Archiv (Vyjádření jezdců před a po závodě ) • Melbourne 2016 A |
14.03.2016, 08:08 - Jaroslav Strišovský - Hlavní manažer týmu F1 - 630 Příspěvky
zas začnem... Kvalifikácia mi vyšla super, síce som v tréningoch ani raz nevyskúšal úplne ostré Q kolo, ale taký čas som nečakal a bola z toho druhá PP v rade, takže som bol rád, i keď som vedel, že kolega je rýchlejší a v pretekoch to asi stačiť nebude. Štarty nám vyšli, v oboch prípadoch sme sa dobre odlepili a tak sa vyhli problémom, ktoré mali jazdci za nami. Aďo ma už v prvom kole predbehol a šiel si svoj pretek, u mňa už po pár kolách bolo zrejmé, že dnes to bude súboj a druhé miesto s Michalom. V podstate sa náš rozdiel celý pretek nevyšplhal na viac ako 3,5 sekundy, zvyčajne to bolo do 2 sekúnd. Rozdhodujúca bola moja skoršia druhá zastávka, kedy som to riskol a pár kôl zatlačil, po zástavke Michala som sa dojázal dostať tesne pred neho a spraviť si malý náskok. Vedel som, že to nemusí stačiť a že na konci preteku už budú pneumatiky na kašu, tak sa aj stalo a posledné kolo bolo úplne defenzívne a ak by bol cieľ o kúsok ďalej, tak by som to už asi neustál. Inak celý pretek som mal problém s vysokou spotrebou paliva, to ma moc netešilo a musím to prešetriť. Keď to zhrniem, tak som veľmi spokojný, zajazdil som o jedno miesto lepšie vzhľadom na reálnu rýchlosť a kolega vyhral, double v Q aj pretekoch a taktiež obaja najrýchlejšie kolá, takže s ovládnutím Austrálie som veľmi spokojný. Bahrajn by mi už mal vyhovovať viac a rád by som už konečne vyhral. Druhých miest už mám celkom dosť Gratulujem všetkým, ktorí videli včera cieľ. |
14.03.2016, 10:24 - 1. Michal GDPR - Hlavní manažer týmu F1 - 605 Příspěvky
V kvalifikaci jsem zajel slušně hned své první měřené kolo, bohužel v dalších třech měřených jsem měl vždy rozjeté lepší, ale žádné jsem nedotáhnul v posledním sektoru, takže po kvalifikaci převládalo spíš zklamání. První start se moc nepovedl, trochu se mi protočila kola a následně jsem ucítil náraz. V opakovačce jsem pak zjistil, že se to za mnou docela mlelo a kontakt s Petrem byl spíš důsledek toho co se dělo za námi, než naše vzájemná chyba. Druhý start nebyl z mé strany o moc lepší, ale ono na studených hardech to je vždy těžší. Do první zatáčky jsem přijížděl až pátý, ale trochu přemotivovaný Jáchym šel na brzdy hodně pozdě a poslal tvrdě Petra do trávy. Nicméně díky odrazu se Jáchym udržel na trati i přede mnou. Do druhé šikany šel opět hodně pozdě na brzdy a tím mi umožnil se zařadit na svou původní startovací pozici. Strategie vepředu jedoucího Andreje mě dost překvapila, ale byl jsem přesvědčen, že mu to jen těžko na tři pitstopy vyjde. Navíc jsem odhadoval, že jeho náskok musí růst i z důvodu vysoké spotřeby a že bude muset v druhé části závody začít hodně šetřit palivem a tím i výrazně zpomalit. Přede mnou jedoucí Jarda měl podobné tempo, ale měkčí gumy, takže jsem si říkal, že pokud chce jet jen na dva pity, tak bude v závěrech stintů ztrácet. To se na konci prvního stintu potvrdilo a já šel před něj ale žádný velký trhák se nekonal, neboť Jarda brzy poté zamířil do boxů. Na to jsem musel reagovat a přestože jsem mohl odjet ještě dvě bezztrátová kola, tak jsem raději kolo poté zamířil do boxů, abych neztratil pozici. Pak jsem zažil horkou chvilku, kdy jezdec o kolo zpět se přede mnou roztočil ve druhém sektoru v té rychlé šikaně, takže jsem musel zpomalit a hledat bezpečnou cestu a ztratil tak více než sekundu z náskoku na Jardu. Před svou druhou a poslední zastávku, jsem ztrácel tři sekundy na Andreje a podobný časový odstup jsem měl naopak na Jardu. Vědom si náskoku na Jardu jsem jel tentokráte o dvě kola později s tím, že bych se měl vrátit před ním. Ale co jsem nevěděl, že má Jarda o tři litry více paliva než já, které v té době využil k vymazání mého náskoku a podařilo se mu spolu s čerstvými gumami, mě podseknout. Jak jsem později zjistil tak Andrej v druhé části dost pošetřil palivo, tak krom avizovaného náskoku měl i dva litry navíc, což jsou v přepočtu další dvě skryté sekundy. To jsem v době závodu samozřejmě nevěděl, ale když jsem viděl, že ve třetím stintu neztrácí ba naopak, tak mi bylo více méně jasné, že už závodím jen s Jardou. Přestože jsem měl i ve třetím stintu o stupeň tvrdší sadu gum než Jarda, tak jsem věřil, že ten bude mít hlavně v závěru dost velké problémy s opotřebením, což se i potvrdilo a já se dostal v posledním kole v druhém sektoru těsně za něj. Ale bohužel jsem si nemohl dovolit jít na max. výkon, protože jsem nechtěl jet na cílovce na výpary, takže jsem jel na jedničku boost s tím, že se za ním vyvezu a na předposlední rovince půjdu chvíli na maximální výkon. Bohužel jsem nevěděl, že v těchto momentech je Jarda na tom ještě o trochu hůře než já s palivem a tedy skoro na dně, jinak bych to zkusil ještě o rovinku dříve. Bohužel to nevyšlo a i když byl Jarda už hodně pomalý, tak v poslední pomalé sekci nebylo kudy se