Archiv (Vyjádření jezdců před a po závodě ) • Bahrajn - A |
29.03.2016, 07:32 - Jaroslav Strišovský - Hlavní manažer týmu F1 - 630 Příspěvky
Prípravu som vynechal, nebol na to čas, jazdil som ešte na starej trati a tušil som, že mojim maximom v Q môže byť čas k 1:29,0 preto ma dosť prekvapilo, keď som videl časy na serveri. Dúfal som, že to je v trati, no nebolo. Takže z toho bolo len 4. miesto a pol sekundovou stratou. I keď ak by mi vyšlo kolo lepšie, kolegu som ešte predbehnúť mohol, no na prvý rad som nemal. Štart bol z mojej strany OK, pekný súboj s Martinom a poskočil som na tretie miesto. Prví dvaja boli ale oveľa rýchlejší a držal som sa ich len vďaka tomu, že spolu súperili.. mohlo to byť v pohode tretie miesto, ale 2 zbytočné chyby ma stáli asi 10 sekúnd času a tak som ešte trpel, či to udržím, už som posledný stint nevládal, od soboty som chorý a fičím na antibiotikách a po včerajšej ceste do Bratislavy som už bol dosť vyčepraný, ale v horúčkach som nejak došiel na bedni, aj to sa ráta. Ale s rýchlosťou som nespokojný, môže za to asi setup, bol až príliš rýchly na rovinkách a v zákrutách a na brzdy som strácal.. v číne to nebude oveľa lepšie, nepôjdem na PC ale na notebooku, keďže sa sťahujem a nebude všetko ešte pripravené, sám som zvedavý, ako si s tým poradím a čo vymyslí konkurencia. Gratulujem Michalovi a Pavlovi. Prial som víťaztvo Pavlovi, nielen kvôli celkovému poradiu, ale bol by 4. rozdielny víťaz v 4 pretekoch, ale Michal si to zaslúžil včera |
29.03.2016, 09:42 - 1. Michal GDPR - Hlavní manažer týmu F1 - 605 Příspěvky
Pro závod v Bahrainu jsem hledal nové nastavení vozu, proto jsem toho odjezdil více než obvykle, ale vyplatilo se a já našel nějaké tři čtyři desetiny na kolo, oproti čtvrtečnímu testovacímu závodu, kde jsem jel ještě na původním nastavení. V kvalifikaci jsem očekával těžký boj o pole position především s Pavlem Vávrou, který už v testovacím závodě ukázal, že má dostatečnou rychlost, aby mohl bojovat o vítězství. Velkou neznámou byli jezdci Ferrari u kterých člověk nikdy neví s čím přijdou. Neradno ale podceňovat i jiné např. oba Petry či Jáchyma. Protože na trati panovala vysoká teplota, tak to bylo alespoň u mne hlavně o prvním kole, protože ve druhém už byly měkké gumy dost přehřáté, takže se nedalo moc zrychlit. Naštěstí se mi obě první kola obou stintu docela povedly a i když byl Pavel velmi blízko, tak z toho bylo konečně první pole v letošní sezóně. Start závodu byl můj průměrný, takže jsem přišel o jednu pozici. Ale protože byl přede mnou Pavel, tak jsem neměl obavy, že bych za ním uvíznul, protože jsme měli oba hodně podobnou rychlost. Přesto jsem doufal, že s plnou nádrží jsem schopen jezdit o nějakou desetinu rychleji a proto jsem šel co nejdříve dopředu. Jenže Pavel se držel jako klíště a měl jsem obavy, že na konci rovinek to bude boj. Svedli jsme pár soubojů, které nás ale oba stáli nějaký čas, takže jsem si řekl, že bude lepší šetřit palivo a nechat jet Pavla, abychom se oba utrhnuli od zbytku pole. Tři kola před zastávkou jsem chtěl jít do čela a zkusit trochu utrhnout i Pavla. To se na první pokus nepovedlo, takže jsem to zkusil znovu o kolo později, tentokrát už úspěšně. Během těchto dvou kol jsem najel aspoň minimální náskok, tak aby nebyl Pavel po zastávkách v přímém kontaktu a já mohl jet naplno. Jenže i když jsem zrychlil, tak se Pavel držel celý druhý stint jako by byl uvázaný na laně, ale alespoň jsme se utrhli třetímu Jardovi, takže už to bylo jen mezi námi dvěma. Těsně před druhou zastávkou a následně po ní, jsem do toho už šel naprosto naplno, využil jsem i ušetřené palivo z prvního stintu a podařilo se mi vyjet cca. pět sekund náskoku.Poté jsem už tušil, že pokud neudělám chybu, tak to nějak dovezu do cíle, protože Pavel i když byl později stále rychlý, tak už těžko stáhne tuto ztrátu. V posledních kolech, vědom si náskoku, jsem trochu omezil rizika a paradoxně jsem hned udělal asi sekundovou chybu. Pavel ucítil ještě šanci a tlačil na to až do konce závodu. Vítězství mě samozřejmě velmi potěšilo ale nijak ho nepřeceňuji, protože jinak je to velmi vyrovnaná sezóna, kde každý chvilku tahá pilku. Stejně jako na začátku sezóny překvapil svou rychlostí Petr tak nyní to byl pro změnu Pavel a ještě jsou ve hře oba neskutečně rychlý jezdci Ferrari. Těším se tedy na další souboje a závod jsem si, tentokrát díky Pavlovi, pěkně užil. |
