Archiv (Vyjádření jezdců před a po závodě ) • Korea |
22.10.2012, 11:51 - 1. Michal GDPR - Hlavní manažer týmu F1 - 605 Příspěvky
Ahoj, vzhledem k tomu, že magazín opět "zatuhnul" tak můžeme tiskovky zase psát zde. Já jsem byl s výsledkem kvaldy spokojený, ale méně už s časem. Trochu jsem obětoval rychlost kvůli vyvážení pro závod, ale i tak jsem čekal čas o pár desetinek rychlejší. V prvním stintu jsem jel na jistotu s tím, že ve druhém dám všechno do jediného kola, ale zvednutí křídla o jeden stupeň nebyl moc dobrý nápad, neboť jsem při zvýšené agresivitě dostal hodiny. Ale druhé místo bylo dobrý odrazový můstek pro závod. Díky tomu, že jsem se nemusel věnovat adminování závodu mohl jsem se dobře soustředit a zřejmě to už nese ovoce, neboť jsem po dlouhé době udržel pozici. Díky trochu vyšší top speed jsem držel za sebou Jirku i když se mi ho nepodařilo setřást. Pro čerstvé gumy jsem zajel o trochu dříve, abych si udržel pozici před Jirkou a byl to dobrý krok, neboť jsem tím získal na oba své soupeře. Lukáše jsem měl sice na dohled, ale nechtěl jsem riskovat jízdu na hraně a proto jsem na něj malinko ztrácel. Tato taktika málem přinesla ovoce, neboť Lukáš udělal nejdříve jednu menší chybu a pár kol před koncem udělal hodiny. Díky tomu jsem se dostal těsně před něj. Bylo to o chlup, protože za mnou jedoucí Jirka už předjetí nestihnul. Jenže vedení jsem si dlouho neužil, protože Lukáš chtěl svou pozici hned zpět a zaútočil v místě kde bych mu musel uhnout, aby nedošlo ke kolizi. Protože jsem ho ale v zrcátkách neviděl, tak jsem jeho přítomnost dřív ucítil než viděl :-) Snažil jsem se ještě auto kontrem srovnat, ale druhá rána mě defenitivně otočila na druhou stranu. Později jak jsem zjistil, ten druhý náraz vzniknul dominovým efektem, kdy Lukáš po kontaktu zpomalil ale Jirka se mu už nedokázal vyhnout. Požádal jsem tedy o vyšetření incidentu, protože jsem se cítil poškozený. Geometrie vozu byla trochu rozhozená a vůz měl tendenci zatáčet vlevo. Nicméně jet se s tím docela dalo a řekl bych, že lépe zatáčelo doleva :-) horší už to bylo opačným směrem. Za chvíli po incidentu následovala penalizace pro Lukáše. Jenže ani potom jsem si nebyl jist zda mne Lukáš nedojede, protože jsem ztratil přetočením asi deset sekund a s mírně poškozeným vozem jsem měl obavy. Ale dařilo se mi držet tempo Jirky a Lukáš už mě nedojel. S výsledkem jsem relativně spokojen, protože jsem za závod neudělal žádnou větší chybu, ale je mi jasné, že bych měl jezdit trochu víc na hraně. Ve warmu jsem schopen jezdit téměř o sekundu rychleji než na začátku závodu a je mi jasný, že je v tom, právě má opatrnost. Pak by nebyl problém držet i tempo Lukáše. Gratuluji tedy Jirkovy k vítězství, které mu sice spadlo do klína, nicméně jel celý závod taky bezchybně a byl to náš velmi vyrovnaný souboj, takže si vítězství zasloužil. Nevím do jaké míry byl incident mou vinou, že jsem neuhnul Lukášovi, ale domnívám se, že se před zatáčkou dostal z části na mou úrovni jen díky neoptimálnímu nájezdu do ní a poté si nemohl ideálně najet a proto se naše dráhy střetli, protože v té ostré zatáčce se moc jinudy jet nedá, aniž by se jezdec udržel na trati. Nechal jsem tedy na posouzení komisaře závodu aby náš souboj vyhodnotili. Jinak bych chtěl poděkovat všem maršálům za účast a za vedení závodu. Doufám, že jejich přítomnost povede k lepším závodům. Na příští závod do Abu Dhabi se moc těším, protože je to snad poslední závod, který jsem vyhrál po velkém souboji se Zdendou a při kterém jsem odjel snad celý závod v kvalifikačním tempu. Tak doufám, že se po dlouhé době opět zadaří, ale je jasné, že proti Lukášovi a Jirkovi to bude opět těžké. Domnívám se, že i Vladko má výkonnost na vítězství ale jeho slabinou je minimální příprava na závod. Na to co jezdí bez tréninku je obdivuhodné. Trochu mi vepředu chybí Aleš, ale zřejmě se ještě nesrovnal s novými gumami. Věřím, že až na to přijde, bude opět hodně vysoko. |
