Archiv (Vyjádření jezdců před a po závodě )Itálie - 11.9. 2016


11.09.2016, 22:03 - Jaroslav Strišovský - Hlavní manažer týmu F1 - 630 Příspěvky
týždeň tu nebudem tak rýchlo napíšem za mňa..
Q bola OK, kolo nebolo ideálne, ale trie miesto spokojnosť
S vyšiel, ostal som tretí a sledoval súboj Jiří vs. Petr
R cca v 7. kole prišla šanca ísť do vedenia, tak som ju využil.. potom som budoval náskok, 2 zástavky bola dobrá stratégia, no nevyšlo to.. čakal som, že Jiří bude rýchly, ale bol strašne rýchly, rýchlo ma stiahol aj za pomoci jedného z Mcl, ktorý vyše kola nechcel pustiť pozíciu o kolo a potom prišili súboje posledné 3 kolá.. moje pneu už mali dosť, ale skúsil som sa brániť, bolo to dosť dobré a nakoniec to nevyšlo o pár tisícin
Jiřími gratulujem k víťazstvu a teší ma dobrý výsledok Aďa, williams dnes zajazdil pekné preteky
 
11.09.2016, 22:26 - Pavel Vávra - Pilot F1 - 91 Příspěvky
Dobrý večer,

neměl jsem v plánu jet a nevěděl jsem jestli bude místo, když jsem se probudil po 20h večer tak jsem se skusil připojit a kupodivu jedno mistecko zbylo.
Nemel jsem natrenovano celkem nic, nevedel jsem vydrz gumy a paliva nic.

Q: Kvalifikaci jsem nestihl a jel z posledniho mista.

Z: Závod začal pěkně nikdo mě netrefil, ani já netrefil nikoho jiného. Druhé kolo už tak slavné nebylo, v prvni zatacce jsem probrzdil a i po spomaleni a pusteni jezdcu jsem dostal stop and go 10sec, chtel jsem si to odpykat hned, ale do boxu jsem priletel a nenasel jsem tlacitko na omezovac rychlosti takze dalsi trest a drive thru. Poté se závod vyvíjel celkem slibně gumy drželi a na hardech jsem odjel asi 30kol i kdyz by jeste 5 vydrzeli sahl jsem po softech ale ty odcházeli asi 2x víc nez jsem byl zvykli a v poslednim kole jsem mel an jedne pneu skoro 25%, no a palivo 0.2l, takze jak smolne to zacalo tak stesticko stalo pri me v cili a formule me dotahla do cile.

Nejspíše 7. místo mě velice potěšilo a souboju nebylo málo, závod jsem si velice užil.

Díky za závod.
Bylo to super!
 
12.09.2016, 11:31 - Andrej Marečák - Technický vedoucí - 230 Příspěvky
V kvalifikácii, a v podstate ani v tréningoch sa mi veľmi nedarilo. Časy síce boli celkom fajn, ale cítil som, že viem isť aj lepšie. Často sa mi stávalo, že individuálne som mal skvelé sektory, ale spojiť ich dokopy mi asi ani raz nevyšlo. Navyše som v kvalifikácii havaroval a odjazdil som tak len jedno kolo, ktoré našťastie bolo ako-tak rýchle (aj keď jazdené na istotu). Stačilo to na 6. miesto, čo teda nebolo čo som čakal, ale po tých problémoch si myslím, že to mohlo byť aj horšie.

