Sezona 2016/2 • Návrh zmeny - Parc Fermé |
28.06.2016, 13:43 - Jaroslav Strišovský - Hlavní manažer týmu F1 - 630 Příspěvky
skúsim po 2 od veci pokusoch nejaký normálny návrh čo tak zaviesť parc ferme po Q na všetko okrem paliva? mohlo by to priniesť pozitívne body: 1. odstránenie dymu z motorov počas Q kôl (chladič 1) 2. zaujímavé možnosti taktiky už do Q.. prosím diskutujme |
28.06.2016, 13:49 - 1. Michal GDPR - Hlavní manažer týmu F1 - 605 Příspěvky
[toggle=Jaroslav Strisovsky napsáno:] skúsim po 2 od veci pokusoch nejaký normálny návrh [/toggle]čo tak zaviesť parc ferme po Q na všetko okrem paliva? mohlo by to priniesť pozitívne body: 1. odstránenie dymu z motorov počas Q kôl (chladič 1) 2. zaujímavé možnosti taktiky už do Q.. prosím diskutujme 1. to by znamenalo zvýšit minimální chlazení, aspoň na dvojku, ale za hodně teplého počasí by to asi taky kouřilo i na dvojku, ale třeba já bych souhlasil. 2. S Parc ferme byly problémy při změně počasí během kvaldy a závodu. Prostě jednou se PF vypnul a podruhé ne, což bylo při nasazování gum do deště docela blbý. Vem si, že v průběhu kvaldy přestane pršet a ty pak budeš startovat na suchu na mokrých gumách ? |
28.06.2016, 13:53 - Jaroslav Strišovský - Hlavní manažer týmu F1 - 630 Příspěvky
[toggle=Michal Brezina napsáno:] Jaroslav Strisovsky napsáno: skúsim po 2 od veci pokusoch nejaký normálny návrh čo tak zaviesť parc ferme po Q na všetko okrem paliva? mohlo by to priniesť pozitívne body: 1. odstránenie dymu z motorov počas Q kôl (chladič 1) 2. zaujímavé možnosti taktiky už do Q.. prosím diskutujme 1. to by znamenalo zvýšit minimální chlazení, aspoň na dvojku, ale za hodně teplého počasí by to asi taky kouřilo i na dvojku, ale třeba já bych souhlasil. 2. S Parc ferme byly problémy při změně počasí během kvaldy a závodu. Prostě jednou se PF vypnul a podruhé ne, což bylo při nasazování gum do deště docela blbý. Vem si, že v průběhu kvaldy přestane pršet a ty pak budeš startovat na suchu na mokrých gumách ? škoda, nevedel som o týchto problémoch, asi sa nedá nastaviť, že v prípade dažďa by parc ferme na pneumatiky neplatil.. ak áno, tak by sa to dalo vyriešiť takto |
28.06.2016, 14:14 - Andrej Marečák - Technický vedoucí - 230 Příspěvky
mne sa zdá, že sa parc ferme dá nastaviť, aby sa dali zmeniť aj pneumatiky |
28.06.2016, 14:19 - Jaroslav Strišovský - Hlavní manažer týmu F1 - 630 Příspěvky
[toggle=Andrej Marečák napsáno:] mne sa zdá, že sa parc ferme dá nastaviť, aby sa dali zmeniť aj pneumatiky [/toggle]ja som myslel práve na to, aby sa nedali meniť, aby si šiel do preteku s pneumatikou z Q.. aby sa to dalo meniť len ak použiješ interku alebo wetku |
28.06.2016, 14:28 - 1. Michal GDPR - Hlavní manažer týmu F1 - 605 Příspěvky
[toggle=Andrej Marečák napsáno:] mne sa zdá, že sa parc ferme dá nastaviť, aby sa dali zmeniť aj pneumatiky [/toggle]Já jsem nepsal, že se to nedá nastavit, jen píšu, že při změně počasí to jednou PF vyplo a podruhé třeba ne a nikdo nevěděl přesně čím se to řídí. Takže během kvalifikace 100% nevíš, zda se parc ferme při změně počasí vypne a ty si budeš moci změnit chlazení motoru, brzd, gumy atd. nebo ne. Pokud třeba začne mezi kvaldou a závodem pršet, tak pojedeš první kolo na čem? A nebo naopak. Nemluvě o tom, kdo si skutečně vezme na kvalifikaci tvrdší gumy i za cenu, že bude startovat o x míst zezadu? Ve skutečnosti by to znamenalo, že všichni s šancí na dobré umístění v kvaldě budou startovat na nejměkčích gumách, což spíš závodní strategie sjednotí než aby to zvýšilo jejich rozmanitost. |