přes něj přehnat. Vědom si toho, že na cílovce si už mohu dovolit výjezd na trojku boost aniž bych v cíli "škytal" jsem to ještě zkusil ale bohužel to o patnáct tisícin nevyšlo :-( Sic bych byl spokojenější včera spíš z druhým místem, tak i přesto jsem si dobře zazávodil a bavil. Hald, Jardovi jsou ty druhé místa souzeny Andrejovi gratuluji a musím přiznat, že mě překvapil nejen strategií, ale také určitě skvělým výkonem, který jsem od něho po předchozích spíš průměrných výsledcích a to včetně podzimu, upřímně moc nečekal. Co se týče ostatních, tak ty jsem během závodu moc neměl čas sledovat. Škoda, že kolega neudržel vůz na trati a výborné umístění ze začátku závodu, třeba to jednou zase přijde. Také mě mrzí, že někteří nově příchozí zapomínají na základní pravidlo, že závod se nevyhrává v první zatáčce, ale dá se tam celý zkazit a to nejen sobě. |
14.03.2016, 16:42 - PP_GDPR - Hlavní manažer týmu F1 - 367 Příspěvky
Tak navrat jak se patri... Kvalda dost tragicka... asi o 1s pomalejsi nez jsem cekal. Vlastne mi sedl jen 1sektor jednoho kola... První start... z mé strany super, vyjiždim před Michala a najednou mě něco strhne přímo na jeho kolo a už jsem ve vzduchu... auto je zničený tak jedu na stranu a dost nepochopitelně to do mě napálí Luděk... Druhý start... ještě lepší v pohodě 3 a připrava na předjetí Ferrari ( jel jsem MiD takže bych na následující rovince jednoho asi dal). A hned rána jako z děla... minul jsem mantinel o pár cm, zavěšení v haji a ovládání stočený. Dojedu na konec rovinky, jdu na brzdy jako vždy, ale brzdí jen levá strana (asi následek kontaktu), Pavel to do mě stočil ... a odnesl to Marek. Během 3 zataček auto totalně na .... neměl jsem ani zavěšení. Beru Jachymovu omluvu, ale minout brzdný bod o 30km/h v restartu závodu, když už v prvním startu jste mě sejmuli zezadu... no nebyl jsem šťastný. Incident s Pavlem beru tak 50/50... Pavel mohl počkat a nemusel to do mě napálit i když musel vědět, že tam jsem když jsem byl předním. Ale chápu, že po tom co mi nefungovali brzdy tak nechtěl ztratit pozice čekáním a trest bych mu asi nedával... i když to stočil... no težká situace na posouzení zvlášť když to odnesl nevinný Marek. Sice jsem měl lockout, ale ten byl způsobenej nefunkčí brzdou z ataku v T1 a to jsem fakt nemohl přepokládat, že mi nefungujou brzdy... Je mi líto, že to odnesl Marek a omlouvám se mu za kolizi, ale rozhodně se necítím jako viník incidentu. Nechám to na komisaři a rozhodnutí budu akceptovat... Dost mě překvapilo, že všichni jeli High aero... Mid je tak o 0,5s rychlejší... hotlap mám na 1:23,5 a čas závodu s chybama na 1h00min5s... bohužel s tím teď už nic neudělám. |
14.03.2016, 20:44 - Andrej Marečák - Technický vedoucí - 230 Příspěvky
Austrália začína byť moja srdcovka a vtedy sa samozrejme aj lepšie trénuje. Po dlhšej dobe som si dal fakt záležať aj testami závodného tempa, čo sa určite vyplatilo. V kvalifikácii to bolo trochu sklamanie, kolega prekvapil aj mňa, ale kým to bol on, tak je to fajn. Sledoval som aj Michala, mal to vždy dobre rozbehnuté a tŕpol som, aby ma nepredbehol aj on. Nebudem klamať, ak poviem, že tie hodiny v predposlednej zákrute posledného pokusu som tlačil očami asi ja, inak by predbehol aj mňa, aj Jara. Štarty som mal veľmi dobré, prvý možno ešte o niečo lepší (aj keď je to relatívne, možno ho mal Jaro slabší). Našťastie sme mali obaja šťastie a vyhli sme sa akýmkoľvek problémom. Druhé miesto z kvaldy mi moc nesadlo vzhľadom na taktiku, ale našťastie sa mi podarilo rýchlo predbehnúť Jara a mohol som uháňať. Bola to dosť atypická stratégia ,pretože väčšinou som zvykol prvý stint robiť brzdu. Jazdil som rýchlo, ale nemal som šajnu, ako na tom súperi sú, či šetria palivo alebo nešetria. Po prvej zastávke som sa vrátil pár sekúnd za Michala s Jarom a v tom momente som si povedal, že je to fajn. Obul som stredné zmesy a začal šetriť palivom. Darilo sa mi jazdiť celkom rýchle kolá a na čerstvých pneumatikách sa mi aj s B1 darilo sťahovať jazdcov predomnou. Potom zašli Michal s Jarom do boxov a vrátil som sa na prvé miesto. Po pár kolách som zamieril do boxov aj ja na svoju druhú zastávku a vrátil som sa síce za Michala, ale už pred Jara, čo ma celkom prekvapilo, keďže po zastávke mal čerstvejšie pneumatiky a asi aj viacej paliva ako ja. Stále som sa snažil šetriť palivo, aby som mohol isť posledný stint naplno. Netrvalo dlho a dobehol som prvého Michala. Trochu som váhal, či mám útočiť a riskovať, alebo radšej počkať za ním, ale nakoniec som bol o dosť rýchlejší a predbiehací manéver musel prísť, inak by som zbytočne strácal. Prebehlo to celkom hladko, moje obavy boli zbytočné. Snažil som sa čo narýchlejšie Michalovi újsť, chvíľu sa ma držal, ale potom asi zvoĺnil a mohol som opäť šetriť. V tom momente som to mal už rozbehnuté na víťazstvo a jedine, čo ma mohlo zastaviť bola moja chyba. Našťastie, chyby z posledných závodov sa neopakovali a ja som