Všeobecná diskuze • Trať v Soči |
24.04.2017, 09:09 - Martin Slezar - Administrator - 1019 Příspěvky
Nechci reagovat na protest Tomáše v části Protesty, protože to je záležitost maršála a myslím, že oficiálně se není třeba bránit. Pokud budu brát v úvahu konkrétní protest, že Tomáš přišel o vítězství, protože jsem jel mezi traťovou a obrubníkovou čarou, myslím, že tady příčina není. Nikdy bych Tomáše nedojel kdyby neudělal velkou chybu v poslední zatáčce a ztratil rozhodující náskok a výlety mimo trať, za hranici obrubníkové čáry sice byly, ale určitě ne úmyslné, ale díky specifikaci tratě Soči a ty jsou hlavně tyto : 1) zvýšená klouzavost, jak bylo jasně vidět už v trénincích, kde většina pilotů měla neplánované výlety za hranici vnější čáry, a to více jak na jiných tratích. V závodě tyto výlety byly taky hodně časté a to nejen z důvodu těžšího auta, ale i nervozity a soubojů. Proto také bylo řečeno, že takové "neúmyslné" výlety se budou hodnotit se značnou shovívavostí. 2) trať je specifická hlavně tím, že má v podstatě okolo celé tratě dvě bílé čáry. Jedna bílá čára tratě a druhá bílá čára "obrubníková". Nedá se tedy říci, že by tato čára končila červenobílím obrubníkem, ale pokračuje dále rovně a obrubníková část je vybarvena modře. Muselo by být řečeno, že obrubníková čára platí pouze pokud bude sousedit s červenobílím šrafováním a toto omezení řečeno nebylo. Tato čára není pouze v místech kde by to bylo nebezpečné, tedy není dostatek místa okolo. Tam kde místo je a je to bezpečné, je v podstatě tato trať o tuto zónu rozšířená. Určitě měl Tomáš namysli tento moment, ale k tomu můžu říct jen tolik, že pravidlům tato stopa neodporuje a navíc si myslím, že kdybych jel s autem o půl metru v pravo, nic bych neztratil, tedy výhoda jet tuto stopu asi není, jen jsem neměl důvod jet až za traťovou čárou a stačilo se držet uvnitř obrubníkové čáry. |
24.04.2017, 10:24 - Tomáš Pošefko - Technický vedoucí - 197 Příspěvky
Podľa mňa táto stopa má výhodu...keď ideš pol metra za obrubníkom tak máš výhodu v tom že máš širší nájazd do zákruty... a to ťa vlastne zrýchľuje...teda šetríš tam nejaké stotiny. |
24.04.2017, 10:29 - Martin Slezar - Administrator - 1019 Příspěvky
[toggle=Tomáš Pošefko napsáno:] Podľa mňa táto stopa má výhodu...keď ideš pol metra za obrubníkom tak máš výhodu v tom že máš širší nájazd do zákruty... a to ťa vlastne zrýchľuje...teda šetríš tam nejaké stotiny. [/toggle]Tomáši to by výhoda byla, ale nájezd do zatáčky je už červenobílý, modrá spojovací plocha je na rovném úseku a proto nemá na nájezd vliv. |
24.04.2017, 10:31 - Jaroslav Strišovský - Hlavní manažer týmu F1 - 630 Příspěvky
[toggle=Tomáš Pošefko napsáno:] Podľa mňa táto stopa má výhodu...keď ideš pol metra za obrubníkom tak máš výhodu v tom že máš širší nájazd do zákruty... a to ťa vlastne zrýchľuje...teda šetríš tam nejaké stotiny. [/toggle]Tomáš, pozri sa, ako až môžeš ísť podľa pravidiel na webe: http://ceskaf1liga.cz/stahuj/Pravidla_CF1L.pdf stačí sa teda dotýkať aspoň trochu obrubníka podľa mňa, keby tam bol obrubník, tak prejazd na obrázku je OK |
24.04.2017, 10:36 - Tomáš Pošefko - Technický vedoucí - 197 Příspěvky
To je to isté ako keď Patrik vybehoval v Rakúsku mimo trať a dostal poriadny trest...v tomto prípade bolo tých vybehnutí minimálne toľko, koľko mal Patrik a možno ešte viac....síce neboli až také "široké" ale aj tak zrýchľovali... |
24.04.2017, 10:40 - Tomáš Pošefko - Technický vedoucí - 197 Příspěvky
A pokiaľ viem tak pred pretekom bolo povedané že na výjazde sa môže ísť dvomi kolesami mimo trať (za obrubník). |