22.10.2012, 15:49 - Jiří Syrovatský - Technický vedoucí - 305 Příspěvky
Kvalifikace se mi časově podařila, ale chtěl jsem stát v 1. řadě, bohužel nestalo se 3. místo taky hezké. Start závodu se mi povedl a dostal jsem se na úroveň Michala, ale bohužel měl lepší možnost pro nájezd do 1. zatáčky. Zbytek kol do 1. zatáčky bylo ve stylu, že mi Michal na rovince ujel a já ho v zatáčkách dojel takže jsem cca 15 kol za ním byl se ztrátou 0,7 vteřiny, v této době jsem si připadal jako robot, protože jsem na trati měl před sebou pořád jen Michala a čekal na jeho chybu, během této doby se mi také podařilo odjet s Michalem Vladovi, takže jsem se nemusel už obávat, že bych ztratil svou 3. pozici nějakou menší chybičkou. Do boxů jsem jel v 17 kole o kolo později než Michal, na kterého jsem ztrácel 0,5 vteřiny před pitstopem, když jsem se vrátil z boxů k mému překvapení jsem na Michala ztrácel 3 vteřiny. Nevím kde jsem to ztratil, kontroloval jsem jednotlivé časy mezi námi a byli podobné, takže opravdu nevím. Přibližně 6 kol po zastávce v boxech se mi podařilo Michala stáhnout na 0,8 vteřin díky pomalejší jezdcům, kteří ho naštěstí pro mě trochu zdrželi. O pár kol později udělal Lukáš z 1. místa chybu a já s Michalem jsme byli u něj, oni dva se dostali do kontaktu a Michal to odnesl hodinami, do kterých jsem ho pak trochu postrčil, protože jsem neměl kam uhnout a nemohl jsem ani tak rychle zpomalit. O kolo později jel Lukáš do boxů odpykat si svou penalizaci a já se dostal do vedení. bohužel jsem měl trochu poškozený vůz a zatáčelo mi to doleva a ještě ke všemu jsem měl hodně opotřebené pneu, takže jsem musel zpomalit z běžného tempa cca o 1,3 vteřiny. Doufal jsem, že mě Michal nedojede, neboť jsem nevěděl, že má stejný problém. Nakonec jsem do cíle udržel náskok 6 sekund a vyhrál jsem. Jsem rád, že jsem vyhrál, ale nevím do jaké míry tento závod bavil ostatní jezdce, ale mě moc ne ikdyž jsem vyhrál, kdyby Lukáš neudělal chybu tak prvních 7 pilotů dojede na pořadí, na kterém byli od 5 kola. Doufám, že závod v Abu Dhabi bude zajímavější. Jirka "Ralf" Syrovatský |
22.10.2012, 17:32 - 1. Michal GDPR - Hlavní manažer týmu F1 - 605 Příspěvky
[toggle=Jiří Syrovatský napsáno:] Kvalifikace se mi časově podařila, ale chtěl jsem stát v 1. řadě, bohužel nestalo se 3. místo taky hezké. [/toggle]Start závodu se mi povedl a dostal jsem se na úroveň Michala, ale bohužel měl lepší možnost pro nájezd do 1. zatáčky. Zbytek kol do 1. zatáčky bylo ve stylu, že mi Michal na rovince ujel a já ho v zatáčkách dojel takže jsem cca 15 kol za ním byl se ztrátou 0,7 vteřiny, v této době jsem si připadal jako robot, protože jsem na trati měl před sebou pořád jen Michala a čekal na jeho chybu, během této doby se mi také podařilo odjet s Michalem Vladovi, takže jsem se nemusel už obávat, že bych ztratil svou 3. pozici nějakou menší chybičkou. Do boxů jsem jel v 17 kole o kolo později než Michal, na kterého jsem ztrácel 0,5 vteřiny před pitstopem, když jsem se vrátil z boxů k mému překvapení jsem na Michala ztrácel 3 vteřiny. Nevím kde jsem to ztratil, kontroloval jsem jednotlivé časy mezi námi a byli podobné, takže opravdu nevím. Přibližně 6 kol po zastávce v boxech se mi podařilo Michala stáhnout na 0,8 vteřin díky pomalejší jezdcům, kteří ho naštěstí pro mě trochu zdrželi. O pár kol později udělal Lukáš z 1. místa chybu a já s Michalem jsme byli u něj, oni dva se dostali do kontaktu a Michal to odnesl hodinami, do kterých jsem ho pak trochu postrčil, protože jsem neměl kam uhnout a nemohl jsem ani tak rychle zpomalit. O kolo později jel Lukáš do boxů odpykat si svou penalizaci a já se dostal do vedení. bohužel jsem měl trochu poškozený vůz a zatáčelo mi to doleva a ještě ke všemu jsem měl hodně opotřebené pneu, takže jsem musel zpomalit z běžného tempa cca o 1,3 vteřiny. Doufal jsem, že mě Michal