si došiel po prvé víťazstvo v tejto sezóne a druhé v lige. Opäť sa mi podarilo vyhrať v Austrálii a skoro presne po roku, takže môžem povedať, že okruh mi sedí. Síce tie víťazstvá by mohli byť aj častejšie, ale vďaka aj za tie dve. Najbližšie sa vidíme v Bahrajne, kde by mi to možno mohlo opäť sedieť viacej ako v prvých dvoch závodoch sezóny. Na záver chcem zagratulovať kolegovi k perfektnému výkonu a druhému miestu. V tréningu mu to až tak nešlo, ale v pretekoch išiel výborne a dokázal udržať za sebou (aj keď tesne) Michala, ktorého som bral ako najväčšieho súpera v týchto pretekoch. Michal išiel rýchlo, ale chyba v taktike ho stála druhé miesto. Tak či tak gratulujem. Ako vlastne aj Michal povedal, niektorí ma možno trochu podcenili, čo mi ale nevadí, skôr je to moja výhoda. Snažil som sa v tréningu nejazdiť hotlapy, ale možno si niektorí pamätali moje časy z Test race Austrália, kde som jazdil 1:24:200. Tým pádom bola moja snaha trochu zbytočná, ale asi si to nikto nezapamätal. A na záver, v tréningu som mal top čas 1:23:650 a čo sa pretekov týka, nepodarilo sa mi odjazdiť ani jedny kompletné, pretože som to vždy rozbil |
15.03.2016, 14:27 - Jáchym Švejnoha - Technický vedoucí - 284 Příspěvky
Vzhledem k tomu, že je všechno víceméně kvůli mě, a dále že jeden maršál da na odvolání se proti trestům 24h, druhej to zamkne dřív než ta lhůta uběhne a než dostanu odpověď na soukromý dotaz, píšu to sem. S mým trestem souhlasím, tam nemám připomínku, byla to jednoznačně moje chyba. Odvolávám se ale proti trestu pro Paláska, Vávru a Brundu. https://youtu.be/eLJrEsUkl18 Pokud měl Petr Palásek auto poškozené (mimochodem já vůbec a ani hra nezaznamenala sebemenší poškození na LT), tak nemoh tušit, že nedobrzdí, tak za co ten trest? Pokud ho poškozené neměl, tak ze záznamu je vidět, že kola se mu zablokovaly až cca 10m před zatáčkou, kdy už měl začít točit. Podle mě si uvědomil, že je moc rychlej a hamtnul na to na konci brždění víc než je zdrávo, zablokoval kola a nezatočil. Potom je trest na místě (udělal skoro to stejný co já vlastně). V obou případech ovšem nechápu, proč je trestanej Pavel Vávra, kterej sice mohl vidět auto Petra před sebou, ale v tom zlomku sekundy nemoh tušit, že on nezatáčí ale jede rovně, i když měl kola natočený. Kdyby Petr zatočil, oba by v pohodě projeli, ale takhle Pavel jaksi neměl kam uhnout, já bych taky dobrovolně nezamířil do trávy a písku. A jen tak mimochodem, jestli teda dostal Vávra trest za to že neuhnul torpédu, tak stejně tak moh uhnout Petr mě v první zatáčce. Teď ten incident Brunda-Adamec. Jak bylo napsáno, oba se cpali do jedné mezery. Adamec neměl kam uhnout, navíc jel v ideální stopě (to zmiňuji kvůli rychlosti průjezdu zatáčkou, ne kvůli nějaký přednosti v jízdě). Luděk v „zápalu“ boje do zatáčky najížděl úplně mimo stopu a nejrychleji z těch tří (stejně jako já v případě s Petrem), to nemoh project ani kdyby chtěl, je vidět že zatočil na obrubníku a ten ho sesunul do Martina (stejně jako mě do Petra). Pokud tedy tento prohřešek je omluven zápalem boje, tak Pavlův a Petrův musí být také, bo to taky bylo v zápalu boje, nemluvě o mým, neb jsme oba měli naprosto stejnej průběh nehody (velká rychlost mimo stopu a zatáčení na obrubníku). Chápu že jako maršál při závodě tohle hned řešit je těžký, hlavně když těch incidentů je víc v prvním kole. Ovšem tohle šalamounský řešení se mi taky nelíbí. Vím, že vzít zpět průjezd boxy Pavlovi asi moc dobře nejde, leda odečíst cca 20s. Ve finále to píšu jen proto, aby se stejný nehody neposuzovaly jinak. K tomu chatu, taky mě rušil, ale stejně tak mě při jízdě ruší i to V, T, rr a že jezdec opustil hru ale auto zůstalo v garáži. Jak se měl Pavel bránit neprávem uložený penalizaci? Ex Big Mac Boss |
15.03.2016, 14:56 - Jaroslav Strišovský - Hlavní manažer týmu F1 - 630 Příspěvky
[toggle=Jachym Svejnoha napsáno:] Vzhledem k tomu, že je všechno víceméně kvůli mě, a dále že jeden maršál da na odvolání se proti trestům 24h, druhej to zamkne dřív než ta lhůta uběhne a než dostanu odpověď na soukromý dotaz, píšu to sem. [/toggle]S mým trestem souhlasím, tam nemám připomínku, byla to jednoznačně moje chyba. Odvolávám se ale proti trestu pro Paláska, Vávru a Brundu. https://youtu.be/eLJrEsUkl18 Pokud měl Petr Palásek auto poškozené (mimochodem já vůbec a ani hra nezaznamenala sebemenší poškození na LT), tak nemoh tušit, že nedobrzdí, tak za co ten trest? Pokud ho poškozené neměl, tak ze záznamu je vidět, že kola se mu zablokovaly až cca 10m před zatáčkou, kdy už měl začít točit. Podle mě si uvědomil, že je moc rychlej a hamtnul na to na konci brždění víc než je zdrávo, zablokoval kola a nezatočil. Potom je trest na místě (udělal skoro to stejný co já vlastně). V obou případech ovšem nechápu, proč je trestanej Pavel Vávra, kterej sice mohl vidět auto Petra před sebou, ale v tom zlomku sekundy nemoh tušit, že on nezatáčí ale jede rovně, i když měl kola