Archiv (Vyjádření jezdců před a po závodě )Montréal A


11.06.2012, 15:13 - - Pilot GP2 - 72 Příspěvky
Do Kanady jsem se hodně těšil, protože je to můj nejoblíbenější okruh v seriálu. Po složení maturit jsem měl hodně času na trénink a to se taky projevovalo v časech, takže do závodu jsem si hodně věřil a tajně doufal v plný počet bodů, i pro to, že jsem potřeboval dohnat Vladka a poodskočit Michalovi v celkovém hodnocení poháru jezdců.

Bohužel hned v kvalifikaci přišla první rána a zklamání. Díky velkému očekávání v dobrý výsledek mi nervozita nedovolila zajet dobré kolo a já se musel spokojit až se třetí příčkou na roštu a časem o půl sekundy horším, než byl můj dosavadní nejlepší čas.

Start proběhl v poklidu, Jirka se dostal před Lukáše a já se musel spokojit s pozicí za nimi. Ještě během prvího kola Lukáš Jirku předjel a já toho využil k přiblížení se Jirkovi. V dalším kole se mi ho podařilo na druhý pokus předjet a snažil jsem se pomalu dohnat Lukáše. To se ale nedařilo, ikdyž naštestí Lukáš mi nijak razantně neujížděl, jak tomu bývávalo zvykem v předchozích závodech, takže určitou šanci jsem tam pořád cítil. Jirka se mě držel jak klíšťe a dával vědět, že to dneska také myslí vážně. Na konci 13. kola Láďa Vošta ucpal poslední šikanu, a tak jsem byl nucen si jí "zkrátit", nechtěl jsem riskovat kolizi. Po zkrácení jsem hned nejel naplno, abych nenahnal nespravedlivě čas, tak doufám že z mé strany vše ok. Rozhodl jsem se o zastávku před oběma jezdci se kterými jsem sváděl bitvu. To se vyplatilo a po Lukášově boxu jsem se mu trochu přiblížil a naopak před Jirkou jsem si vybudoval menší náskok, takže se mi dýchalo mnohem lépe. Trať jsem měl opravdu hodně najetou, a tak jsem naštěstí netropil žádné chyby a jel v klidu. Bohužel Lukáše ne a ne dohnat. Pomalu jsem se začínal smiřovat s druhým místem, když se najednou Lukáš předemnou objevil v trávě a já se mu přiblížil. V další zatáčce byl opět dlouhý a já se dostal pohodlně před něj. Trať je náročná na brzdy a to se asi Lukášovi vymstilo. Ke konci šíleně zrychlil Jirka a stahoval mě co se dalo. Naštěstí vybudovaný náskok mi stačil a já už ke konci jel tak, abych neudělal zbytečnou chybu a neobral se sám o tohle, pro mě velmi významné, vítězství. Naštěstí se povedlo a já si mohl po hodině, celý propocený, oddychnout.

Pro Team Lotus byl tohle velmi vydařený závod. Do cíle jsme přivezli celkem 40 bodů, když jako třetí proťal cílovou pásku výborně jedoucí Tonda Polák a dovezl si 15 bodů na upevnění jeho páté pozice v poháru jezdců.

V poháru konstruktérů už máme celkem solidní náskok 37 bodů před Caterhamem, takže to pro nás vypadá slibně. Ale Valencie je nevyzpytatelná trať, takže uvidíme jak se všechno vyvrbí.

V poháru jezdců už ale nikdo nemůže uzmout triumf Lukáši Droppanovi, který letošní sezónu doslova ovládl a s přehledem si dojel pro první místo. Tímto mu gratuluji a doufám že si tohle tepmo neudrží do další sezony amused Já se budu snažit v poháru jezdců udržet si druhé místo před duem Vladko & Michal, kde na Vladka mám náskok 17 a na Michala 20 bodů. Takže do Valencie pojedu s tím cílem získat aspoň nějaké body.
(jelikož na webu ještě nejsou výsledky tak jsem vycházel z vlastních výpočtů, tak kdyžtak omluvte chyby, dík)

Tak ahoj doma v Evropě.
 
