23.10.2016, 23:20 - Jáchym Švejnoha - Technický vedoucí - 284 Příspěvky
McLaren
Jáchym:
Kvalifikace nečekaně úspěšná, zajel sem čas shodnej s mým nejlepším z tréninků a stačilo to na krásný druhý místo. ovšem díky zasloužené pentli z Malajsie -8 sem startoval z 10. místa. Start se na mý poměry nečekaně poved, po první zatáčce 6 místo. Pak to vypadalo chvíli, že je na trati SC, Ada to tam špuntoval a nikdo nechtel nebo nemoh predjizdet. Az v zatacce na dlouhou rovinku se neco zaclo dit, a bylo z toho 5. misto. Pak sem na zacatku druhyho kola v prvni zatacce ukazal Petovi Palaskovi, o kolik sou lepsi stredni gumy nez hardy, 4 misto. Po dlouhy rovince v tomtez kole sme si projeli tri zatacky bok po boku s Tomasem Vajrychem, nakonec 3. misto. 3 a 4 kolo sem venoval stahovani Ady Marecaka, v posledni zatacce byl za mnou. A pak sem jen jel a jel. Po 10 kole sem zajel do Pitu a vratil se sedmej, vzal sem opet medium. Po 15 sem byl zpatky druhej, diky zastavkam a chybam souperu. 20. kolo, druhej Pit, znovu medium gumy. Vyjezd z ulicky, na kopci zatacka a v ni najednou pred cumakem manor Honzy Novacka, vubec sem ho nevidel, dostal bodlo a sli sme na 5 a 6 misto, pak zas diky nejakejm chybam a nejakejm predjeti zpatky na 2 misto. Po 31 kole sem vzal softy, vyjel treti z Pitu, flaknul tam boost 3 a jako v kazdem stintu sem se vydal stihat Tomase Vajrycha. Dojel sem ho, chvili jsme se otukavali a pak stejne jak v prvnim stintu jsme si projeli par zatacek bok po boku, a opet se mi povedlo dostat se pred nej, takze vysledkem bylo krasne a necekane druhe misto.
Zdeněk:
Po zkažené kvalifikaci, která byla obrazem mého tréninku, jsem startoval z hlouby pole s obavou v T1. S obrovským respektem jsem opatrně najel do T1, což nevěděl nějaký Jouda za mnou a zničil mi difuzor. Hned v druhém kole jsem se díky bojum přede mnou dostal na 10 přičku, což mi soupeř chtěl překazit a ve vracečce mi nenechal místo na vnitřku zatáčky a otočil mě do protisměru. Snaha uklidit se z tratě vedla ke střetu s Markem (moc se omlouvám) a tím pádem závod skončil. Zapomenout co nejrychleji. Gratulace Jáchymovi.
Ex Big Mac Boss |
24.10.2016, 08:41 - Jaroslav Strišovský - Hlavní manažer týmu F1 - 630 Příspěvky
Williams
Jaroslav Strišovský:
Kvalifikačné kolo bolo veľmi pekné, ale stačilo to len na 4. najrýchlejší čas. Prekvapil ma Jáchym, ktorý však štartoval s trestom, ale aj Aďo, ktorý napriek malému času na tréning zajazdil lepší čas ako ja. S kolom som bol celkom spokojný, čakal som niečo na úrovni 1:37, kvalifikácie nie sú moja silná stránka a vedel som, že v preteku budem silnejší.
Štart sa mi podaril. Obul som softy dúfajúc, že po T1 budem vďaka lepšiemu odpichu prvý a tak sa aj stalo. Keďže za mnou jazdci mali hardy, môj cieľ bol vypracovať si za tých 7 kôl čo najväčší náskok, takže B3 a šiel som, náskok sa zvyšoval, s pribúdajúcim počtom kôl sa zvyšoval menej až sa zastavil na cca 13 sekúnd na druhého Jáchyma (dobrý úvod Mclaren!). Po zástavke som sa vrátil na tretie miesto s hardami a postupne sa priblžoval Aďovi, ktorý mi uvoľnil cestu, medzitým už Jáchym bol v boxoch a tak som zase viedol. Keďže hardy moc nemusím, celý stint som sa pohrával s otázkou, či obuť na tretí stint hardy, alebo zastaviť ešte 2x po softy. Nakoniec som zvolil druhú voľbu a bola správna, pretože na softoch ma jazdenie bavilo a tak som si aj druhú polovicu pretekov mohol užiť, i keď som jazdil sám. Teda až na Jáchyma, ktorý sa mi pritrafil do cesty, ale ten už mal zničené mediumky a ja čerstvé softy.