natočený. Kdyby Petr zatočil, oba by v pohodě projeli, ale takhle Pavel jaksi neměl kam uhnout, já bych taky dobrovolně nezamířil do trávy a písku. A jen tak mimochodem, jestli teda dostal Vávra trest za to že neuhnul torpédu, tak stejně tak moh uhnout Petr mě v první zatáčce. Teď ten incident Brunda-Adamec. Jak bylo napsáno, oba se cpali do jedné mezery. Adamec neměl kam uhnout, navíc jel v ideální stopě (to zmiňuji kvůli rychlosti průjezdu zatáčkou, ne kvůli nějaký přednosti v jízdě). Luděk v „zápalu“ boje do zatáčky najížděl úplně mimo stopu a nejrychleji z těch tří (stejně jako já v případě s Petrem), to nemoh project ani kdyby chtěl, je vidět že zatočil na obrubníku a ten ho sesunul do Martina (stejně jako mě do Petra). Pokud tedy tento prohřešek je omluven zápalem boje, tak Pavlův a Petrův musí být také, bo to taky bylo v zápalu boje, nemluvě o mým, neb jsme oba měli naprosto stejnej průběh nehody (velká rychlost mimo stopu a zatáčení na obrubníku). Chápu že jako maršál při závodě tohle hned řešit je těžký, hlavně když těch incidentů je víc v prvním kole. Ovšem tohle šalamounský řešení se mi taky nelíbí. Vím, že vzít zpět průjezd boxy Pavlovi asi moc dobře nejde, leda odečíst cca 20s. Ve finále to píšu jen proto, aby se stejný nehody neposuzovaly jinak. K tomu chatu, taky mě rušil, ale stejně tak mě při jízdě ruší i to V, T, rr a že jezdec opustil hru ale auto zůstalo v garáži. Jak se měl Pavel bránit neprávem uložený penalizaci? pekný pohľad na incidenty Jáchym prvá zákruta je jasná, tam si to pekne posral, ja tomu stále nerizumiem, prečo to robíte, keby každý brzdil v prvej zákrute konzervatívne, tak by nehody neboli, ale niektorí sa snažíte využit práve tú chvíľku a idete za limit, aby ste získali koľko? 1-2 pozície max.. s rizikom, že to poseriete sebe či niekoľkým ďalším.. 2 týždne sa každý z nás teší na pretek a potom príde nejaký frajer a poserie to.. Jáchym neber to osobne, v tvojom prípade to bol zrejme len úlet, viem, že na trati si fér.. ale nerozumiem, že skoro vždy sa niečo také stane.. btw. Pavel určite nie je ten, kto spôsobil nehodu v druhej zákrute (i keď ja na jeho mieste by som to zrejme poslal rovno, ale ja som niekedy až moc ohľaduplný a neznášam vytláčanie a zatváranie...), jasné, prejazd sa nedá vrátiť, odpísať 20sec by zas nebolo fér voči bráchovi, keďže ak by Pavel trest nedostal, Petr by možno išel rýchlejšie... ale bolo na mieste, aby sa maršál ospravedlnil, že spravil chybu, to sa proste stáva, i keď sa snažíte robiť všetko najlepšie.. bol to smolný incident, ako píše Jáchym, ak Petr hovorí pravdu a my mu chceme veriť, tak nikto za nič nemohol, ak by mal auto OK, tak Petrova chyba k Luďkovi sa ani netreba vyjadrovať, jasná jeho chyba, tam sa nemohol dostať cez Adamca.. |
15.03.2016, 14:59 - - Pilot GP2 - 59 Příspěvky
Jáchyme vím, že si na Pavlovo straně v tom incidentu, ale stejně jako Pavla se ptám tebe na co se odvoláváš v jeho případu?... Pavel žádný trest do příštího závodu nedostal pokud vím ne? A to jak píšeš, že by si taky dobrovolně nejel po trávě a písku, tak to trochu přeháníš ne? Protože Pavel tam měl hafo místa na to zvolit vnější stopu, takže do trávy a písku jak ty píšeš vůbec nemusel...No ale dejme tom, že by si měl ve všem pravdu a MARŠÁL by se spletl (což se prostě může stát) co tím změníš? Závod už to nevrátí tak by si chtěl , aby se závod opakoval? Nebo jak si to představujete? Já totiž nechápu proč to tak hrotíte akorát to povede k hádkám. A ještě něco bych chtěl dodat, ten incident se nejedná tebe takže podle mě nemáš právo se na něj vůbec odvolávat. Právě proto jsme zavedli KOMISE pro závod, který v případě odvolání rozhodnou jestli se maršál spletl a nebo jestli mu daí za pravdu. Tohle se zavedlo právě proto, aby nedocházelo k tomu, že o incidentu bude diskutovat každý z ligy a bude se to tu propírat celých 14 dní a povede to akorát k rozhádání mezi námi všemi. Martin to zavedl tak, aby se taková atmosfera na lize jaká byla NEOPAKOVALA a teď to tu zase zavádíte. |
15.03.2016, 15:19 - - Pilot GP2 - 59 Příspěvky
PS: Jak píše Jaro S. maximum co z toho vytěží je omluva od Martina, že se spletl což se prostě může stát nikdo není neomylný...tak nevím proč se to řeší jak kdyby dostal start z boxu A psal si Jak se měl Pavel bránit neprávem uložený penalizaci? Od toho se zavedlo TS a příkaz I...jasně se řeklo kdo na TSku nebude....má smůlu, kdyby tam byl mohl dát I...ale to že tam nebyl mu nedává právo psát při závodě...a může být rád, že za to nedostal trest, což klidně ještě dodatečně může přijít, když na sebe akorát zbytečně upozorňuje v incidentu kde už se nic nevyřeší maximálně omluva. |
15.03.2016, 15:23 - - Pilot F1 - 124 Příspěvky