29.06.2016, 21:44 - Zdeněk Švancara - Pilot GP2 - 44 Příspěvky
U PF je problém ten, že nesmí být restart závodu. Což na České F1 lize není neobvyklé. V tom okamžiku je krása PF pryč. Na IC lize žádný rr neexistoval, i tak se někdy stalo, že se musel restartovat server a bylo po taktice. To samé se stalo, když se někdo odhlásil nebo se posouvalo pořadí. Ale jinak jsem pro PF určitě. Pak se dokonce taktizuje už v Q. Vzpomínám si že to taktizování dokonce dávalo smysl, když byla Q rozdělená na 2 části, podobně jako v reálu. |
30.06.2016, 09:01 - 1. Michal GDPR - Hlavní manažer týmu F1 - 605 Příspěvky
[toggle=Zdenek Svancara napsáno:] U PF je problém ten, že nesmí být restart závodu. Což na České F1 lize není neobvyklé. V tom okamžiku je krása PF pryč. Na IC lize žádný rr neexistoval, i tak se někdy stalo, že se musel restartovat server a bylo po taktice. To samé se stalo, když se někdo odhlásil nebo se posouvalo pořadí. Ale jinak jsem pro PF určitě. Pak se dokonce taktizuje už v Q. [/toggle]Vzpomínám si že to taktizování dokonce dávalo smysl, když byla Q rozdělená na 2 části, podobně jako v reálu. A to jste neměli RFE ? Kdyby při změně počasí šlo změnit jen gumy tak by to bylo OK, ale jak se změní počasí, třeba mezi kvalifikací a závodem ze sucha na déšť, tak se v RFE PF vypne, a to ještě nevíme přesně za jakých podmínek. Ten kdo si dal třeba v kvalifikaci menší chlazení brzd či motoru si to do závodu může opravit a má tak výhodu oproti těm, kteří si auto v kvalifikaci nastavili v rámci PF do závodu. A to je tu ještě druhá situace, v kvalifikaci bude pršet a v závodě už ne. PF se nevypne, tedy včetně gum a my pak budeme startovat na suchu na mokrých gumách? Z těchto důvodů jsme PF nezaváděli. Ale jestli to chcete znovu otestovat, tak to zkuste ale domnívám se, že dojdete ke stejnému závěru. |
30.06.2016, 13:18 - PP_GDPR - Hlavní manažer týmu F1 - 367 Příspěvky
Jak pise Michal taky si myslim, ze by to taktiku spis sjednotilo. Vsichni by jeli to a same. Na druhou stranu tu padla zminka o dvou castech kvalifikace. To jsme se snazili udelat uz driv, ale nestihli jsme to. Ja bych rad kvaldu rozdelil na dve casti. Bylo by to oziveni a mohli by jsme se dockat nejakych prekvapeni. Dat prvni cast na 15 min a bez omezeni kol. A pro Top 10 druha cast na 5min...nebo jen na jedno merene kolo... To mi prijde daleko zajimavejsi nez uzavirani PFm |
30.06.2016, 18:23 - Zdeněk Švancara - Pilot GP2 - 44 Příspěvky
Přesně takhle jsme to měli. První část - 10 min. Do druhé části postupovalo pouze prvních 10 jezdců. Druhá část se jela na jedno měřené kolo. Navíc kdo se účastnil druhé Q, musel startovat se stejnýma gumama, takže už byly trochu opotřebované a třeba super měkké, kdežto jiný se vzdal boje o Pole position a jel druhou část na středně tvrdých pneu. To už dává prostor pro taktiku. Má to ale háček. 1. je to jen pro ty, co si všechny varianty předem odzkouší, ne pro ty co přijdou bez tréninku na 10 kol před závodem 2. má to smysl, když měkké pneu vydrží třeba o 7-9 kol méně než tvrdé. S výdrží jako letos to nemá význam. |