Archiv (Vyjádření jezdců před a po závodě ) • Suzuka - 18.12.2016 |
19.12.2016, 09:35 - Jaroslav Strišovský - Hlavní manažer týmu F1 - 630 Příspěvky
Williams Jaroslav Strišovský: Príprava na pretek bola dosť výdatná, dal som okolo 200 kôl, čo je už dosť veľa na môj vkus, ale tak nejak to vyšlo. V kvalifikáciách nestačím úplne top tempu a preto som v prvý rad vôbec nedúfal, chcel som sa zmestiť aspoň do toho druhého, nakoniec som bol milo prekvapený, že čas stačil na druhé miesto. I keď som čakal ešte o niečo lepšie, 2-3 desatiny mohli ísť dole, no pozícia by aj tak ostala nezmenená. Strata na PP bola dosť veľká. Dúfal som, že v preteku to bude vyrovnanejšie. Štart sa podaril ok, ale rovnako odštartovali aj jazdci okolo mňa a tak sa top 3 poradie nezmenilo. V prvom stinte mi Syrovatský trocha ušiel, cca 4-5 sekúnd a myslel som si, že mu nebudem v ďalšom priebehu stíhať. Lenže po prezutí na mediumky sa karta obrátila a ja som bol o niečo rýchlejší, dotiahol som sa a hneď prvý pokus bol úspešný a dostal som sa pred Syrovatského. Na medium pneu som si dokázal vytvoriť aj malý náskok, cca 3 sekundy, ktorý som si v poslednom stinte na softoch udržiaval a nakoniec som preteky vyhral. Zaujímavé bolo, že som so Syrovastkým šiel do boxoch presne v rovnakých kolách a teda sme mali aj presne rovnakú taktiku, nečakal som, že pôjde na 3 zastávky aj on, tým ma prekvapil. Ja som zas prekvapil seba, že som teda v tomto rovnocennom boji dokázal vyhrať, dokonca ho predbehnúť priamo na trati. Predbehnúť Syrovatského priamo na trati a vyhrať tak nad ním sa mi podarilo už tretíkrát z posledných 4 pretekoch, tentokrát je to krajšie, keďže som aj celý pretek vyhral. Veľmi som sa z toho víťazstva tešil! Gratulujem Aďovi k bedni, podal tiež dobrý výkon, hlavne v druhej polovici pretekov, ako to už býva zvykom. Škoda pomalšieho začiatku. Teraz nás čaká prestávka, trocha si oddýchnem od volantu a potom sa už teším na Hungaroring. Prajem vám všetkým šťastné a veselé Vianoce a úspešný začiatok do nového roka. Andrej Marečák: Na tréning nebolo veľmi času, ale po prvotných ťažkostiach som našiel potrebnú rýchlosť, minimálne tú kvalifikačnú. V kvalifikácii som trochu zaostal za svojími očakávaniami. Myslím, že som mohol byť o jedno miesto vyššie. Preteky začali pre mňa kľudne, prvá štvorka sme odštartovali takmer identicky, takže sa poradie nemenilo. Vedel som, že kolega pôjde agresívnejšiu taktiku, tak som sa rozhodol isť s opačnou stratégiou. Ešte v prvom kole sa cezomňa poľahky dostal Jáchym. Potom to už bola celkom nuda, jazdil som viac-menej sám. Po zastávke som spravil veľkú chybu a skončil v štrku, našťastie som sa nedostal až k bariéram a ani som neuviazol v štrku, len som stratil celkom dosť času. Potom som mal chvíľku spoločnosť, keď ma predbiehali Jaro s Jiřim. Inak opäť nuda z ktorej plynula ďalšia zbytočná chyba a hodiny v Spoon. Posledných pár kôl som si celkom užil, ani som neveril, že dokážem stiahnuť Jáchyma, ale ten asi musel šetriť palivo a tak sa mi to podarilo. V samom závere som ešte mal problémy s pneumatikami a koncentrovanosťou, ale podarilo sa mi auto doviesť šťastne do cieľa na peknom treťom mieste. Priznám