bojovat a zacal jsem si závod velice uzivat, s petrem palaskem jsme si stridali pozice jako na bezicim pásu, sice byl rychlejsi ale delal jsem co se dalo abych se udrzel. S petrem jsme zažili opravdu silný okamžik v jednom z mých nejlepších předjíždecích manévrů a to v zatáčce před koncem druheho sektoru kde se spomaluje ze skoro plne rychlosti do hodne pomale pravotocive zatacky, tam jsem se mu vnutil na jeho pravou stranu a predjel jsem ho, na tenhle okamzik snad nikdy nezapomenu a budu na nej hodne dlouho vzpominat. Zbytek závodu jsem souperil s andrejem marecakej i jirkou strisovskym kteri jsou velice rychlí ale darilo se mi chvilku snimi drzet krok. Nakonec po odstoupeni Jardy jsem se dostal na 5.misto a diky nehode jirky syrovatskeho jsem se ocitl na krasnem 4. miste. poté zacalo drama a tesne predemnou se objevil po srazce s michalem petr palasek a já dostal opravdový impuls pro to abych jel co nejlepe a pokusil se petra v poslednim kole predjet a vzit si mou prvni - 3.pozici v podzimni sezone. ale jiz nebyl dostatek casu cokoliv vymyslet a petr dojel predemnou o pouhých 0.15 sec, ale tenhle závod se mi vryl do paměti a bude pro mě jako jeden z nejzajímavějších a nejhektyčtějších závodů, které jsem tu svami mohl zazit. diky kluci, bylo to super, bavil jsem se, a prál bych si, aby jste se bavili vsichni tak, jak jsem se bavil já právě v tomhle závodě. |
07.12.2015, 14:36 - Jaroslav Strišovský - Hlavní manažer týmu F1 - 630 Příspěvky
[toggle=Vávra Pavel napsáno:] V Abu Dhabi se mi netrenovalo vubec dobře, auto nebylo vůbec poslušné a měl jsem problém se udržet na trati. S trénováním jsem začal zase až na poslední chvíli, na softech jsem pár kolo ujel, ale s plnou nádrží a na hardech to bylo asi 10 kol. Odpozoroval jsem u soupeřů, že mají jinak nastaveny převodové stupňe a jejich jízda vypadá o mnoho konzistentneji nez má. Sice už jezdím rok, ale v nastavení auta stále bádám a mnoho věcí pro mě zůstává otazníkem. [/toggle]Kvalifikaci jsem zajel skoro na mém maximu, což pro mě bylo překvapením, páč v treninku před závodem jsem zajel asi o vteřinu pomaleji. Nakonec jsem startoval z pátého místa což je lepší pozice než můj průměr. Start závodu jsem se snažil jen velmi opatrně a snažil jsem se vyhnout veškerému kontaktu, protoze jak jiste mnozí víte, neměl jsem poslední dobou moc stesti a byl jsem nekolikrat odstranet z trati. každopádně jsem si hájil většinu závodu 5. nebo 6. pozici a snažil jsem se jet bez větších chyb. Závod byl většinu času celkem nudný a bál jsem se že bude nejnudnejsi z celé podzimni sezony, ale opak byl pravdou, asi od druhe poloviny závodu se mi darilo se souperi bojovat a zacal jsem si závod velice uzivat, s petrem palaskem jsme si stridali pozice jako na bezicim pásu, sice byl rychlejsi ale delal jsem co se dalo abych se udrzel. S petrem jsme zažili opravdu silný okamžik v jednom z mých nejlepších předjíždecích manévrů a to v zatáčce před koncem druheho sektoru kde se spomaluje ze skoro plne rychlosti do hodne pomale pravotocive zatacky, tam jsem se mu vnutil na jeho pravou stranu a predjel jsem ho, na tenhle okamzik snad nikdy nezapomenu a budu na nej hodne dlouho vzpominat. Zbytek závodu jsem souperil s andrejem marecakej i jirkou strisovskym kteri jsou velice rychlí ale darilo se mi chvilku snimi drzet krok. Nakonec po odstoupeni Jardy jsem se dostal na 5.misto a diky nehode jirky syrovatskeho jsem se ocitl na krasnem 4. miste. poté zacalo drama a tesne predemnou se objevil po srazce s michalem petr palasek a já dostal opravdový impuls pro to abych jel co nejlepe a pokusil se petra v poslednim kole predjet a vzit si mou prvni - 3.pozici v podzimni sezone. ale jiz nebyl dostatek casu cokoliv vymyslet a petr dojel predemnou o pouhých 0.15 sec, ale tenhle závod se mi vryl do paměti a bude pro mě jako jeden z nejzajímavějších a nejhektyčtějších závodů, které jsem tu svami mohl zazit. diky kluci, bylo to super, bavil jsem se, a prál bych si, aby jste se bavili vsichni tak, jak jsem se bavil já právě v tomhle závodě. máš pravdu, aj u mňa sa stále niečo dialo, či už som sledoval rozostupy a približoval sa, alebo súperil kolo na kolo a o tom to je, síce to dopadlo najhoršie ako mohlo, ale zábava to bola poriadna.. keby som týmto neprišiel o ten krásny pohár, tak by ma to ani tak nesralo |