Zamklo se to protože se v protestech neřeší nějaký polemizace, o tom si můžete povídat tady Jáchyme. Sekce protesty a stížnosti neslouží ani aby tam někdo vyjadřoval svůj názor ani aby se tam psalo něco ve smyslu, nebudu nic dělat pro ligu, protože jste mě okradli o 2 body. Akorát by tam vznikla hádka, tak nevim, proč by to mělo zůstávat otevřený. A za mě, já bych Vávrovi trest taky nedal, ale maršál jsem nebyl, takže prostě je potřeba to vzít tak jak to je, ale jak jsi sám napsal, zřejmě to bylo všechno kvůli tobě, až na Brundu a Adamce, tak nechápu na co by ses ty ještě odvolával. Ale budiž právo na to mají všichni, kdyžtak se určí odvolací komise a já sem moc zvědavej jak dopadne a nedivil bych se ani kdyby tresty zpřísnila, protože tohle jsou ještě slabý tresty na to, co jste tam předvedli, v PRVNÍM KOLE ZÁVODU. Stalo se mi něco podobnýho v béčku, ale ani ve snu mě nenapadlo se odvolávat za trest někoho jiného, když sem to sám posral. A co se týče incidentu Brundy a Adamce, tam bych taky Luďkovi dal -1 nebo -2 pozice, ale prostě maršál když je jen jeden, tak prostě to lehký nemá, o trestech rozhoduje v rámci několika desítek vteřin, jinak mu zbytek dění uteče. Jo kdyby přišlo maršálů 5, tak by to potom bylo o něčem jiným, jenže tak to prostě neni. A pokud tady v tom budete pokračovat, tak nebude maršálovat nikdo a bude po prdeli, protože za tyhle nervy to nikomu nestojí..protože si parta týpků hodinu jede závod a maršál pak týden řeší incidenty a jejich další výmysly. A to, že se bude všechno posuzovat stejně a bez rozdílů, to je strašně těžkej a vysokej cíl, protože tak dobrej profík, tady nikdo z nás neni, aby tohle dokázal. Takže prosím buďte ohleduplní a uvědomte si, že jsme tu pro zábavu a ne kvůli vyvolávání hádek a snažit se všechno co nejvíc zkomplikovat |
15.03.2016, 15:30 - Jáchym Švejnoha - Technický vedoucí - 284 Příspěvky
Sam napises, ze tomu by si trest nedal, tomu jo. Tak pak nechapu co sem udelal spatne ze sem se odvolal proti tem jejich trestum? Podle me jeden dostal trest nepravem, druhej ho nepravem pro zmenu zas nedostal, treti nevim, tam je to o tom poskozeni jeho vozu, ktery nikdo nezjisti. Ano spletu se, reknu sorry vole, byl sem pod takem, omlouvam se. Blbe sem to vyhodnotil. A stalo se co? Nasel sem jiny zduvodneni udelenyho trestu, takze ti plati dal. Nechci se hadat, chici jen upozornit na podle me spatne udeleny tresty, nebo to taky nemuzu? Ja poslal martinovi svuj pohled na vec soukrome, chtel jsem pockat na jeho odpoved a tady jsem to napsal az jako reakci na zamknuti. Ex Big Mac Boss |
15.03.2016, 15:44 - PP_GDPR - Hlavní manažer týmu F1 - 367 Příspěvky
[toggle=Jachym Svejnoha napsáno:] Vzhledem k tomu, že je všechno víceméně kvůli mě, a dále že jeden maršál da na odvolání se proti trestům 24h, druhej to zamkne dřív než ta lhůta uběhne a než dostanu odpověď na soukromý dotaz, píšu to sem. [/toggle]S mým trestem souhlasím, tam nemám připomínku, byla to jednoznačně moje chyba. Odvolávám se ale proti trestu pro Paláska, Vávru a Brundu. https://youtu.be/eLJrEsUkl18 Pokud měl Petr Palásek auto poškozené (mimochodem já vůbec a ani hra nezaznamenala sebemenší poškození na LT), tak nemoh tušit, že nedobrzdí, tak za co ten trest? Pokud ho poškozené neměl, tak ze záznamu je vidět, že kola se mu zablokovaly až cca 10m před zatáčkou, kdy už měl začít točit. Podle mě si uvědomil, že je moc rychlej a hamtnul na to na konci brždění víc než je zdrávo, zablokoval kola a nezatočil. Potom je trest na místě (udělal skoro to stejný co já vlastně). V obou případech ovšem nechápu, proč je trestanej Pavel Vávra, kterej sice mohl vidět auto Petra před sebou, ale v tom zlomku sekundy nemoh tušit, že on nezatáčí ale jede rovně, i když měl kola natočený. Kdyby Petr zatočil, oba by v pohodě projeli, ale takhle Pavel jaksi neměl kam uhnout, já bych taky dobrovolně nezamířil do trávy a písku. A jen tak mimochodem, jestli teda dostal Vávra trest za to že neuhnul torpédu, tak stejně tak moh uhnout Petr mě v první zatáčce. Teď ten incident Brunda-Adamec. Jak bylo napsáno, oba se cpali do jedné mezery. Adamec neměl kam uhnout, navíc jel v ideální stopě (to zmiňuji kvůli rychlosti průjezdu zatáčkou, ne kvůli nějaký přednosti v jízdě). Luděk v „zápalu“ boje do zatáčky najížděl úplně mimo stopu a nejrychleji z těch tří (stejně jako já v případě s Petrem), to nemoh project ani kdyby chtěl, je vidět že zatočil na obrubníku a ten ho sesunul do Martina (stejně jako mě do Petra). Pokud tedy tento prohřešek je omluven zápalem boje, tak Pavlův a Petrův musí být také, bo to taky bylo v zápalu boje, nemluvě o mým, neb jsme oba měli naprosto stejnej průběh nehody (velká rychlost mimo stopu a zatáčení na obrubníku). Chápu že jako maršál při závodě tohle hned řešit je těžký, hlavně když těch incidentů je víc v prvním kole. Ovšem tohle šalamounský řešení se mi taky nelíbí. Vím, že vzít zpět průjezd boxy Pavlovi asi moc dobře nejde, leda odečíst cca 20s. Ve finále to píšu jen proto, aby se stejný nehody neposuzovaly jinak. K tomu chatu, taky mě rušil, ale stejně tak mě při jízdě ruší i to V, T, rr a že jezdec opustil hru ale auto zůstalo v