Štart som mal dobrý, akurát som sa nemal ako prešmyknúť viac dopredu. Pred sebou som mal aj kolegu Jara, a tak som radšej išiel do prvej zákruty konzervatívne. Prvé kolá boli ťažké, trvalo mi kým som sa dostal do rytmu. Neustále súboje tomu moc nepomáhali a strácali sme všetci naozaj výrazne. Akonáhle som mal voľnejší vzduch, začali sa moje časy na kolo podobať na časy z tréningu. V tom čase som už však jazdil na 7. mieste a nevyzeralo to najlepšie. Pred pretekmi som sa rozhodol ísť len na jednu zastávku a tak som jazdil opatrne a hlavne s rozumom. Po 28 kolách som si konečne prišiel po nové pneumatiky a opäť sa pre mňa začali iné preteky. Ani neviem ako, zrazu som bol na pódiu a veľmi rýchlo som sťahoval aj prvého Jara a druhého Jiřiho. Celé to odrazu vyzeralo neskutočne dobre, už som sa videl ako na nich zaútočím v Parabolice amused Potom, keď Jiři aj Jaro prepli na posledné kolá na B3, môj krásny sen o víťazstve sa skončil. Rozhodol som sa radšej šetriť auto a hlavne brzdy. Do cieľa som tak prišiel na peknom treťom mieste, čo pre mňa znamenalo prvé pódium v tejto sezóne a aj prvé po dlhšej dobe. Mohlo to byť ešte lepšie, mám pocit, že som na mediumky prešiel o pár kôl neskôr ako som mohol. Ale pravdepodobne by to na prvých dvoch aj tak nestačilo. Gratulujem dopredu, bolo to tam veľmi tesné, škoda, že to kolegovi nevyšlo, ale aj tak išiel výborne.
 
12.09.2016, 15:01 - PP_GDPR - Hlavní manažer týmu F1 - 367 Příspěvky
Haas F1 Team

Martin Slezar / Kvalifikace - 16. místo / Závod - 9. místo

Byl jsem přesvědčen, že se po posledních událostech na lize, závodu v Monze vůbec nezúčastním. Nakonec jsem se po poradě v týmu přihlásil a vyposlechl si pár užitečných rad. V kvalifikaci jsem neočekával žádný extra výsledek a taky se tak stalo. Zoufalé pokusy se soustředit na dobré kolo mě nakonec vynesly 16. místo se ztrátou minimálně půl vteřiny od očekávání.
Projevily se starosti nejen posledních dní, ale také o chod nového herního serveru. Tento svou úlohu plnil na 100 % a data, která bylo možno vysledovat, dávaly vynikající perspektivu k bezproblémovému závodu.
Velká nervozita na startu mě sice nezabránila dobře odstartovat, ale do T1 jsem začal brzdit s velkým předstihem a hned jsem ztratil více pozic, než jsem získal dobrým startem. Po pár kolech se situace zklidnila a já si opravdu užil závod jako snad nikdy. Velké množství předjížděcích manévrů a nádherné souboje, především se Zdeňkem Švancarou, a v podstatě jsem udělal pouze jednu velkou hrubku na trati, kde jsem se otočil na obrubníku a jednu ještě větší v boxech. Tam jsem si, stejně jako v minulém závodě, vypnul omezovač rychlosti a následoval trest v podobě průjezdu boxy. Strategie byla určená předem a jasný příkaz týmu šetřit palivo, jsem dodržel do puntíku. Do 35 kola jsem nepoužil jiný boost než 1 a na poslední stint boos 3 v kombinaci se softama. Tato volba mě v závěru vynesla ještě o pozici víše a konečné 9. místo je nad očekávání. Děkuji všem a gratuluji vítězům, čest poraženým.


Petr Palasek / Kvalifikace - 2. místo / Závod - DNF

Na Monzu bylo trochu více treninku , ale výsledky jak na hotlap tak v závodním tempu mi moc radost nedělali. Přesto jsem chtěl prolomit prokletí Monzy a zabojovat o vítězství.

Kvalda šla celkem dobře. Sice to nebylo úplně dobré kolo, ale jen 0,103s mě dělilo od pole. Druhé místo ok.

Start závodu… no stál jsem až na třetí pozici. Škoda tohoto posunu, jinak bych asi vedl. Od prvního kola až do mého konce jsem bojoval kolo na kolo s J. Syrovatským! Bylo to naprosto super… během těchto devíti kol jsme se předjeli asi 18x! Nejlepších devět kol ma ČF1L a strašná sranda. Sice jsme jezdili dost pomalu a hodně jsme se zdržovali a dovolili aby se na nás ostatní dotáhli, ale stálo to za to. No co už bylo přes hranu byl můj konec v závodě. V devátém kole se přiřítil L. Droppan minul brzdný bod asi o 60km/h a pustil to těsně okolo mě i s kontaktem, auto šlo do masivního smyku ten se mi podařilo vybrat, ale v ten moment mě J. Sýkora vystřelil z tratě. Auto úplně zničený – přední křídlo, bok, vylomený kolo, zadní křídlo zničený a zlomená tyč řízení… dokodrcal jsem se do boxů a odstoupil. Hodně mě tohle mrzí – jel jsem do incidentu B1 a měl ušetřené palivo a před sebou dobrou strategii. Co mě, ale mrzí ještě víc je, že se ani Lukáš neomluvil…