Môj pretek bol hladký, nenastali žiadne problémy a aj preto to vyzeralo celkom jednoznačne. Jazda na softoch ma veľmi bavila, Škoda, že Aďovi pretek tak nevyšiel, rýchlostne mal na to, aby som mnou zabojoval. Prekvapili Jáchym a Tomáš, obaja držali pekné tempo a zozadu sa dostali pekne vysoko. Blahoželám.
V Mexiku cítim, že nebudeme až taký silní, trať nemám rád. Ale snáď nájdeme slušné nastavenie.
Andrej Marečák:
Do Austinu som sa veľmi tešil, žiaľ, na tréning moc času nebolo. Kvalifikácii som zajazdil takmer ideálne kolo, súperi však išli tiež výborne a tak z toho bolo "len" tretie miesto. Podobne ako v Malajzii som sa kvôli trestu súpera posunul do prvého radu.
Štart som mal veľmi dobrý, ale ako raketa vystrelil najmä môj kolega, ktorý sa behom pár metrov dostal z tretieho miesta na prvé. Ja som sa snažil zaradiť sa za neho, ale nezvolil som najlepší vjazd do prvej zákruty a jednoducho som nevytočil zákrutu a mierne štuchol do Jirku Syrovatského. Auto nebolo poškodené, avšak chvíľku trvalo, kým som sa dal dokopy. Spočiatku som mal plné zrkadlá, ale neskôr som sa dokázal od svojich súperov vzdialiť a ísť si svoje tempo. Strata na Jara však pribúdala závratným tempom. Celkový pocit z jazdy som mal, že som išiel až príliš opatrne. Avšak, nepovedal by som, že práve prvý stint bude môj najlepší v celom závode. Väčšinou postupom času pridávam, ale v Austine sa diali zvláštne veci.
Najprv som pred prvou zastávkou dostal hodiny. Potom keď som sa už ako tak dostával do tempa a podarilo sa mi dostať späť na virtuálnu druhú priečku, tak prišli ďalšie hodiny. Keď som sa opäť snažil dobehnúť stratu čo som si narobil hodinami, tak som sa doslova prirútil k Martinovi Adamcovi, ktorý asi nečakal, že sa k nemu tak rýchlo dostanem a v plnej rýchlosti som do neho zozadu napálil, keď mi zabrzdil v ideálnej stope (nepodávam protest, pretože aj ja som mohol byť opatrnejší, a mrzí ma, že si po tejto kolízii musel skončiť). Skoršia zastávka a najmä poškodenie ma bohužiaľ vyradilo z boja o pódium. Po boxoch som mal na jednej strane pekný, ale na druhej strane trošku drzý súboj s Martinom Bruňanským, po ktorom sme skončili obaja mimo trate, ale neviem, nakoľko som mu k tomu ja pomohol, keďže som to nevidel v spätných zrkadlách.Po svojej zastávke bol za mnou veľmi rýchly Petr Palásek. Vedel som, že má softy a tak som sa snažil ísť asi až za svoje limity. Opäť prišli ďalšie hodiny, už tretie. Petr sa samozrejme dostal predomňa. Jazdil som teda na piatom mieste, ale tak nejak som sledoval, čo sa deje za mnou. Nakoniec ma ešte predbehol aj Jirka Syrovatský, takže do cieľa som prišiel na pre mňa katastrofálnom 6. mieste.
Čo viac dodať? Jeden z najhorších výkonov, aké som v tejto lige predviedol, rýchlosť bola výborná, ale konzistentnosť ostala ešte asi niekde v Malajzii. Uvidíme čo prinesie Mexiko. Gratulujem aj chlapcom na pódiu, zloženie bolo celkom zaujímavé a možno aj trochu nečakané. Jaro samozrejme opäť skvelý výkon, v Austine najmä v pretekoch dominoval, detto Jáchym a Tomáš Vejrych išli veľmi pekne. |
25.10.2016, 22:22 - Petr Kolář - Administrator - 467 Příspěvky
Force India
Petr Kolář - kvalifikace 13, závod 8
Bohužel ani tentokrát jsem tréninku moc nedal a 13. místo v kvaldě je toho důkazem.
Opatrný start se vyplatil a udržel jsem pozici. První kola jsem naháněl Maroše, ale ten byl pomalejší kvůli hardům, takže v reálu mi vlastně ujížděl, protože já měl střední. Potom mě předjel týmový kolega Martin a následně Milan Králík. Toho jsem sice předjel zpět, ale díky střednímu aero si mě opět vychutnal na rovince. Po přezutí na hardy jsem vyjel asi 3 s před Marošem, ale ten mě během pár kol předjel. Potom po chybách soupeřů jsem se propadl na 8. místo, přičemž přede mnou byl asi 20s Martin Bruňanský a za mnou Maroš. Zvažoval jsem zda nezkusit dojet na hardech do konce, ale vzhledem k tomu, že jsem měl soupeře daleko, tak jsem přezul zpět na střední a dojel na krásném 8. místě.