garáži. Jak se měl Pavel bránit neprávem uložený penalizaci? Jáchyme nevím jaké máš zkušenosti se záznamem incidentů v rfactoru, ale tady u nás v lize se už x- krát diskutovalo a někdo to používal i jako "důkaz" své neviny. Někdy to rfactor bere někdy ne. Většinou jsem si všiml, že když se o někoho opřeš kolo na kolo tak to hra nebere... ale to neznamená, že nedošlo k poškození. V našem incidentu to byla pěkná šlupka a z tvého videa je krásně vidět jak se auto "prohnulo" (nebo jak to popsat) a jak jsi trefil přesně kolo na které jsem si tu ztěžoval. Na následné rovince jsem měl co dělat aby to jelo rovně a pak když jsem začal brzdit tak to prostě jelo dál a jen velmi pozvolna to zpomalovalo a na konci jsem jasně zadupl pedal až na podlahu když jsem viděl, že se vlastně nic neděje. Je to krásně vidět i na tvém záznamu... jak dokonce jdu na brzdy dřív než Pavel (začne mi auto zpomalovat přesně na 100m značce) a Pavel se dostane čumákem předemně... pak on začne brzdit a koukej jak mu to auto zpomalí a i když brzdím tak si to moje jede pořád dál. Takže je vidět, že jsem šel na brzdy dokonce dřív něž Pavel a všimni si také toho, jak mě dotahují Martin s Luďkem (taky šli na brzdy později)... bohužel větší důkaz o nefunkčnosti brzd už nemohu předložit a pokud si myslíte, že lžu tak jsem se asi se svým návratem rozhodl špatně... po těch letech by jste mohli vědět, že když udělám chybu tak není problém ji přiznat. Omluvil jsem se i Markovi i když si myslím, že jsem nemohl nic udělat líp. Vlastně jsem mohl po tom kontaktu v T1 zastavit a skončit. Pavla bych netrestal. A opět opakuju, že je mi líto, že to odnesl naprosto nevinný Marek. Chtěl bych ještě dodat, že je mi vcelku jedno jestli mám trest, protože v sezoně mi už o nic nejde, jen jsem si chtěl zazávodit. Rozhodnutí maršála akceptuji a pokud jsem označený jako víník tak to prostě je. Myslím, že každý závodník svůj incident hodnotí ve svůj prospěch... Ale i tak si myslím, že být potrestáný -4 pozicemi, když jsem ze svého pohledu neudělal nic špatného a navíc v závodě dojel jen do třetí zatáčky a připsal si tak 0 bodů je docela drsný. I když měl Jáchym DT a teď -3 posun tak aspoň mohl závodit a dojet pro nějaké body a dokonce neměl poškození což nechápu... Vážím si chlapáckého přístupu Jáchyma a za to co napsal. M. Slezar jako maršál odvedl taky dobrou práci a i když nesouhlasím s výsledkem tak si ho jako maršála vážím. Měl to težké a asi udělal chybu trestem pro Pavla, ale kdo ji neudělal... a rozhodně je lepší když tresty maršál dává než když nechá vše na pozávodní řešení... to tam nemusí sedět. Osobně ještě nechápu narážku Š. Chvosty a rád bych si poslechl jak jsem měl podle něj reagovat když jsem takovej viník... Díky Jen malá ukázka jak se přijímají chyby v F1 a kdo je viník kolize: https://www.youtube.com/watch?v=PfRVctse_KQ |
15.03.2016, 15:47 - - Pilot F1 - 124 Příspěvky
Rozumim, ale já jsem se spíš snažil poukázat na to, že každej má jinej pohled na věc, a když je jeden maršál, tak je víc než pravděpodobný, že to každej posoudí trochu jinak. A v tomhle případě nevím, čeho se vůbec Pavel Vávra snaží dosáhnout - jestli chce vyvolat hádku a poštvat všechny proti maršálovi, nebo jestli chce vrátit ty 2 body nebo jestli chce dostat do dalšího závodu pole position jako kompenzaci? Opravdu to nechápu. A vlastně je mi to i docela jedno, až na to že mi zakázaný psaní v chatu zkazilo závod. A taky tady nepodávám protest nebo odvolání, byť sem mohl mít o senzační 1 bod navíc. 1 a 2 body to je skoro stejný ne? A dělám tady kvůli tomu rozbroje? Ne, protože to nemám zapotřebí. [toggle=Jachym Svejnoha napsáno:] Sam napises, ze tomu by si trest nedal, tomu jo. Tak pak nechapu co sem udelal spatne ze sem se odvolal proti tem jejich trestum? Podle me jeden dostal trest nepravem, druhej ho nepravem pro zmenu zas nedostal, treti nevim, tam je to o tom poskozeni jeho vozu, ktery nikdo nezjisti. Ano spletu se, reknu sorry vole, byl sem pod takem, omlouvam se. Blbe sem to vyhodnotil. A stalo se co? Nasel sem jiny zduvodneni udelenyho trestu, takze ti plati dal. Nechci se hadat, chici jen upozornit na podle me spatne udeleny tresty, nebo to taky nemuzu? Ja poslal martinovi svuj pohled na vec soukrome, chtel jsem pockat na jeho odpoved a tady jsem to napsal az jako reakci na zamknuti. [/toggle] |
15.03.2016, 15:49 - - Pilot GP2 - 59 Příspěvky
Pokud maršál udělí tresty mělo by to podle mého vypadat následovně: Pokud jezdec nesouhlasí s trestem jaký dostal má právo se do 24 hodin odvolat. A to tak, že napíše například odvolávám se chci aby můj incident přezkoumala komise . TEČKA To je asi tak vše...zvolí se tři lidi do komise a pokud řeknou maršál měl pravdu tak konec NAZDAR. A nevím jak je to v pravidlech, ale to že se někdo odvolává k cizímu incidentu bych tu nezaváděl, incident se týká té dané osoby tak ať se k ní odvolá sám A v Pavlovo případě ani nevidím důvod se odvolávat není k čemu, když žádný po závodní trest nedostal...závod zpátky nevrátí a to nemluvím o tom že jeho žádost o přezkoumání vůbec nevypadala jak by měla. A já už končím svůj názor jsem řekl, protože se mi nelíbí jak se to tu zase začíná vyvíjet a myslím, že Martinovi se to také nelíbí, proto tak zásadně změnil pravidla, aby se tu takové diskuze nevedli týdny. |