sa, že po víťazstve v Abu Dhabi som chcel na tento úspech nadviazať, ale znova sa potvrdilo, že na dvoch najlepších pilotov tejto sezóny vo vyrovnaných podmienkách nemám. Trošku ma sklamalalo, že po prvom kole som už bojoval vlastne len s Jáchymom, pretože ostatní súperi museli po kolíziach skončiť. Gratulujem kolegovi k ďalšiemu víťazstvu, taktiež Jirkovi k peknej jazde. Dnes bolo tretie miesto maximum čo sa dalo dosiahnuť. Teším sa do Hungaroringu, kde mi tamojší profil trate mohol sedieť viac. Na záver chcem popriať všetkým jazdcom šťastné a tie najkrajšie sviatky a nech vkročia do nového roka správnou nohou. |
19.12.2016, 22:35 - Jaroslav Lištvan - Pilot GP2 - 73 Příspěvky
MANOR Po zpackaném závodě v B skupině jsem doufal, že předvedu něco lepšího a koncentrovanějšího. Opak byl pravdou. Po skvělém startu a cirkuse v T1 jsem se pořád tlačil dopředu. Změnil jsem strategii oproti B, že pojedu na softech hned zostra,,,to mi po kolizích a nedobrovolných výletů mimo trať ostatních dovolilo se dostat až na 5 místo. Samozřejmě nic netrvá věčně a Vejrych, který mě pustil před sebe díky chybě(stejně jako Slezar) mě začal dotahovat. Na rovince mě doháněl, ale v technických pasážích jsem mu ujížděl, hlavně díky high křídlu. Jenže jsem nedokázal využívat těchto výhod tak, jak je potřeba a nedokázal jsem si tímto hlídat potřebný odstup. Na rovince mě tedy nakonec dojel Vejrych a posléze i Slezar. Předjetí Slezar mi dalo první osudovou ránu závodu. Jak jsem se na něho soustředil, tak jsem nevnímal stav pneu. Tímto jsem softy odrovnal na hadr a to min. 1 kolo navíc mě stálo hodně času. Po výměně jsem se vydal šetřit palivo. Jenže se blížila druhá osudová rána závodu. Naháněl jsem Vávru a přitom jel na boost 1, což mě utěšovalo a říkal si, že musí na medium gumách jet každou chvíli do boxu a raději jsem neútočil. Na rovinkách jsem se za ním pěkně vyvážel tak jsem neztrácel. Po 14 kole jsem to už ale nevydržel a začal útočit. Dopadlo to tím, že mě více vyneslo na konci rovinky a tak jsem nás uklidil mimo trať(už jsme si k tomu řekli své, omlouvám se). Na to jsem ho zase nechtěl předjet aby to bylo nefér. Jenže on ne a ne zajet do pit. Tímto jsem se taky dosti zdržel. Nakonec se dostal mimo trať a já mohl pokračovat. Až do třetí osudové rány závodu. V té době jsem byl na 8 místě, ale na vršku esíček jsem byl až moc ambiiozní a potkal se s barierou. Zbytek kola bez křídla. Změna strategie na hard - zbývalo 19 kol do konce. Než se hardy chytly trvalo to snad 2 kola a to jsem je musel dřít. Nicméně zamnou o kolo bojovali Wiliamsy stíhané Ferrari. Nevěděl jsem kam uhnout, tak jsem to pustil na trávu přes štěrk, jenže jsem to nezastavil a projel skrz zatáčku. Wiliamsy mě ale viděli a vyhodnotili to skvěle - dali si na to majzla - díky chlapci, byla to ode mě prasárna, ale v tom místě jsem nevěděl kam to pustit, abych nikoho neovlivnil, tak jsem to vzal po Radanovsku. Hlavně Marečák čekal, že zvolím jinou stopu - omlouvám se. V této době už jsem věděl, že je opět po závodě. Cíl byl jasný, udržet za sebou Zdenu. Ikdyž jsem se tam ještě dále motal, nakonec cíl splněn a navíc odměna 1 bod. Díky za závod všem. Ještě k T1 - podívejte