11.06.2012, 22:12 - 1. Michal GDPR - Hlavní manažer týmu F1 - 605 Příspěvky
Kvalifikace byla z mé strany značně poznamená poruchou řazení na mém volantu. Těsně před startem mi při podřazování skákali rychlosti jak chtěli, někdy ze 7 na 4 a pak rovnou na 1. Požádal jsem tedy o odložení kvalifikace o 15. min, což bylo předem domluveno, vzhledem k tomu, že se jelo dřív než obvykle. Volant se mi podařilo rozchodit asi v polovině kvalifikace. Při výjezdu z boxu jsem ale zjistil, že nemůžu zrušit pit limiter. Musel jsem tedy ESCapovat a přenastavit ovladače. Protože nezbývalo moc času, naplnil jsem vůz palivem na sedm kol a obětoval výsledek, abych otestoval řazení a trochu se rozjezdil. Přesto mi jen sedm setin chybělo na první řadu, což nebylo za dané situace tak špatné.
Ve Warmu jsem s již funkčním řazením zajížděl časy o několik desetin rychlejší než při testování, což mě naplňovalo optimismem.

První start se moc nevydařil, protože jsem před druhou zatáčkou dostal ránu zezadu a měl jsem poškozené řízení a s vozem se dalo jen obtížně jet požadovaným směrem. Proto jsem se taky v zápětí jen těžce bránil dalším útokům. Pak jsem měl ještě kontakt s Vladkem,který mě trošku zbytečně zavřel při akceleraci z vracečky a já skončil v trávě, tak jsem rezignovaně opustil závod a požádal o restart. Vzhledem k tomu, že jsem nebyl sám s požadavkem o RR, tak byl závod naštěstí restartován.

Druhý start proběhl už z mé strany bez kontaktů a mohl jsem normálně závodit. Udržel jsem si svou pozici, ale neměl jsem tempo, abych mohl útočit na jezdce před sebou. Bohužel postupem času mi začalo vynechávat podřazení a já ztratil rytmus a díky tomu párkrát probrzdil a ztratil kontakt. I když jsem jezdil kola časově na úrovni Lukáše, tak mi scházela stabilita a chyb jsem se dopouštěl čím dál častěji. Pro závod jsem se rozhodl použít supersofty, protože jsem měl problémy se zahřátím předních gum. Jenže se mi začali přehřívat zadní gumy a opotřebovávaly se mi mnohem rychleji než jsem čekal, což mělo za následek další ztrátu stability vozu. Proto jsem se rozhodl jet strategii dvou zastávek, přestože i na SS se teoreticky dalo jet na jeden pit. Abych neměl smůly málo, tak při zatáčení do cílovky mi na jedné straně prasknul držák volantu. Zamířil jsem ihned do boxů, protože jsem přitom přišel o přední křídlo a poškodil si řízení. To už jsem věděl, že je po závodě . Ve druhém resp. po opravě třetím stintu mi SS drželi mnohem lépe a bylo i možné na nich dojet do cíle. Ale protože jsem už jsem neměl s kým závodit, tak jsem to netrápil a zajel si ještě pro čerstvé gumy. Jenže to už jsem byl tak rozhozený, navíc ten pohyblivý volant, tak ani hotlap závodu jsem neukořistil pro sebe. Škoda, myslím si, že o bednu se dalo včera jet nebýt těch problémů. Konečné páté místo je pak spíš odměna za to, že jsem vůbec dojel, narozdíl od mnoha jiných.

Gratuluji Alešovi k vítězství v závodě a Lukášovi v sezóně.
 
13.06.2012, 15:40 - - Pilot F1 - 92 Příspěvky
Z Kanady odcházím velice spokojen, jedna pro to, že to je můj oblíbený okruh a bavilo mě na něm trénovat a jezdit. Druhak, protože jsem velimi spokojen s výsledkem jak závodu tak kvalifikace.

Po začátku kvalifikace jsme s Alešem vyčkali až většina jezdců odjede a pak jsme si našli vhodnou mezeru na zajetí ostrého kola. Kvalifikaci jsem plánoval na dvakrát dvě ostrá kola. V prvním stintu, jsem zajel celkem ucházející čas, přesto jsem cítil, že bych to mohl jěště zlepšit. Proto jsem se v druhém stintu rozhodl jít do risku a vzít si palivo pouze na jedno ostré kolo. Tento risk se vyplatil a já si zajel pro parádní čas, necelé tři desetiny za mým maximem. Přesto mě trochu mrzelo, že jsem nepřekonal Vladka, který byl ode mne pouhých 54 tisícin.