24.04.2017, 10:50 - Jaroslav Strišovský - Hlavní manažer týmu F1 - 630 Příspěvky
[toggle=Tomáš Pošefko napsáno:] To je to isté ako keď Patrik vybehoval v Rakúsku mimo trať a dostal poriadny trest...v tomto prípade bolo tých vybehnutí minimálne toľko, koľko mal Patrik a možno ešte viac....síce neboli až také "široké" ale aj tak zrýchľovali... [/toggle]to už posúdia komisári, neboj sa PS: keby bolo treba pomôcť, dajte vedieť |
24.04.2017, 12:46 - Maroš Hrušovský - Pilot F1 - 136 Příspěvky
Chcem len pripomenúť jednu vec. Keď Patrik niekoľko krát prekročil v Rakúsku tak hneď bol argument že keď prekročil toľko krát tak to musela byť jeho natrénovaná stopa a musel to robiť naschvál. Martin k tej jazde po modrom nemáš pravdu. Ok dajme tomu že na obrubníku pred zákrutou by si mohol brzdiť tak ako si brzdieval čiže skoro celý mimo trať len dvomi kolesami v nej. Lenže je veľký rozdiel či tam ideš z toho modrého behúňa priamo rovno bez zatáčania a či tam musíš v momente ako začína obrubník a zároveň aj brzdný bod, vijsť von. Čiže nedá sa súhlasiť s tým že jazda na modrom nemala aj tak žiadny efekt. |
24.04.2017, 14:29 - Andrej Marečák - Technický vedoucí - 230 Příspěvky
Ono, keby to nebolo výhodné, tak by si to nevyužíval. Myslím, že na žiadnom okruhu ešte trať nebola namaľovaná na modro. A ani obrubník. No a že to na okruhu kĺže, tak súhlasím, je to ťažká trať a tým ako sú tie obrubníky ploché, tak nie je problém výjsť mimo trate, ale ako už spomenuli ľudia predomnou, ide hlavne o tú modrú plochu na rovinkách, V tomto musím súhlasiť s Marošom, že je rozdiel keď si musíš v brzdnom bode trochu nadísť na obrubník, a keď ideš rovno a len zabrzdíš v priamom smere. S tým, že si išiel po obrubníkoch len dvomi kolesami nie je najmenší problém, pretože viem, že to bolo pred pretekmi povolené. |
24.04.2017, 17:15 - Petr Kolář - Administrator - 467 Příspěvky
[toggle=Slezar Martin napsáno:] 2) trať je specifická hlavně tím, že má v podstatě okolo celé tratě dvě bílé čáry. Jedna bílá čára tratě a druhá bílá čára "obrubníková". Nedá se tedy říci, že by tato čára končila červenobílím obrubníkem, ale pokračuje dále rovně a obrubníková část je vybarvena modře. Muselo by být řečeno, že obrubníková čára platí pouze pokud bude sousedit s červenobílím šrafováním a toto omezení řečeno nebylo. Tato čára není pouze v místech kde by to bylo nebezpečné, tedy není dostatek místa okolo. Tam kde místo je a je to bezpečné, je v podstatě tato trať o tuto zónu rozšířená. [/toggle]Určitě měl Tomáš namysli tento moment, ale k tomu můžu říct jen tolik, že pravidlům tato stopa neodporuje a navíc si myslím, že kdybych jel s autem o půl metru v pravo, nic bych neztratil, tedy výhoda jet tuto stopu asi není, jen jsem neměl důvod jet až za traťovou čárou a stačilo se držet uvnitř obrubníkové čáry. Můj osobní názor jako pilota je, že jízdou pravými koly na modrém pásu jsem už mimo trať a neberu to, jako správný průjezd. Trať ohraničují ty první bílé čáry a pokud je červeno-bílý obrubník, tak i ten v našem výkladu pravidel bereme jak součást tratě. Ale tady není. Otázka kolik se tím získá nebo ztratí je druhá věc. Petr |
24.04.2017, 17:46 - Martin Slezar - Administrator - 1019 Příspěvky