15.03.2016, 16:02 - - Pilot F1 - 124 Příspěvky
Taky končím, už nemám co bych řekl, snad jen, že bych si přál, aby závody vypadaly jako to bylo v prvních dvou případech (fér), ale to už je na vás, jak k tomu přistoupíte. Mějte se čau ahoj |
15.03.2016, 16:08 - Andrej Marečák - Technický vedoucí - 230 Příspěvky
tak ma napadlo, čo tak povoliť odvolávanie sa voči trestu priamo v závode? Mohli by sme to spraviť cez bindovanie, napríklad /w Marsal nie .... nikomu by to ani nevadilo, ani nezavadzalo a jazdec by mal možnosť niečo zmeniť. Ovšem, ak je v pretekoch len jeden maršál, asi je to zbytočné, keďže by si mal stáť za svojím názorom na daný kontakt, či už keď ho udelil, alebo po odvolaní sa jazdca. |
15.03.2016, 16:19 - - Pilot GP2 - 59 Příspěvky
Už se tu řešilo minulou sezonu že by se zavedl další příkaz N jako nesouhlas ale nezavedlo se a podle mě správně příkaz I podle mého bohatě stačí, maršál se s tebou spojí řekneš nesouhlasim on řekne ja na to mrknu teda znova a bud trest nechá nebo zrusi a nebo necha na posouzeni po zavode |
15.03.2016, 17:29 - Andrej Marečák - Technický vedoucí - 230 Příspěvky
viem, že sa nezaviedlo, ale v takejto forme, ak by to bola súkromná správa priamo maršálovi, by to vadiť nemuselo. Chápem, že maršál je na TS, ale ja na TS nechodím, pretože mi potom jemne seká rFactor. |
16.03.2016, 13:11 - Martin Slezar - Administrator - 1019 Příspěvky
Nechtěl jsem reagovat na nic dopředu, ale vidím že je to už nutné. Takže jen zopakuji pár důležitých detailů které jsem už napsal a o to přísněji je budu posuzovat. 1. průběh Trestů a odvolání : Po ukončení závodu má kdokoli právo podat jakýkoli podmět k přezkoumání nějakého porušení pravidel či fair play, a to 24 hodin.(pak se forum uzavírá. Po vydání trestů maršálem (osobní hodnocení závodu a řešení podaných protestů), má POTRESTANÝ právo odvolání do 24 hodin. Po tomto termínu se forum uzavírá a veškerá odvolání jsou postoupena Odvolací komisi. Každý ze členů se k odvolání vyjádří a buď poslední člen komise nebo člen vedení ligy celý případ uzavře řešením komise. Další odvolání jsou bezpředmětné a diskutovat se může maximálně v sekci Volná diskuse. 2. Chat v kvalifikaci či závodě : Na naší lize už dlouho platí přísný zákaz takového chatu s vyjímkou maršála, SC a použití písmen RR, V a I. Pro úplnost dodávám, že RR může použít poškozený jezdec a žádá tím o restart závodu, V zadává kdokoli jako podmět k vyšetřování a I zadává ten co potřebuje informaci, a to přednostně prostřednictvím TS, popřípadě formou soukromé zprávy. 3. Momentálně není vyjádření Odvolací komise ani úplné ani v nadpoloviční většině, takže já jako maršál se nemůžu k incidentům dále vyjadřovat. Jako člen vedení také nemůžu případ uzavřít nebo se jakkoli vyjadřovat, protože jsem přesvědčen, že momentálně je to záležitost komise a ne široké veřejnosti. Ujišťuji Vás ale, že nemám problém se po vyhodnocení komisí jak omluvit tak případně i tresty zpřísnit. Doplnění dalších trestů (třeba za chat) již není možné, protože případný trest nebyl navržený a nepodal na to nikdo oficiální protest. Z těchto důvodů Vás ještě jednou žádám, dodržujte tento dohodnutý postup řešení incidentů a porušování pravidel. Vaše vyjádření ovlivňuje jak rozhodnutí maršála, tak případné Odvolací komise. Jestliže chcete na lize klid a pohodu, což atmosféra okolo trestů nikdy nemůže být, ponechte řešení ustanoveným zástupcům ligy. Po uzavření případu si celou záležitost můžeme v klidu prodiskutovat, ale ne proto aby se taky někdo dohadoval, ale proto, aby bylo pro příště jasnější jak podobný problém řešit. Martin |
16.03.2016, 16:25 - Jaroslav Strišovský - Hlavní manažer týmu F1 - 630 Příspěvky
[toggle=Slezar Martin napsáno:] Nechtěl jsem reagovat na nic dopředu, ale vidím že je to už nutné. Takže jen zopakuji pár důležitých detailů které jsem už napsal a o to přísněji je budu posuzovat. [/toggle]1. průběh Trestů a odvolání : Po ukončení závodu má kdokoli právo podat jakýkoli podmět k přezkoumání nějakého porušení pravidel či fair play, a to 24 hodin.(pak se forum uzavírá. Po vydání trestů maršálem (osobní hodnocení závodu a řešení podaných protestů), má POTRESTANÝ právo odvolání do 24 hodin. Po tomto termínu se forum uzavírá a veškerá odvolání jsou postoupena Odvolací komisi. Každý ze členů se k odvolání vyjádří a buď poslední člen komise nebo člen vedení ligy celý případ uzavře řešením komise. Další odvolání jsou bezpředmětné a diskutovat se může maximálně v sekci Volná diskuse. 