První start závodu, jsem pokazil, když jsem se před třetí zatáčkou nestihnul vyhnout dříve brzdícím Michalovi a urval jsem si přední křídlo. Naštěstí bylo mému požadavku na restart vyhověno.

Při druhém startu jsem trochu zaspal a hned jsem se propadl o tři pozice. Ty jsem však vzápětí dostal skoro zpátky po kontaktu Vladka s Lukášem Vlčkem. V dalším kole udělal Petr Milev chybu v poslední šikaně a skončil ve zdi šampiónů. V tu chvíli jsem měl před sebou Martina Kříže, ktrého jsem začal stahovat a postupně ho dohnal a když Martin udělal chybu na výjezdu z druhé zatáčky, využil jsem možnosti a předjel ho. V tu chvíli jsem jěště viděl před sebou Michala, kterého jsem také začal dotahovat a začal jsem si na něj brousit zuby. Ten však v sedmé zatáčce udělal chybu a srazil se se mnou. V tu chvíli jsem se dostal zpátky za Michala i Martina. Postupně jsem se však před oba dostal a usadil se na krásné čtvrté pozici, kterou jsem si chtěl udržet až do konce závodu. Proto mě překvapilo, když jsem zjistil, že Lukáš D. odstoupil a já se posunul na třetí pozici, kterou jsem udržel až do konce závodu.

Z Kanady odjížím celkově moc spokojen, avšak mě mrzí, že nás dojelo tak málo. S mým výkonem jsem překvapen, protože jsem za celý závod až na jeden divoký výjezd neudělal chybu. Také mě těší, že Alešovi připadla první příčka a my spolu s Jirkou obsadili bednu a tím si upevnili pozici v poháru konstruktérů. Toťo vše o Kanadě a naviděnou ve Valencii.
 
14.06.2012, 12:48 - Jiří Syrovatský - Technický vedoucí - 305 Příspěvky
Kvalifikace se mi podařila hodně dobře, abych řekl pravdu nečekal jsem 1. řadu, ale spíše 2. nebo 3..

Start závodu se mi podařil dobře a dostal jsem se hladce na 1. místo, bohužel mě ještě do konce 1. kola Lukáš předjel, ale já měl na 3. Aleše náskok 2 sekund, takže pohoda, ale pak najednou psali 2 jezdci "rr", takže byl restart a já přišel o náskok. Druhý start se mi také povedl, ale ne tak dobře jako ten první, Lukáš mě předjel před poslední šikanou na cílovou rovinku a za zadkem jsem měl okamžitě Aleše, který byl dalším kdo si na mě brousil zuby. Po pár pokusech se dostal předemně a ujel mi na 2 vteřiny, tuto ztrátu jsem nemohl dohnat, spíše jsem pomalu ztrácel, protože Lukáš a Aleš jeli velmi rychle a já jim stačil jen když jsem jel na hraně, do zastávky v boxech jsem na Aleše měl ztrátu okolo 3 sekund, bohužel jsem si při jízdě nedokázal spočítat 46:2 a snažil se najet co nejvíc kol, aby mi pneumatiky vydrželi až do konce, když jsem si uvědomil, že jsem opravdu udělal chybu, bylo kolo po polovině závodu a bylo pozdě myslet na dohnání Aleše při zastávkách v boxech, po zastávce v boxech jsem na Aleše ztratil přibližně 1 vteřinu. Snažil jsem se jet stále rychle a čekat na chybu jezdců před sebou, a ta přišla 4 kola před koncem, Lukášovi vypověděli službu brzdy a já měl pneumatiky ještě v dobrém stavu a paliva jsem měl dost, takže jsem zariskoval a přepnul na boost 3, abych měl aspoň nějakou šanci se přiblížit Alešovi, bohužel jsem zvýšil boost pozdě a v cíli jsem měl na Aleše ztrátu 2 sekundy.

Gratuluju Alešovi k vítězství a Tondovi ke 3. místu a díky za závod kluci, sice jsem většinu závodu jezdil sám, ale jízda na hranici se mi líbila s vámi líbila. :-)

Jirka "Ralf" Syrovatský