se prosím všichni na replay. Je tam několik vyjetí mimo trať jen tak, bez incidentu, vrácení na trať rovnou do prostředka stopy, tlačení se někam, kde není vůbec místo. Myslím, že tohle by jezdci z A neměli dělat. Tento karambol byl úplně zbytečný a moc tomu nerozumím ani po 10 zhlédnutí. Údajně bylo 4x rr a to je na SC málo. Na konci rovinky v jiném incidentu se rozbilo 5-6 aut,,,o rr požádali jen 2,,,je to na posouzení komise, ale bude těžké vůbec nějakou komisi stanovit. Možná by to chtělo nestraníky - mimo ligu :-) |
20.12.2016, 12:50 - Petr Kolář - Administrator - 467 Příspěvky
Force India Hrůzný závod na který co nejdříve zapomenout. Martin vypadl po kolizi v T1, já jsem v podstatě skončil v poslední šikaně, kde jsem nabral stojícího D. Hančla. Potom to už bylo jen o pouštění rychlejších a snaze udržet se na trati s poškozeným autem. Konečné 11. místo - zároveň poslední z těch co dojeli a první z těch co nebodovali - mě tak nějak nemělo čím nepotěšit. Snad to příště bude lepší. Petr |
22.12.2016, 18:05 - Jiří Syrovatský - Technický vedoucí - 305 Příspěvky
Trenink na VC Japonska probíhal celkem v pohodě, co se týče kvality a konzistence časů. Jediný problém byl s výběrem aerosetu, jelikož jsem na začátku treninku vybral MID, později ho přepnul na HIGH a 3 dny před závodem jsem ho dal zpět na MID, ale i přesto jsem si věřil, že udolám příčku nejvyšší. Kvalifikační kola se mi podařila lépe než jsem čekal, sice časy z treninků by stačili na PP, ale takhle to bylo ještě lepší a bylo z toho 1. místo a šesté PP v sezoně. Start závodu se mi podařil a já si udržel 1. místo. Po pár okamžicích jsem četl několikrát v chatu žádost o SC, ale SC nevyjel, tak jsem jel pořád rychle dál, abych ujel svým soupeřům což se mi podařilo a do konce prvního stintu jsem držel náskok okolo 3 vteřin. Do druhého stintu jsem však udělal chybu (teplota tratě byla relativně nízká), protože jsem na zadní pneumatiky nastavil o 5 kPa více a tak auto nedrželo, tak výborně, jak bylo potřeba. A za výsledek to mělo to, že mě J. Strišovský dohnal a jelikož jsem v tu chvíli jel zrovna kvůli strategii na boost 1, tak mě i lehce předjel a ujel. Během závodu jsem také zjistil, že s Jaroslavem jedeme stejnou strategii což jsem si myslel už před závodem, že se stane. Třetí stint byl podobný jako ten předchozí, jelikož jsem v něm nechal stejné kPa a pneumatiky pouze s výměnou a tak jsem musel čekat až do posledního stintu, protože jsem věřil, že mi zbývá více paliva než Jaroslavovi a budu ho moci proti němu použít v podobně boostu. Do posledního stintu jsem měl na J. Strišovského ztrátu asi 5 sekund a tak jsem se snažil co nejvíce zabrat, ale bylo to velice těžké, protože jsme měli stejně staré pneumatiky a jediná výhoda mohl být vyšší boost, který jsem sice použil, ale i tak to na Jaroslava nestačilo a ztratil jsem na něj v cíli přibližně 2 vteřiny. Gratuluju ostatním na bedně. Dále bych se rád vyjádřil k tobě Jaroslave. Původně jsem to chtěl napsat až po posledním závodě, ale teď se to hodí napsat, protože to je aktuální. Překvapilo mě, co jsi napsal do tiskovky o tom, jak jsi byl rád, že jsi mě porazil. To mě těší. Upřímně na začátku sezony