Martin Adamec - kvalifikace 8, závod 16
Martin vzhledem k pracovnímu zaneprázdnění neposlal vyjádření, tak alespoň pohled očima týmu. První kvalifikace za tým Force India Martinovi nevyšla úplně podle jeho představ, ale 8. místo nebylo až tak špatným výsledkem. Po penalizaci Jáchyma Švejnohy startoval sedmý.
Jelikož měl dost natrénováno a v celkovém pořadí podle časů byl kolem pátého místa, tak měl velké ambice. Start zvládl, ale hned v T1 se po opatrném průjezdu propadl až na 13. místo. V dalším kole se po strkanici v první zatáčce posunul o 2 pozice dopředu a na zadní rovince opět pěkně bojoval. Bohužel při kolizi s Hrušovským a Švancarou se propadl na 14. místo.a po v následném úhybném manévru pro zabránění větší kolize s Robinem Lukášem a propadl o další dvě místa níž. Během dalších kol se probojoval až na bodované 9. místo. Po zastávce mu v nájezdu na zadní rovinku ustřelil zadek a musel zpět k mechanikům na výměnu předního křídla. To znamenalo propad na 16. místo se ztrátou kola na leadera. V průběhu stintu se propracoval zpět na 10. místo, ale po zastávce by se vrátil opět na chvostu a vzhledem k poškození raději odstavil monopost a šetřil motor na příští závod.
Martin se nyní už připravuje na další závod v Mexiku, kde si snad spraví chuť a jako kvalitní pilot přinese týmu tolik potřebné body.
Petr |
26.10.2016, 20:55 - Tomáš Vejrych - Pilot motokáry - 38 Příspěvky
Renault
Tomáš Vejrych:
Kvalifikace se mi povedla na výbornou můj čas 1:37:388 byla mým maximem ale stačilo to pouze na 7. místo po penalizaci Jáchyma Švejnohy to bylo 6. místo.
Start se mi povedl na výbornou i když jsem startoval na hardech dokázal jsem se dostat před jeden z Manoru a do T1 jsem najížděl vedle Petra Paláska na páté místě a díky kontaktu Andreje s Jirkou Syrovatskym jsem se dostal na třetí místo. Ve druhém kole mě předjel Jáchym Švejnoha a já se propadl na čtvrté místo. Pak až do me první zastávky jsem bojoval celou dobu s Honzou Novačkem o čtvrté místo. Jelikož jsem startoval na hardech tak jsem přezul na mid a vydal jsem se stíhat Adu Marečáka který měl náskok zhruba 6 sekund a to se mi povedlo pak Ada urobil hodiny a já se jednoduše bez námahy dostal před něj. Zhruba deset kol před koncem jsem zajel do boxu pro čerstvou sadu. Z boxu jsem vyjel na pátém místě a díky tomu že jezdci přede mnou ještě museli zajet do boxu dostal jsem se až na druhé místo ale to mi dlouho nepatřilo protože se v 34. kole přede mě dostal Jáchym. Takže v cíli jsem nakonec skončil na úžasném třetím místě. Byl to jeden z mých nejlepších závodů který jsem tady na lize zatím odjel a doufám že se tyto výsledky budou i na dále opakovat. Na Mexiko se těším a doufám že se umístím aspoň do Top 5.
Martin Frajka:
VC USA bola pre mňa celkom zaujímavá. Kvalifikácia tradične zbabraná strata viac ako 0,8 s na natrénované kolo nedávala moc veľké nádeje na dobré umiestnenie. Nakoniec to bolo tuším 12 miesto. Pretek som si fajne užil v úvode to boli pekné súboje, v strede preteku tiež, potom zbabraná zastávka a penalizácia prejazd boxami (už tradične), kontakt s Milanom Králikom a hodiny. Dojazd na 10 mieste. Vzhľadom na moju prípravu, únavu som nečakal žiadny zázrak. Uvidíme ako sa mi podarí pripraviť na Mexiko, pretože od vedenia Renaultu som bol povolaný na koberček a pokiaľ nezačnem riadne trénovať a neprestanem flámovať, míňať energiu na večierkoch, tak ma vymenia. Kolega Tomáš odjazdil parádny pretek nechýbala mu rýchlosť, šťastie, bojovnosť, motivácia proste si to tretie miesto zaslúžil gratulujem kolega. Odviedol skvelú prácu a s Tomášom Stanekom úžastne ťahajú tím v pred, držia nás na skvelom treťom mieste v pohári konštruktérov. Ja som v posledných pretekoch veľa tímu nepohol ale dúfam, že sa to čoskoro zmení a príde pozitívnejšia vlna. Ciao a vidíme sa Mexiku na závode B.
|