nedojede, neboť jsem nevěděl, že má stejný problém. Nakonec jsem do cíle udržel náskok 6 sekund a vyhrál jsem. Jsem rád, že jsem vyhrál, ale nevím do jaké míry tento závod bavil ostatní jezdce, ale mě moc ne ikdyž jsem vyhrál, kdyby Lukáš neudělal chybu tak prvních 7 pilotů dojede na pořadí, na kterém byli od 5 kola. Doufám, že závod v Abu Dhabi bude zajímavější. Ty tři sekundy během pitů jsem získal díky tomu, že ty si jel ještě jedno kolo na opotřebovaných gumách do boxu, zatímco já už vesele mazal na čerstvých :-) Je to ale za cenu toho, že jedu na konci na o jedno kolo starších gumách. Podobně jsem se dostal před Zdendu loni právě v Abu, kdy jsem celý první stint jezdil na jeho zadním křídle, ale bez šance na předjetí. Díky dřívější zastávce se tak dá dostat před soupeře. Proto jsem zajel do boxu před tebou, abych zabránil tomu, aby si to podobně neudělal ty mě Dokonce jsem díky tomu stáhnul o podobný čas i Lukáše a hodně se mu přiblížil. Možná kdybych to udělal ještě o kolo dřív ... :-) |
22.10.2012, 18:03 - Jiří Syrovatský - Technický vedoucí - 305 Příspěvky
[toggle=Michal Brezina napsáno:] Jiří Syrovatský napsáno: Kvalifikace se mi časově podařila, ale chtěl jsem stát v 1. řadě, bohužel nestalo se 3. místo taky hezké. Start závodu se mi povedl a dostal jsem se na úroveň Michala, ale bohužel měl lepší možnost pro nájezd do 1. zatáčky. Zbytek kol do 1. zatáčky bylo ve stylu, že mi Michal na rovince ujel a já ho v zatáčkách dojel takže jsem cca 15 kol za ním byl se ztrátou 0,7 vteřiny, v této době jsem si připadal jako robot, protože jsem na trati měl před sebou pořád jen Michala a čekal na jeho chybu, během této doby se mi také podařilo odjet s Michalem Vladovi, takže jsem se nemusel už obávat, že bych ztratil svou 3. pozici nějakou menší chybičkou. Do boxů jsem jel v 17 kole o kolo později než Michal, na kterého jsem ztrácel 0,5 vteřiny před pitstopem, když jsem se vrátil z boxů k mému překvapení jsem na Michala ztrácel 3 vteřiny. Nevím kde jsem to ztratil, kontroloval jsem jednotlivé časy mezi námi a byli podobné, takže opravdu nevím. Přibližně 6 kol po zastávce v boxech se mi podařilo Michala stáhnout na 0,8 vteřin díky pomalejší jezdcům, kteří ho naštěstí pro mě trochu zdrželi. O pár kol později udělal Lukáš z 1. místa chybu a já s Michalem jsme byli u něj, oni dva se dostali do kontaktu a Michal to odnesl hodinami, do kterých jsem ho pak trochu postrčil, protože jsem neměl kam uhnout a nemohl jsem ani tak rychle zpomalit. O kolo později jel Lukáš do boxů odpykat si svou penalizaci a já se dostal do vedení. bohužel jsem měl trochu poškozený vůz a zatáčelo mi to doleva a ještě ke všemu jsem měl hodně opotřebené pneu, takže jsem musel zpomalit z běžného tempa cca o 1,3 vteřiny. Doufal jsem, že mě Michal nedojede, neboť jsem nevěděl, že má stejný problém. Nakonec jsem do cíle udržel náskok 6 sekund a vyhrál jsem. Jsem rád, že jsem vyhrál, ale nevím do jaké míry tento závod bavil ostatní jezdce, ale mě moc ne ikdyž jsem vyhrál, kdyby Lukáš neudělal chybu tak prvních 7 pilotů dojede na pořadí, na kterém byli od 5 kola. Doufám, že závod v Abu Dhabi bude zajímavější. Ty tři sekundy během pitů jsem získal díky tomu, že ty si jel ještě jedno kolo na opotřebovaných gumách do boxu, zatímco já už vesele mazal na čerstvých :-) Je to ale za cenu toho, že jedu na konci na o jedno kolo starších gumách. Podobně jsem se dostal před Zdendu loni právě v Abu, kdy jsem celý první stint jezdil na jeho zadním křídle, ale bez šance na předjetí. Díky dřívější zastávce se tak dá dostat před soupeře. Proto jsem zajel do boxu před tebou, abych zabránil tomu, aby si to podobně neudělal ty mě Dokonce jsem díky tomu stáhnul o podobný čas i Lukáše a hodně se mu přiblížil. Možná kdybych to udělal ještě o kolo dřív ... :-) no já kdybych jel o kolo nebo 2 kola dřív tak mi na konci nevydrží pneu s opotřebením. Jirka "Ralf" Syrovatský |