jsem byl přesvědčený o tom, že se tu s nikym nebudu a nechci hádat, ani tys mi letos nevadil po naší poslední sezoně 2015/2 a mojí půlroční pauze. Ale po závodě v Singapuru, kdy jsme měli rozdílný názor na naší kolizi mě docela naštvalo, jak to dopadlo a od tý chvíle jsi mi začal zase vadit. Závod v Malajsii asi moc komentovat nebudu, snad jen to, že se mi snad poprvé za 7 let co jezdím rFactor stalo, že auto se chovalo jinak, než bylo nastavené a dost mě to překvapilo a zklamalo, a to se odrazilo i v dalších závodech. V Austinu jsem sice získal PP, ale první zatáčka a zbylý vývoj závodu prohloubil to, co začalo v Singapuru a já kvůli tomu začal nemít rád i Andreje, se kterým jsem do té doby vycházel, tak dobře jak jen to šlo s jako jediným mým soupeřem, protože s žádným z ostatních mých soupeřů jsem, tak dobře nevycházel. A z toho co jsi ty předváděl v této sezoně mimo trať i na trati, tak jsem o tobě měl mínění, že jsi debil a že jsi horší než M. Březina a A. Borotovský dohromady. Byl to i jeden z důvodů proč Petr Palásek odešel podruhé z Ferrari, a když se vrátil, šel do Renaultu (aby nebyl taková konkurence) a ne zpět do Ferrari, protože mu mj. vadilo, že ho provokuješ v osobním chatu před závodem a on nemůže mít ani klid na chvilku treninku. K tomuhle se dá přidat zajímavá věc a to proč s tebou nevycházim a nejezdim pro zábavu. Když jsem byl menší, tak jsem měl sen, že jednou budu jezdit F1, protože mě bavilo vždy sledovat závody a líbily se mi formule, ale jelikož jsem nebyl ve správnou chvíli na správném místě, neměl správné kontakty a ani, tak veliké peníze, tak tento sen musel zůstat snem. Z toho důvodu, když dělám něco čim ztrácim čas, tak to dělám, tak nejlíp jak můžu, když mi to čas povoluje a proto to pak dopadá, tak, že se pak s některými jezdci moc nemusím, jako třeba s tebou Jaroslave což je v F1 normální. A proto se také snažím návrhama přiblížit pravidla k reálu, aby to bylo zajímavější. Ikdyž ty jsi ani jeden návrh neviděl, tak Martin Slezar i Petr Palásek o tom mají dost zpráv na FB i dokument odemně, kde je vše detailně sepsané. Když budu pokračovat, tak musim uznat, že jsi mě opravdu pak překvapil na trati, co se týče strategií, jelikož jsem měl dojem, že strategie, které jezdím, jsou nejlepší, které jezdit můžu (věděl jsem, že můžou být i lepší strategie, protože vždycky jde všechno líp, ale nedokázal jsem vymyslet jaké) a budu díky nim většinou mít to, o co jsem se vždy snažil a to je výhra (většinou jsem měl). Ty jsi však dokázal za rok něco, co Michal nedokázal za 6 let. Strategie: První je nejlepší. 2015/2: 1. 2. strategie na míň zastávek se startem na hardech (já a pár jedinců - Petr Palásek) 3. strategie na víc zastávek většinou se startem na hardech (Michal, ty a ostatní, kteří jsou rychlejší) 2016/2: 1. start na softech (ty a Andrej) 2. strategie na míň zastávek se startem na hardech (já a pár jedinců) 3. strategie na víc zastávek většinou se startem na hardech (ostatní, kteří jsou rychlejší) Michal měl pořád třetí a nikdy to nezměnil a i přesto dokázal vyhrávat, ale jak už jsem psal, vždycky to jde lépe. Ale ty jsi to dokázal za necelej rok změnit čimž jsi mě překvapil. A