No po dvou závodech mít 6b. a na prvního ztrátu 30b. to je hrozně moc a sezonu jsem tímto vlastně odepsal. Nemá cenu se dál nějak moc snažit. Dám šanci našim jezdcům z B, kteří se ukazují ve velmi dobrém světle a budu je učit a trochu jim pomáchat. Vyberu si pár závodů v kterých budu chtít vyhrát, ale sezonu už nemůžu zachránit.

Moc chválím Martina za výkon na Monze! Paráda! Výborné dva body a svým výkonem se připojil k excelentnímu výkonu Franty a Jaroslava v B. Jen já jsem opět zklamal a ani bod jako jediný jezdec z týmu… no asi vyhlásíme hlasování o změně vedení v Haasu.



 
12.09.2016, 20:42 - Radan Hodek - Pilot F1 - 89 Příspěvky
[toggle=Petr Palasek napsáno:]
Haas F1 Team

Martin Slezar / Kvalifikace - 16. místo / Závod - 9. místo

Byl jsem přesvědčen, že se po posledních událostech na lize, závodu v Monze vůbec nezúčastním. Nakonec jsem se po poradě v týmu přihlásil a vyposlechl si pár užitečných rad. V kvalifikaci jsem neočekával žádný extra výsledek a taky se tak stalo. Zoufalé pokusy se soustředit na dobré kolo mě nakonec vynesly 16. místo se ztrátou minimálně půl vteřiny od očekávání.
Projevily se starosti nejen posledních dní, ale také o chod nového herního serveru. Tento svou úlohu plnil na 100 % a data, která bylo možno vysledovat, dávaly vynikající perspektivu k bezproblémovému závodu.
Velká nervozita na startu mě sice nezabránila dobře odstartovat, ale do T1 jsem začal brzdit s velkým předstihem a hned jsem ztratil více pozic, než jsem získal dobrým startem. Po pár kolech se situace zklidnila a já si opravdu užil závod jako snad nikdy. Velké množství předjížděcích manévrů a nádherné souboje, především se Zdeňkem Švancarou, a v podstatě jsem udělal pouze jednu velkou hrubku na trati, kde jsem se otočil na obrubníku a jednu ještě větší v boxech. Tam jsem si, stejně jako v minulém závodě, vypnul omezovač rychlosti a následoval trest v podobě průjezdu boxy. Strategie byla určená předem a jasný příkaz týmu šetřit palivo, jsem dodržel do puntíku. Do 35 kola jsem nepoužil jiný boost než 1 a na poslední stint boos 3 v kombinaci se softama. Tato volba mě v závěru vynesla ještě o pozici víše a konečné 9. místo je nad očekávání. Děkuji všem a gratuluji vítězům, čest poraženým.


Petr Palasek / Kvalifikace - 2. místo / Závod - DNF

Na Monzu bylo trochu více treninku , ale výsledky jak na hotlap tak v závodním tempu mi moc radost nedělali. Přesto jsem chtěl prolomit prokletí Monzy a zabojovat o vítězství.

Kvalda šla celkem dobře. Sice to nebylo úplně dobré kolo, ale jen 0,103s mě dělilo od pole. Druhé místo ok.