29.03.2016, 14:50 - Andrej Marečák - Technický vedoucí - 230 Příspěvky
Oproti Austrálii to bolo v Bahrajne iné. Okruh nie je zlý, ale z neznámych dôvodov sa mi na ňom nezvykne dariť. Minulý rok som neodjazdil dobré preteky, tento rok som to chcel napraviť, no nevystúpil som z tieňa. Ale teraz pekne poporiadku. Trénovať som začal až neskôr, pretože som nemal dostatok chute, možno preto, že chalani dali hneď na začiaku slušné časy a spočiatku som strácal fakt veľa. Postupne sa mi podarilo zlepšiť prejazdy a dokázal som sa zlepšiť, dokonca som odjaazdil podobné kolo ako najlepší jazdci tohto víkendu (Michal a Pavel), ale tušil som, že v kvalifikácii sa mi to nepodarí zopakovať. Na jazdy s plným autom neostal vôbec čas. Nepomohlo mi ani to, že sa preteky išli v pondelok, trochu sa nám natiahla kupačka a prišiel som až tesne pred začiatkom kvalifikácie, takže som sa ani nestihol rozjazdiť. Skúsil som ešte pár kôl s plnou nádržou a nevyzeralo to až tak zle. V kvalde sa potvrdilo čo som hovoril, že na najlepších mať nebudem. Nakoniec je tretie miesto fajn, dlho to vyzeralo na horšie umiestnenie, až predposledný pokus bol ako-tak na úrovni. Možno som však očakával trochu lepšie kolo. Na štarte som zlyhal, podobne ako v Hockenheime som na mid prítlaku nerátal s posunom prvého prevodového stupňa a na štarte mi klesli otáčky a ledva som sa pohol. Som rád, že súperi dokázali na to reagovať a nespôsobil som žiadne výraznejšie problémy. Klesol som až do druhej desiatky, no po udalostiach z prvého kola sa moja pozícia ustálila na č.7. Po zbabranom štarte som a rozhodol šetriť palivo. Predomnou jazdil dlhé kola Zdeněk Svancara, ale vcelku mi to vyhovovalo, pretože som za ním nestrácal, naopak, na rovinkách som sa za ním vždy vyviezol a pritom som pekne šetril palivo. Popravde, bojovať s ním nemalo veľmi zmysel, pretože na najbližšej rovinke by ma opäť sfúkol, takže som len jazdil za ním a na útok som ani veľmi nemyslel. Potom som však spravil hlúpu chybu na výjazde zo zákruty a bolo po šanci na lepšie umiestnenie. Hodiny ma vyšli draho, stratil som asi 11 sekúnd. Do prvej zastávky to bola potom celkom nuda, Petr Vávra jazdil za mnou s miernym odstupom, ale zjavne šetril palivo podobne ako ja. Ako som sa trochu otriasol, dokázal som mu pomaličky újsť a opäť stiahnuť Zdenka Švancaru. V Bahrajne bolo jaksi všetko naopak ako v Austrálii a ja som zamieril do boxov pre nové pneumatiky ako posledný zo všetkých. Potom som vďaka ušetrenému palivu mohol isť B3 až do konca pretekov. Druhý stint bol teda o sťahovaní straty predovšetkým na Jáchyma a Jara. Na lepšie ako tretie miesto som už moc nemyslel. Po druhej zastávke som sa dostal do najvýhodnejšej pozície spomedzi všetkých jazdcov. Nové mäkké pneumatiky, na ktorých som mohol ísť celý stint naplno a navyše už relatívne malé množstvo paliva v nádrži sa postarali o to, že som si aspoň odjazdil najrýchlejšie kolo pretekov. Podarilo sa mi stiahnuť stratu na Jáchyma a nakoniec ho aj predbehnúť. Stále som však veril v pódium, aj keď Jaro si to celkom strážil. Tri kolá pred koncom mi však odišli brzdy a na pódium som mohol zabudnúť, oveľa väčšou prioritou sa stalo udržanie 4. pozície pred Jáchymom. Chvíľami to vyzeralo, že to neudržím, no posledné kolo som už zhruba vedel kedy musím začať brzdiť a nebol som tak pomalý ako dve kola predtým. Som teda celkom šťastný, že sa mi podarilo auto vôbec dostať do cieľa. Štvrté miesto nie je úplne zlé, aj keď mohlo to byť aj lepšie. Uvidíme, čo nám prinesie Čína. Gratulujem ešte chalanom na pódiu, najmä prví dvaja dnes išli svoju vlastnú ligu. |
29.03.2016, 22:22 - Pavel Vávra - Pilot F1 - 91 Příspěvky