tim jsi mě naučil i jednu věc a díky tomu mi vyšla Brazílie a skoro i Japonsko. Tim jsi posunul po mě hranice rychlé jízdy v lize zase dál což si myslim, že je fajn vědět aspoň pro tebe. A jelikož mě překvapilo to, co jsi napsal o tom do tiskovky, tak pokud na konci sezony získáš titul, nenapíšu ti, že si ho zasloužíš, ale pogratuluju ti, protože i tak jsi vymyslel způsob, jak být rychlejší. A mimo to všechno, atmosféra, která je momentálně na lize tu nebyla asi nikdy ani snad v letech 2009-2010, které byly pro ligu nejvíc kritické a to se mi nelíbí. Můj komentář na Josefa Noula byl z důvodu toho, že v lize není ani půl rok, odjel jen 1 závod a hned se snaží Petra přenést do jiné ligy. Zbytek komentářů k této věci je zbytečný bordel. A jelikož budou vánoce, tak jsem zabalil do zipu všechny mé kvalifikační sety z letošní sezony a dávám je všem k dispozici, aby se i slabší jezdci mohli podívat, co dělám jinak než oni: https://uloz.to/!Bg7XV2jyRx5q/sety-zip Dále pro ty co se chtějí zlepšovat: Nabízím komukoliv (mám na mysli hlavně ty, kteří semnou nebojují o top pozice ve sk. A), kdo se chce zlepšovat pomoc a rady, které vím, že pomůžou, jelikož jsem díky nim pomohl Petru Paláskovi. A jelikož se ke mně Petr dokázal také chovat s úctou, tak jsem s ním neměl žádný problém ho učit. Mimo to z jezdce, který před 2 lety jezdil 2-3 vteřiny v kvalifikaci za špičkou a v závodech dostával 1-2 kola je dnes pilot, který kdyby měl čas na trenink jezdí lépe než většina z nás. A ikdyž si to Petr nemyslí, tak vim, že by byl lepší i než jeho „učitel“ já. Tím pádem kdokoliv kdo bude mít zájem, mi může poslat osobní zprávu a já se s ním domluvím na dalších postupech, jen pamatujte, zlepšování netrvá pár měsíců ani rok, neustále se zlepšujeme, záleží jen na tom, jak moc se chceme zlepšovat, co pro to děláme a jak rychle se dostaneme na tu úroveň, která nám stačí. A jelikož se dá poznat, kdo se chce zlepšovat a kdo nechce, tak prosím, aby mi napsali jen lidé, kteří se chtějí opravdu zlepšit a něco pro své zlepšení udělat a ne jen ztrácet jejich a můj čas nebo těch, kteří se zlepšovat opravdu chtějí, ale nemohli by, kvůli někomu kdo chce jen ztrácet čas na úkor ostatních. Když se vrátim k mému balíčku kvalifikačních setupů, tak musím informovat ty, kteří se zlepšovat nechtějí, že jim cizí sety ať jsou jakkoliv dobré nepomůžou, protože jezdec pozná proč je set nastavený, tak a tak až tehdy když s ním jede. Tímto všem přeju šťastné a veselé vánoce a šťastný nový rok. Jirka "Ralf" Syrovatský |
23.12.2016, 01:12 - Maroš Hrušovský - Pilot F1 - 136 Příspěvky
Kvalifikacia prebehla podla ocakavania a zajazdil som to na co som na High aero sete mal. Na Mid som bol vyraz ne rychlejsi v kvalde a o nieco malo rychlejsi v pretekoch ale nakoniec som zvolil High kvoli vacsej istote na trati. To bolo sposobene nedostatkom treningu. Start mi celkom vysiel a nejakym zazrakom sa mi podarilo prezit T1 aj ked okolo mna to tam lietalo kade tade. Zrazu som bol piaty s mensim odstupom od 4. Williamsu a za mnou iduci Vejrych tiez nieco malo stracal. V chate som videl vela ziadosti o restart a po minuluj skusenosti s prehliadnutim upozornenia o vyjazde