[toggle=Andrej Marečák napsáno:] Ono, keby to nebolo výhodné, tak by si to nevyužíval. Myslím, že na žiadnom okruhu ešte trať nebola namaľovaná na modro. A ani obrubník. No a že to na okruhu kĺže, tak súhlasím, je to ťažká trať a tým ako sú tie obrubníky ploché, tak nie je problém výjsť mimo trate, ale ako už spomenuli ľudia predomnou, ide hlavne o tú modrú plochu na rovinkách, V tomto musím súhlasiť s Marošom, že je rozdiel keď si musíš v brzdnom bode trochu nadísť na obrubník, a keď ideš rovno a len zabrzdíš v priamom smere. S tým, že si išiel po obrubníkoch len dvomi kolesami nie je najmenší problém, pretože viem, že to bolo pred pretekmi povolené. [/toggle]Kluci asi ano, vysvětlit se dá několika způsoby a už teď je jasné, že je třeba specifickou trať v Soči doplnit před závodem Ačka, aby bylo všem jasné co je ještě v limitu a co za ním. Při sestavování pravidel nikoho tato anomálie nenapadla a já to třeba pochopil jinak. Taky chápu že vy jako Ačko týmu pilota se kterým jsem bojoval se za něj stavíte, to je v pořádku, a pokud to maršálové posoudí jako špatně, bude třeba před Ačkem udělat specifikaci a já dostanu asi velký trest jako Patrik v Rakousku, že jsem to pochopil jinak. Pak už je jen otázkou kolik pozic mě udělí maršálové za "úmyslnou" jízdu mimo trať a jakou výhodu jsem tím získal. Jen se snažím vysvětlit proč jsem tak jel a že zrovna já nemám důvod úmyslně porušovat pravidla, obvzláště když se Tomáš připravil o vítězství vlastní chybou v poslední zatáčce a já už mohl hodně zvolnit a nedojíždět naplno... |
24.04.2017, 17:53 - Maroš Hrušovský - Pilot F1 - 136 Příspěvky
Martin ja som nechcel tým čo som napísal povedať že si to robil umyselne, len som chcel obhájiť Patrika a poukázať na to že sa to môže stáť pri priveľké motivácii aj skúseným jazdcom |
24.04.2017, 18:31 - Martin Slezar - Administrator - 1019 Příspěvky
[toggle=Maroš Hrušovský napsáno:] Martin ja som nechcel tým čo som napísal povedať že si to robil umyselne, len som chcel obhájiť Patrika a poukázať na to že sa to môže stáť pri priveľké motivácii aj skúseným jazdcom [/toggle]Já jsem to pochopil. To že úmyslně jsem myslel na sebe, protože jsem si to jinak vysvětlil A za Patrika a větu že to bylo úmyslně, kterou jsem bohu žel nešťastně napsal já, už omluvil a omlouvám se znovu, myšleno to tak nebylo. Já tady ovšem úmyslně jel, ikdyž v domnění že je to OK. Na obranu bych mohl jen říct, že já a mé umění z toho fakt nic nezískal a když budu potrestaný ve stejném duchu jako Patrik, bude to rozhodnutí maršálů. |
25.04.2017, 12:11 - Tomáš Pošefko - Technický vedoucí - 197 Příspěvky
Mám dotaz...kto každý tu vidí to, že som sa neoprel o Martina Slezara ale že on ma zavrel?... |
25.04.2017, 12:44 - PP_GDPR - Hlavní manažer týmu F1 - 367 Příspěvky
[toggle=Tomáš Pošefko napsáno:] Mám dotaz...kto každý tu vidí to, že som sa neoprel o Martina Slezara ale že on ma zavrel?... [/toggle]Jen k tomuto videu... tomasi utocil jsi hodne z velke dalky. pri zapoceti brzdeni jsi byl hodne za martinem... ani casti monopostu na jeho urovni, tudiz to byla zatacka williamsu. Tohle byl na silu manevr podle meho nazoru. a i to stouchnuti do zadniho kola, kterym jsi si trochu otevrel cestu neni uplne ok. Muj nazor na tento incident. |
25.04.2017, 15:23 - Martin Adamec - Technický vedoucí - 175 Příspěvky
[toggle=Petr Palasek napsáno:] Tomáš Pošefko napsáno: Mám dotaz...kto každý tu vidí to, že som sa neoprel o Martina Slezara ale že on ma zavrel?... Jen k tomuto videu... tomasi utocil jsi hodne z velke dalky. pri zapoceti brzdeni jsi byl hodne za martinem... ani casti monopostu na jeho urovni, tudiz to byla zatacka williamsu. Tohle byl na silu manevr podle meho nazoru. a i to stouchnuti do zadniho kola, kterym jsi si trochu otevrel cestu neni uplne ok. Muj nazor na tento incident. |