Start závodu… no stál jsem až na třetí pozici. Škoda tohoto posunu, jinak bych asi vedl. Od prvního kola až do mého konce jsem bojoval kolo na kolo s J. Syrovatským! Bylo to naprosto super… během těchto devíti kol jsme se předjeli asi 18x! Nejlepších devět kol ma ČF1L a strašná sranda. Sice jsme jezdili dost pomalu a hodně jsme se zdržovali a dovolili aby se na nás ostatní dotáhli, ale stálo to za to. No co už bylo přes hranu byl můj konec v závodě. V devátém kole se přiřítil L. Droppan minul brzdný bod asi o 60km/h a pustil to těsně okolo mě i s kontaktem, auto šlo do masivního smyku ten se mi podařilo vybrat, ale v ten moment mě J. Sýkora vystřelil z tratě. Auto úplně zničený – přední křídlo, bok, vylomený kolo, zadní křídlo zničený a zlomená tyč řízení… dokodrcal jsem se do boxů a odstoupil. Hodně mě tohle mrzí – jel jsem do incidentu B1 a měl ušetřené palivo a před sebou dobrou strategii. Co mě, ale mrzí ještě víc je, že se ani Lukáš neomluvil…

No po dvou závodech mít 6b. a na prvního ztrátu 30b. to je hrozně moc a sezonu jsem tímto vlastně odepsal. Nemá cenu se dál nějak moc snažit. Dám šanci našim jezdcům z B, kteří se ukazují ve velmi dobrém světle a budu je učit a trochu jim pomáchat. Vyberu si pár závodů v kterých budu chtít vyhrát, ale sezonu už nemůžu zachránit.

Moc chválím Martina za výkon na Monze! Paráda! Výborné dva body a svým výkonem se připojil k excelentnímu výkonu Franty a Jaroslava v B. Jen já jsem opět zklamal a ani bod jako jediný jezdec z týmu… no asi vyhlásíme hlasování o změně vedení v Haasu.
[/toggle]

Petře, nechci ti do toho nějak zasahovat, díval jsem se na souboje na špici a bylo to ozdobou závodu, v jednu chvíli i 3 auta v jedné lajně na rovinkách, něco, co se vidí snad jen na oválech v Indycar. Jestli tě mohu požádat, změň ještě své rozhodnutí a nevzdávej boj po 2. závodě. To, co se stalo tobě se může stát i komukoliv z tvých soupeřů. Vše je otevřené. Viděl jsem i tvé vyřazení a můžu napsat otevřeně, že jsem to dost prožíval s tebou. Ta liga si zaslouží, aby o jezdce, jako jsi ty, nepřišla. Liga je ve velké míře i tvoje práce. Kdybys to teď vzal jen na půl plynu účasti, vše by hodně utrpělo. Myslím, že tento názor nebude jen názorem mým. Předem dík, ať už se rozhodneš jakkoliv. smiling
 
12.09.2016, 22:40 - Jáchym Švejnoha - Technický vedoucí - 284 Příspěvky
McLaren

Jáchym:
Bída. Místo difuzoru kosočtverec, auto divný, já divnej, všechno špatně.

Zdenda:
Výborný, pěkně si prej zajezdil a zabojoval, nakonec dovez i bodíky.

Ex Big Mac Boss

 
13.09.2016, 11:11 - Jaroslav Lištvan - Pilot GP2 - 73 Příspěvky
MANOR

tak jsme se konečně sešli na startu.
Dle předpokladu měl kolega Honza Nováček slibné časy a vypadalo to na získání prvních bodů. Jenže zatáčka T1 to vše vyřešila. Podrobnější komentář od kolegy nemám. Věřím, že se to bude vše zlepšovat.
Za sebe řeknu, že jsem vstupoval do závodu z tréninku odjetých 30kol před závodem. Po dovolené jsem byl rád, že to stihnu a místo po kvalifikaci tomu odpovídalo. Na druhou stranu jsem byl rád, že nebudu na začátku překážet. Problém byl v tom, že jezdi z minulého ročníku skupiny B brzdí o něco dříve do zatáček a dělalo mi dosti problém si na to zvyknout a dostat se pořádně před ně. V 5 kole byl kontakt s Frajkou, opět všichni tak zpomalili v T1 že jsem musel skoro zastavit a Frajka nedobrzdil. Obarvil mi zadní křídlo a už to tolik nesedělo a nejelo. Maximálka byla kolem 320 což bylo málo pro závodění. Navíc mě někde kolem 13 kola na výjezdu ze zatáčky předběhl zadek a bylo po nadějích. Oprava v pit trvala 6s ale auto nejelo,,,nastavil jsem hardy, ale nebyla rychlost. Frajka měl jeden pit navíc a v pohodě mě dojel. Několikrát jsme spolu bojovali a byl tam kontakt, ale z mého pohledu tam bylo dost místa - na tohle se podívám na replay,,,pokud tomu bylo jinak tak se omlouvám.