SC som pre istotu zvolnil. Ked som videl ako velmi mi Williams uteka, uvedomil som si ze Sc na trati nie je a pridal. Lenze to bolo uz v zakrute spoon a za nou uz bol za mnou nalepeny Vejrych. S High aero setom som sa v podstate nemal ako branit, tak som si nechal Vejrycha na vnutrajsku aby som ho prinutil to 130R zvolnit z plynu a mohol to z vonkajsku poslat poza neho na vnutro zakruty a mat lepsi vyjazd. Presne to sa aj podarilo. Lenze moj prejazd zakruty nebol idealny a vynieslo ma malinko viac ako som chcel a to presne za Tomasov difuzor. Pokusal som sa to tlacit viac dovnutra ale nestihol som to a musel jemnulinko zvolnit aby sa nam vyrovnali rychlosti. Hned na to som sa znova vysrcil aby som ho donutil branit vnutrajsok sikany a zabezpecil si lepsi vyjazd na cielovu rovinku. V tom som ale dostal neprijemny naraz zo zadu. V 300kmph ma otocilo do steny, ta ma odrazula na druhu stranu kde som nestastne trafil barieru,ktora ma totalne zdemolovaneho vyhodila do prestriedku trate. Tam moje nepojazdne auto sposobilo obrovsku havariu. Ospravedlnujem sa vsetkym koho to zasiahlo ale naozaj som bol cely cas uz len pasazier a auto bolo absolutne neovladatelne. Je to velka skoda ale bohuzial to je Suzuka. Co sa tyka timu tak s B skupinou mozeme byt ako vzdy spokojni. Chalani odvadzaju skvelu pracu a Posilnili veduce postavenie timu v B skupine. Franta navyse znovu ziskal podium co mu dufam definitivne pomohlo zabudnut na koniec jazdenia. V Acku je to zle. Body neziakavame a ak ano tak malo. Hlavne ja si musim sypat popol na hlavu lebo nepredvadzam to na co mam. Dalej ma teosku mrzi ze kazdy clen timu ide na vlastnu past a vzajomna pomoc a komunikacia mierne viazne. Ale respektujem to. Chalani v Bcku su si tak trochu aj konkurenti a pokial sa na trati zbytocne neohrozuju tak maju volne ruky. K tomu co pisal Jirka. Suhlasim ze atmosfera nie je najlepsia ale atmosferu tvoria hlavne ludia. Kazdy moze svojou trochou prispet do atmosfery, ci uz negativne alebo pozitivne. Kazdy si musi byt sam vedomy toho ako vystupuje. Zaraza ma ako tu je v podstate mrtvo, ludia tu nekomunikuju, akurat si tu nadavaju. Ziadne normalne diakusie o veciach mimo ligy... Sak toto nie je len o jazdeni, predpokladam ze je to aj o komunite ludi ktory maju podobne zaujmy a hlavne co sa tyka motorsportu. Bol tu napinavy koniec sezony v real F1 a tu o tom prakticky ani zmienka, ziadna diakusia, kto komu fandi alebo tipovacka na vitaza (samozrejme nie organizovana vedenim, to ma roboty doat aj bez nej). Toto su veci ktore buduju komunitu a kamaratske vztahy a to mi tu troska chyba. Ma to tu velky potencial, hlavne co sa kvality jazdcov tyka, mod je takisto super spraveny a vyladeny. Urcite nebolo lahke vyladit pneumatiky tak ze v podstate aj dve uplne odlisne strategie mozu byt cca rovnako rychle a prakticky kazde pneumatiky su pouzitelne na kazdej trati. Cize klobuk dole. Co to tu zraza dolu su medziludske vztahy a nedotiahnute, derave pravidla. Jednu vec musi riesit hlavne vedenie ale ta druha zavisi od nas vsetkych. Jirka tvoju ponuku rad vyuzijem Jo a vsekym prajem stastne a vesele a aby sa to tu v novom roku zlepsilo a bola radoat tu jazdit |