2. Chat v kvalifikaci či závodě : Na naší lize už dlouho platí přísný zákaz takového chatu s vyjímkou maršála, SC a použití písmen RR, V a I. Pro úplnost dodávám, že RR může použít poškozený jezdec a žádá tím o restart závodu, V zadává kdokoli jako podmět k vyšetřování a I zadává ten co potřebuje informaci, a to přednostně prostřednictvím TS, popřípadě formou soukromé zprávy. 3. Momentálně není vyjádření Odvolací komise ani úplné ani v nadpoloviční většině, takže já jako maršál se nemůžu k incidentům dále vyjadřovat. Jako člen vedení také nemůžu případ uzavřít nebo se jakkoli vyjadřovat, protože jsem přesvědčen, že momentálně je to záležitost komise a ne široké veřejnosti. Ujišťuji Vás ale, že nemám problém se po vyhodnocení komisí jak omluvit tak případně i tresty zpřísnit. Doplnění dalších trestů (třeba za chat) již není možné, protože případný trest nebyl navržený a nepodal na to nikdo oficiální protest. Z těchto důvodů Vás ještě jednou žádám, dodržujte tento dohodnutý postup řešení incidentů a porušování pravidel. Vaše vyjádření ovlivňuje jak rozhodnutí maršála, tak případné Odvolací komise. Jestliže chcete na lize klid a pohodu, což atmosféra okolo trestů nikdy nemůže být, ponechte řešení ustanoveným zástupcům ligy. Po uzavření případu si celou záležitost můžeme v klidu prodiskutovat, ale ne proto aby se taky někdo dohadoval, ale proto, aby bylo pro příště jasnější jak podobný problém řešit. Martin Martin, ja si myslím, že je fajn, že sa tu vyjadrili k tomu iní jazdci, ktorí už odjazdili stovky VC a vedia sa vžiť do Petrovej aj Pavlovej situácie... v podstate sa vyjadrili tí najlepší, čo táto liga má a to pri všetkej skromnosti |
16.03.2016, 17:19 - Martin Slezar - Administrator - 1019 Příspěvky
[toggle=Jaroslav Strisovsky napsáno:] Slezar Martin napsáno: Nechtěl jsem reagovat na nic dopředu, ale vidím že je to už nutné. Takže jen zopakuji pár důležitých detailů které jsem už napsal a o to přísněji je budu posuzovat. 1. průběh Trestů a odvolání : Po ukončení závodu má kdokoli právo podat jakýkoli podmět k přezkoumání nějakého porušení pravidel či fair play, a to 24 hodin.(pak se forum uzavírá. Po vydání trestů maršálem (osobní hodnocení závodu a řešení podaných protestů), má POTRESTANÝ právo odvolání do 24 hodin. Po tomto termínu se forum uzavírá a veškerá odvolání jsou postoupena Odvolací komisi. Každý ze členů se k odvolání vyjádří a buď poslední člen komise nebo člen vedení ligy celý případ uzavře řešením komise. Další odvolání jsou bezpředmětné a diskutovat se může maximálně v sekci Volná diskuse. 2. Chat v kvalifikaci či závodě : Na naší lize už dlouho platí přísný zákaz takového chatu s vyjímkou maršála, SC a použití písmen RR, V a I. Pro úplnost dodávám, že RR může použít poškozený jezdec a žádá tím o restart závodu, V zadává kdokoli jako podmět k vyšetřování a I zadává ten co potřebuje informaci, a to přednostně prostřednictvím TS, popřípadě formou soukromé zprávy. 3. Momentálně není vyjádření Odvolací komise ani úplné ani v nadpoloviční většině, takže já jako maršál se nemůžu k incidentům dále vyjadřovat. Jako člen vedení také nemůžu případ uzavřít nebo se jakkoli vyjadřovat, protože jsem přesvědčen, že momentálně je to záležitost komise a ne široké veřejnosti. Ujišťuji Vás ale, že nemám problém se po vyhodnocení komisí jak omluvit tak případně i tresty zpřísnit. Doplnění dalších trestů (třeba za chat) již není možné, protože případný trest nebyl navržený a nepodal na to nikdo oficiální protest. Z těchto důvodů Vás ještě jednou žádám, dodržujte tento dohodnutý postup řešení incidentů a porušování pravidel. Vaše vyjádření ovlivňuje jak rozhodnutí maršála, tak případné Odvolací komise. Jestliže chcete na lize klid a pohodu, což atmosféra okolo trestů nikdy nemůže být, ponechte řešení ustanoveným zástupcům ligy. Po uzavření případu si celou záležitost můžeme v klidu prodiskutovat, ale ne proto aby se taky někdo dohadoval, ale proto, aby bylo pro příště jasnější jak podobný problém řešit. Martin Martin, ja si myslím, že je fajn, že sa tu vyjadrili k tomu iní jazdci, ktorí už odjazdili stovky VC a vedia sa vžiť do Petrovej aj Pavlovej situácie... v podstate sa vyjadrili tí najlepší, čo táto liga má a to pri všetkej skromnosti Jaro souhlasím a nejsem proti diskuzi, jeb nemůžou rozhodovat všichni o všem. Začali by jsme dělat na všechno ankety, referenda a nakonec puče a stávky.... nejsme politici ale kluci co se chtějí bavit.Nechci řešit incidenty v Ačku protože musím ale proto že chci Ačkařům pomoci aby si v klidu zazávodili. Souhlasím i s tím že se každý může splést a ikdyž rozhodnutí je takové jaké je, netvrdím že je vyhovující pro všechny. Proto stanovujeme komisi jako tři nejlepší z posledního závodu. Není to ideální když o tom rozhodují kluci z Bčka kteří by měli mít nižší výkonnost a menší zkušenosti než ti co závodili, ale kdo jiný jako nezávislí by se měl vyjádřit.Berte to prosím tak, že jsem vydal rozhodnutí, další tři lidi to přezkoumali a udělali závěr a konec. Jedeme dál. |