Takže výsledkově nahouby a jsem z toho zklamanej. Na singapur se chci více připravit, tak snad bude výsledek lepší, ikdyž to není nijak oblibená trať
 
14.09.2016, 17:01 - Jiří Syrovatský - Technický vedoucí - 305 Příspěvky
V kvalifikaci jsem se nejvíce obával Petra Paláska, ale jeho poslední pokus mu naštěstí nevyšel, takže kvalifikace dopadla jak jsem potřeboval a já měl 1. místo.

Start závodu se mi moc nepovedl, jelikož jsem zapomněl přepnout na boost 3 a startoval jsem na boost 1. V prvních asi 10 kolech jsem bojoval o 1. místo s Petrem Paláskem, což bylo super a bavilo mě to, jen mě při tom trošku štvalo, že nás zezadu dojíždí Jaro Strišovský. Po asi 9 kolech se stalo to co jsem nechtěl a Jaro nás dojel a předjel oba na cílové rovince. Následující kolo se předemně dostal i Lukáš Droppan, ale o pár chvil později jsem se dostal zase zpět před něj i před Petra, takže jsem měl před sebou už jen Jara a za sebou 2-3 sekundy mezeru. 2. místo jsem si držel do prvních zastávek, které byly okolo 17. kola kdy Jaro zajel do boxů a já se dostal na 1. místo, na které jsem vydržel až do 29. kola, kdy jsem si vyměnil pozice s Jarem a oba pak zajeli do boxů. Po zastávkách v boxech jsem se vrátil na 2. místě za Jarem. Věděl jsem, že mě ještě čeká stint s boostem 3 na softech, navíc jsem si vzpomněl na závod v Belgii 2015, kde jsem prohrál boj o 1. místo s J. Ruckerem a věděl jsem proč. Stejnou chybu jako tehdy jsem však nechtěl neudělat a rozhodl se dát boost 3 co nejdříve a začít na to tlačit. Po asi 3 kolech jsem se dostal za Jara a bojovali jsme spolu zbylé 3 kola do cíle. V posledním kole v poslední zatáčce se mi po boji z vnějšku podařilo Jara předjet a vyhrát, tak závod nejtěsněji jak to jen šlo.

Gratuluju Jarovi a Andrejovi na bedně.

Jirka "Ralf" Syrovatský

 
17.09.2016, 18:05 - Petr Kolář - Administrator - 467 Příspěvky
Force India

Petr Kolář - kvalda 11, závod 5
Tentokrát jsem měl něco málo natrénováno, tak jsem doufal, že bych mohl dopadnout trošku lépe. V kvalifikaci jsem v prvním pokusu zajel kousek za svým best časem. Ve druhém pokusu jsem ale vyškrábl ještě něco víc a zajel svůj nej čas. I přesto to stačilo jen na 11 místo. Navíc další 3 piloti byli za mnou v celkovém odstupu jen 3 setin sekundy.