Po dvou předešlích závodech, na které jsem netrénoval a přišel nepřipraven, jsem vyzkoušel trochu potrénovat a trochu nastavit vůz. Chtěl jsem trochu hecnout Michala aby víc potrénoval : )) A podařilo se, trefil jsem velice slušné kolo a Michalovi trvalo celkem dlouho než jej dorovnal : )) Kvalifikační setup jsem měl, ale na závod a závodní tempo jsem potrénoval pouze v test race, který mi dopomohl k lepšímu donastavení závodního setupu. Kvalifikace se mi jela vcelku příjemně, nepodařilo se mi zajet můj nejlepší čas, ale i tak byl velice přízniví a druhá pozice mi musela stačit. Závod začal pro mě výborně, tušil jsem, že z druhé pozice bych mohl mít lepší stopu do první zatáčky a chopit se prvního místa a povedlo se i díky mému vydařenému startu. Jak už všichni víme, první kola server celkem dost lagoval a bylo jen stěstí že při našem tempu nedošlo nikde ke kontaktu po pár kolech jsme se s Michalem lehce prostřídali na prvním a druhém místě. Měl jsem v plánu držet se za Michalem a šetřit palivo, ale adrenalin a závodní atmosféra mě nutili bojovat snažit se soupeřit a to mě možná stálo vítězství, pro příště budu chytřejší a pokusím se ovládnout adrenalin i tu závodní atmosféru a jet více hlavou, ikdyž to asi dopadne stejně jako ted : )) Michal mi výborně ujel o pár vteřin a já si držel stejný odstup celý druhý stint, ve třetím tomu nebylo jinak, ale Michal začal pomalinku ujíždět, váhal jsem jestli dojet na jistotu na druhém místě, nebo jestli zariskovat a skusit zabojovat o první místo, jak je mím zvykem, i když druhé místo je krásné a mimochodem je to i můj nejlepsší výsledek ve skupině A celkově, tak jsem přepl na boost 3 ihned jakmile to bylo možné s ohledem na palivo a jel jsem na hraně a gumy trpěli : )) Náskok jsem trochu stáhl, ale jen díky chybě Michala, v asi předposledním kole jsem ho dotahl pouze na 2 sec a to mě dělilo od vítězství. Gratuluji Michale, závod mě opravdu bavil a jsem rád že jsem tě vyhecoval k tréninku, i když mě to asi stálo vítězství, ale závod byl díky tomu velice zajímavý a napínavý až do posledních kol. Můj obdiv si zaslouží samozřejmě i jezdci z týmu Ferrari za krásnou jízdu i umístění ačkoliv neměli dostatečně natrénováno a nastaveno. I jáchym u kázal že je konzistentní a už jen malinko zrychlit a bude taky dobrým soupeřem, bratr Petr měl v prvním kole velikou smůlu, díky pádu hry startoval až poslední a na konci druhého sektoru schytal ránu a skončil mimo trať a hodně v zadu, zaslouzi si taktéž muj obdiv za 6. místo za těchto okolností a taky jeho příprava byla minimální. Těším se na další závod na který už s největší pravděpodobností nebudu tolik trénovat a ani mě VC Číny vůbec nebaví a nejde. Ahoj |
30.03.2016, 21:01 - Jaroslav Lištvan - Pilot GP2 - 73 Příspěvky
Po minulém závodu, který jsem úplně prokoučoval a to Melbourne mám asi nejradši z celého kalendáře, jsem chtěl nyní více zabojovat a zajet konečně lepší umístění. Jenže jsem opět neměl čas trénovat a dostatečně se připravit. K tomu to trefilo na velikonoce, kde jsem byl od pátku mimo domov. Dle test race jsem zvedl ještě brzdy, abych dojel a neskončil jak minule. Kvalifikace je pořád stejná, tam nikdy nepředvedu nejlepší kolo. Takže jsem startoval ze zadních řad. Vystartoval jsem celekem dobře ale uvízl jsem za dvěma Saubry, musel jsem trocha ubrat než se to rozjede. Po několika málo kolech zjišťuji že všichni ujíždí a já už ztrácím na střed pole 11s - stále tomu nerozumím. Pak jsem vytvořil hodiny za cílovkou a přičetl dalších 10s. Snažil jsem se jet nadoraz, naplno, ale ztráta se ne a ne ztenčovat. Nejvíce jsem ubíral na té ostré vracečce. Pořád mi nejde na tomto modu ty pomalé rozjezdy, padnou otáčky a jsem v řiti. Každé kolo jsem tam ztratil dobrých 0,4s,,,proto se ani nešl ona nikoho dotáhnout. Zhruba 8 kol před cílem jsem přišel postupně o všechny brzdy, takže jsem v té době ještě na 9 místě s náskokem 50s dokroužil s jedním kolem ztráty navíc. Po projetí cíle jsem chtěl zabrzdit abych odešel ze hry a musel jsem dále kroužit, protože jsem stál na brzdě a nešlo zastavit. Takže opět pokažený závod bez bodu, příště Čína :-( nemám rád ty východní tratě,,,pak Rusko, další taková,,,no nějak se s tím popereme... Ještě poznámka, tentokrát mí hodně lagovaly auta, neměl jsem s tím zatím tady problém,,, |