Start byl celkem "o hubu", ale podařilo se mi proklouznout bez větší újmy a držet se kolem 9 místa. Ve druhé šikaně jsem drcnul do Sýkory, ale naštěstí se neotočil a mohli jsme oba pokračovat bez poškození. Potom jsem pár kol soupeřil s Jáchymem, kterého jsem nejdřív v pohodě předjel, ale v dalším kole mi to vrátil a pak po pár kolech jsem si předjetí udržel. Dařilo se mi na středních gumách dokonce malinko stahovat Andreje, ale ten jel na tvrdých na jeden pit, takže byl vlastně daleko přede mnou. Po havárii Peti Paláska jsem poskočil na 7 místo. Gumy celkem držely, ale kolem 15 kola začaly klouzat, tak jsem v 18 kole vyměnil za novou střední sadu. Držel jsem se na 7. místě a vypadalo to nadějně. Na poslední stint asi 9 kol jsem dal měkké gumy, ale byl jsem schopen jen držet odstup na Droppana. Na konečné 5. místo jsem postoupil jen díky odpadnutí Pospíšila a Sýkory v posledních kolech.
Celkově jsem si závod užil, i když hlavně na začátku při souboji s Jáchymem. Potom to už bylo spíš o udržení koncentrace a nedělání zbytečných chyb. Jsem rád za první příděl bodů v podzimní sezóně. Hned 10 bodů mě "vystřelilo" na 7. místo celkového pořadí, což je super, ale bude těžké to udržet.

Josef Král - kvalda 19, závod 10
Nic moc jsem od Monzy neočekával, zvlášť po závodu ve skupině B, který jsem zpackal hned v první zatáčce. Kvalda super, asi předposlední místo, v závodním režimu lepší, ale rychlost jsem neměl dobrou, naštěstí občas vypadl nějaký soupeř a já získal první bod v sezoně.

Oba piloti předvedli vzestupnou tendenci, tak věříme, že se nám takto bude dařit i v dalších závodech.

Petr

 
17.09.2016, 19:15 - PP_GDPR - Hlavní manažer týmu F1 - 367 Příspěvky
[toggle=Petr Kolář napsáno:]
Force India

Petr Kolář - kvalda 11, závod 5
Tentokrát jsem měl něco málo natrénováno, tak jsem doufal, že bych mohl dopadnout trošku lépe. V kvalifikaci jsem v prvním pokusu zajel kousek za svým best časem. Ve druhém pokusu jsem ale vyškrábl ještě něco víc a zajel svůj nej čas. I přesto to stačilo jen na 11 místo. Navíc další 3 piloti byli za mnou v celkovém odstupu jen 3 setin sekundy.

Start byl celkem "o hubu", ale podařilo se mi proklouznout bez větší újmy a držet se kolem 9 místa. Ve druhé šikaně jsem drcnul do Sýkory, ale naštěstí se neotočil a mohli jsme oba pokračovat bez poškození. Potom jsem pár kol soupeřil s Jáchymem, kterého jsem nejdřív v pohodě předjel, ale v dalším kole mi to vrátil a pak po pár kolech jsem si předjetí udržel. Dařilo se mi na středních gumách dokonce malinko stahovat Andreje, ale ten jel na tvrdých na jeden pit, takže byl vlastně daleko přede mnou. Po havárii Peti Paláska jsem poskočil na 7 místo. Gumy celkem držely, ale kolem 15 kola začaly klouzat, tak jsem v 18 kole vyměnil za novou střední sadu. Držel jsem se na 7. místě a vypadalo to nadějně. Na poslední stint asi 9 kol jsem dal měkké gumy, ale byl jsem schopen jen držet odstup na Droppana. Na konečné 5. místo jsem postoupil jen díky odpadnutí Pospíšila a Sýkory v posledních kolech.
Celkově jsem si závod užil, i když hlavně na začátku při souboji s Jáchymem. Potom to už bylo spíš o udržení koncentrace a nedělání zbytečných chyb. Jsem rád za první příděl bodů v podzimní sezóně. Hned 10 bodů mě "vystřelilo" na 7. místo celkového pořadí, což je super, ale bude těžké to udržet.

Josef Král - kvalda 19, závod 10
Nic moc jsem od Monzy neočekával, zvlášť po závodu ve skupině B, který jsem zpackal hned v první zatáčce. Kvalda super, asi předposlední místo, v závodním režimu lepší, ale rychlost jsem neměl dobrou, naštěstí občas vypadl nějaký soupeř a já získal první bod v sezoně.

Oba piloti předvedli vzestupnou tendenci, tak věříme, že se nám takto bude dařit i v dalších závodech.
[/toggle]

Peťo gratuluju k moc hezkýmu výsledku. Jel jsi moc pěkně. palec Gratuluju celé stáji Force India... moc povedený závod v Monze smiling